Ikarus emeletes busz
leguan, 2009, november 19 - 13:59
A MÁVAUT-IKARUS - kísérleti - emeletes busza. Az Ikarus 556 alvázára készítették (amely 1960-tól az első padló alatti motorral rendelkező buszunk volt). Az emeletes 556-os 1968 végén készült el a GA 81-16 és 81-17 rendszámú BKV-s kocsikból. A 81-16-osból készült az "emeleti" szint. ---- A kísérleti járat e képen az Akadémia előtt, majd a '70-es évek közepéig Pécsen közlekedett (lásd itt).
Állítólag a közönség nem barátkozott meg vele, ezért sorozatgyártásra nem került.
A mellékelt képen egy felújításra váró példány 2000 környékéről.
»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Preview
Ikarus
Ikarus
Találat: 2
Találat: 2
Ikarus - ritka lemezjáték
1960-1969
1960-1969
Ikarus ...?
Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat
Ikarus 180
1960
1960
Ikarus 250
1969
1969
ikarus 250 reptéri autóbusz
1970-1979
1970-1979
Ikarus 255
Találat: 2
Találat: 2
Ikarus 260 1/43 as műanyag modell
1980-1989
1980-1989
Ikarus 30
Találat: 2
Találat: 2
IKARUS 30 POSTA
1950
1950
Ikarus 311
1964
1964
Ikarus 350
1990
1990
Ikarus 535
1977
1977
Ikarus 55
Találat: 4
Találat: 4
Ikarus 55 - levélnehezék
1970-1979
1970-1979
Ikarus 55 66
1964
1964
Ikarus 60
1959
1959
Ikarus 60 troli
Találat: 2
Találat: 2
Ikarus 620
Találat: 3
Találat: 3
Ikarus 620 630
1964
1964
Ikarus 66
Találat: 9
Találat: 9
Ikarus 66.22
1968
1968
Ikarus autóbusz
1973
1973
Ikarus autóbuszok
Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat
Ikarus bélyegek
1963
1963
Ikarus BKV levelezőlapok
1980-1989
1980-1989
Ikarus busz
Találat: 3
Találat: 3
Ikarus buszok Pozsonyban
1980-1989
1980-1989
Ikarus embléma
1970-1979
1970-1979
Ikarus játék
1967
1967
Ikarus jelvény
1980-1989
1980-1989
Ikarus Lux
1965
1965
Ikarus reklámzacskó
Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat
Ikarus tábla
1970-1979
1970-1979
Ikarus típusok
1971
1971
Ikarusz 75 éves
1971
1971
Ikarusz buszok
1964
1964
emeletes
Emeletes busz
1921
1921
Emeletes Busz (Doubledecker)
1970-1979
1970-1979
Ikarus emeletes busz Pécsen
1970-1979
Na itt valami érdekesre bukkantam. Ez az infód honnan van? Tudtommal csak 1 db emeletes busz készült, ami rövid ideig pesten volt, majd lekerült pécsre. Itt imádták az emberek, volt olyan (köztük én is) aki direkt nem ment el az előző busszal, mert várta az emeletest. 1969-1977-ig volt forgalomba, ekkor váltották le a csuklós ikaruszok. A mellékelt képen az egyetlen példány található, ami a pécsi busz volt.
Ime a busz pécsett, még próbarendszámmal,ami ugyanaz, mint a nagy képen: PROBA 03-28
Légyszi ezt a szöveget javitsd át, mert igy nagyon nem jó.
Ime a legpontosabb forrás, alvázszámmal stb.
http://www.old-ikarus.hu/elsaut_ik556.htm#Protot%C3%ADpus%20%C3%A1t%C3%A...
Ha egy kicsit továbbmész az általad megadott lapon, akkor ezt olvashatod: "A FAÜ-hez 1964.12.23-án a érkezett GA-81-16 és a GA-81-17 rsz. Ikarusz 556-os autóbuszokat 1968.10.03-án emeletes autóbusz építéshez átadták a 20 sz. AKÖV-nek." ----- Vagyis két 556-ost alakítottak át. Az egyik maradt Budapesten, a másik került Pécsre. És amikor már rendszeres forgalmat vittek, akkor az eredeti forgalmi rendszámukon és nem a kísérletin tették.
Na megvan hol tévesztetted el. Az egyik, a GA-81-17 lett az alja, és a másik a GA-81-16 lett a teteje (ez sérült volt).
Vagyis 1 db 556-ost alakítottak át, amihez 2 db 556-os kellett, mivel egy adta az alját, egy meg a tetejét, és ez zavarhatott meg téged.
Ha lehet majd javitsd majd, mert igy félrevezető, mivel ténylegesen is csak 1 db emeletes busz készült ebből a két buszból.
Idézek:
"Az emeletes 556-os 1968 végén készült el a GA 81-16 és 81-17 rendszámú BKV-s kocsikból. A 81-16-osból készült az "emeleti" szint."
81-16 s.68.X., felhasználva a 81-17-es átalakításához, selejtezve
81-17 68.X. MÁVAUT emeletes autóbusszá alakítva (GA-81-17)
Remélem tudtam segiteni, hogy ez a félreértés tisztázódjon. Nagyon szivemen viselem az emeletes busz sorsát, és még pár éve én inditottam el azt a folyamatot,ami kapcsán most pécsre visszakerült.
Köszi
Gábor
OK. Javítottam.