Lafayette LR-1000T sztereó rádió-erősítő


Forrás: 
saját
Lafayette LR-1000T sztereó rádió-erősítő

Egy, a korát meghazudtoló műszaki színvonalú készülék 1968-ból, Amerikából, a Lafayette Radio Co. gyártmánya. Különlegessége, hogy az FM-tuner 4db IC-t és egy bemeneti FET-et tartalmaz, mindez 1968-ban! Hasonló innovációkat vonultatott fel ezidőtájt a Sherwood is. Tipikus amerikai készülék. Egyszerű, de elegáns: lásd a különféle színű üzemmódjelző lámpákat. Teljes mértékben félvezetőkből épül fel a gép. Érdekessége még, hogy az FM-zajzár köszöbszintje szabályozható az előlapon.

DSC00102.jpg DSC00103.jpg DSC00104.jpg nevtelen.JPG
panblue képe

Üdv!

 

Szép kis masina,nekem a sansui receiver-eket juttatja eszembe,szinte kiköpött Sansui 310-es :D

panblue

Kiss Béla lászló képe

Köszönöm, szerencsére belülről is teljesen érintetlen. Bevallom őszintén, kelle gy kis képzelőerő ahhoz, hogy a 310-est lássam benne. A front arányai és elrendezése tényleg hasonlít.

Szia!

 

Tetszik a vas!

 

Valóban szép állapotban maradt fent!

 

Atesz

Kiss Béla lászló képe

Köszönöm! Egy kis légy azért van a levesben: noha sehol sem találtam erre utalást a gépen, és a neten sem vonatkozó infót, de hétszentség, hogy ez a rádió Japánban, és nem a "nagy vízen túl" készült. Noha amerikai a kapcsolt hálózati kimenet  a gép hátlapján, a hátlap kivitelezése is erre hajaz, ennek ellenére a 220V-os trafó és a jellemzően Toshiba/Alps alkatrészkészlet erre enged következtetni.

Érdekes, mert az 1981-es Csabai évköny -ahol először jelent meg összefoglaló címjegyzék globálisan a gyártókról - sem említi, hogy a Lafayette gyárat tertott volna fenn Japánban, kizárólag amerikai cégként írja körül...

Szia!

 

Nos nem az első, hogy ilyen megesik, lévén anno a japcsik nagyon sok gyáróriást felülmúltak az akkori műszaki minőség úgy mint készre szerelés, illetve alkatrész minőség szempontjából. Lásd hasonló példa erre a Seiko gyár, igaz, hogy gyönyörűek a Breitling, Omega, Safi, Rolex karórák, de az első por és páramentes összeszerelő üzemet a seiko tudhatta magáénak, ezért volt az első búváróra is Seiko.

Tehát a receiver esetében én még arra is tudok gondolni, ami a Marantz al történt.

A Sansui hasonlatában találok az elrendezésben sok egybevágó részletet.

Szerintem ez a receiver jobb, hogy a korebeli japán szakemberek kezéből szabadult.

Szép készülék, és az alkatrészei is nagyon korrekt elemek. Ezért is működik most is a masina. Noha nem becsülöm le az amerikai szakikat, de idő után ők is belátták, hogy jobb az alkatrészek legyártását másra bízni, mivel gazdaságosabb, ez akkoriban még nem jelentette azt, hogy a minőség rovására menne, lásd a működését...

 

 

Atesz

Kiss Béla lászló képe

Teljesen világos, amit megfogalmaztál, és érthető is. De az amerikai gépeknek különleges orgánumuk van. Elképzelhető lenne, hogy amerikai készre szerelés japánok által szerelt főegységekből? "Made In..."-t nem találok rajta, szabványszámokat sem. A 220V-os trafó nagyon elgondolkodtató annak ellenére, hogy ezt a gépet minden forrás amcsinak említi. Nagyon korrekt módon a kapcsolási rajz a fedőlap alsó részére gyárilag fel van ragasztva.

Nos van még egy észrevételem, az pedig a jobb alsó sor kapcsoló, a skála és az üz mod kapcs alatti pillenős kapcsolók, amik az akai ds4000.ds4000mkII ben is látható volt.

 

És itt a poén!

 

A nemrég feltöltött Fisher 500 asomban is Alps potik voltak, illetve yaxley, és motorola végek.Pedig az csak 110 es trafóval volt szerelve.

 

Lehetséges, hogy a tiedet úgy készítették, hogy japo alkatrész és USA szakik rakták össze, sőt, egyre nagyobb a valószínüsége részemről.

 

Atesz

Kiss Béla lászló képe

Nagyon érdekes kérdés ez. Van fent itt, az oldalon két nagyon régi sztereó magnó, az egyik egy Roberts 1057 (http://retronom.hu/node/33788) a másik egy Akai M7 (http://retronom.hu/node/45563) Mindkettő azt  bizonyos Ampex-féle futóműre épül, amit aztán a japánok átvettek a 3000/4000-sorozat számára itt-ott módosításokkal.

Mindkét típus a '60-as évek legeleje. A Roberts egyértelműen amerikai gyártmány, az Akai kinti leányvállalatának gépe. 110V-os. Az Akai M7-ről nem mondható el egyértelműen, de ugyanígy 110V-os, minden egyes csavarja Witworth-profilú, minden befoglaló,-és gépészeti méret coll-ból számított. Legjobb tudomásom szerint ezt a kivitelt japán a saját piacára nem gyártotta.....

Amit leírtál, csak azonosulni tudok.

 

Lényegében már a háború után is közvetlen lehet találni idegen alkatrészeket mint japan, az amcsi gépekben.

 

Ettől szerintem nem lesz szegényebb egyik sem.

 

Igaz, a Marantz, Fisher, Sherwood, Kenwood stb. Csöves erősítői azok még ízig vérig usa darabok voltak. Más kérdés miért váltották ki a csöves kapcsolásokat félvezetősre, később ic re.

 

Atesz!

Kiss Béla lászló képe

Egyetértünk kollégaúr, boldogabb újévet kívánok:)!