BEAG HOX 22 hangsugárzók kettő féle előlappal


Forrás: 
Én fotóztam
BEAG HOX 22 hangsugárzók kettő féle előlappal

Hangdobozonként 8 darab HX 125 -ös hangszóróval szerelve.

Tisztelt Fórumozók!

Körülbelül 3 hónapja került hozzám a tárgyban nevezett, és egy pár Orion HS280 hangfal. Meglehetősen sokat hallgattam őket, igen változatos zenei stílusokkal, és drasztikus a hangzáskép-beli különbség. A HS után a HOXot hallgatva mellbevágó a középtartomány kiemelkedése, ugyanakkor a mély és magas tartományban nem drasztikus (!) a visszaesés.
Teljesen más kategória, ez tény, sokan a "Rumbát" tartják "etalon hangfalnak", kevesek pedig a Bifrons elrendezéshez közel álló nyolchangszórós konstrukciót magasztalják (nagyon kevés ilyen emberrel találkoztam: aki egyáltalán ismeri a kusza hangzáskép, illetve az összevissza fázis miatt nem tartja előnyösnek).
Hogy képen is látszódjon (Internetről keresett képek): http://cruisher.digitaltrip.hu/beag/HOX%2022/small_1ecb8.jpg
http://cruisher.digitaltrip.hu/beag/HOX%2022/small_2cf1a.jpg

Kérdéseim vannak a hangfalakkal kapcsolatban. Miért "200VA" a terhelhetőség, amikor 8 db egyenként 12VA-s 4Ohm-os hangszóróból áll a Beag? Mindegyik mágnes hátán "40-20000Hz" frekvenciamenet szerepel. Hogyan lehetséges ez egy 12-13 cm-es hangszórótól (nyilván a dobozolás sokat számít, de ez akkor is túlzásnak hat).
Mi célja volt a Beagnak a Bifrons széria után/alatt ezt a sorozatot is kiadni, és miért terveztek ekkora teljesítményre egy voltaképpen szobai/középnagyságú terem-hangosításra való hangfalat?
Nagy hangerőn meggyőző a dinamika, erőteljes megszólalás, hatalmas a térérzet, a vokál nagyon szép, de az Orionnak valahogy temperamentumosabb, "otthonosabb" hangja van (előtte nem volt tapasztalatom az Orion egyetlen termékével sem, itthon három pár DC2050E-hez szoktam). Ugyanakkor itt a vokál, középtartomány nem érvényesül olyan mértékben, de ez nem csoda.
Aki ismeri a konkrét típusokat, esetleg javította, volt dolga vele, milyen hangélményei vannak; (csak a teljesítménye miatt árulják mostanság 50-60E Ft között a Beagot?), ossza meg tapasztalatait, csak kíváncsiságból.

Köszönettel, Berencsik Szabolcs

Tiszteletem!

Egy kérdés mindössze: Eladó-e a képen látható doboz? Érdekelne. Régóta ismerem és használom. Bár nem szobában, hanem hangosításra. Vannak jó és nem annyira jó tapasztalataim a típussal, de összességében inkább pozitívan tudok róla nyilatkozni. Szeretek a Hox 22-vel dolgozni.
Az emilem: eszenyiimre@t-online.hu
Üdv!
Eszenyi Imre

NGA képe
HOX 22
Előbb még  egy  idézet  a  prospektusból  -  a  kiemelések  tőlünk
származnak:
"A    HOX    22...    felépítése     közel     frekvenciafüggetlen
iránykarakterisztika kialakítását teszi lehetővé, és  így  a  helyiség
belsőtéri  akusztikájától  közel  független  hanghatást  biztosít.   E
kedvező tulajdonságának a  sztereofonikus  hangvisszaadásnál  is  nagy
jelentősége van. A hangsugárzó kiváló  prezenchatása  következtében  a
hangforrás térbeli kiterjedtségét is érzékeljük, és  olyan  hanghatást
biztosít, mintha a felvétel helyszínén közvetlen közelből  hallgatnánk
a műsort. A sztereohatás -  mely  tradicionális  hangsugárzóknál  csak
viszonylag kis területsáv  -  a  szobának  csaknem  teljes  területére
kiterjed."
Hm. Nézzük most a mi kommentárjainkat.
"Rádióhang, tölcsérhang, de  annak  is  csak  a  közepe  van  meg.
Szimfonikus zenén a hang teljesen szétesik, a hangszereknek  csak  egy
része  szólal  meg,  az  is  közeljön.  Groteszk.  Testetlen;   mintha
lyukszűrővel sávokat vagdaltak volna ki belőle. Annyira  durván  szól,
hogy utána a másik doboz nazálisnak tűnik, de  az  még  mindig  sokkal
közelebb áll ahhoz, amit megszoktunk. Az is csörömpöl, de legalább van
mélye.
Mosófazékban ül a zenekar, rácsapták a fedőt, ami kijön  -  kijön,
ami marad - marad. Alja-teteje  tökéletesen  hiányzik,  a  közepe  meg
préselt, torzított. (A másik ugyanott kissé vékonyan szól.)
Erőlködik.
Spanyolfallal terelik a hangot, tölcséren át."
Mint  látjuk,  a  zsüri  meglehetősen  egybehangzóan   ítélt.   És
tulajdonképpen még azt sem mondhatjuk, hogy a prospektusnak  nem  volt
igaza. Mindez csak interpretáció kérdése!  A  HOX  22  hangja  ugyanis
olyannyira nem sztereofonikus, hogy gyakorlatilag valóban független  a
szoba akusztikájától. Azt a jelenséget,  hogy  a  frekvenciasávnak  se
alja,  se  teteje,  valóban  interpretálhatjuk   kiváló   prezenchatás
gyanánt, ami pedig a  közeltéri  hatást  illeti,  a  HOX  22  zenekara
nemcsak hogy közel jön, hanem úgyszólván a nyakunkba esik.
Lábjegyzet: a HOX  22  hangja  tovább  romlik,  ha  a  dobozt  nem
felállítva  használjuk,  hanem  elfektetve,  úgy,   ahogyan   a   gyár
javasolja.

Ehhez a kis szösszenethez annyit tennék hozzá, hogy ezek a hangszórók nagy termek hangosítására volt első körben kitalálva. Csak később lett otthoni célokra felhasználva. Ahhoz, hogy a kézikönyvben leírt hangja legyen ami egyébként elérhető olyan hangsugárzók kellenek bele amelyeknek a széle és a pille része is nagyon puha. Ebből is van kettő otthon és nagyon szép hangjuk van. Az tényszerű, hogy nem egy HEC de ha puhaszélű hangszórók vannak benne és tisztességesen ki van gyurmázva a széle. Akkor tényleg szép hangjuk van.

A hox22 hangsugárzó hibáin a HX125 hangszórók membránszéle és pilléje szinte semmit nem változtat.

A 200-as érték természetesen csúcsterhelhetőség, szinuszosnak és névlegesnek is 100-at adtak meg annakidején, ami nagyjából rendben is van. Átviteli sávnak 60-20 000Hz-et, de valójában már 100-tól esik mélyben, magasban meg eléggé pozíciófüggő az átvitele. Persze bármelyik hangszóró szól 40-30 akár 20Hz-en is, csak nem midegy, mekkora hangnyomással, ha kicsit nagyobb hangnyomáscsökkenést engedélyezünk a névleges értékhez képest, akkor tágabb határok között fogja teljesíteni az adott hangsugárzó. Ha mint hangszórót nézzük, a HX 125-nél nehéz pontos értékeket megadi, mert speciális alkalmazásra készült, fs=110Hz-en rezonál kb. és 1-2kHz-től szemből mérve a frekvencia növekedésével együtt emelkedik a hangnyomás is, jó 15dB-t, 13k-nál rezonánsan kiemel még 6dB-t, majd ezután esik 20 000-ig. Ez viszont éppen a tört előlap miatt volt szükséges, nagyobb szögből hallgatva a hangszórót csökkent-eltűnt az emelkedő jelleg.

Kiss Béla lászló képe

Korrekt és pontos levezetés Laci!! Nekem van egy pár HEC20-as aktív monitorom, és annak leképezése egybevág a leírtakkal. Kellemes hangú, de kötött lehellgatási pozíciójú távoltéri monitor.

Nem ismerem a BEAG mérnökeinek megfontolását, hogy miért csináltak ilyen falakat. Én mint iskolai hangosító használtam őket annó a 80-as évek elején. Egész nagy aulákban hangosítottunk vele. Ünnepségek + úttörő diszkó, meg miegymás. Két pár volt belőlle két monó BEAG keverő erősítővel (fekete előlap talán 50 W lehetett négy bemenet amiket lehetett kapcsolgatni mikrofon és magnó bemenet között). Nagyon nagyot szól. De hát ez nem volt hifi, csak bulizás. De nagyon jól bírták.

 

B. István

panblue képe

Üdv!

3 éve nem válaszolta meg senki a feltöltő/kérdező kérdéseit,pedig én is kíváncsian várom :)

Én annyit tudok hogy a Beag szeretett volna a Bose-hoz hasonló rendszereket fejleszteni és legyártani,sikertelenül.

Az orion Hs280 mint etalon azért erős volt,és arra emlékszem hogy az utód-a módosított Hs280 - Rumba félresiklott elődjéhez képest,erre írták a HFM-ben hogy "bánatukat fojtják "Rumba". :))))))))))))))))))))))))))))))))))

panblue

Pedig csak a gyártás eltéréseire találtak rá. Talán az egyszerűség miatt nem érkeztek válaszok a kérdésekre.

panblue képe

Üdv!Idézem az eredeti kérdéseket:

 

"Kérdéseim vannak a hangfalakkal kapcsolatban. Miért "200VA" a terhelhetőség, amikor 8 db egyenként 12VA-s 4Ohm-os hangszóróból áll a Beag? Mindegyik mágnes hátán "40-20000Hz" frekvenciamenet szerepel. Hogyan lehetséges ez egy 12-13 cm-es hangszórótól (nyilván a dobozolás sokat számít, de ez akkor is túlzásnak hat).
Mi célja volt a Beagnak a Bifrons széria után/alatt ezt a sorozatot is kiadni, és miért terveztek ekkora teljesítményre egy voltaképpen szobai/középnagyságú terem-hangosításra való hangfalat?"

 

Ezek közül csak a teljesítményre vonatkozó kérdés lett teljesen megválaszolva,valamint a frekvencia átvitel jellemzői-miértje pedig nem.És a továbbiak sem.panblue

Konkrétan mi a kérdés? Mert én nem látom, hogy mi maradt ki.

panblue képe

-

BEAG


BEAG
1980-1989
Beag AET 210
1970-1979
Beag duó
1970-1979
Beag HTX-55
1980-1989
Beag mikrofon
1970-1979
Beagok
1970-1979