Lada Niva
ÁDY, 2006, február 20 - 11:43
Forrás:
Saját»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
Lada
Lada
Találat: 3
Találat: 3
Láda
1900-1909
1900-1909
LADA - kebeltató
1900-1909
1900-1909
Lada - Zsiguli
1971
1971
Lada 110
1996
1996
Lada 1200
Találat: 3
Találat: 3
Lada 1200 Kombi
1975
1975
Lada 1200 kombi 1/43as cccp
1980-1989
1980-1989
Lada 1200 motor
1974
1974
Lada 1200s
Találat: 3
Találat: 3
Lada 1500
1977
1977
Lada 1600
1977
1977
Lada 1600 LS
Találat: 2
Találat: 2
Lada 21013
1980-1989
1980-1989
Lada BA3 2106 VAZ kézikönyv
1980-1989
1980-1989
Lada használati utasítás
1980-1989
1980-1989
Lada könyv
1970
1970
Lada merci verzió
1980-1989
1980-1989
Lada pumpa
1981
1981
Lada reklám nyugaton anno..
1970-1979
1970-1979
Lada rendőrautó
1985
1985
Lada Samara
Találat: 2
Találat: 2
Lada samara 1300
1990-1999
1990-1999
Lada Samara fun
1990-1999
1990-1999
Lada szerszámosdoboz
1970-1979
1970-1979
LADA varrógép állvány
Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat
Lada VAZ 2105
1983
1983
LADA VFTS, rally autó
1980-1989
1980-1989
Niva
Távirányítós lada niva
1980-1989
1980-1989
a használati útmutatója úgy kezdõdik, hogy ez a kocsi "gyors, kényelmes, ötszemélyes". ez nem egészen igaz, de terepen tényleg jó.
...és ezt a mai napig tudják produkálni...
Volt módom egy ilyen kocsit birtokolni. A gyorsaságról: 15o-el el tudott menni, ez elegendő végsebesség, ha nem a mai luxusteperjárókkal hasonlitjuk össze, de 1oo fölött már szabályosan füldugó kellett, mert egy hajógépház zaját produkálta és a fogyasztása is 15 körülre ment fel csúcssebességnél. Kényelme és utaslátszáma: elől teljesen normális utazási kényelmet biztositott, hátul kissé szükös volt, 3 böszme például alig fért volna be. Végül a rendszerváltás zürös időszakában az egzinsztenciális bizonytalanság, állandó áremelkedések miatt el kellett adnunk és egy gazdaságosabb kocsit kellett vennünk. Ja és egy év után enyhén rozsdásodni kezdett. Tehát pozitivumok: megbizható, erős, mindenhová eljut. Negativumok: hátul szűkös, piszokul hangos, nagy fogyasztású, rozsdásodásra hajlamos.
Hajdan fiatalon minden vágyam egy ilyen volt... De nem tellett rá... Most meg... lassan az utak minősége miatt kell beszerezni ... van belőle új változat az 1.7i 1700köbcis injektoros motorral... a hangja?! Nos... Kell bele jóerős hangcucc, a generátor bírja mert orosz, És így legalább hallják hogy jövünk... :-)
A munkámhoz tartozik, hogy utánfutóalvázakat, és/vagy tengelyeket tesztelek a győri agglomerációhoz tartotó Écs község mellett található Rábaring-tesztpályán, szabványos körülmények között. Az egyik vontatóautó, a "kicsi" egy 1984-es 1600-as Niva. Egy teszt-széria során 100000(százezer) km igénybevételt kell modellezni különféle jellegű igénybevételekkel (húzás-nyírás-csavarás, többedrendű nyomatékok hatásai, stb) Egy széria egy munkanap alatt tehető meg. Nos elmondhatom, hogy a Niva lefelezve úgy rántja fel álló helyből a 2,5t-s futót a 15%-os kaptatón, mint a szél(természetesen egy tengelyt hajtva csak), széria motorral. Nagyon sok tesztet megcsináltam, többek között a Nivával, egyetlen egyszer sem akart a futómű-hajtómű-motor széthullani, pedig az igéynbevételek ugyanúgy a gépes járművet is terhelik. A '90-es Mitsu Pajor két nap után difihullásban elkullogott, aztán a '99-es Nissan Pickup gátlói keztdek el egyetlen nap után pisilni....pedig ezek valódi, jó terepjárók. A Niva nyekkenés nélkül veszi az akadályokat, szinte elképesztő, amit kibír.