Dacia Lastun 500


Forrás: 
net
Dacia Lastun 500

Ez igazán aranyos kisautó! A rendszám alapján akkor ez forgalomban is volt/van? Én még nem láttam ilyet, persze ez még nem jelent semmit!

Én még láttam a lakótelepen gyerek koromban matt pirosban. Ne egy kispolszkit képzelj el... egy ipari hulladék, teljes csőd. Összefüggéstelenül elemek összecsavarozva, nagyom gyatra minöségű törpe

gti3per888 képe

Asszem pár éve egy ilyet teszteltek a Total-Car-ban, az ajtót csak harmadszorra tudták becsapni. XD

Lehelboy képe

a lăstun nem gyatra. az a jó, hogy igénytelen. nme kell vele sokat vesződni a szereléssel. én ismerem láttam már. ültem benne. ha abban az időben találták volna fel a matizt vagy a tico-t, akkor felevette volna velük a versenyt.

NGA képe

Ne viccelj már, elég ránézni a képre. Valami borzadály, annyira vacak volt, hogy a kermi nem adta meg rá a forgalmazási engedélyt, mert annyira silány volt az összeszerelés :-)

létezik csak átkell lépni a határt

Lehelboy képe

Én tudoma választ! Akkoriban forgalomban volt, de nagyon keveset gyárotottak ebből. Van még sok más prototípus is. Rengeteg. Amúgy sokan gondolják, hogy mopedautó, de nem. Akkoriban még nme voltak ilyenek. A mopedautó állítást még jobban nyomatékosítja a Dacia Student 650 a nevével. De az sem volt mopedautó.

AZ "egr" címre is válaszolok. Átlépheted a határt, itt sem látsz. Vagy ha igen, EGYET. Nagyon kevés van. alig románia 2 százaléka ez az autó

A kis autó nem volt rossz. A minősége valahol a velorex és a trabi közt volt.

Kicsit többel ment mint 100, és második összeszerelés után már csak 3 litert kajált. A kocsi nem rohadt mert szinte az egész müanyagból volt. Talán a puli ált hozzá a legközelebb.

Az összes mini szoci autó közül talaán a lada oka vaz 1111 és vaz 1113 volt a legsikerültebb. Jelenleg is van olyanom, de a dacia 500-as se volt rossz, leszámítva a korabeli daciak azon tulajdonságát, hogy célszerü volt szétszedni és ujra összerakni nem kifelejtve a csavarokat, tömitéseket. A kis 500-ast nem pitestiben hanem Temesváron szerelték. Tudomásom szerint ugy 15-20 ezret összesen. '90 es évek elején voltam a gyárban a járgánnyal, akkor még szereltek össze néhányat, és kaptam is némi alkatrészt.  A motorja persze nem volt 20 LE-se. Lehet igy ugy csavarni a szót, de az akkori amica, aixam daf és goggomobilok se voltak se jobbak se rosszabbak, csak számunkra elérhetetlenek. Akkoriban 1988 ezt a kis járgányt 35 ezerért vettem. Egy BMW isetta vagy hasonló pici járgány ára 20-30 évesen is 100 ezer volt.

A kispok nem ez a kategoria. Én nosztalgiával emlékszem rá. Még a Budapest  Várna Burgasz utvonalat is megtette 2 személlyel a kárpátokon át. Akkoriban nem lehetett jugon keresztül menni, mert oda kék utlevél szükségeltetett. Én nosztalgiával gondolok rá. Ha valakinek van egy valamilyen sufniban szivesen átveném és felpofoznám.

 

 

nekem volt, és nem volt rossz. egy fél oltcit motor van benne.

teslaeltos képe

Egy tuning csapat vagy egy hasonló stúdió tudna vele mit művelni azt hiszem sokan csodálkoznának!