Moszkvics 412, 427 és 434 Típusú gépkocsik Kezelési és karbantartási utasítása
Radios20, 2009, december 9 - 15:13

Forrás:
saját
Ma került hozzám ez a könyv. Ez a drága jó postás, hogy az a hernyótalpas kanördög kedveskedjen a legféltettebb pontján egy láncos buzogánnyal nekije. :-D Mert a legnagyobb viharban nem csöngetett volna be, hogy--"csomagod gyütt" Neeem, betette a kinti levelesbe, itt jelenleg nagyon nagy vihar van, szóval egy kicsit átázott, de a radiátoron egy bő félóra alatt visszanyerte gyári "fényét" :-D








»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
Moszkvics

Találat: 2

Találat: 2

1964

1964

1954

1963

Találat: 2

1965

Találat: 2
Találat: 2
1980-1989

1960-1969
A 412-es Moszkvicsba két féle autórádió került beépítésre. Kezdetben még a 408-asból átvett fém műszerfal volt beszerelve az ahhoz tartozó AT64Z rádióval, majd áttértek egy teljesen műanyag borítású műszerfalra, amibe az A370M készülék került. A fenti képeken még a régi műszarfal látható AT64Z rádióval, de bővebben már az A370M készülékkel foglalkozik a könyv.
Az AT64Z rádió (A kép forrása www.rw6ase.narod.ru )
Az A-370M rádió (forrás ugyanaz a honlap.)
A fenti A-370M típusú autórádió mintájára készítette a VT az RD 3603H típusú autórádiót,amelyet a VAZ autógyár épített be a Zsiguli autókba.
Ugyanennek a típusnak a rövidhullámú változatát forgalmazták itthon, amely Zsiguli autórádió néven volt ismert.
Köszönöm a hozzászólást.
Üdvözlettel; Radios20
A későbbi Moszkvicsban,a Moszkvics 2140-ben pedig ha jól tudom akkor az A-373BM készülék volt beépítve.
(forrás: www.rw6ase.narod.ru )
Üdvözlöm! Nem tudom,mert őszintén mondom, nem emlékszem rá,hogy lett volna azokba gyárilag rádió,föleg ez a típus. A fenti típusokból csak az első 2-re emlékszem,az utobbira nem.
De azt se tudom,hogy amit kivittek a zsigákhoz,azt hova építették be.Mert az itthoniakba már a rövidhullámú változatot építették,azt is már utólag a tulajok.
(Erre mondják,hogy sem megerősíteni,sem cáfolni... vagyis marad nyitott a kérdés.)
De tessék megnézni a 370M rajzát,a könyvben. Egy érdekességet talál:a hullámváltó a rajzon egy sávból áll,kivül két nyomógomb van.Eredeti ottani megoldás!!!
Én is az itthon látott pár Moszkvicsban mindenféle autórádiót láttam. Amit éppen a tulaj beleépített. viszont egy orosz honlapon láttam ezt a rádiót Moszkvics 2140-ben. ezért gondoltam, hogy ez lehetett a gyári. Moszkvics 2140-ben is volt elvileg rádió, ez biztos, mert valahol olvastam, csak most nem tudnám megmondani hol.
Ez pedig az,a 2140. Most,hogy láttam ugrott be,hogy egy ilyet -nagyon csúnya barna színben- javítottam,de hogy milyen rád.volt benne,azt nem tudom. Arra viszont emlékszem,hogy a jobbszélső kerek műszerbe volt valami ampermérő,aminek a söntje mindíg kilazult,és ki akart gyulladni az autó. Azzal küzködtünk mindíg.
(Az igazság az,hogy kellene tudnom,mert anno nagyon megnéztem,mert volt egy ilyen befizetve.Ez 84-ben volt,103 vagy 108 ezerért osztogatták.De előttem megállt a sorszám,és nem bírtam kivárni.Akkor vettem a Trabit.)
Trabantban gyárilag volt rádió, vagy csak a helye? Lehet nem jól tudom, de mintha a kocka Wartburgban Tesla "Spider" lett volna?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel; Radios20
A csúnya barna színű Moszkvicsról jutott eszembe. Szerintem sok orosz gépnek, pl a Moszkvicsoknak egész mutatós formája volt. Jó mondjuk a 408-as az Pininfarina formaterv. De pl. az IZS motorok sem voltak csúnyák szerintem. Csak azok a (magánvéleményem) borzasztó színek.
Pl az IZS Planéta nemtudom hanyas motorkerékpárt is elrontani, hát mondjuk "pisztáciaszín" festéssel. :-D Ilyen pl a "Festival" rádió szép forma fém betétekkel díszített magasfényű káva stb. stb. a hullámváltó nyomógomboknál beazonosíthatatlan, régebbi sörösrekesz szín zöld díszléc műanyagból.
Rigában a Popov rádiógyár készítette. "távirányítós masina" :-) Nekem nagy álmom egy ilyen, ronda zöld díszléc ide vagy oda :-D
(forrás: www.oldradio.lv)
...csak a helye volt meg. Nehéz ügy lett volna,mivel akkor csak a TR 65-ös készülékek voltak divatba.Ezeket lehetett 6 és 12-re átkötni,és a testet is lehetett "cserélni"a plusz és mínusz-nak megfelelően. Később 71 körül már jöttek a már említett Zsiguli rádiók, hat voltos kivitelben. Ekkor már szerelgették őket a trabantokba is. De nehéz téma volt,mert a műanyag kasznin "átjött" a gyújtás. Különböző megoldások voltak,pl.a motorházat belűl egy vékony alu.lappal árnyékolták,de tökéletes nem lett. Sőt az autókerben árultak ezekhez külön egységcsomagban zavarszűrő kondikat.Az enyém is 6-os volt,és volt benne(van is) egy magnós rádió.Ehhez akkor lehetett venni egy tranyós átalakítót,ami a 6-ból csinált 12 Voltot. Ezzel ment.
(Állítólag a trabiknak volt delux kivitele,hogy abba volt-e vagy ha volt hogy lett megoldva,azt nem tudom. Üdv:Géza
(Ja: A Wartburg deluxban volt gyárilag beépítve,de a pontos típusát nemtudom)
Köszönöm a választ!
Üdvözlettel; Radios20
Üdv mindenkinek!
Van egy eladó Moszkvics AT64Z rádióm aukciora bocsáltottam a v a t e r án
Ha valakit érdekel irhat e-mailt: orban.ede@citromail.hu
Bár látom az 1970-es évszámot, de ilyen típusú moszkvicsok közlekedtek-e a 80-as években? Mert én nem emlékszem, hogy közlekedtek volna-e ilyen autók vagy egészen más típusúak voltak...
várom a választ :) köszönöm
Biztos,hogy futottak még,hiszen akkor még.....ugye másképp volt. De találtam néhánysort, ami ezzel kapcsolatos:
Az autók átlagéletkora szerint a legfiatalabb márka a Chevrolet (1,9 év) a sor végén pedig a Moszkvics kullog, a maga 22,7 éves átlagéletkorával.
Ezekszerint nem csak ezek a típusok,hanem a már előző években kiadott és ittlévő típusok is közlekedhettek akkortájt.
Szerintem nem volt belőlük annyira sok nálunk, de én pl. a '90-es években láttam egy-két ilyet is Miskolcon. Sőt láttam még 407-est is mindíg ott parkolt az Újgyőri főtéren (régen Marx tér )
(Forrás: www.veteranautocsodak.hu)
Nagyon formás autók voltak!Úgy emlékszem,hogy az olaszok tervezték a 407est!
Elképzelhető, hogy a 407-est is olaszok tervezték.
a 408-ast biztos, mert az Pininfarina formaterv.
408ast akartam írni:) de 407 lett belőle!!