Autóbusz
retronóm, 2024, november 11 - 11:30
Forrás:
Élet és Tudomány 1964
A hatszemélyes autóbusz a belvárosi Kígyó utca és a Köztemető között közlekedett 1900-ban, erőforrása egy 3 lóerős, 1 hengeres Bolle Amade típusú motor volt, amely bőrszíjjal hajtotta meg a hátsó kerekeket. A rázásban utolérhetetlen autóbuszt a malomgépeiről akkoriban híres Podvínecz & Heisler Gyár készítette.
Élet és Tudomány 1964
»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail

Első autóbusz Budapesten
1915

MÁVAG-NAG 204 autóbusz
1926

Gázgenerátoros autóbusz
1941

Sínautóbusz
1942
Sínautóbusz próbajárat
1942

Budapesti autóbuszjegy
1950-1959

MÁVAG autóbusz
1952

Alba Regia autóbuszrádió
1958

Budapesti autóbusz és villamosvonalak
1958

Autóbusz körséták Budapesten
1959
Autóbuszmegálló
1960

BKV autóbusz megálló tábla
1960-1969

Autóbusz átszállójegy
1961

Mávaut autóbusz városnéző
1963

FAÜ - Fővárosi Autóbuszüzem
1965

Autóbusz újság
1967

Volán autóbusz megálló tábla
1970-1979

Volán autóbusz megálló tábla
1970-1979

Lengyel távirányítós autóbusz
1970-1979

ikarus 250 reptéri autóbusz
1970-1979
Az időpont megjelölés egy kicsit korainak tűnik.
1896-ban Budapesti Malomépítészet és Gépgyár, Podvinecz és Heisler néven hoztak létre vállalkozást malomipari berendezések, kazánok, és gőzgépek gyártására. Két évvel később, 1898-ban megkezdték az explóziós szívógáz- és benzinmotorok gyártását is. További két év, és már az automobilgyártás gondolatánál tartanak. Első gépkocsijukat — egy kis autóbuszt — 1900-ban szerelték össze egy magánvállalkozás részére. Még az évben forgalomba is állt a Köztemető és a Belváros között, lényegében a mai Rákóczi út—Kossuth Lajos utcán. A járatot közönségsiker hiányában rövidesen megszüntették. További tizenöt évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy a fővárosban megindulhasson a rendszeres autóbuszközlekedés. Visszatérve a kis autóbuszhoz, megemlítjük, hogy szíjhajtású volt és a Leesdorfer Automobil-Werkétől vásárolt Amadée Bollée fődarabokból állították össze. Érdekessége, hogy vasalásait, sárvédő- és felhágódeszka-tartóit Uhry Imre kocsikovács, az Ikarus gyár jogelődje szállította.
Autó-Motor, 1978 Zsuppán István