Zaporozsec 968
ÁDY, 2009, december 18 - 12:39
Forrás:
Saját - Bp. újság
»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail

Zaporozsec 968
1970-1979

Zaporozsec 968 - elemes autó
1970-1979

Zaporozsec 968
1974

Zaporozsec 968
1977

Zaporozsec 968 orosz játékautó
1980-1989

Zaporozsec 968 műanyag modell
1980-1989

Zaporozsec 968 Diósgyőrben
1989
Több korabeli legenda is kapcsolódik hozzá:
- A motorja volt a T34-es indítómotorja, ami ugy nem igaz.
- Azt mondták, hogy azért van a kopoltyú két oldalt, hogy az az ökör aki megvette, kidughassa a szarvát.
- és a végére, volt aki hátulra ráirt valami ilyet, hogy "nem vagyok hülye hogy ilyet vegyek, lottón nyertem" :-)
Maga az autó karosszériája, igen erősen NSU Prinz koppintás:
Tegyük hozzá,az NSU Prinz pedig Chevrolet Corvair koppintás.Igen-igen,bizony,az a nagy amerikai farmotoros.Erről valahogy mindig mindenki megfeledkezik ebben a témában.Tessék utánanézni.
Ez a Chevrolet gyár 1960 körül,és a Corvair.Na,ki koppintott először?
Kiről koppintottak? Hát bizony a Corvair technikailag a Volkswagenről koppintott, a Porsche-től hoztak két motortervezőt, és velük ujraterveztették a VW 4 hengeres lapos boxermotorját, ráraktak plusz 2 hengert, igy hathengeres lett. De maga a technika jelentős része a Volkswagen Typ3 másolata. A karosszéria terv pedig szinte az összes 1959 és 1961 között tervezett autón ilyen:
Hino Contessa
Fiat 1500
VW Karmann Ghia Typ 34
Buick Electra 1959
Szóval ez egy stilus volt akkoriban.
Most meg minden ugyanolyan,legalábbis az autók 95%-a.Fronthajtás,botváltó,kupéforma,keresztmotor,szóval,mint az ős DKW majd Trabant szisztéma.És ez senkinek nem szúr szemet.Én például utálom a botváltót,(ugyanúgy,mint Surányi Endre)ezért nem létezik olyan autó,ami részemre megfelel.Esetleg szeretnék léghűtéses farmotort is.Vagy kétütemű autót.(Talán USA gyártmány lenne,ami kormányváltós,ott azért normálisabb emberek élnek,akik nem szeretnek a mélyben kotorászni,de Európában kizárt dolog)
Ezek közel sem hasonlítanak annyira a Chevroletre,mint az NSU,vagy a ZAZ az NSU-ra.Azok egy az egyben ugyanolyanok,csak a méretük más,meg apróságok,pl.lámpák száma,formája,stb.
Még gyermek kórómban a szembe szomszédnak volt ilyen.Kettő is!először egy piros,utána egy sárga!már messziről hallottuk amikor jött haza!Szerencsére a felesége is aki a szomszéd bácsinál volt addig:) Borzalmasan félelmetes hangja volt,főleg hidegen!!!
Viszont ez és itt megmarad egy darabig -> Chevrolette Corvair 1960
Reméljük :-)
:: Kalmopirin