Gyújtógyertya kivitelek


Forrás: 
Saját gyűjtemény
Gyújtógyertya kivitelek

Szinte minden neves (vagy korábban ismert) gyártó típusa megtalálható a gyűjteményben: Bosch, KLG, Lodge, Renault, AC, Champion, magyar Ignis, Timkor, Bakony, BWP gyertyák, Colortest üveggyertya, Isolator sorozat a szétszedhetőtől a Spezialig, lengyel Iskra, csehszlovák Pal, és különböző szovjet gyártmányok.

IMGA0793.JPG IMGA0802.JPG IMGA0803.JPG IMGA0805.JPG IMGA0806.JPG IMGA0807.JPG IMGA0811.JPG IMGA0796.JPG IMGA0795.JPG IMGA0799.JPG
Kiss Béla lászló képe

Hú, a régi rózsaszín, és kék Isolator gyertyák...amikor még a legjobbak közé tartoztak. Aztán átvette a BERU majd a törökökkel gyártatta később. Azóta nem vagyok hajlandó Iso-t sem Trabantba, sem MZ-be, se máshová beletekerni a nagyon rossz tapasztalatok miatt. A mai gyertyák közül nagyon bevált nálam minden kétütemű, kb 3-4000 fpm üzemi fordulatú gépbe az NGK B(P)6Hs-jelű gyertyája. Champion, Bosch, Marelli messze kerülendő sajnos, ami még elmegy, az a cseh  Brisk N9YC, N15YC.

 

NGK-gyertyákat használok a 36 éves 2,8-as BMW- gépembe, ott melegebbeket, az érzékelhető olajfogyasztás miatt, és szintén NGK-kal járok napi szinten városban és 70km-es viszonylatban hetente 3x a 2T 1984-es Trabantommal. Tartósan megyek 90-nel, 60-tól szépen, csörgés nélkül húz 95-ig (12V,megszakítós gyújtás!) Fogyasztásom: 6,5l/100km!

 

Nemrég kaptam egy bácsitól egy pár zöld-sárga dobozos, piros kupakos Isolator-t még a '80-as évek közepéről megmaradt vadonatúj NDK-gyártmányú darabokat. Betekertem őket, olyan a gép, mint  a villanymotor, egyenértékű az NGK-val. Sajnos ez a mai, BERU-féle Iso-val meg sem közelíthatő, az nem az ami régen volt, sem a 175-ös, sem a 225-ös.  Egyébként tapasztalatom szerint a ma még fellelhető kisfordulatú kétütemű erőforrásoklegtöbb gondja a gyújtógyertya típusának és fajtájának nem megfelelő megválasztásából fakad!