Mercedes Benz W-123
Murena, 2011, május 12 - 20:37
Forrás:
http://mercedes.network.hu/kepek/w_123/w123mercedesbenzautomobilesdeluxehttp://mbspecialist.com/mercedes_modelinfo/123/
http://mbspecialist.com/mercedes_modelinfo/123/1/
Valószínűleg ez a darab egy időre a bozótban végezte, de formája így is feltűnően szép. Függetlenül a műszaki tartalomtól, nem tűnik menthetetlenül tönkre mentnek. Én örömmel törölgetném!
(saját felv)
»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
Mercedes
Benz
Áfor benzinjegy
1980
1980
Áfor benzinkút
Találat: 3
Találat: 3
Benzinkút
1983
1983
GAMA Mercedes Benz 220 S
1960-1969
1960-1969
HKG benzinlámpa
1950-1959
1950-1959
Lemezárugyári Mercedes Benz
1970-1979
1970-1979
Mobil benzinkút
Találat: 2
Találat: 2
Mozgó benzinkút
1969
1969
PIKO benzinkútmodell
1970-1979
1970-1979
Piko benzinkútmodell
1970-1979
1970-1979
Shell benzinkút
1977
1977
Sievert Benzinlámpa
1980-1989
1980-1989
Mercedes Benz típusok 1900-1903
1900-1909
Mercedes Benz típusok 1904-1908
1900-1909
Mercedes Benz típusok 1909-1910
1900-1909
Mercedes Benz típusok 1911-1914
1910-1919
Mercedes Benz típusok 1919-1923
1910-1919
Mercedes Benz busz
1916
Mercedes Benz típusok 1924-1930
1920-1929
Mercedes Benz s26x
1926
Mercedes Benz 770
1930
Mercedes Benz típusok 1931-1934
1930-1939
Mercedes Benz típusok 1935-1937
1930-1939
Mercedes Benz típusok 1938-1953
1930-1939
Mercedes Benz 130
1934
Mercedes Benz 170 V cabrio
1938
Mercedes Benz típusok 1938-1953
1940-1949
Mercedes Benz típusok 1938-1953
1950-1959
Mercedes Benz típusok 1954-1956
1950-1959
Mercedes Benz típusok 1957-1961
1950-1959
Mercedes Benz 300 SL
1952
Mercedes Benz 300 SL
1954
Emberi kéz ennél sok jobb autót nem készített a véleményem szerint, kedvenc típusom! Motorválaszték akad bőven, de annyira nem lehet mellényúlni!
Egyik kedvenc típusom, bár csak utaztam vele. De formája mindig gyönyörködtet. A megbízhatósága pedig talán éppen azért ritka, mert felesleges elektronikát nem tartalmaz.
Sajnos nekem sem volt még sajátom, de a családban volt és ismerősi körben is volt már, így már volt szerencsém többféle motorral szereltet is vezetnem! Szerettem volna is egyet 2007ben de sajnos akkor csak nagyon lerúgott darabot tudtam volna venni így maradt a Lancia Dedra!
A mai napig szeretnék egyet vagy akár egy w115-el is megtudnék barátkozni!
Ritka autók egyike amelyiknek a coupe változata is nagy monstrum, így méltó maradt az eredeti szedán formavilágához!
Amit most leírok az csak az én véleményem.
Ennek a típusnak a motorja: kiváló, kiváló +++
Kasznija: Úgy rohad mint egy nagypolszki, ajtók allja cafatosra rohad, motortér tető merevítések szeretnek kilyukadni, csomagtérben műanyag betét két oldalt, az alatt mindíg lyukas, de nem csak lefele, hanem különösen a ball hátsó sárhányón is keresztül. Díszcsíkok, nos ilyen hőtől deformálódó műanyagba van ágyazva egy alufólia vékony kis lemez. Ez elvetemedig, a felfogatásoknál befolyik a víz, valamint olyan módon rohad ez a gumi, hogy szeret fekete trutymót könnyezni. Tehát szépen lemossuk a kocsit, majd a díszcsík alól elindul a szép fekete dzsuva.
Műszerfal kicsit ez is keleti autóra utal. Reped!
Ablak, szélvédő, és csomagtér szigetelések kéder-gumik: szétszárad szét porlad, éppen ezért ázik. Különösen a szélvédő. Műszerfal alá szereti a gumi beengedni a vizet, had rohadjon a kaszni, ha eddig nem rohadt, de rohadt.
Ülés. ez is tipikus Merci betegség, első ülések kiülődnek egészen laposra...
Kormány holtjáték, idővel jelentősen nő, elkezd rángatni. Kocsi eleje szitál.
Nekem az a véleményem motorikusan kiváló, karoszéria/ beltér terén szar, és kicsit túlbuzerált autó, kábelcsatornának is kábelcsatornája, a padlókárpiton, még a kis szőnyeg is patentos. Nehogy már gyorsan ki lehessen szedni. Belső küszöb az műanyag, szépen reped is, hűen önmagához.
Viszont ami biztos W123 egy atomkatasztrófát is kibír, de nem mindegy milyen állapotban.
Hogy 100%-os legyen minden téren, ahhoz nagyon rendszeres, németesen precíz és alapos karbantartás szükséges, minimum évente, de leginkább félévente. Ehhez órás kell nem autószerelő:-) Nem keletre tervezték, az tuti:-) Ha vesz az ember akkor csak nagyon jó állapotút érdemes venni, arra is, hogy 100%-os legyen bőven rá fog menni még egy vételár.
Viszont, ha már az ajtók alja rohad, fel kell szedni a padlókárpitot, mert lehet már nincs a kocsinak alja. Ja és a lényeg, a motorházetető nyitó kis műanyag fül, ami a maszk rácsai közzül, ("alucsíkos műanyag lamellák, kicsit ciki egy mercitől szerintem") csúszik ki, ha a rugó nem fáradt el éppen. Az szeret letörni a legrosszabb pillanatokban, pláne télen. Érdemes ezért bele egy ugyanolyat vágni rozsdamentes acélból. Ezeket csak azért írtam, mert volt szerencsém a típushoz, családon belül. Szerelgettem is párszor. Amikor még nem volt, én is istenítettem, de mindazonáltal, hogy kívülről mutat mint a tájkép. Rengeteg téren borzalmas, mind megoldások, mind anyagminőség terén.
Nem vita képpen írom!!!
Minden autónak megvan a gyengéje és nem is vitatom, hogy a kaszni olyan amilyen, a többiről még nem hallottam, de elhiszem, hogy létező probléma!
Van egy autószerelő ismerősöm neki volt egy 123-asa azt hiszem a 2.4es diesel motorral szerelt, Belgiumban volt taxi. 1.200.000km -nél lett felújítva a motorja, akkor is csak azért mert biztos ami biztos. Tette a dolgát szó nélkül, felújításkor derültek ki olyan dolgok, hogy a kompresszió már elég csekély volt és a vezérmű láncot is arrébb lehetett rakni egy foggal. Az biztos, hogy motorikusan igénytelen szerkezet, bőven túlméretezve!
Ami a kasznit illeti, még annyi hogy a korabeli autók előszeretettel rohadtak, márkától, régiótól függetlenül német, olasz, japán a kelet-európaiakról már nem is beszélve, mindegy volt, honnan jött.
Minden autónak megvan a nyűgje, de ettől független mindegyik szerethető, mindegyiknek megvan a maga varázsa!
A motort én is dícsértem a hozzászólásomban, az első sorban írom.
A többi terén, nekem az a véleményem, hogy a Merci-től több elvárható lenne.
Tehát németen belül, pl. a Volkswagen egy kellemes csalódás, mert sokkal jobb fémből van a kaszni. És pl. kéder gumi, vagy műszerfal stb, nem jelentkeznek ezek a problémák olyan erővel. Nézd, minden autónak megvan a maga nyűgje és szerethető aláírom. Csak az ár/érték arány nem mindegy.
És most nézd, korabeli autók, rohadnak oké, ami fémből van tud rohadni.
De a korrózióvédelem nem mindegy milyen fokú. Keleti autót pedig egyáltalán ide sem vennék, rengeteg keleti autót szeretek jómagam is. De itt is ugyanígy ár érték arányt vegyük figyelembe + színvonal és kategória beli különbség. Többek között ezért is lehangoló, hogy Polszki szintű a korrózió védelme.
Még ha Mercit Volgát hasonlítunk össze. Az sem szerencsés, mert a keleti elavultabb konstrukció. Sőt még talán úgy a leghelyesebb, hogy Kelet-Nyugat annyira más világ, annyira különböző, hogy párhuzamot húzni, nem túl célravezető szerethetőség terén. Szerintem!
Zárva soraimat a Merci egy státusz szimbólum. De mindezek mellet nem részegüljünk meg tőle. Valamint igényesség, és elsősorban pénz kérdése is. Mert pl volt szerencsém egy OT-s W123-at megszemlélni, és egy hazai szinten jó állapotút. Azért ég és föld. A jó állpotú, is jól megy szép minden.
De egy 100%-os az valami egészen más. Viszont mint azt előzőekben írtam volt. A 100% megtartása, az gondos rendszeres odafigyelés és ápolás, karbantartás. Jobban, gondosabban mint más autónál, szóval több odafigyelést igényel! Én így látom. Ez személlyes tapsztalat, nem valaki tapasztalatainak elmondása!
90% ot viszont tartja stabilan normál ráfordítással is. De az nem 100%.!
123ról akkor ennyi elég lesz!
115ösről nem tudsz valamit mondani, mert arról viszont csak annyit tudok amennyit a neten olvastam, még csak nem is vezettem a típust!
Azt a típust nem ismerem személlyesen.
Nagy kár érte!
Igazából a korosabb darabokkal bármilyen hibák is jelentkezhettek, a köztudatba nem lehet véletlen taxis-merciként vagy zöldséges merciként került be. Nyilván strapabíró tulajdonságai miatt használták szívesen például ezekhez a munkákhoz. Tetőcsomagtartóval a tetején is elég gyakran lehetett látni rogyásig megpakolva létrával meg szerszámokkal.
Ha kevésbé kényes munkákhoz használják akkor már a díszlécek állapota vagy a kisebb korrózió sem visszataszító. Egy huszonéves darab esetében ha csak az irodába járáshoz használja valaki sem elvárható, hogy makulátlan legyen.
Talán éppen motorikus tulajdonságai, megbízhatósága és a kiszámítható fogyasztás tette vonzóvá.
Részben értek egyet.
A motorját mint azt én is lejegyeztem kiváló, nemhiába építik bele rengeteg autóba is. Terepjáróktól kezdve lehetn sorolni.
Nekem személy szerint az a véleményem, hogy több dolog amitől ingazán kedvelt vagy az lett. Valljuk be amikor ezek taxis mercik voltak, később zöldséges mercik. A rendszerváltás, vagy változtatgatás, (kinek szájíze szerint) után vagyunk nemsokkal. Vagy a-körül, nem tudom pontosan. Én rádiógyűjtő vagyok. Az emberek 90%-a keleti géppel járt, és akkor megjelntek a nyugati masinák.
Merci? Ez "nyugaton" sem kis dolog. Amíg nem volt a családomban ilyen gép, én is meg voltam veszve érte. És gondoljunk bele ezek a régebbi mercik elérhetővé váltak. A keleti autók igazándiból a nosztalgia, a retro miatt értékelődtek fel szerintem. Voltak nagyon jó konstrukciók köztük, de nem volt olyan szintű fejlesztés ebben a blokban. Mivel a szomszéd kertje mindíg zöldebb amikor lehetőség nyílott arra, hogy vegyen az ember egy nyugatit rengetegen egyből ledogbták a zsigát volgát stb, hogy "komolyabb státuszú" keleti gépeket említsek, amik azért addig nem voltak kis dolgok sőt. Mert lenézett lett. Fateromék kereskedtek ez idő tájt, és vettek egy Ford Escort VAN furgont. Nem egy repi autó, és nem is volt az a tip-top. De csodájára jártak, hűűű Nyugati de komoly, azért nyugat tényleg, tyűűű. Ez volt. Pedig még egy olyan konstrukcióhibás elfuserált szart mint az :-) De mégis akkor ha kapásból egy gyönyörűen megkímélt M24 es Volgát akartak érte adni. Amit most ha csak mai árát nézzük ég és föld a két kocsi és minőségileg is így alakul, ég és föld Volga ezerszer jobb. De akkor úgy voltak vele rengetegen, hogy --"Hagyjámá szar keleti"
pedig nem rossz konstrukció. Nade visszakanyarodva, a merci? Az a "mezitlábas"nyugati felett még több kaszttal. Annál már csak az a menőbb ha valami nagy böhöm USA gépe van az embernek. Szerintem ez alapján értékelődött fel. Mert nem anyirajó, mint amennyire tartják. Én azt mondom lincseljenek meg érte, de egy ugyanilyen korú VW jobb, mind fényezés minősége, mind kéder minősége, mind korrózióvédelem. És ez komoly. Saját tapasztalat. Viszont amiért a merci merci, az a gyönyörű forma, mert az tagadhatatlan: Legalábbis nekem az a véleményem a VW, a bogár és a Karmann Ghia-óta szép autót nem tudott összehozni. De pl egy Jetta vagy egy kis régi Polo ezekhez volt szerencsém már, sokkal jobban van összerakva, minőségileg. Viszont messze nem olyan szép, és nincs az orrán az a csillag amit igaz nálunk lehet első nap lelopnak, de mégis egy életérzést ad, még ha rohad, szitál, rángat stb. akkor is. Egy Mercibe amikor még frissen lett megvéve, ha rohad ha nem úgy ül be az ember, hogy látjátok mim van?
Vagy milyen autód van? Mercim! Hűűű "mocskos kulák, honnan telik rá":-) Utállak, de a szemedben imádlak:-)
Vagy milyen autód van? Volswagen polo derby, ja hát oké. Csóresz vagy mint én :-)
Merci az Merci, és az embrek szeretni fogják akár milyen, akinek volt az is szereti mert neki megadatott egy ilyen, mert a szép emlék marad meg. Akinek nem az pedig álomként tekint rá. Mert a merci egy szimbólum. Amiket leírtam ezek a hibái, a motor a világból kimegy, de a kasznit elhagyja fél úton :-)
Vanak gépek amelyek nem teszik ezt, de azok nem mercik. Ennyi :-)
Amúgy érdekes amikor a zöldségesek vették, ügye nekik is rohadt, és folyt a fejükre a víz mert beázott a tetőablak stb, de zöldséges vagyok és mercivel járok. Megnéznek. A konkurencia a szomszéd zöldséges is csak les. Honnan tellett neki, én meg örülök had egye a fene a rohadékot :-) Melós családból származom, szüleim szinte mindennel kereskedtek, piacoltak is. Ismerem ezt a szitut. Kifele kell mutatni az a legfontosabb. És egy pár kereskedő mondás:- Fogytán a pénz ideje lesz kiöltözni. Nem az számít ki vagy, hanem, hogy kinek látszol :-)
(Aki eddig eljut a lexikonban, annak minden elismerésem! :-D)
Érdekesek ezek a fentiekben leírtak. Többször elolvastam, tetszik a boncolgatás, hogy a márka és a hozzá társított képzetek, életérzés, és műszaki tartalom hogyan alkot egységet. Ez tulajdonképpen már egy fogyasztásszociológiai tanulmány!
Gratulálok! Tanulságos.
Üdv!
Kössz! :-)
Üdv; Radios20