Honda Civic III 1985


Forrás: 
net+saját
Honda Civic III 1985

Honda Civic III. 1.5 GL

Ezt a szériát 1983-1987 közt gyártották.

Soros négyhengeres 12 szelepes 1488 ccm 63kW-os karburátoros benzinmotor hajtja melynek típusa EW2.

Régóta tervezem a cseréjét de mivel gazdaságos és kis fogyassztású (nyáron 6 - télen max 6,5l/100km) és munkába járni bőven elég ezért egyelőre marad.

28 év után is megbízható a motor,a váltó és az a minimális elektronika amit beletettek.

Kopó alkatrészek és olajcserén kívül nem volt probléma vele,nagyobb befektetés egy szélvédő csere és első taposólemezek cseréje volt.Ennyi idősen elnézhető...

panblue

honda_muszerfal_resize.jpg honda_motor.jpg izzo_01.JPG

Gratula hozzá! A szomszédomnak van ilyen gépe, és nyáron szenvedtünk az önindító bendixében az egyik áramátadó csavarfejjel (félhold alakú) mert sajnos az idők folyamán sajna elkopott, az alkatrész ha van nem olcsó. Végül is egy rézlemez segítségével orvosoltuk, és azóta semmi baj a verdával.

panblue képe

Köszönöm Atyka!

Nos szerencsére nekem szinte minden pótalkatrészem van hozzá,a tükröktől kezdve a féltengelyekig - komplett hengerfejig stb... :)

Lehet hogy elegendő a következő 20 évre? :)))

Ha valamikor lecserélem akkor leginkább új Civicre szeretném bár állítólag

nyomába sem ér az új ezeknek a régi jól megtervezett gépeknek.

Szervízben dolgozom,így tudom hogy milyen nyűgösek-kényesek és költségesek az új autók (sajnos).

panblue

panblue képe

Még valami...kis apróság.. :)))

A poén kedvéért feltöltöttem egy 21/5 wattos izzót,érdekessége hogy

tavaly, 27!!! év szolgálat után égett ki.

Emlékbe tettem el,a foglalatán látszik hogy a gyári Stanley lámpa -

gyári Stanley izzójáról van szó (aki esetleg megkérdőjelezné).Made in Japan.

És aki autózik az tudja hogy a manapság használatos izzók mennyit bírnak,és miylen minőséget képviselnek.No comment.

panblue

oldtimer képe

„érdekessége hogy tavaly, 27!!! év szolgálat után égett ki.”

 

Vannak különös, és különleges dolgok.

Még a 90-es évek végén egy munkatársam vett nekem 1300 forintért egy folytótekercses, Lengyel PHILIPS Compact fénycsövet. Ez max. 1997-ben volt, de lehet hogy előtte. Elég az hozzá, hogy ez a búrás /tehát elvben kültéri/ fénycső ott maradt a ház folyosóján ahonnét 2009 októberében elköltöztünk.

Bekapcsolás után kellett neki vagy ~10 perc mire „magához jött” de több mint 10 év után is még működött.

Itt ahová költüztünk, a bejárati ajtó felett van egy egyszerű 60W-os izzó, ami 2009 októbere óta működik.

(és ha valaki kétségbe vonná) nem Made in Japan :)

A Lengyel PHILIPS fénycsőről nincsenek már nfóim, hogy jó-e még.

 

 

üdv.: oldtimer

mothman1981 képe

Szerintem felejtős a Honda 2000 után. Műanyag motortartó bak, Valeo-Bosch hegyek. A dízelekben 160 ezernél kaki a generátor. Nekem a Vti-ben 290 ezernél még a gyári dolgozik. Ez a nem mindegy. Én fiókos seggű CiViC-re vadászom, szerény esélyekkel. Asszony inkább a Quintettet szeretné. Majd meglátjuk;)

panblue képe

Üdv!

Szerintem nemcsak a Honda hanem minden felejtős úgy 2000-2003 után típustól függően.

Minden ki van könnyítve,alulméretezve,az elektronikai megoldásokról és lehetetlenül hozzáférhetetlenül besűrített motorterekről nem is beszélve.

A régi civic-et fájó szívvel de eladtam,28 évesen is jó formában volt,szervízigénye minimális (alatti) volt.Karburátoros 1,5-ös benzines létére 6 liter körül fogyasztott,maximum télen vagy nagy forgalomban 6,5-öt.

Nem lódítás,majd 12 évig használtam..na meg aki ismeri a régi japán vasakat mint pl. a hasonló évjáratú nissan sunny-t az tudja hogy miről van szó.

panblue

 

 

Honda