Komar moped
Bence, 2007, október 10 - 14:57
Forrás:
KomártulajdonosokA kotlóhajkurászó kétütemű gép."Csak megy és megy."
"Országúton akar hálni, komár mopeddel kell járni!"Komár moped drága kincs, jó ha van de jobb ha nincs!"Ezek a "szólások" terjengenek a komár moped körül nálunk.Én meg vagyok elégede vele. Az én kicsikém adatai: 1,4Le 2 sebességes váltó 49cm3 120 kg-s teherbírás 50-kg-s önsúly 1 hengeres blokk
»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
Komar
moped
Berva moped gyufacímke
1960-1969
1960-1969
milyen gyakran cserélsz kuplungbowdent? vAGY ROMET motor van benne?
Nem szoktam cserélni, úgy jó ahogy van, nincs sokat használva.Romet blokk van benne
ha az első villa nem lenne olyan iszonyatosan gyenge ölég frankó lennenem nem rosz kis gép de nem is jó
Na hát az télleg nem vmi minöségi... Ezen is már alig csillapit vmit. vagyis inkább semmit csak ugy ott van.
KOMÁR SMOTOR KEREKET KERESEK HÁTSOT
nekem is van 1 komárcsak mindig szarakodik a váltója. nem tudja valaki a helyes beállítását. [szerintem ez komár HIBA]
MOST MÁR NEM
Bocs, hogy beleszakértek, Rometem volt és ha a váltó recsegett először mindig a kuplungon állítottam. /Csak utána rugtam bele, majd rugtam be... főleg szilveszterkor.../ Feribá
hello nekem is van két komárom egy zöld meg egy piros igaz hogy megy és megy!!!!!!!!!!!!:)
szálymon
Hali! Nekem is volna egy felujitásra váro komárom.ez a pedálos kivitel nemtom létezik e berugokaros. elöször is kéne nekem egy blokk mert az valahogy elkeveredett.üzemképtelen is megfelel majd lesz belöle valami. esetleg ha bármilyen más alkatrészt tudtok megköszönném ha szolnátok.Ha netán nemtalálnék hozzá cuccotmegválnék töle ha ezzel másnak sgithetek alkatrész gyanánt.a hengerje megvan szinte hibátlan a persely merném azt is mondani h nemvolt még furva ha volt is 1x max. szoval ha bárki bármit tud szoljon. köszi
engem érdekelne a dolog ha még aktuális
Csak a történelmi hűség kedvéért, bár természetesen minden aktualizálás egyenértékű, de emlékezetem szerint az "országúton akar hálni..." kezdetű rigmus a Dongó motorra lett kitalálva (kerékpárra szerelhető segédmotor), a mopedes pedig eredetileg a Berva mopedről szólt.
Csak a történelmi hűség kedvéért, bár minden aktualizálás egyenértékű, de emlékezetem szerint az "országúton akar hálni..." kezdetű rigmus a Dongó motorra volt kitalálva (kerékpárra szerelhető segédmotor), a mopedes pedig először a Berva mopedről szólt.
Kár, hogy a Dongóról még senki nem tett fel képet!
Én is nyúztam ifjú koromban, sőt vele okoztam az első közúti balesetet (én voltam a hibás, de szerencsés kimenetelű volt!)
bfonok
Ez nekem is eszembe jutott. De lehet, hogy a "Dongók"
nem lehettek hosszú életűek, mert nagyon koptatták a gumit.
Jut eszembe! Lehet, hogy sokan már nem tudják, mi volt a
"Dongó". - Kerékpárra rászerelt kicsi kotor, ami az első
kereket hajtotta.Mint a dinamónál a fej, úgy szorult rá
a kerékgumira a "hajtány".
Elnézést kérek Köbükitől, hogy helyesbítem (de még ma kárpótolom valamivel!!), de az a Dongó, amit én használtam a '60-as évek elején, az a pedál csapágyháza alá volt szerelve, és a hátsó kereket hajtotta. A benzintartály a csomagtartó helyére jött.
A motor úgy volt szerelve, hogy egy karral előrébb lehetett billenteni a motort, miáltal a dörzskerék eltávolodott a gumitól, és pedálozni lehetett, ha elfogyott a benzin, vagy elromlott a motor.
Egy megtuningolt Dongóval 40 km/óra sebességgel lehetett haladni; persze nem ez volt az utazósebesség!
bfonok
Amit Főnök úr használt, az egy komolyabb darab annál, amit én
láttam itt, Újpesten.
- Hadd jegyezzem meg, hogy érdekes módon a kardántengelyes,
boxermotoros BMV motorja az üvegeseknek volt.Annyira jó,és
drága motor volt, hogy egy környék beli a bogárhátúját szerette volna elcserélni.Sikertelenül, mert az autó hibás volt, igy nem adta a motor tulajdonos.
SZIASZTOK MENNYIÉR ADNÁTOK A KOMÁROKAT???
Az a Velosolex volt,amit nálunk is gyártott a Cyklon-Hungária KFT.Berettyóújfaluban,de nem kellett a kutyának se.
haló nekem is van de nálunkis leszólják és mondják hogy még a babetta is leelőzi
de a gyerek hanyatesett amiko vittem vele akkor már neki is kellett 1
ja ées az enyémbe eredeti blokk van
könyörgök!!! berúgókaros komárra ne írjátok már hogy a neve ,,komár moped,, m o P E D PED = pedál. ha pedál akkor nem berugós! olyan szavakkal ne dobálózzatok amiről nem tudjátok hogy mi! ami fenn van kép az nem komár 2 hanem mr-2352 csak tudom tán ilyen típusból 2 ( fekete, zöld ) is van otthon, mielőtt lefényképezed és felrakod volna a internetre legalább megtakaríthattad volna. tudjátok, hogy 60-as óra van benne. na én 55-60 körül tudok vele menni ( aki ért hozzá meg tudja csinálni, aki nem az meg vigye el olyanhoz aki megcsinálja pl.: hozzám ) de ne értetlenkedjetek már! gyuszibácsi
tul okos nem csak mondani kell hanem meg is kell csinálni:D nekem is van 2 komárom meg sok más veteránom meg is csinálom
Ha már rendet kell rakni,akkor így:A Romet az márkanév,mint például a Simson.A Komar(magyarul szúnyog)az típusnév,vagy fantázianév,mint például a Schwalbe(magyarul fecske).Az MR-2352 pedig típusjel.Ennek a motornak a neve pedig Romet Komar MR-2352
Nem Komár,hanem Komar.
Ja,és a régebbi nyaktáblákon volt egy három betűs rövidítés,a ZZR,vagyis Zjednoczone Zaklady Rowerowe,ami magyarul annyit tesz,hogy egyesült kerékpárgyárak.Nem rossz név.
Mielőtt megkérdezné valaki,mi az,hogy "MR"?
Ebben az esetben ez Motorowy Rower,ez egyszerűen ennyi:motorkerékpár.
Nekem is van egy 80-as kiadású berúgókaros Komárom,kicsit ütött-kopott állapotban van,de én minden nap használom immár 11 éve.Volt már Rigám,Babettáim,Simson Schwarblim,de ilyen hűséges,megbízható üzembiztos kismotorom még soha.
Nyúzom még én is a 1978-as kis drágaságot. :D 4960 km van csak benne de ez meg is van becsülve. De a gáz-, kuplung bovden az nem vmi sokáig birja. :(
Hellótok Kéne komár alsőteleszkóp+váz ha valaki tud írjon erre a címre torgo5@citromail.hu
meg tudunk állapotdni
A Retro Piac menübe légyszi, ne itt!!
Nekem is van 1 komárom csak hát kuplungbowden szakadás örökké!!
Talán érdekel valakit,amit leírok.Burleszkbe illő emlékkép.Mikor ezek a motorok megjelentek nálunk,valamiért nemigen vették a magyarok.Ekkor a Skála áruház egy átfogó,nagy akciót hirdetett,valami 2-3000 ft.ért kínálták nagyszámban a zöld és narancssárga Komarokat.Az áruház udvara akkor úgy nézett ki,hogy ameddig a szem ellát,mindenhol egy ember guggolt egy Komar mellett,mert egy kis szerelnivaló azért volt az első út előtt.A környéken pedig szinte nem is lehetett mást látni,csak zöld és narancssárga motorokat toló embereket.Én is közéjük tartoztam.(A benzinkútról már nem is ejtek szót,de volt tömeg, elég ennyi hozzá)