Renault 10


Forrás: 
esprit-auto.com
Renault 10

Nos ez a kocsi, ha összességében nézzük, nem az a tipikus szép autó.

Bár vannak rajta szép részletek, pl. króm kilincs, szép díszcsíkok. stb. De azért nem egy hűű de mutatós kocsi. Viszont kb. egy hónapja ülhettem ilyen autóban, és a kényelem hihhetetlen.

Első ránézésre a zöldes, elég alacsony műbőr ülések nem sok jót ígérnek. Én is úgy voltam vele, hogy egy vicc . De, amint beülünk, ezek az ülések nagyon jól meg vannak tervezve, mert valahogy rásimul a támla a hátra, és mint valami "gyógyfotel" kihúzottan, de mégis egyáltalán nem feszengve, lazán lehet ülni benne. A beltér nagyon tágas, kormány könnyen fordul, sebváltó szintén álom. Szép motorhang, farmotoros. De minden remekül kézreesik benne. A kormányról csak leejti a kezét az ember és már ott is van a váltó. Ezenkívül a műszerfal puha.   A műszertábla mögött, és a kormány küllőin is elég igényes fa utánzat borítás. De tényleg igényes, még szerintem bár én nagyon szeretem a Ladákat így azokkal eléggé elfogult is vagyok, de még az ezeröcsi műszerfalánál is szebb. Zárva soraimat kívülről hát..., Skoda és a Zapi eltitkolt gyereke, hátrahűtős kocka Waresz lámpákkal. De belülről nagyon szuper kis autó. Én egy fehérben ültem, sajnos arról kép nincs, így internetes képeket töltöttem fel.

03.jpg renault048.jpg
Zolejj képe

Nekem volt egy ilyen Renault 10 - es autóm , nagyon megbízható,csendes ,kényelmes, és kis fogyasztású járgány volt . Mai szemmel nagyon furcsa kívül és belül is, de a maga idejében ez menő volt.

Radios20 képe

Örülök, hogy egy egykori tulaj is írt a kocsiról :-)

Én jelenleg bele vagyok bolondulva ebbe a kocsiba. Én szoci autókon kívül, ültem Mercedes w123-ban és w124-ben, az szerintem fapados, ha Merci, ha nem. Nem vagyok odáig tőle, Ford Escort VAN, Volkswagen POLO-derby, Suzuki Ignis, ezek is fapadosak. A VW-viszont hihetetlen erős, de eddig mindegyik elég fapados, kényelmetlen volt. De ez a Renault 10. Ez maga a kényelem. Szoci autóban nekem a kétütemű waresz volt a legkényelmesebb amiben ültem. Orosz gépek nekünk beváltak, de nem kényelmesek. Bár még a Dobozos IZS az határeset. orosz szinten kényelmes. Nagypolák egy fokkal jobb de az sem egy hajjaj. trabant, hát azt hagyjuk, az Trabant :-) Kispolák, azt is. Skoda régi Felícia, határeset.

Még komolyabb keleti gépekben mint Tatra  és Volga ezeket nemtudom. De kíváncsi lennék rá.

Zolejj képe

Hát azok a régi szép idők, előjönnek az emlékek. Nekem volt egy 12-es Renaultom is, ami 100%- ban úgy nézett ki mint a Dácia, pont ma láttam egy kombit, ami már  ritka látvány, nagyon kevés fut az utakon. A 12-es is kényelmes és megbizható járgány volt, nekem addig ment amég a karoszériája szét nem hullott, utána szétbontottam, és a motorját beépítették egy Dáciába, ami még évekig múkodott, szóval a motorja elnyűhetetlen volt. Most Suzuki Vagon om van, na az fapados, próbálja ki, bele megy az ember egy kis gödörbe és agyrázkódása lesz.

Radios20 képe

Köszönöm ismét a hozzászólást.

Keszthelyen kb. egy hónapja láttam egy vajszínű Dacia-t még a "szappanos doboz" alakú lámpásat, mert nem igazán szögletes, inkább szappanos doboz forma az első fényszóró, nem a négy kör lámpás. Ezen kívül kb. ilyestájt egy Dacia kombit. Dacia-ról jutott eszembe, van egy ismerősöm, az apja karosszéria lakatos, és autószerelő volt. Darabokra szedett egy Dacia-t és felújította teljesen. Amikor haverom csinálta a jogosítványát, mindíg arról mesélt, hogy majd megyünk a Dacia-val, mennyi lányt felszedünk. Ebben hittem is meg nem is mert csak Dacia nem pedig "C...ány-Csajka" (Mi így hívtuk az AUDI-t)Mire meglett a jogosítványa, faterja beadta a kocsit a MÉH-be. Szegény gyerek, megviselte a dolog. Miskolci melós gyerekek voltunk, úgy voltunk vele, mi leszünk az utak királya, csak úgy ragadni fognak ránk a nők, és reménykedtünk benne, nem úgy, hogy elütjük őket. Hát nem úgy jött össze a Dacia-s hódítás :-)