Renault 10
Nos ez a kocsi, ha összességében nézzük, nem az a tipikus szép autó.
Bár vannak rajta szép részletek, pl. króm kilincs, szép díszcsíkok. stb. De azért nem egy hűű de mutatós kocsi. Viszont kb. egy hónapja ülhettem ilyen autóban, és a kényelem hihhetetlen.
Első ránézésre a zöldes, elég alacsony műbőr ülések nem sok jót ígérnek. Én is úgy voltam vele, hogy egy vicc . De, amint beülünk, ezek az ülések nagyon jól meg vannak tervezve, mert valahogy rásimul a támla a hátra, és mint valami "gyógyfotel" kihúzottan, de mégis egyáltalán nem feszengve, lazán lehet ülni benne. A beltér nagyon tágas, kormány könnyen fordul, sebváltó szintén álom. Szép motorhang, farmotoros. De minden remekül kézreesik benne. A kormányról csak leejti a kezét az ember és már ott is van a váltó. Ezenkívül a műszerfal puha. A műszertábla mögött, és a kormány küllőin is elég igényes fa utánzat borítás. De tényleg igényes, még szerintem bár én nagyon szeretem a Ladákat így azokkal eléggé elfogult is vagyok, de még az ezeröcsi műszerfalánál is szebb. Zárva soraimat kívülről hát..., Skoda és a Zapi eltitkolt gyereke, hátrahűtős kocka Waresz lámpákkal. De belülről nagyon szuper kis autó. Én egy fehérben ültem, sajnos arról kép nincs, így internetes képeket töltöttem fel.
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
Nekem volt egy ilyen Renault 10 - es autóm , nagyon megbízható,csendes ,kényelmes, és kis fogyasztású járgány volt . Mai szemmel nagyon furcsa kívül és belül is, de a maga idejében ez menő volt.
Örülök, hogy egy egykori tulaj is írt a kocsiról :-)
Én jelenleg bele vagyok bolondulva ebbe a kocsiba. Én szoci autókon kívül, ültem Mercedes w123-ban és w124-ben, az szerintem fapados, ha Merci, ha nem. Nem vagyok odáig tőle, Ford Escort VAN, Volkswagen POLO-derby, Suzuki Ignis, ezek is fapadosak. A VW-viszont hihetetlen erős, de eddig mindegyik elég fapados, kényelmetlen volt. De ez a Renault 10. Ez maga a kényelem. Szoci autóban nekem a kétütemű waresz volt a legkényelmesebb amiben ültem. Orosz gépek nekünk beváltak, de nem kényelmesek. Bár még a Dobozos IZS az határeset. orosz szinten kényelmes. Nagypolák egy fokkal jobb de az sem egy hajjaj. trabant, hát azt hagyjuk, az Trabant :-) Kispolák, azt is. Skoda régi Felícia, határeset.
Még komolyabb keleti gépekben mint Tatra és Volga ezeket nemtudom. De kíváncsi lennék rá.
Hát azok a régi szép idők, előjönnek az emlékek. Nekem volt egy 12-es Renaultom is, ami 100%- ban úgy nézett ki mint a Dácia, pont ma láttam egy kombit, ami már ritka látvány, nagyon kevés fut az utakon. A 12-es is kényelmes és megbizható járgány volt, nekem addig ment amég a karoszériája szét nem hullott, utána szétbontottam, és a motorját beépítették egy Dáciába, ami még évekig múkodott, szóval a motorja elnyűhetetlen volt. Most Suzuki Vagon om van, na az fapados, próbálja ki, bele megy az ember egy kis gödörbe és agyrázkódása lesz.
Köszönöm ismét a hozzászólást.
Keszthelyen kb. egy hónapja láttam egy vajszínű Dacia-t még a "szappanos doboz" alakú lámpásat, mert nem igazán szögletes, inkább szappanos doboz forma az első fényszóró, nem a négy kör lámpás. Ezen kívül kb. ilyestájt egy Dacia kombit. Dacia-ról jutott eszembe, van egy ismerősöm, az apja karosszéria lakatos, és autószerelő volt. Darabokra szedett egy Dacia-t és felújította teljesen. Amikor haverom csinálta a jogosítványát, mindíg arról mesélt, hogy majd megyünk a Dacia-val, mennyi lányt felszedünk. Ebben hittem is meg nem is mert csak Dacia nem pedig "C...ány-Csajka" (Mi így hívtuk az AUDI-t)Mire meglett a jogosítványa, faterja beadta a kocsit a MÉH-be. Szegény gyerek, megviselte a dolog. Miskolci melós gyerekek voltunk, úgy voltunk vele, mi leszünk az utak királya, csak úgy ragadni fognak ránk a nők, és reménykedtünk benne, nem úgy, hogy elütjük őket. Hát nem úgy jött össze a Dacia-s hódítás :-)