1941 - Jobbra hajts!

Bonaparte Napóleon – hadászati okokból kiindulva – bevezette a jobb oldali közlekedést. A megváltozott forgalmi rend szinte teljesen elterjedt Európában (kivételek között Anglia, mint a franciák ellensége). Magyarországon elég későn lett bevezetve a „jobbra hajts” szabályt.
1941. július 6-án lépet életbe a rendelet, kivéve Budapest és környékét. Négy hónap alatt a fővárosban is sikerült az összes irányító- és jelzőberendezést, a Beszkárt villamossín-hálózatot, az autóbuszok ajtóit és a megállóhelyeket is átépíteni. 1941. november 9-től már az egész országban érvényes lett a jobb oldali közlekedési rend.
Így ír a Kerék című újság a fővárosi változásokról:
„A nagyarányú gépjármű korlátozás folytán a rendelet életbelépésének napján, vasárnap néptelenek voltak a budapesti utcák. Autóbuszok és a teherkocsik nem közlekedtek. A villamosok lassan, szinte tapogatózva haladtak. A kevésszámú gyalogos az utcákon szokatlan óvatossággal, balra-jobbra tekingetve lépkedett. Hétfőn reggel már élénkebb volt az utcák képe. A villamosok elején, az autóbuszok és a taxik hűtőin hatalmas piros-fekete táblák figyelmeztették a szembejövő járművezetőket a jobbra hajtásra. Közel 1600 rendőr irányította forgalmat.”
Bal oldali közlekedés a 30-as években (Budapest)
- retronóm blogja
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

1941
Egy helyen maradt meg a bal oldalas kozlekedes: a godolloi HEV vonala a mai napig nem lett atallitva. ;)
Sokáig a 70 - es évekig a kis földalattin is "balra hajts" volt.
Amikor felújították akkor változtatták meg a haladási irányt.
A gödöllői HÉV-et nem tudtam, de érdekes.
Még egy helyen van baloldali közlekedés: a Déli pályaudvar előtti vasúti alagútban.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Kelenf%C3%B6ldi_p%C3%A1lyaudvar#Vas.C3.BAti...
-- http://budapestjovoje.freeblog.hu/ --