Bombardier Traxx mozdony
polaris2, 2008, november 27 - 00:19
Forrás:
wikipedia»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
Nem is rossz ötlet ez a dupla kilincs! Emelt maligámfokkal hazavánszorgó egyedeknek a lakásajtón praktikus lenne. Amúgy szép mozdony, még ha a Szilik trónbitorlója is lesz.
Ganz Ábrahám forog a sirjában. Alig husz éve még a magyar mozdonyokat a világ minden részére exporta szállitották. Mára a magyar nagyipar, ami tulélt Trianont, vesztett háborukat, államgazdaságot, immár szétzúzva. Ganz helyett Bombardier, Ikarus helyett Volvo, stb. Egyáltalán, a komoly, presztizsértékű tradicionális nagy magyar cégek szétrombolása után nem azt csodálom, hogy nincs virágzás, hanem, hogy még van egyáltalán létezés kis hazánkban.
A képet nézve arra a megállapításra jutottam hogy formailag
a Ganz V63 Gigant 1975-ben jóval korszerűbb lehetett a társainál, ha egy most gyártott Traxx így néz ki. Egyébként
nem csúnya a fenti mozdony, vajon hogy nézne ki egy most gyártott frissen fejlesztett Gigant. Ezt már soha nem tudjuk
meg. Míg más országok az állami nagy megrendeléseknél a hazai
ipart támogatják mi nem. Igy sikerűlt elérni hogy a BKV-nál
Volvo buszok járnak,a következő ilyen a MÁV.
A gigantok se szépek se korszerüek nem voltak.
Meg kell nézni a sógorok ÖBB 1044 esét vagy a Db103 ast.Mint teljesítménybrn mint formailag többszörösen lekörözta a mi dobozunkat.
A sógorok csak nevettek amikor megtudták,hogy mien gyenge ez a böszme
nagy gép.Aki ismeri a technikát az tudhatja,hogy nagyon sok része nem
magyar.Indulva a forgóváztól a fömegszakíióig.
gyusza
Gyusza
Mielőtt leírsz valamit, azért nem ártana utána olvasni a dolgoknak, és nem mindig a külföldi cuccokat isteníteni!
Csak hogy tudd: Egy mozdonynál nem csak a LE számit, hanem az egyik legfontosabb paramétere az inditási vonóerő: Ez a gigantnál közel 44 tonna volt, az öbb 103-asnál 32 tonna, szóval nem kéne lebecsülni a gigantokat! Ez azt is jelenti, hogy egy 1044-es mozdony nem képes akkora terhet elvontatni, mint a gigant! Szóval ki körözött le kit?
Egyben igazad van: Sokkal megbízhatóak voltak az Osztrák mozdonyok, de nem voltak "erősebbek" a szó klasszikus értelmében.
Gabi vagyok sziasztok.
Azért nekem hiányozni fog a szili,hozzátartozoztt az életemhez,de haladni kell a korral xp helyett vista..
Nem a korral és haladással van a baj, hanem hogy a BKV és MÁV önmagában képes lett volna a Ganz-Mávagot életben tartani a jelenleg a Siemens és Bombardier cégeket gazdagitó megrendeléseivel. Ugyanez vonatkozik a BKV és Volán járatokra, akik életben tarthatták volna busz megrendeléseikkel az Ikarust.De a napi érdekek és egyéni érdekek egy szüklátókörü politikával társulva lenullázták mind a két régi nagy céget és még egy csomó másikat is.
Kedves Bombardier!
Egyetértünk,igazad van! Én folytatom! Ezek a mozdonyok már nem magyar/Diósgyőr-i/ síneken szaladnak.........