Mi a biciklim neve?
Radios20, 2009, március 13 - 14:43
Forrás:
sajátKérek minden rentronómost, hogy aki tud segítsen!
Most került hozzám ez a bicikli, hétvégén kezdek neki a felújításának.
Kérdésem az, hogy ez milyen bicikli lehet? Az tuti, hogy CSEPEL, de Mátra, vagy Túra?
Szerintem Mátra, de nem vagyok 100%-ig biztos benne.
Szerintetek?
A válaszokat előre is köszönöm!
Utolsó kép: Nagyfaterom az '50-es években SHB Stella típusú kerékpárjával.
»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
a
A "kaparó" borotva
1970-1979
1970-1979
A 78-as körzet
1982
1982
A bátor kisfiú
1965
1965
A berlini fal
1990
1990
A cselescsávó
1980
1980
A fele sem igaz!
1984
1984
A földgömb
Találat: 2
Találat: 2
A francia újhullámos filmek szereplői 2.
1960-1969
1960-1969
A gépkocsi
1962
1962
A GRUNDIg gyűjteményem eddig...
1980-1989
1980-1989
A halál 1000 arca
1980-1989
1980-1989
A halál 50 órája
1965
1965
A halálra ítélt ház
Egyéb
Egyéb
A három kismalac
1934
1934
A hét
1928
1928
A jó munka jutalma reklámzacskó
Találat: 2
Találat: 2
A kávé
1975
1975
A Kenguru
1976
1976
A király nevében
1919
1919
A kis herceg
1987
1987
A közlekedés rendje
Találat: 2
Találat: 2
A kupolaváros titka
1980-1989
1980-1989
A lámpás
1956
1956
A lógós akadályozza a termelést!
Találat: 2
Találat: 2
A Magyar Szent Korona Országainak Vörös-kereszt Egylete
Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat
A nagy fogás
1965
1965
A nevető halál
1992
1992
A Pál utcai fiúk
1961
1961
A pártfogolt
1970-1979
1970-1979
A Pogány Madonna
Találat: 3
Találat: 3
A Pogány Madonna - Bujtor István
Találat: 3
Találat: 3
A Rószaszín párduc VHS kazetta
Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat
Itt nézelôdj.
http://csepelkerekparok.gportal.hu/
Bendegúz
Tisztelt, valamint kedves stb. retronómosok. "retrótársak, retrótársnők" :-D
Hogyan kellene díszcsikot festeni a bicikli sárvédőjére?
Fekete sárvédőre szeretnék olyan 2-3mm-es díszcsíkot festeni.
Ti, hogyan csinálnátok? Mivel ragasztanátok ki vagy, hogy működik ez ilyenkor, kerékpárt még nem újítottam fel, teljesen amatőr vagyok.
Kérem segítsenek/ segítsetek!
Előre is köszönöm a válaszokat!
Köszi, megnézem!
Először persze le kell tisztitani a sárvédőt mondjuk benzinnel.
Két szigetelőszalagot ragaszt az ember egymástól 2-3mm távolságban.
Ha nagyon pontos akar lenni a diszcsik, előzőleg keménypapirból
vágjunk ki egy vékony csikot vezetőnek. Elég ha ezt a papir csikot
a két hosszanti végén ráragasztjuk a sárvédőre akár cellux-szal hogy
szorosan feküdjön a sárvédőre, és a csik mellett ragasztjuk rá lassan,
óvatosan a szigetelőszalagot. Aztán már lehet is festeni.
Persze ha az erdeti festék hiányos, itt-ott le van már pattogva a festék, akkor igen macerás a dolog. Az egészet le kell szedni csiszolással, vagy savval. Ezt akkor érdemes megcsinálni, ha már rozsdásodik a sárvédő. A rozsdát mindenképpen el kell távolitani.
Kivánok sok sikert, és jó munkát !
Köszönöm a segítséget!
Én úgy gondoltam, hogy mind a sárvédőt mind az egész kerékpárt újrafestem, mert borzasztó állapotok uralkodnak. Ez a bicikli több mint egy évet állt kint télen nyáron egy fedetlen biciklitárolóban. A díszcsíkfestésnél akkor így fogok eljárni! Köszönöm szépen mégegyszer!
Üdvözlettel; Radios20
Természetesen nagyon szivesen !
Most megtaláltam a biciklit is. Talán a kromofág elegendő lesz.
Darabokra kellene szedni. - Egyébként tulajdonképpen szórakozató
dolog biciklit javitani. Az az érzése az embernek, hogy "beteg a bicikli", meggyógyitom.-
Úgy veszem ki, hogy újra kellene küllőztetni is. Ezt mindenképpen
szakember végezze. Talán nem is kell egyszerre megcsinálni mindent.
Lehet lépésenként is, ahogy az ideje, meg persze a pénztárca engedi.
Ezek a kerékpárok örök darabok!! Rettentő jó anyagból készültek.
Az Ön kerékpárja úgy ahogy van működőképes. Még ennél sokkal rosszabb
állapotú biciklikkel is közlekednek.
Lehet, hogy nem újdonság, de a láncot olajozni kell. Nem szabad zsirozni, mert abba csak beleragad a kosz.
Az ajánlott honlappal is érdemes felvenni a kapcsolatot.
És szivből gratulálok a két új szerzeményéhez, a televiziókhoz!
1959-esek. Kerek ötven évesek. - Lehet, hogy Önre várakoztak.
Köszönöm, hogy gratulált a tv-imhez!
Valamint köszönöm a további segítséget!
Szeretnék kérdezni még valamit; Mennyi lehet a kormány, a pedálok, a nagy fogaskerék, valamint a fék kar,újra nikkeleztetése?
Érdemes újranikkeleztetni, vagy keresni kell egy "donor" biciklit, amin szép a nikkelezés?
Már írtam pár krómozó nikkelező cégnek csak úgy kíváncsiságból, de még nem válaszoltak. Ezért, gondoltam megkérdezem Öntől.
Előre is köszönöm a választ!
Üdvözlettel; Radios20
Magam azt javasolnám, hogy érdemes lenne több "donor" biciklikről
beszerezni a kormányt és a fékkart. A krómozás nagyon drága.
Lehet még kapni ezekhez a biciklikhez pedált, de még fogaskereket és láncot is. -Az eredetit ha van hely, azért ne dobja ki. Soh'se lehet tudni. - Nem is olyan nagy tétel, és meg is éri. Még egy új kormányt is érdemes lehet venni. Az egész k.b. tizezer forintból kijöhet.
Elfelejtettem emliteni a legfontosabbat, a hátsó kerékagyat. Bár igy
ránézésre jó állapotúnak tűnik, mégis időnként elkerülhetetlen, hogy teljesen szét ne kelljen szedni.Darabokra, még a csapágygolyókat is
ki kell szedni. Petróleumban megtisztitani, idevaló zsirral jól bekenni
mindet - rózsaszinű zsir a legjobb, kicsi műanyag dobozban lehet kapni
főleg kerékpárszervizekben. Sima műszerészolajat lehet befolyatni összeszerelés után. Ha még ilyet nem csinált, nagyon oda kell figyelni
hogyan lett szétszedve, mert összerakni elég nehézkes tud lenni.
- Egy ismerősöm aki régi gépeket újitott fel folyamatosan lefényképezte
a gépet, hogy össze tudja rakni. Nagyon jó ötlet.
Talán még valamit. Amit csak lehet házilag, ami meg szakértelmet, tapasztalatot igényel mindenképpen biciklijavitóval.- Küllőzés, centirozás.
A külső- és belsőgumik cseréje gondolom, nem okoz gondot. A púder használata nagyon bevált dolog.
Kivánom a legjobbakat, és jó biciklizést! Biciklizni nagyon jó.
Örömhír!
Itt Szombathelyen lomtalanítás van ma. Munkába menet találtam a biciklimhez egy pont passzoló gyári hátsó kereket. A ráf ugyanaz mint a kerékpáromé, az agy újabb szerintem, mert magán az agyon nincs, hogy "Super Granat" csak a kontra karon. Jó lesz az új kerék donornak :-D Valamint annyit megért, hogy ingyen volt. Útközben még láttam egy Orion Tátra tv-t, de ha azt is beviszem munkába, engem kirúgnak. Így az ott maradt. Itt a kapunk előtt, ha még kint van, van egy Videoton Infra Computer, nevű tv, de lusta vagyok behozni, már Miskolcon van egy. :-) Jó ez a szombathelyi lomtalanítás, tisztára bőség zavarában van az ember. Sajnos a színesfémgyűjtő kisebbség sok mindenben megelőzött, a kincsek javát már elvitték. A kis kocsijukon azaz, ahogy ők mondják "kulló" ezt itt hallottam Vas-megyében, nálunk ezt a szót nem használják. Na szóval volt az egyiken 3 bicaj. Hát a gutaütés kerülgetett. De akkor jöttem haza, amikor egy szenes vasalót, elöttem adott oda egy az épp lomtalanító tulaj egy az ajtó előtt szószerint tábort vert bibásnak. Ezt nem tudtam feldolgozni :-D. Mindenesetre a házigazdától megkérdeztem, hogy miket szándékszik még kidobni, de azok már tényleg nem voltak jók semmire.
Ismét "alakul" a drótszamár. Eddig nem volt rajta nyaktábla. Még most sincs ( Hú ez a fogalmazás, ma is kiteszek magamért :-)) Na. Nincs rajta még a nyaktábla, de már vanhozzá.
Valamint! Ha a postán nem törik össze akkor útban van, egy 2izzós ORION lámpa hozzá. :-)
Amúgy ezt meg szeretném kérdezni, ez az ORION, az ORION rádió tv gyár?
Ezenkívül még egy kérdés.: Hogyan kellene felrakni a nyaktáblát majd a későbbiekben. A kerékpár nyakán még megvannak az egykori tábla szegecsei. Fúrjam ki a nyaktáblán a lyukakat nagyobbra, hogy átcsússzon a régi szegecseken, és csak ragasszam majd fel? Vagy újra tudom én ezt házilag szegecselni. Ilyen vas szegecset lehet még kapni? Vagy én azon gondolkodtam, hogy a régi szegecs helyére apró gömbölyűfejű csavarral felcsavarozom, hogy a csavar feje közel akkora legyen mint a szegecs feje, és legfejebb a csavar fején a vágatot óvatosan kigittelem, hogy szegecsnek tűnjön.
Ehhez mit szóltok/ mit szólnak, a kedves retrotársak? :-)
Vagy!
Hogy kéne ezt csinálni?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv;Radios20
Szerintem egy retro kerékpárra,retro nyaktáblát, szegecseléssel illene feltenni,úgy ahogy azt akkor is tették. Ez a szegecselés nem azonos a "normál" szegecseléssel,mivel itt nem lehet a szegecs végét elkalapálni,mert ahhoz nem lehet hozzáférni.Keresni kell egy másik megoldást,egy olyan szegecselési formát, amilyent a különböző gépek,és villanymotorok adattábláinak rögzítésénél alkalmaztak.Ennek lényege,hogy az anyag NINCS teljesen átfúrva,vagyis a furatnak "feneke" van,amibe hosszabb szegecset ütnek be.Mivel a hosszabb szegecs a lyuk fenekét eléri,tovább haladni nem tud,így az kénytelen tömörödni,szinte "belehízik" a furatba.
(Elnézését kérem a szokatlan fogalmazásért,de próbáltam úgy fogalmazni,hogy lehetőleg érthető legyen a mondandóm.Hogy mennyire sikerült azt nem tudom,de remélem az elképzelésem iránya érthető)
Üdv:lgp
Üdvözlöm!
Köszönöm, hogy írt!
Teljesen értehtő a leírás.
Akkor a leírtak szerint fogok eljárni. Az lenne a kérdésem még, hogy mit lehetne tenni a régi szegecsekkel, mert azok a helyükön vannak. Ki lehet húzni, ha előtte melegítem a vázat, vagy ki kell fúrni? A fúrástól kicsit félek. Főleg azért, mert most nem gyárban dolgozok, ahol lenne állványos fúró. Nem tudom, hogyan kellene. Az előző szegecsei, és ennek a táblának a lukjai között is van egy kis eltérés. Biztos ilyen nyaktábla kell a biciklire, mert a festés pont olyan formában ép, mint az új nyaktábla formája, tehát biztos ilyen volt rajta, csak 1mm-rel arrébb van a szegecs. Kicsit találomra lehettek ezek szegecselve, mert a nyaktáblán nem valami precíz a lyukasztás :-)
Mindenesetre köszönöm, hogy írt! Még a váz úgy sincs festve addig még megálmodom, mit kéne, hogy kéne.
Még egyszer köszönöm a segítsége!
Üdv; Radios20
A festés még hátra van,így gondolom a szétszedéskor a nyak szabaddá válik.A szegecs fejét én lereszelném,a belsejét otthagynám,mivel az a tábla lyukaitól ezekszerint eltérő.A tábla felfúrása:még kézi furdanccsal is megoldható,mivel 2db.3-as lyukról van szó.(Az elöbbi levelemből kimaradt:alumínium szegecsbe tessék gondolkodni.A szegecs maga lehet megfelelő vastagságú al.huzal is,mivel annak "feje"könnyen kialakítható,a szegecseléskor használatos FEJEZŐVEL is.
Sok sikert kíván:lgp
Köszönöm, hogy írt!
Ja alumínium szegeccsel, az más! Látja, én már kezdtem túl bonyolítani a dolgot, Én már el kezdtem azon agyalni, hogy, hogy a fenébe fogom megcsinálni vas szegeccsel. De alumíniummal az más, végül is logikus, csak én és a logika........na mindegy. :-)
Akkor szegecselés lesz!
Köszönöm, hogy írt!
Üdvözlettel; Radios20
Ma kapott a bicikli egy ORION 2izzós lámpát.
Gida.Gyönyörű kerékpár.Nagy Csepel fan vagyok,de ilyen antik darabom sajnos nincs:(.
Köszönöm a fentebb leírtakat. Sajnos nemnagyon haladok a felújítással,
viszont, mostanság elég sok tartalék alkatrészt szedtem össze hozzá.
Első-hátsó kerék. lánckerék stb.
Akit érdekel van most Budapest típusú Csepelhez lánckerekem, pedálom, valamint van egy női váz, villa nélkül. Kb. '70-es'80-as évekbeli biciklihez. Sárgaszínű, matricás. Hagyományos, karosfékes biciklié volt, de sajnos csak ennyit lehetett megmenteni belőle.
Akit érdekel esetleg írjon.