1918-A-4, MFTR /eredetileg tervezett neve OTTÓ FOHERCZEG/, csak a hajótest készült el.
1919-ben elvontatva,
1928-SZENT GELLÉRT, MFTR. Befejezte a MFTR újpesti hajóműhelye.
1944 végén Ausztriában volt,
1946 december 15-én hazatért.
1947-SZENT GELLÉRT, MESzHART.
1950-TÁNCSICS, MESzHART.
1955-TÁNCSICS, MAHART.
1960-ban selejtezve,
1960. SZŐKE TISZA - átadva a Szegedi Fürdők és Hőforrás Vállalatnak, átépítve szállodahajónak.
1978 körül szétbontották Szegeden, a Partfürdő területén
Ez a Szőke Tisza I lesz
Hajótörténet:
1918-A-4, MFTR /eredetileg tervezett neve OTTÓ FOHERCZEG/, csak a hajótest készült el.
1919-ben elvontatva,
1928-SZENT GELLÉRT, MFTR. Befejezte a MFTR újpesti hajóműhelye.
1944 végén Ausztriában volt,
1946 december 15-én hazatért.
1947-SZENT GELLÉRT, MESzHART.
1950-TÁNCSICS, MESzHART.
1955-TÁNCSICS, MAHART.
1960-ban selejtezve,
1960. SZŐKE TISZA - átadva a Szegedi Fürdők és Hőforrás Vállalatnak, átépítve szállodahajónak.
1978 körül szétbontották Szegeden, a Partfürdő területén
nekem az a sok zöld furcsa egy kicsit :)
Nofre
Igen
a kép alatt ugyan ez a link :)
http://retronom.hu/node/14855
még a helye is jó!
Én 1960-tól négy évig Szegeden laktam, és úgy rémlik, mintha a hajó a híd FÖLÖTT lett volna kikötve. Vagy az más volt? 1964-ben még nem is működött?
bfonok
Szerintem idényben a Dóm-tér közelében volt, a térkép szerint. Téli emklékképem nincs tóla, akkor másutt lehetett?
Nofre
Dóm tér közelében a hajó?
Ahogy visszaemlékszem, a Dóm tértől a Tisza legalább 500 méterre van...
bfonok
Nyilván nem a Dóm bejáratához vot kikötve.
Úgy kell érteni, hogy a Tisza vonalán a Dóm térhez volt közel (Korányi rakpart), nem pedig a Felső Tiszaparton .
A Szabastranddal szemben volt (nagyjából), így is írhattam volna.
vagy úgy is írhatnám, hogy a Tiszán, a Múzeum és Dóm-tér szakaszának közepe táján, a hídtól a Dóm-tér felé eső szakaszon.
Nofre