Canon PowerShot 600 digitális fényképezőgép


Forrás: 
Saját példány
Canon PowerShot 600 digitális fényképezőgép

Canon PowerShot 600 digitális fényképezőgép.

Ma már megmosolyognánk a gép felbontását (832x608), hiszen ezt egy gyengébb mobiltelefonba épített kamera is felülmúlja. Akkor viszont ez a masina nagyon sokat jelentett annak, aki sok felvételt szeretett volna készíteni, hiszen a hozzá külön kapható 170 MB-os PCMCIA winchesterre több ezer felvételt fért el. Ennek még nem volt saját LCD képkijelzője, így a felvétel minőségét csak a számítógépre való áttöltés után lehettt ellenőrizni.

A többi paraméter az adatlapján olvasható.

CB-15N hálózati tápegység és CS-36 csatlakoztató állvány Akkumulátor megoldások (BH-10 akkutartó és NB-6N Ni-Cd akkumulátor) RS60-E3 kioldózsinór és WC-PS28 széles látószögű konverter HC-170M PCMCIA winchester (170 MB) Számla
vudu képe

Hát igen, noha ez a gép sem mondható retro-nak, de azért én egy PowerShot A2000 IS + 8Gb SDHC nyúzójaként igen sok különbséget találok köztük a relatív kevés idő eltelte ellenére. Amúgy a stabil fogást inkább ez biztosítja az újabb kisebb méretének előnyével szemben. (és rendszeresen összetaperolom az optikát is, mert lapát kezem van)

 

- vudu -

Urbán József képe

Kedves Vudu!

Az, hogy mi minősül retrónak természetesen lehet vita tárgya. Ha a technika fejlődését tekintjük, nagyon érdekes felgyorsulást tapasztalunk: így például ami az autógyártásban 100 év, a digitális technika esetében mintegy 10 esztendő.

Az első digitális fényképezőgépet 1988-ban hozták kereskedelmi forgalomba, de ezt még aligha vásárolhatta meg közönséges halandó. A Canon első digitális fényképezőgépe éppenséggel a PowerShot 600 volt, ezért ebben a műfajban igancsak retrónak minősül. A Powershot A2000 IS 12 évvel későbbi modell, így annak gyakorlartilag semmi köze sincs már a legelsőhöz a névbeli hasonlóságot leszámítva. 12 év a digitális technikában óriási idő, és bár a PowerShot 600 megjelenésében még ma sem tekinthető korszerűtlennek, de ami a technika lényegét illeti, bizony már elavult. Akárcsak a Windows 95, ami akkoriban ugyanúgy újdonságnak számított.

Üdv,

U. József

NGA képe

Lehet, hogy rosszul tudom, de a Sony 1981 augusztus 25-én mutatta be, igaz még prototipusként a világ első digitális fényképezőjét, a Mavica-t.

 

A wikipedia szerint ez analóg elektronikus kamera. A mai értelembe vett digitális kamera megjelenését -mely a képet számítógépes fájl formájában belső memóriakártyán tárolja- 1988-ra teszi.

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_camera#Digital_Cameras

NGA képe

Tulajdonképpen igaz, mivel ez inkább egy videokamera elve alapján működött, de azért is volt hatalmas mérföldkő ez az elektonikus kamera, mivel ehhez fejleszteta ki késöbb a Sony a 3,5-ös floppy lemezt.

teslaeltos képe

A sony-nak volt floppys fényképezőgépe, ami azért volt nagy szám mert a floppyt kivéve rögtön ki lehetett olvasni egy számítógépen.

De sajnos az én szememben a Sony nem meghatározó-húzónév a fototechnika terén, mert olyan nagyokat mint a Nikon, Canon, Hasselblad, Mamiya soha nem fogja lekörözni.....

Nem véletlen hogy lecsapott a Minolta fotó üzletágára pár éve, akármit is csinál nem fog a felső kategóriába felmenni....

NGA képe

Igen, nekem is valahol egy floppy-s gépe elrakva. Sajnos ennyire nem értek a nagy gépekhez, igy fogalmam sincs mi van a felső kategóriában.

teslaeltos képe

A profi gépek olyan 24,5 megapixeles CMOS-érzékelővel; kiterjeszthető ISO 100-1600 érzékenység-tartománnyal rendelkeznek mint pl:  Nikon D3x az ára is szép 1800000.- és ez csak a váz!

Ezeket a gépeket általában fotoriporterek, fotósok szokták vásárolni

Egy egyszerűbb  középformátumú Mamiya is 600000.- nál kezdődik ebben még nincs benne a digitális hátfal ami pár éve 8000000.- volt ezzel a formátummal pl. magazinok címlap fotóit szokták csinálni vagy a playboy-t

Egy hasonló szettel készítettek kb. 12éve egy termék portfólióról képeket egy stúdióba, a gép össze volt kötve egy pc-vel 1 képet 5perc alatt készített el mert színenként fotózta!!

De meg is kérték az árát...

Itt van egy pár link csemegézz:

www.tripont.hu

www.nika.hu

NGA képe

Azért ahogy olvasom a Sony A900-as azért igencsak meg tudta szorítani a Nikon D3x-et a tesztekben. Igaz 800 feletti iso-nál a Nikon messze jobb volt, de fel is tették a kérdést, hogy ér-e 4000 dollárt, azaz majdnem 1 millió Ft-ot ez a különbség. Egy profi fotósnak valószinűleg igen. De annak aki nem profi, annak nagyon jó választás.

 

Egy jó jellemzést olvastam:

 

"Mert ez is jól jelzi a Sony A900 koncepcióját, ami egy sok szempontból profi teljesítményű gépet (5kép/s, 24Mpx) ad a fotós kezébe, miközben attól nem várja el a profikra jellemző koncentrációt, odafigyelést, a gép felé. Itt nem kell megtanulnunk a gombok pontos elhelyezkedését, hogy szemünket a keresőn tartva, pillanatok alatt változtassuk a gép szinte összes fontos beállítását. Az A900 a profi gépek minőségét a lelkes amatőrök, a hobbifotósok kezébe adja. Azokéba, akik nem kell hogy a képeikkel keressék meg mindennapi kenyerüket."

 

Tény, hogy nem felsőkategóriás profi gép, de azért a nagyátlag felett helyezkedik el nem?

 

Ismétlem, ennyire nem értek hozzá, csak olvasgattam.

teslaeltos képe

Egy komoly fotós ezen a jellemzésen jót nyerítene!!!!

Kíváncsi lennék egy ilyen géppel mit csinálna egy laikus??

520px-Mamiya_RB67.jpg

Egy ilyen formátumhoz ilyen 56mpixeles hátfal dukál:

56 mpix.jpg

NGA képe

Azért mondjuk ezt nem rakod a nyakadba, és cipeled el egy nyaralásra :-) Mint olvastam az a900 nem olyanoknak való, akik a fotózásból élnek. Olyan amatőröknek, akik minőséget akarnak. Sajnos ennyire nem értek a fotózáshoz, mint irtam, csak egy összehasonlitó tesztet olvastam. Valami hasonló a soksávos studiómagnó vs orsósmagnó esete is. Egy B77 vagy egy A700 is messze van a nagy 16 sávosoktól, de nem lebecsülendő technika.

teslaeltos képe

Én REVOX mániás is vagyok az egy külön kategória!

Kár hogy csak broacast termékeket gyártanak.

Nekem mindig egy OTARI vagy egy TEAC nab magos orsósra fájt a fogam....

veroka képe

...megy nyaralni. Ahogy a mondás mondja, cipőt a cipőboltból. Szóval az hogy a nyakadba akasztod-e a 6*6-os kamerádat az attól függ mi a célod. Ha un. emlékképeket akarsz csinálni akkor a minőségi korlátokban kell kiegyezzél - minnél inkább kompakt egy kamera annál gyengébb képeket készít. Ebben nincs pardon. Ha pedig a nyaralásodon kompromisszumot nem ismerve tökéletes képeket akarsz csinálni akkor bizony viszed a Mamiyát vagy a Hasselbladot. Meg egy kiskocsit, ugyanis nehezek.

 

Az ár a másik kérdés. Ha van egy 3 milliót érő géped akkor azt nem hobbi célból vetted - vagy annyira gazdag vagy hogy nem számít az ára. Ennek a gépnek be kell hoznia az árát tehát a képeket el kell adnod. Erre pedig csak tökéletes képek esetén van esélyed - tehát drága gépet kell vegyél ami több eladott kép esetén fogja behozni a belefektetett összeget.

 

Ezek a gépek természetesen kényesek. Az utazó gépeknek strapabírónak is kell lenniük. A 6*6 természetesen studioformátum, egy ilyen gépnek nem elsődleges célja hogy cipeljék. Erre lett kitalálva (még 1913-ban) a 35mm-es kisfilm. Ebből alakultak ki a mai "profi" digitális fényképezőgépek, amik másolják a 24*36mm-es kamerák méretét. A profi gépek (mert fotoriportereknek készülnek) természetesen sokkal többet kibírnak mint az amatőr változatok. Gondolj pl. a harctéri riporterekre...

 

A minőségről. Manapság mindenki a megapixelekkel dobálózik, pedig a kép minősége nem elsősorban ettől függ (a nyomdatechnikában számít persze, de ott is elsősorban a DPI-dot per inch). Hanem olyan paraméterektől mint képélesség, felbontás (line per millimeter), színhelyesség, mélységélesség, alaki és kromatikus torzítás, dinamika, zaj...sorolhatnám. Minnél kissebb egy CCD (CMOS) lapka, annál inkább zajos és annál kevésbé tudsz színhelyes képet kapni a pixelek átmosódása miatt (és pont ezért számít az optika minősége is).

 

Szóval.. kompromisszumot kell kössél, ismerve a fotók célját és a saját lehetőségeidet. Az A900 jó gép, de ebben a kategóriában csak a szolgáltatásai emelik ki a többi közül. Kérdés kinek ér meg 800e forintot - kevés amatőrnek van ennyi pénze, a profik pedig nem ezeket a tulajdonságokat keresik. Éppen ezért próbálja a Sony az "igényes amatőrnek" szlogennel eladni ezt a gépet.

Nekem elég volna egy ilyen is

 

http://hirek.prim.hu/cikk/77222/

 

teslaeltos képe

A dán Phase One már látom elkezdett tákolni holott ez a cég a középformátumú digitális hátfalairól híres!!

Azért nem két fillér lehet egy ilyen (azért elfogadnám)

teslaeltos képe

Itt az igazi digitális retró 1991 ből

Canon Ion 260AA.jpg

Canon Ion 260BB.jpg

Canon Ion 260CC.jpg

A teljes szett:

CanonRC260caseB.jpg

A floppí olvasók:

CanonRV-301.jpg

Ez egy 92-es CANON ION RC -360-as kamera

 

http://www.digicamhistory.com/1992.html

teslaeltos képe

Halkan jegyzem meg hogy ezt az 1991-es Hannoveri CeBit kiállításon mutatták be és onnantól kezdve jelent meg a Canon viszonteladói árlistájába.

Személyesen én is ott voltam a bemutatón.

Itthon a Kontrax 91-ben 280000.- ért adta.

A lemez olvasót és a kamerát egy IPU-n (interface process unit) keresztül lehetett csatlakoztatni a színes fénymásológéphez.

Az aztán szép pénz volt akkoriban. A jelenlegi árarányokat figyelembe véve mai összegben kb 3-3,5 millió ft.

 

Kíváncsi vagyok, hogy magánszemélyek vásároltak ilyen kamerát ?

teslaeltos képe

Gőzöm sincs....

Mivel irodatechnikával foglalkozok 22éve láttam hogy alakul a piac.

Mi nem értékesítettünk Canon-t csak szervizeltünk és így kaptuk meg az európai teljes viszonteladói árlistát és ebben benne volt ez a készülék is, és természetesen a kiegészítők.

De ez az összeállítás akkor nagy durranás volt!!!!

Arról nem is beszélve hogy COCOM-listás volt!!! egészen 1990-ig.

A Sony nem csak fotótechnikában, hanem más ágakban sem tudott soha sem a felső kategóriában jeleskedni ez tény, és köztudott.

teslaeltos képe

Na azért nem kellene marhaságokat összehordani mert ott van a Broadcast kategória amit persze a hétköznapi halandó nem tud megfizetni

NGA képe

Hagyd oldretrot, velem kötekedik mindig a sony témában, mivel én nagyra tartom a sony céget azokért a fejlesztésekért, amik igencsak előrevitték a technikát. Ő meg lefikázik zsigerből mindent, amire sony van irva. Én már fel sem veszem.

teslaeltos képe

Vannak Sony márkaszervizes ismerőseim na azok tudnának mesélni............

Ők nem a prosikból, leírásokból ismerik hanem belülről a készülékeket, hallottam  nem egy két ciffra megjegyzést a szálukból...

De tény hogy a Sony fejlesztései mindig 5-10 évvel előrébb vannak.....

NGA képe

Tény, hogy vannak olyan dolgaik, amiken szinte csak a márkanév eredeti. Miért van ez? A piac a gagyit igényli, és ezt kell eladni.

Számomra a legérdekesebb volt a Blueray győzelme. A Sony mindent bevetett a győzelemért, sok helyről hallottam vissza, hogy ez volt a visszavágó a Beta kommersz technikában való vereségéért. Egyébként multkor jól meglepődtem, a duna tv-től akartam megszerezni egy sorozatot, gondoltam digitális formában van nekik, de felvilágosítottak, hogy Beta kazettákon van az egész :-) Bizony még sok helyen működik annak a cégnek a technikája, aki csak gagyit gyártottn egyesek szerint. Multkor láttam a va..rán egy nagy csatát egy Sony Beta videoért, bőven 50e Ft felett állt meg. Én valamikor operatőrnek készültem, és bizony mi is Beta technikával dolgoztunk, utánna írtuk át vhs-re, hogy mások is láthassák otthon.

teslaeltos képe

Meg volt hogy az önteltségtől elszálltak, a Sony nem véletlen csak 1988-ban kezdett el VHS videókat csinálni, vagy amikor még a Trinitronokat erőltették a kóreaiak már a plazmát, lcd-t gyártották sorozatban...

NGA képe

Azért a Sonynak ott volt a 8 mm-es videorendszere, ami amatőr szinten igen jó volt. 1986-ban még gyártottak Beta videókat, a SONY SL-HF950 Super Beta HiFi azért csúcs volt a maga nemében. És ott van Pl a WM-D6C prof. walkman, a digitális korszakig hordozható kazettás technikában azért nem volt nagy konkurenciája.

teslaeltos képe

Az biztos hogy voltak jó termékei is, nekem is még megvannak a 8mm kazettáim amik digitalizálásra várnak. A hang meg a kép is jó a kazettákon közel 20év után is, de a VHS.....