Radiotehnika S90F1
Attila, 2008, szeptember 21 - 18:14
Forrás:
Pusztai AttilaSaját hangfal.
»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
Radiotehnika
Radiotehnika hangfalak
1980-1989
1980-1989
Radiotehnika Jamo hangfalak
1980-1989
1980-1989
Radiotehnika kis hangfal
1980-1989
1980-1989
Radiotehnika S-90
Találat: 2
Találat: 2
Radiotehnika S30,S30b
1980-1989
1980-1989
Radiotehnika S90,S90d,S90f
1980-1989
1980-1989
Radiotehnika S90B
Egyéb
Egyéb
Radiotehnika S90D
Egyéb
Egyéb
Radiotehnika walkman OROSZ
1980-1989
1980-1989
Szia Attila.Látom tettél fel te is képet a hangfaladról.Hát igen,ütős darab Lenninhonból.Egy hangfal amiben minden túl van méretezve és ez teszi olyan kiemelkedővé a többi közül.Ilyen lágy méllyeket,ilyen igénytelen közepet és ilyen brutális magasat egyik hangfal sem tud produkálni ebben az árkategóriában.(orionosok kíméljenek).Fiatalkoromból csak szép emlékeim vannak:Jozef
piQs sziasztok kedves anonymus mi az hogy .(orionosok kíméljenek).anyira elvan szállva az őssze rádio technikás(tisztelet a kivételnek) és okoskodik meg képesek ilyet be irni hogy 1 yamaha max kér orát birki olyan teljesitményen mint 1 radiotechnika 20 évet hát azért emberek eszt szerintem senki nem gondolja komolyan elismerem jó hangfallak ezek a rádiotechnikák de 1 yamaha mellet labdába sem rughat!!!!!!!!!!!!
Szerintem szégyelletében elbújhat az Orion Hs-501 mellett!!!
Adam
Hs-501!Hat nem tudom?!!?!?Orion az orion de ez is nagyon kiraly es szerintem nem marad le egyetlen hangfal mellett sem hangzasminosegben!
Es a kulseje az..... nagyon brutalis ezzel a hatalmas mellyel!Nekem nagyon tetszik!
Az Orion HS-501 nem tudom hangzásban miben különbözhet a HS-500-tól, de a két középnek, ami azonos frekvencián üzemel nem látom semmi értelmét, mély pedig nyista. Lehet hogy az Orion jobb magas közép terén valamivel, de ez csak a HS-500 és a feletti típusokra értendő. Mélyben még nem hallottam olyan hangfalat, ami megverné az S90-est. Egybként a képen látható F változat való igaz, hogy kissé karcosan szól, viszont a B és D változatok már lágyabban szólnak.
SZIA NEKEM AZ A VÉLEMÉNYEM HOGY MIND A KÉTMÁRKA NAGYON JÓ VOLT ÉS EZ ITT A KULCS SZÓ MERT SAJNOS CSAK VOLTAK ÉS MOSTANSÁG HA ELMEGYEK A MEDIA .... BA ÉS OTT NEM A HIFI SZÓBÁBA HANEM A MUSIC KOCKA DVD-S "5.1" AZOK KŐZŰL BÁRMELYIKET LEVERIK DE VISZONT EGY jó!!! NEM MŰANYAG JBL VAGY BOSÉT YAMAHÁT ONKYOT DALIT HÁT TALÁN MÉG A JAMOT DE NEM SZÁZ HARMAN KARDONT NEM ÉS SZERINTAM FELES LEGES AZ ORIONOSOKNAK FIKÁZNI A RADIOTECHNIKÁT RADIOTECHNIKÁSOKNAK MEG AZ ORIONT MERT EGY KATEGORI A ÉS SAJNOS MOND A KÉT MÁRKA KIHALÓ FÉLBEN VAN SZERINTEM EZEN AZ OLDALT AZÉRT NYITOTÁK HOGY EGYMÁSNAK SEGITSŰNK MEG BESZÉLJŰNK KÉPEKET TEGYŰNK FEL ÉS NEM VITATKOZNI OCSÁROLNI ENNYI SZIASZTOK TÓVÁBBI JÓ BŐNGÉSZÉST ÉS SZÉP NAPOT
nekem volt de nem tudom ,aggressziv a mély,leégett a magas de a közép birta.
vettem videoton dcr 3090 est,és ég-és föld!
gyönyörü mély,jo közép de annak viszont magas hiánya volt.
tény és valo,jok az s 90 ek,megvannak csinálva/anyagbol vannak/.tul vannak méretezve/nálam a magas nem birta//csak az egyik!!!//
de én a vidi mellett döntöttem....eddig nem bántam meg!!!
/csak baromi nagy,ráadásul vékony xar anyagbol van.....
Tisztelt S-90-es Tábor és Ellentábor! :)))
Én ex-s 90-esként nyilatkozok,a doboz nagyon jól összerakott volt,korrekt adatlappal,viszont hosszú távon sajnos nem kielégítő hangzással.
Ennek ellenére nem említhetőek vele egylapon sem az orionok,sem a vidik,mindkét magyar típus messze elmarad mind terhelhetőségre,mind kivitelre.
S90 előnyök: terhelhető,nagy kitérést elviselő stabil 25 cm-es mélysugárzó,alu kosárral,szellőztetett! lengőcsévével,gumi!peremmel,jó mélyátvitellel.
Rétegelt fa doboz,korrekten hangolt reflexcső,tisztességes bélelés,fázisoptimalizált váltó,szabályozható közép és magas.
Hátrányok:kevés közép,hamar elszálló magassugárzó,ráadásul 25 ohmos amit nehézkes pótolni-a váltó átméretezésével és egy jó selyemdómmal áthidalható!
Pici hangszórókábel-csatlakozási lehetőség,persze aki nem kötögeti állandóan ki-be annak mind1 :)
Nagyon szerettem a lágy,szép mélyeit ami sok hangfalból ki sem jött,meg sem jelent,és míg uarról az erősítőről hajtva a hs501-eseim mélyei már igencsak a végét járták addíg az s90 mélye csak épphogy mozdult,komótosan,lazán.
A vidi dobozaimnak meg még annyi mélye sem volt,sajna :(
Röviden ennyi...
Először megbántam amikor tűladtam rajtuk de azóta megnyugodtam hogy létezik,van jobb...ezt nevezik fejlődésnek.
Üdv mindenkinek!Péter
Sziasztok!
Mint írtam nekem is volt s-90-em,de egyikkel sem azonos amik itt szerepelnek.
2 szabályzópotija volt,közép és magas,egymás alatt,kb. 4 cm átmérőjű tekerőkével.
Valamint a legnagyobb különbség: a basszreflex cső a dobozon alul de nem középen hanem az egyik sarokban kapott helyet,kb. 100-as csőnek felel meg,dizájnosan rácsozva,belül ívben felfelé halad,a hátlaphoz simulva,majd 46 cm hosszú,25 hz-re hangoltan.
Üdv:panblue
Szia Panblue!
Neked és nekem is a nullszériás volt amiben még nem volt semmien plussz elektrónika értem ezalatt tulvezérlés jelzőt és letiltó elektrónikát és a más helyen található hangolócsövet! ezért tünnek másnak mert nem azok voltak.
Sőt még a nullszériában is volt jaxley tárcsás három állású nem csak 300-fokos fordulókörű potméteres!
Üdv Atesz
Szia Péter!
Én nem hiszem hogy vissza találok még erre az oldalra, de én is hasonló dolgok miatt szeretem az S-90 eseimet. Az érdekelne hogy ha már lecserélted, akkor tudnál adni pár tippet milyen hangfalat érdemes meghallgatni? Mert hogy nekem az a bajom hogy amiket hallgattam 100,000 ft ig azok többségének a dinamikája messze elmarad az S-90 hez képest. Igaz a térleképzése az sok esetben jóbb az újj dobozoknak de mit érek vele ha közben meg a zene fele elvész a dinamika nélkül :-( volt pár doboz ami nagyon szépen szóld,... a stúdióban, de otthon :-( siralmas, imát a dinamika vész el. Az S90 nek iszonyat falat bontó ereje van ha kell, de a tere... az sajnos orosz. a tajgára való. Amint olyan műfajt hallgatok amihez kifinomult érzékeny sugárzók kellenének finoman hangolt dobozban , azonnal érezni hogy az S90 az jó doboz meg erős, de nem az a finomságú hang jön ki belőle mint amit elvár az ember. Igaz ezért az árért messzemenőkig a világ egyik legjobb darabja, sőtt én meg merem kockáztatni hogy 100,000 ft alatt nem nagyon van párja.Nekem pl volt egy Kenwood LA-01 es erősítőm, Öreg de félelmetesen szép hangú darab volt, de sajnos meghalt. és nem tudtam gyári alkatrészeket szerezni hozzá, így sajnos meg kellett tőle válnom, de amint tudok szerezk egy gyári darabot , csak senki nem adja el ha hozzájut egy ilyenhez. Na azzal az erősítővel meglepően szép hangja volt az S90 nek is. Le a kalappal előttük.
Szóval ha van tipped, vagy tanácsod akkor az okavango@freemail.hu ra írj nyugodtan.
Köszi előre is
Zoltán
Szia Zoltán!
Maximálisan egyetértek, a mai kínálatból, ha olyat akarsz, ami nagyjából az a kaliber, mint ezek a nagy dobozok, lehet az Orion, Tento, vagy VT és lényegesen szebben szól, az gyanúsan bőven 100 e felett lesz árban, sztem 200-hoz közelebb. (mert ezek a dobozok egyszerűen mind jók és igényesen meg voltak csinálva és ami jó, az ma sem olcsó)
100 e alatt is lehet újat és kifinomultabbakat kapni, de kompromisszum árán. Akkor az csak jóval kisebb hangdoboz lehet, ami a hangnyomásban, a doboz hatásfokában és végső soron valahol mégis a mély átvitelben lemondással jár.
Lehet pl. 70 e /pár áron kapni olyan polcsugárzót, ami 3 dB-n belül visz 38 Hz-től 25 khz-ig (ami jó...), de sajnos csak 86 dB érzékenységgel.
Mit várhatunk ettől? - Szép hangot, nagyon tiszta közepet és magast, jóval szerényebb mélyeket és hangnyomást.
Magam részéről valószínű megtartom pl a DCR 3090-et és veszek vmi "finom kis ékszerdobozokat" is. Majd egyszer..
Nekem van dcr 3090-es videotonom és S90f-em is. Tényleg ég és föld a különbség. A videoton mélyeinek minősége messze elmarad az S90-től a magashangszóró szörnyű még equalizerrel sem lehet javítani rajta. A közép az elég szépen szól viszont a doboza tényleg szar anyagból van. Az tetszik viszont a videotonban hogy jól meg lehet hajtani. Jobban bírja a terhelést mint az S90. Az S90 magassal nekem is volt problámám kettő is leégett, de normális erősítővel ezt a problámát meg lehet oldani.
Üdv: Gábor Csaba
A 2000 után Székesfehérvárott gyártott hangszórókkal kétlem, hogy ez lenne a helyzet! Érdemes pl a 30 cm-es hangszórójuk adatait megnézni valamint az olvasott értékeket összevetni "Csabai Dániel Hangtechnika amatőröknek" című könyvében olvasottakkal... (a fizika az volt 35 évvel ezelőtt is, mint most)
A dómsugárzóik sajnos tényleg nem olyan nagyon jók.
Összességében a DCR 3090, ha jó műszaki állapotban van (!!) és jó hangszórokkal, akkor még komolyzenén is megállja a helyét.
Azt meg én is elutasítom, hogy itt dobáljuk a sarat egymásra, és állandóan abból álljunk ki, hogy "mondok jobbat". A maga kategóriájában elég jó a TENTO az Orion és a VIDEOTON is és biztosan minden tulaj örömét leli benne, azér' vette, gondolom én:) Továbbá ez azért szubjektív is, hogy melyik a jobb. (Annak meg végképp nincs értelme, hogy egy 25-30 éves keleti cuccot pl mai angol közép-felső kategóriához mérjünk.)
Egyébként tipusos magyar szimptóma: felraknak egy akármilyen cuccot lett légyen az bármi; tuti lesz legalább egy, aki rögtön megállapítja, hogy na éppen pont ez a cucc a legrosszabb a világon...
A kritikát nem kimondottan Neked szántam, hanem általánosan írtam.
Csaba
Nem én kezdtem a sárdobálást. Valaki azt állította hogy a Videoton dcr3090 jobb az S90-nél. nekem van mindkettő típusból. Az S90 kisebb hangfal, kisebb mélynyomóval, és mégis sokkal több és sokkal szebb mélyhangja van mint a videotonnak. A doboza is sokkal masszívabb, jobban megépített, a hangváltó úgyszintén. A videoton magasai szörnyűek. egyedül közép hang terén éri utol az S90-est. Talán egyedüli pozítívuma a videotonnak hogy jól bírja a terhelést. Azt pedig végképp nem értem hogy mondhatsz véleményt egy olyan hangfalról amit még nem is hallottál.
Az S 90 est nem ismerem, ezért nem nyilatkozom róla.
(Azt mondjuk nem gondolnám, hogy a DCR 3090 és az S90 közül bármelyik sokkal jobb lenne a másiknál)
Ellenben a DCR 3090-et ismerem. Én erősebb anyagból leutánoztam és székesfehérvári 2002-ben gyártott hangszórókészlettel. Az eredmény két db éjjeli szekrény méretű, 27 kg/db hangdoboz.
A mélye határozott, telt, nem dübörgő (!), részletező (nem csoda méretei miatt).
A közép és magas tartománya kevésbé jó. Precíz, masszív konstrukció, de olyan a hangja, mintha túlszabályozták volna, szép, de kevés benne az élet, nincs igazi "jelenlét érzet". Ennek ellenére a DCR 3090 hosszútávon is kellemesen hallgatható. Nem cserélném el én se egykönnyen.
Pedig az S90 sokkal jobb a videotonnál. Különben az én videotonomban is a mély kivételével a hangszóró 2000 kft. hangszórói vannak, de így sem közelíti meg az S90-est. Egyedül a saját erősítőjével (6383) szól hallgatható minőségben.
azért mellé merem állitani a 3090-esemet!
lehet söt biztos hogy több mélye van mint az s90.nek!
ráadásul a közép,magas is jobban birja,nem ugy mint az s90-ben.
nekem volt s90-em de nem voltam megelégedve.
de a doboza massziv,jol összerakott,hangváltoja igényes,meg a mélysugárzoja az a jo.
a vidinél vékony pozdorja,csillapitoanyag minimális...stb.
tehát mindegyiknek van hibája.
visszatérve hogy melyiknek van nagyobb mélye....????
hát igen az s90-es 25cm átméröjü méllyel tud olyat mint a vidi 30cm átmérüvel!!!
ráadásul a doboztérfogata is kissebb az s 90nek!!!
röv.ennyi
üdv:atis
Nekem van mindkettő típusból és az hülyeség hogy a videotonnak több mélye van mint az S90-nek. A magas hangszóróról kár beszélni lehet hogy jobban bírja de egy nagy szar. A videotonnak egyetlen pozitív oldala az hogy jó hangosan tud szólni. Nagyon jól bírja a terhelést.
Üdv: Gábor Csaba
Én az Oriont nem említeném az S-90-es mellett. Mélyben meg olyan nincs hogy ettől jobb lenne. Nem is hallottam ennél brutálisabbat ilyen szinten.
Ha valakinek van eladó szóljon vevő vagyok rá mindegy milyen típus.
Nem tudjátok hol lehetne ezeket beszerezni? Különösen a hagyományos, d-s, b-s, és art audio h-150-esek érdekelnek, esetleg S-150-es de nem hiszem hogy olyat találni fogok.
Nem értelek titeket. Tök mindegy, hogy Orion, VideoTon, vagy Tento, vagy akormi más van épp fönn, mindig, van akinek tetszik, van aki fikázza, aztán ebből kialakul az a bizonyos "anyázós" balhé. Nem kell szidni az Oriont sem, lehet, hogy ez jobb nála, nem tudom még sem ilyet, sem HS-500,-501-et nem halgattam. Mindenkinek más az ízlése, mindenki mást szeret, nem kell egyik cuccot sem fikázni.Aki Orion szeret az Oriont hallgasson aki VideoTont az VideoTon, aki Radiotechnikát Az hallgasson azt. Egyébként még annyit , hogy 1-1 vagy akár 2 darab hangzása alapján nem lehet megítélni semmilyen típust. Akkoriban (már ha jól tudom) ezeknek az összeszerelését emberek, kézzel végezték, tehát persze hogy némelyik rosszabb némelyik jobb, sőt biztos voltak olyan köcsög munkások, akik nem akartak ilyenekre pénzt költeni inkább a gyárban minden darabból kiloptak 1-1 alkatrészt, és otthon maguknak ingyen szereztek cuccost. Végezetül pedig, Én elvagyok magamnak az orion mini hifimmel meg hozzá a 2 Hs-280-asommal, én szeretem annak a hangját is , meg vagyok vele elégedve, és tudom, hogy mit várhatok el tőle ennyi év után. Ennyit akartam, azt tanácsolom, szívleljétek meg amit mondtam.
Igaza van Orion 80-nak!Ha valaki feldob egy témát,többen rá
vetődnek és a földbe döngölik az illetőt.Nagyon kevés az a hozzászólás,amellyel segítik,jó tanáccsal látják el az embert. Kár lenne ezért a fórumért,ha lesüllyedne néhány HIFI
portál szintjére,ahol nyüzsög a sok "zseni".Ott egymásnak próbálják bizonygatni,ki a legokosabb,szánalmasak!
Én VIDEOTON tulaj vagyok,de ugyan úgy elolvasok minden RETRO
cuccról szóló cikket,hozzászólást.
Örülök, hogy még vannak értelmes emberek ezen a portálon.
Egyébként azt hogy vidi tulajdonos vagy hifire értetted? Egyébként nekem is van sok vidi cuccom azokat is nagyon szeretem, becsülöm, bár tudom, hogy annak is volt néhány nagyon összegányolt típusa, akárcsak az orionnak, vagy bármely más gyártónak. egyébként az Orionban azt tisztelem legjobben hogy 1913-tól gyárt elektronikai holmikat, '25 decemberétől rádiót, és ami érdekeset olvastam: 1942-ben az orion bonyolította a világ rádió exportjának 20 százalékát. Erre magyarként is büszke vagyok. Sajnos a videotonról nem tudok annyit, gondolom az is sokat exportált. Ja és neked milyen retro cuccaid vannak? (nincs kedvem végigkeresgetni az egész honlapot)
Kedves Orion80!
A következő cuccaim vannak;VIDEOTON:komplett hifi torony,
Saturnus Super rádió és egy fadobozos színes tv.Ezen kívül
van még egy RFT mini hifi torony is.A héten fogok becserkészni
1pár Orion mambó hangfalat.Ha jól láttam,az a típus,amelyik az
Orion mini hifihez való.Egy nevenincs cuccal használják évente
kétszer-háromszor.Ha minden jól megy,csereakció keretében lesz az enyém.Egyik rokoné,úgyhogy jók az esélyeim!
Még Orion hifi tornyot szeretnék venni majd idővel.
Szép kis gyűjtemény. Sok szerencsét a cseréhez, és csak így tovább a gyűjtögetéssel is.
piQs:űvdvőzlőm astra789 és mindenki mást is 1 kérdésem az lenne hogy az RFT mini hifid melyik mert nekem van 1 fa barna szinű tetején bakelitel mellete 1 kazetta elején a rádio sáv skálája kb 1 métter szélles és két fa barna hangfal van hozá arrol tudok képet fel tenni mert a music center nincs itthon sajnos..:( de majd nyáron talán haza hozom de a két hangfal igen csak komoly 15W de 22 mély ovál alaku magas akkora a mágnese pontosan mint álltalápa a vidi mélyeknek én 1 50/70w al hasolitotam őssze tipus számot nem tudok mert lomtalanitáson talláltam de jó állapotu eredeti szélle kicsit már pereg de majd kap ujjat azzal hasolitotam őssze 1 ugyan az csak az RFT re az van irva hogy 15va 4 omh meg még 1-2 német felirat de télleg szépen szol és csak anyit mondanéh hogy ez hangfal mert ha 1 mai music centert meg nézűnk vegyűnk 1 sonyit én olyat láttam annak a hangfalába semmi éllet nincs se szigetelés semmi mágnes műanyag az egész..:( elkeseritő..:( tezsek fel képet a hangfalrol :D és a tartalmárol is:D
Üdv piQs!
A "hagyományos" mini torony:deck,erősítő,tuner és a két hangfal.Látszik rajta az idő múlása,de nem vészes.
Van itt már több tucat hangzóketyeréről kép, és szinte mindegyik alatt beindul a "melyik a jobb?" vita.
Ami nem lenne baj, csakhogy valamennyi hiányos. Ugyanis az, hogy valami hogyan "szól" három dologtól függ:
- a valami,
- a fül,
- a környezet, amiben a kettő találkozik.
Namost az egyes emberek fülének élettani működése között nagyobb különbség van, mint a különböző márkájú ketyerék fizikai-elektromos paraméterei között. Vagyis mindenki másképpen hall.
És egyáltalán nem mindegy, hogy a ketyere keltette hangrezgések mekkora és hogyan berendezett helyiségben jutnak el ezekbe a különböző fülekbe. Üresek vagy képpel fedettek a falak, mennyi és mekkora bútor, milyen padlóburkolat stb, stb, stb.
Ameddig ebből a komplexitásból csak egy tényezőről folyik a nagy hasonlitgatás, addig értelme semmi.
Ez mind igaz, de olyan jó veszekedni...
Orion - Videoton, Illés - Metro, Újpest - Fradi, .... no nem folytatom.
Kedves Leguan!
Érveléseddel egyetértek,azonban én egy negyedik tényezőt is bevonnék. Ez pedig a hallgatott müsor. Régebben én is szivesen tesztelgettem ezt-azt,de ha a müsorszám tetszett,képtelen voltam
nem a zenére figyelni! Ez a saját tapasztalatom.
Üdv:gsandor
Ez lehet, hogy az én hülyeségem megint. De ez, az én véleményem szerint egy olyan oldal, ahova régebbi tárgyakat teszünk fel. De mostanság kicsit úgy érzem, hogy az a sikk, ha jól leócsároljuk a másik cuccát. Vagy! Van a másik, a hasonlítgatás, főleg amikor szoc dolgokat hasonlítunk nyugati cuccokhoz. Én nem tudom, hisz csak egy egyszerű melós vagyok, de itt keleten, a szoc blokkban a szarból próbáltak meg várat építeni az emberek és szerintem néha egész jól sikerült is nekik. Kint meg jobban hagyták fejlődni a dolgokat, véleményem szerint. Nem mondták meg, hogy hé parszt neked jó ez is, különben ejnye bejnye, Te meg ne is próbáld meg fejleszteni mert mész a bányába telelni :-). Szerintem pl mi is tudtunk volna még jobbakat, készíteni, csak fentről megmond(hatták) hogy ezt nem fejlesztjük és kész.
Jó nektek ez is. Végülis arra akarok kilyukadni, hogy röhely az egész. Inkább örömködnénk, hogy fennmaradtak ezek a tárgyak, és talán, tán, netán, esetleg sok közülük egész jó, rengeteg embernek esetleg szép emlékek fűződnek hozzá és kész, de lehet, hogy csak önmagában JÓ, vagyis nem szar :-). Mondjuk a halálom amikor az a humor, hogy ócsároljuk a régi cuccokat főleg amiket netán mi csináltunk. Na mindegy..... "Érthet aki érteni akar" További szép napot!
Üdv; Radios20
Üdv Radios20!
Teljes mértékben egyetértek veled! Nem hülyeség, amit mondasz.
http://patina.uw.hu/ - saját gyűjteményem (főleg műszaki)
Ez a Te oldalad? Szoktam nézegetni ezt az oldalt, vissza-vissza téregetek rá. Nekem tetszik. Az a Blaupunkt autórádió nem semmi miket tud. A Videoton autórádióról pedig egyből eszembe jutott a "családi Zsiguli" :-) Szép gyűjtemény, csak gratulálni tudok hozzá! Én is gondolkodom azon, hogy készítek egy honlapot, de sajnos, egyenlőre terv szintjén maradt a dolog, mert jelenleg nincs rá idő. Ezen kívül gyűjteményem elég nagy része nincs felújítva, romos formában pedig nem akarom feltenni, inkább úgy szeretném, ha lenne; ilyen volt/ilyen lett rész. De az ilyen lett még várat magára :-) Nagyban nehezíti jelenleg a dolgomat, hogy Szombathelyen dolgozok, de Miskolci vagyok, és a gyüjtemény otthon van Acélvárosban :-)
De ami késik nem múlik! Egyszer csak eljutok a honlapkészítésig!
Még egyszer gratulálok a gyűjteményhez!
Üdv; Radios20
Helló!
Igen, az összes honlapon szereplő tárgy a sajátom:) Köszönöm a dícséretet, örülök, hogy tetszik az oldal! A Blaupunkt számomra is nagy meglepetés volt. Érdekes a működése. Nekem a kazettás Videoton autórádióm fog szolgálni az eredetihez közeli állapotúra rendbe hozott 2107-es Ladámban.
Nekem is húzódott kicsit annak idején a honlap elkészítése, de egyszer összekaptam magam, volt egy kevés szabadidőm és nem volt megállás:) Sok készülék még nincs felrakva, mert nem mindig jut rá idő, hogy ezzel foglalkozzak. De akad jópár olyan rádió is, amit restaurálni kell. Ezeknek viszont tényleg idő kell, majd talán a nyáron sikerül elintéznem őket. Sok szerencsét és sikert kívánok honlapot elkészítéséhez és a készülékeid felújításához!
Üdv: Videotonman
http://patina.uw.hu/ - saját gyűjteményem (főleg műszaki)
Köszönöm a jókívánságokat!
És persze kíváncsi vagyok a honlapodra jövőben felkerülő rádiókra is.
Üdv; Radios20
Megnéztem a Ladádat a honlapodon. Mi, legalábbis itt Miskolcon ezen belül is az én családom ezt a típust hívta/hívja "Merci elejű Zsiga"-nak. :-)
Ez szép kocsi, nekünk ezerkettes volt, egy fehér, utánna egy narancssárga, majd, egy sötétkék ikerlámpás, hú annak nemtudom fejből a típusát. De nagyon jók voltak. Fateromék karamboloztak az autópályán a sárga ezerkettessel, egy Merci jeep jött beléjük szemből, mert Merciském be volt rúgva. Faterék sértetlenül kiszáltak a kocsiból. Jó oöké, a Mercis az természetes, hogy nem lett baja, nade az Merci, meg volt rajta gajtörőrács meg minden. A Zsiga összement előlről mint a harmonika, totálkáros lett szegény, de akkor is A family megúszta. A minap viszont láttam egy új kocsit, talán Picasso-t Annak műanyag az eleje. előlről totálkárosra volt törve, de annak nem felgyűrődött az eleje, hanem tört, közelebről műanyag volt az egész. Ezzel most sokakat meg fogok szerintem botránkoztatni, de akkor már inkább veszek egy Trabit, legalább olyan szar anyagból van. A Zsiga viszont, mint, ahogy a Lada Baráti Kör honlapjának jelszava is írja; "Állandósult értékek egy változó világban" :-)
...nak baráti megjegyzésként:A rádiók között lévő Convair-S készülék adatlapja hibás. Ü: Géza
(R-K van irva H-K helyett)
Helló!
Köszönöm, hogy szóltál! Javítottam a hibát. Üdv!
http://patina.uw.hu/ - saját gyűjteményem (főleg műszaki)
Helló!
A honlapra folyamatosan kerülnek fel a tárgyak, ahogy sikerül őket rendbe tenni illetve beszerezni (ma is megpakolva ért haza az Opel kombink)
Mi is Ladás család vagyunk/voltunk (apunak Opel kombija van 6 éve). A Lada sort egy zöld 21013-as nyitotta, majd jött egy barna 2107 (durva karambolban összetört, apu - csak ő ült benne - szerencsére megúszta), aztán jött a törtfehér 2107-es. Az autónak én vagyok a 4. tulajdonosa, a családban vándorolt kézről kézre. Sajnos tönkre is tették ezalatt, úgyhogy fel kellett újítanom. A felújítás költségét inkább nem említeném, de már csak pár apróbb simítás van hátra, hogy eredeti pompájában tündököljön:) Amúgy elég zizisnek tartanak, amikor a felújításról beszélek, de azt kell hogy mondjam, megérte. Az autó nagyszerű gép, a legjobb, amit el tudok képzelni, számomra ez a tökéletes. (tudom van ennél jobb is, de nem érdekel, teljes mértékben elégedett vagyok vele) Motorja, váltója, meg úgy általában az egész autó hibátlan. Sehol nem ereszt még egy csepp olajat sem. A legjobb eset az volt, amikor egy Toyotás egy kis próba után azt mondta, elcserélné az autóját erre:) Tisztában vagyok az autó minden tulajdonságával, lehetőségeivel, ismerem erősségeit, gyengéit (mondjuk nem vagyok egy nagy guru a szerelésben, de egyre jobban beletanulok).
A mai autók azért hullanak szét annyira, hogy megvédjék utasaikat. Mondjuk az Opellal volt egy ráfutásos balesetünk, de szerencsére nem lett baj, csak egy rendszámtartót kellett vennünk. A többi sérülés nem számottevő, a lökösből kitört egy fekete díszrács. A többi elem elnyelte az ütközés erejét, pár mm-rel nőtt az illesztési hézag itt-ott.
A lényeg, hogy a családotok megúszta, mégha egy Ladába is került.
http://patina.uw.hu/ - saját gyűjteményem (főleg műszaki)
piQs űdvőzlőm végig olvatam és anál amondatnál űtőtem fel a fejemet hogy toyota na most én 6 évig jártam 1 toyota hiace-al és soha nem volt semmi baja a mai napig a családi autonak használyuk mellete taxizok de nem ezzel de azért hogy ha tőlem meg kérdezné valaki hogy el e cserélném 1 ladára el kűldeném oda.... elismere a lada szinte halha tatlan én nekem 2 évembe kerűlt 1 samara meg gyilkolása lezskat motoarl ment!!! de aszt az autot állandon a toyotámalk huztam mert ez elromlot az elromlot meg ilyenek!! komolytalan az egész elektronika 1 egy idejű toyota mellet elbujhat!!!! szerintem ez a sorend:126 polski,trabant, wartburg, skoda 120l, lada 1200.lada 1500, lada niva
most már nem igy nézzki mert szépitgetem rajta 1 kicsit de télleg 1 szavam nem lehet rá csak jó a szolgálati taxim 3 éves és 4 szer volt szervizbern (skoda)
"Ezzel most sokakat meg fogok szerintem botránkoztatni, de akkor már inkább veszek egy Trabit, legalább olyan szar anyagból van."
Azértegy modern autó műanyag héja alatt tudatosan megtervezett energiaelnyelő zónával kiegészitett fémszerkezet van. Azért egy trabant nem ilyen.
Nézd, lehet, hogy igazad van, de ugyanakkor szerintem egy kocsi legyen fémből, óckodom a műanyagoktól. Trabantot csak mint negatív példa hoztam fel, hogy az sincs fémből. 100%, hogy erősebb, gyorsabb, kényelmesebb egyszóval jobb az új, mégha műanyag is. De akkor sem vas. Én nem érezném magam biztonságban egy ilyen műanyag kocsiban. de ez az én véleményem, ugyanígy természeten, nem éreztem magam sosem biztonságban egy Trabantban, mert csak papundekli, tizstára túlélő túra lehet vele egy pl autópálya út. Egyszó mint száz, egy új kocsi kényelmes, gyors, jó stb... De! Én, és ezzel biztos 99% nem fog egyetérteni velem, de inkább vennék az új árának töredékéért egy régebbi autót, akár keletit akár nyugatit mindegy, csak vasból legyen. Fateromnak Suzuki Ignis-e van letörték a visszapillantóját 50ezer lett volna rá egy új, (amikor letört akkor nem nagyon volt, legalábbis mi nem kaptunk sehol hozzá bontottat, használtat) Egy régebbihez sokkal olcsóbb szerintem az alkatrész.
De mondom ez az én véleményem, nem akarom senkire ráerőltetni.
Üdv; Radios20
Amikor még kis gyerek voltam, a családnak mindíg Zsigája volt. Összegyűlt annyi pénz, hogy vegyünk egy nyugati kocsit olyan 89-90 körül volt ez. Eladtuk a zsigát, --kinek kell mostmár keleti dög, hisz itt a jó nyugati. Megvettünk drága pénzért, egy Ford Escort Van-t ez egy ilyen furgon, ilyen puttonyos, vagy, hogy írjam:-) Olyan alakú mint egy IZS. (Fordosok, bocs a hasonlatért, de miután megszűnt a "nagy gyár" piacos lett a család, és a piacon mindenki keleti döggel járt, álltalában Zsiga vagy IZS.)Visszatérve a Fordunkra, netudd meg milyen bűn rossz kocsi volt. 3 motorcsere, stb végén mindent kicseréltünk, de még akkor is sz@r volt, addigra pedig szétrohadt a kaszni :-D . Csak a dac, miatt nem vettünk megint Zsigulit.
Mondjuk még így is jobban jártunk a Ford-dal talán, mert a másik kocsi az a tejgyártól kimustrált, Volga volt, amit kinézett magának az öreg, képzelheted, fekete, mázsa króm rajta, erős kocsi, és Mi Volgával fogunk járni mint gazdagék:-D Szép is, és mi áru elfér benne, mennyi koszorút bele tudunk pakolni halottak napja előtt :-D De azt bírni benzinnel. Azóta én speciel tartok a Fordtól is. A családban azóta is ha szóba kerül a Ford, a gondolat fonalát követi a "mi lett volna, ha Volga" majd miután ezt elvetettük, jön a Lada :-D
(Ez nem tartozik szervesen ahhoz amit írtál, csak úgy elmeséltem)Amit sajnálok, az az, hogy a Zsiguli felett is lassan eljár az idő, szétrozsdálnak, kiöregednek, elkopnak teljesen, pedig elég jó igénytelen kocsi volt, és még a fogyasztását is ki lehetett bírni. (a Volgával ellentétben) :-)
Nekem sincs új autóm,mivel ennyi pénzt ezekre az eldobható vackokra nem dobok ki.
Amim van: VW Golf 1,3 CL 1991-es Merkuros autó, itthon vették újan, és egy 1966-os VW Bogár. Mindakettő vasból van, és hihetetlen sokat kibir. A Golfot 169.000 Ft-ért vettem, és nagyon nem bántam meg, kitűnő autó, messze jobb, mint az akkori keleti autók, egy Skoda Favorit lett volna helyette, de szerencsére ezt vettem meg.
Akkor valamilyen szinten egyet értünk. A bogarad képét láttam, nagyon jól néz ki. A Golf-ot ha azt mondod, hogy jó elhiszem :-) Volkswagenről véleményt mondani nem tudok, mert nincs az ismeretségi körömben Volkswagenes. Persze, hogy jobb mint az akkori keleti autók, biztos gyorsabb, kényelmesebb, valamint fogyasztása? Keveset fogyaszt? Mondom én golfra nem tudok mit írni :-) Szerintem viszont mint, ahogy azt fentebb is írtam, keleti dolgot,nem csak autót, nem szerencsés szerintem nyugatival összehasonlítani, mert véleményem szerint, mintha itt nem is, hagyták volna, hogy igazán jók készüljenek, akármiben, vagy jöttek olyan újítások, hogy ami jónak indult azt is elrontották :-)Kicsit talán ahhoz lehetne hasonlítani, minha kiadnák két ugyanolyan képességű embernek, hogy készitsenek mondjuk (hülye példa) papírrepülőt, csak az egyik papírt kap alapanyagként, a másiknak adnak egy farönköt:-)Ja és jön az újítás, miután nagy munkával a farönkből papírt csinált, és abból repülőt, Jönne egy okos ember aki parancsba adná, hogy bizony-bizony a repülőd akkor fog jól repülni, ha összegyűröd. :-D
senkit nem szeretnék megbántáni!nekem is van egy régi wartburgom amivel néha ide oda közlekedem,de az biztos,hogy egy 80as vagy akár egy 90es években gyártott autót nem lehet összehasonlítani egy 2006-útánival!és itt nem egy daewoo-ra gondolok!A leg elképeztöbb számomra amikor azt hallom,hogy ebben még van anyag!!!ettöl kivagyok!!!3barátom halt meg autó balesetben mind régi nagy autóval!de anyag az volt!!!!!csak légzság és elnyelő zónák nem!pl:1993as opel omega 3000v6,full extra kontra 2008as peugeot 207es!az omegás meghalt!!!!a szemem elött!!!pedig bevolt kötve!!a peugeot vezetöje kiszált!!az omega a b-oszlopig tört össze,még a peugeot az a oszlopig!!!érdemes megnézni youtube-on pár töréstesztet!!!érdekes látvány!!vannak emberek akik nem engethetik meg maguknak,hogy új autót vegyenek!ezzel semmi baj nincs,de ezek az emberek ne akarják megmagyarázni,hogy a régi jobb mint az új,csak azért mert nincsen rá péznük!!mégegyszer hozzá füzném,hogy nem állt szándékomban senkit megbántani,de elgondolkodtatni igen!!!!
Szerintem félreértetted, mert nem pont arról volt szó, hogy a régi jobb. Természetesen, mivel fejlődött a technika, így sok minden jobb lett mint pl. légszák lett stb. És itt végképp nem arról szólnak a monológok, hogy kinek mire van pénze. Nekem jelenleg nincs kocsim mert, olcsóbban jövök ki vonattal, mint kocsival, NGA pedig szerintem ha csak a gyári állapotban lévő veterán bogarát eladja, vehetne újat, egyszerűen azért nem vesz mert nem akar. Hogy a Peugeot-os kiszállt akkor az egy jó kocsi, De! Itt nem arról van szó, hogy az új autók szarok, egyszerűen, hogy van azok között is szar. Mint akkor az általad leírtak alapján az Opel Omega. Ezenkívül az itt leírtak végképp nem a "van benne anyag vagy nincs benne" kategória véleményem szerint. Én sajnos mostam halottat öltöztettem, nem is egyet sajnos tudom milyen. De, hogy ismét a tárgyra térjek, itt mindössze arról volt szó, hogy régik között is vannak egész jók amik felveszik a versenyt egy maival (nem mai peugeot-tal stb, hanem egy komolyabb régi felveszi a versenyt egy újabb olcsókategóriással) Ennyi! A baleset pedig sajnos szerencse dolga, egy fullextra vadiúj Merciben is meg lehet halni. 100% biztonság nincs! Az itt leírtakkal én sem szeretnék senkit megbántani csak elgondolkoztatni.
Üdv; Radios20
Teljesen igazad van.kicsit tényleg túl reagáltam a dolgot!valószínű az elment barátaim és egy nem régi balesetem miatt!!az egyikük mondta mindig:ebben van anyag!!ezért is kapok ettől a szótól agyvérzést!mert már nem tudhatja meg,hogy nem volt igaza!!!én pedig nem rég az autópályán 130al csattantam!megúsztam és itt vagyok,de ezt kizárólag az autómnak köszönhetem!!az a töménytelen törésteszt meg fejlesztés nem viccből van!!!de a lényeg,hogy mindenki vigyázzon magára,ha öreg ha fiatal autóval jár!üdv:kondis
Na visszatértem én is csak nem voltam itthon pár napot.
Az a lényeg, hogy megúsztad a 130-as csattanást! Jó kocsi lehet, ha ilyet kibír. Nagyon szét ment a kocsi?
Üdv; Radios20
látványra csúnya volt!azt hiszem ezt hívják látvány törésnek?!de számomra is meglepő módon 3hét alatt talpra állították!bár már nem lesz olyan mint régen,éppen ezért már egyezkedem egy újra,ahol ezt beszámítják!tudom ez nem a reklám helye,de egy renault megane II.volt!biztonság szempontjából bárkinek merem ajánlani!üdv:Kondis
Nem bántasz meg szerintem senkit. Én sem vagyok annyira oda az "ebben még van anyag" kijelentésekért. Jó példa erre a régi nagy amerikai autók esete, amik ugyan nagynak tűnnek, de baleset esetén széthullanak... Apum megúszta a régi családi 2107-ben a balesetet, de csak centiken múlott, nem az autón! Tudom, hogy szerepel a saját 2107-es Ladám egy baleset esetén és hogy mik a következményei - főleg rám nézve -, mert olvastam róla eleget, de most ebbe nem megyek bele. Én a régi kontra új alatt azt értem, hogy a régi nekem jobban bejön, szeretem az autót és sokkal jobb, mint azt páran hinnék (jó váltó, kényelmes ülés , stb. - ilyenekre gondolok). Itt nem az "ezzel bárkit lezúzok az utakról, mert régi a vas" esetre gondolok. Mi sem állunk úgy anyagilag, hogy simán vehetünk egy új autót, csak mert a régi nem biztonságos. Baleset bárkit érhet a közlekedésben. Aki az utakra megy, annak számolnia kell ezzel is.
http://patina.uw.hu/ - saját gyűjteményem (főleg műszaki)
Érdekes, de ezt az ebben még van anyag-ot nem a balesetekre hallottam, hanem arra, hogy egy mai autó, ami jelentős részben műanyagból,és vékonyka hajtogatott lemezből van, nem fog annyit kibirni, mint az az autó, amiben van anyag. Azaz pl az én bogaram már a 43. évét tapossa. Egy mai autó 43 év mulva valószinűleg harmadszorra jelenik meg műanyagpohárként, vagy dörzsi fémszivacsként. Én erre hallottam, hogy ez birni fogja még sok évig, mert van benne anyag. Egy mai autó sokkal biztonságosabb, főleg a tudatosan tervezett biztonsági eszközök, és gyűrődő zónák miatt. Szerintem ezt senki nem vitatja. Talán sokan pont emiatt vállanak be többet. Én amikor a bogárral megyek, amiben még biztonsági öv sincs!!! akkor kétszeres követési távolságot tartok, és nem megyek 90 km/h-nál gyorsabban. És sokkaljobban figyelem a forgalmat, hogy ha lehet kivédjem más balf...ságát.
Emberek, ez egy kis ország. Nem kell százhatvannal száguldozni. Én autópályára elvből nem megyek, fizessen a franc (Hofi). A többi uton meg eldöcögök hetven-nyolcvannal. Hová siessek és minek. Az utazás a szép nem a megérkezés. De vajon az autóknak mi köze van a Radiotechnika hangfalhoz? Egyáltalán mekkora ez a hangfal, mert nem tudom a méretét megitélni. Valami nagy dög netán?
Csak azért megy még mindig, nagyon sok bogár, mert hamvaikból felélesztik (olyanok mint nagyapám baltája,kétszer volt cserélve a nyele meg háromszor a feje!-de azért nagyapám baltája!),ezt 30 év múlva akármelyik mai kocsival is meg lehet csinálni! Mert a veteránozás divat! És azért van még annyi bogár, mert ez a legolcsóbb!
Ja! és ne hasonlítsunk össze egy 40 éves technikát egy maival!
Ez az azonosság valóban egy érdekes kérdés. Autónál egyszerű. Mitől azonos önmagával egy autó? Hát a hivatali nyilvántartásától. Ha egy autónak évek alatt kivétel nélkül az összes alkatrészét az utolsó csavarig kicseréljük, aztán a rendszmámát is, forgalmit elveszitjük,gazdát is vált, még akkor is ugyanaz az autó marad hivatalból érdekes módon. De ez ránk is vonatkozik. A sejtjeink elhalnak, ujak jönnek, az anyagcsere miatt nem tudom pontosan mennyi idő alatt de teljesen kicserélődünk, mégis ugyanazok maradunk. Hiába mondom az Apeknak, azt a három évvel ezelőtti adótartozást nem én csináltam, egy molekula se azonos azzal, aki a tartozást csinálta. :)) A veteránozás egy jó passzió, de feltétele lenne legalább egy garázs.Nekem volt egy 1oo-as Skodám, 17éves koráig lehetett utcán tartva életben tartani. Akkor a szerelő kijelentette, a szétrohadás olyan fokú, hogy már nincs mihez hozzáhegeszteni a javitott alvázrészeket. Az egész ugy ahogy van elrohadt. Nem tudom, mások hogyan képesek jó állapotban tartani mai napig ilyen kocsikat. Vagy fütött garázsban álltak, vagy rájuk nem vonatkozott az oxidáció törvénye?
Kezdjük az elején.
A bogár az nem WV hanem VW. Azaz VolksWagen.
"Csak azért megy még mindig, nagyon sok bogár, mert hamvaikból
felélesztik (olyanok mint nagyapám baltája,kétszer volt cserélve a
nyele meg háromszor a feje!-de azért nagyapám baltája!),ezt 30 év múlva
akármelyik mai kocsival is meg lehet csinálni!"
Na ezt kielemzem. Nagyon sok bogárnak, többek között az enyémnek is a karosszériája, motorja, sőt a teljes belső kárpitozása is eredeti. 1 db első sárvédő volt cserélve, 1 db hátsó lökháritó, de ezek sem azért mert szétrohadtak, hanem azért, mert sérültek. Egyébként maga a karosszéria ami lényeges,mivel attól, hogy egy autón kicserélnek 1 sárvédőt, még ugyanaz az autó marad. Ez amit leirtál igencsak rossz hasonlat volt részedről. A vége a mondatodnak értelmetlen. Szerinted 30 év mulva milyen alkatrészt fogsz kapni egy ilyen mai autóhoz? Elárulom, semmilyet szinte. Egy Golf 1-eshez is már némelyik alkatrész beszerzése is nehézséget okoz, pedig igen sok készült belőle, hisz 1974-től 1983-ig gyártották, azaz 9 évig. És akkor szerinted majd egy olyan autóhoz, amit mondjuk 2 évig gyártottak, és ez idő alatt 4x volt ráncfelvarrása, majd kapsz alkatrészt? Vicces dolog. Úgy látom nem vagy tisztában a mai világgal. Ezek a mai autók max 10 évre készülnek. Utánna veszélyes hulladékká válnak. Majd egy vezérlő kompjuter ki fog birni 30 évet? Hogyan? Némelyik már 3-4 éves korában feladja. A mai motorokat fel sem lehet újitani, mindent úgy készitenek, hogy lehetőleg 10 év után a bontóban végezze bezúzva. És akkor majd azaz 2039-ben valószinűleg még, mindig fogják gyártani a bogár sárvédőket, és karosszéria elemeket :-)
"Mert a veteránozás
divat! És azért van még annyi bogár, mert ez a legolcsóbb!"
Nem értem. Mármiért lenne divat? Nekem már 14 éve van bogaram, és azért, mert szeretem ezeket az autókat.
Az, hogy mi olcsó, az relativ. Egy szép állapotú 1967 elötti bogár, kb mint az enyém, az 1,5 millió Ft körül van. Egy régebbi oválablakos az 2,5-3,5 millió Ft. Egy perecablakos pedig kb 7-10 millió Ft. Ez olcsó? Lehet. De azért van ennyi bogár, mert bizonyára nem tudod, de a világon ebből az autóból gyártották a legtöbbet, azaz 21,529,464 db-ot.
Ja! és ne hasonlítsunk össze egy 40 éves technikát egy maival!
A bogár az nem 40 éves technika, hanem kb 75 éves. Ugyanis az első prototipusok akkor készültek. Azaz a további 21 millió ezt a technikát kapta. Én az enyémet garázsban tartom, jó időben és csak akkor járok vele, amikor jólesik egy kicsit menni vele. Nekem ez a hobbim. Még könyvet is irtam róla:
Üdvözlettel
Gábor
A betük felcserélése véletlen volt!
Először is ne minősítsd az én véleményemet, én se teszem azt a tieddel!!!! Csak nekem is más az álláspontom meg neked is!!
Én nem akarok vitatkozni senkivel, csak azt akartam ezzel mondani hogy nem feltétlenül a régi a jó! A mai kocsik nagyon jók, az meg hogy melyik kocsi milyen állapotban lessz 10 vagy akár 20 év múlva az leginkább attól függ hogy milyen gazdája volt! Csak sokan azt állítják hogy a bogár egy csoda, meg hogy elpusztíthatatlan! Néhány ismerősöm belekezdett ebbe a 'hobbiba' és nekikezdtek a bogárfelújjításba, 'belebuktak', arra ugyanis nem számítottak hogy ez is ugyanúgy szétrohad mint a többi, és akkor a motort meg a futóművet nem is említettem! Annak persze hogy tartós aki tizenhuszon éve babusgatja meg rákölti a gatyájat!Na meg 10 liter felett zabál!
Amúgy a mai kocsik motorjai sokkal többet elmennek mint a régieké, 250-300ezer meg se kottyan nekik! És míg régen egy kocsi átlag éves futása épphogy elérte a 10ezret,a mai kocsik nagy része ezt egy fél év alatt simán lafutja mindennapi használatban ütve-vágva, és nem 'kedvencként tartva! A sok fejlesztés pedig a környezetvédelem miatt van,mert ha még mindig leragadtunk volna a régi karburátoros csotrogányok szintjén, levegő helyett benzingőzt szívnánk!
Egy veterén Jaguárhoz képest meg igenis olcsó!!
Az hogy eredetiek benne az alkatrészek?-minden 'bogaras' sztárolja a saját kedvencét,mert amúgy nem érne semmit! Meg megvesznek egyszerre két meg három roncsot és összeraknak belőle eggyet!- egyesek kitartása példaértékű!
Látom valami miatt rettenetesen utálod a bogarat. A te dolgod. Az hogy 10 felett zabál? Nézd, egy megfelelően karbantartott autó 6 literrel elmegy országúton. Ez személyes tapasztalatom. Városban minden autó annyit eszik, amilyen a városi forgalom. Azaz ha állandó dugóban pöfög, akkor sokat, ha meg nem, akkor keveset. Mint ahogy a mai autók is.
"A mai kocsik nagyon jók, az meg hogy melyik kocsi milyen állapotban
lessz 10 vagy akár 20 év múlva az leginkább attól függ hogy milyen
gazdája volt! "
Sajnos ez nem igaz igy. Hiába van jó gazdája mondjuk egy dvd játszónak, ha 2 év után ki lehet dobni a szemétbe, mert nem lehet hozzá alkatrészt kapni. Ugyanis az öregmai autóknak pont ez a sarkalatos pontjuk. 10évig biztositják hozzájuk az alkatrészt, és vége. A bontóklassan nem bonthatnak autót, hanem bezúzzák őket, mert jobban megéri. Lásd a szlovákoknál. Egy számitógép is tönkremegy 10 év alatt. Azt honnét pótolják? Némelyik modern autónak 5-600.000 Ft a számitógépe. És nem lehet bontóból belerakni, mivel mindegyik egyedi. A szerviz meg kicseréli 300.000 Ft munkadijért. Azért ne essünk túlzásba. A mai autók nem 20évre készültek. Vékony fémből préselik őket, amik addig birják,amig meg nem karcolják, vagy nem sérülnek.Innen kezdve vihargyorsan szétrohadnak. Jó példa erre a Golf 3 vagy az Opel Astra, ami 10 évesen sokkal jobban rozsdásodik, mint egy 20 éves kettes Golf, vagy Kadett.
"és akkor a motort meg a futóművet nem is említettem!"
Egy komplett első futómű újonnan!!! 50e Ft a bogárhoz. Az 1967 elöttiek meg nem rohadnak el, ha egyébként elfogadható állapotú a kocsi, azaz nem a földből ásták ki. A motor általában 3-400.000 km-t simán elfut,és lehet hozzá mindent!!! vadonatújan kapni.Pl egy henger-dugó garnitúra 45e Ft
"meg rákölti a gatyájat!"
Az elmúlt évben ráköltöttem a bogárra egyszer 6000 Ft-ot az olajcserére, és 1200 Ft-ot 1 db ékszijra. Általában hasonló volt eddig minden év, egyszer volt, hogy kupplungszerkezetet és tárcsát cseréltem, ez volt szereléssel 37.000 Ft.
Még megvan a gatyám.
"Amúgy a mai kocsik motorjai sokkal többet elmennek mint a régieké, 250-300ezer meg se kottyan nekik!"
A régieknek sem. Egy 40 éves merci simán elmegy akár 6-800e km-t, az előző dizel kettes golfomban 500.000 km benne volt, de csak ment. Szóval ez igy nem igaz. A bogarak is simán elmennek 2-300.000 km-t. 1961-ben azért hagyták abba, hogy minden bogár, ami elért 100e km-t, annak a tulaja kapott egy aranyozott órát, mert simán minden autó túlteljesitette, pár évig felemelték 200.000 km-re, de mivel ezt is simán vitték,igy abbahagyták. Ilyen órám nekem is van, lásd itt a retronomon.
"És míg régen egy kocsi átlag éves futása épphogy elérte a 10ezret,a mai
kocsik nagy része ezt egy fél év alatt simán lafutja mindennapi
használatban ütve-vágva, és nem 'kedvencként tartva!"
Egy veteránautó kedvencként van tartva. Én évente kb 3000 km-t megyek vele. A Golfommal többet. Naponta 100 km-t. Az havonta 2000 km. Azaz félévente 12e km. És nincs kedvencként tartva.
"mert ha még mindig leragadtunk volna a régi karburátoros csotrogányok szintjén, levegő helyett benzingőzt szívnánk!"
Tény és való, hogy a katalizátoros járművel sokkal környezetkimélők. Ezt szerintem soha senki nem vitatta. De sajnos sokunknak ebben az országban nem ez a legfontosabb.
"Egy veterén Jaguárhoz képest meg igenis olcsó!!"
Hát ez bizony így van. És a veterán Jag meg olcsóbb, mint egy drágább másik veterán autó, és igy tovább. Pont ez a szép a veteránozásban, hogy mindenki a saját pénztárcájához igazithatja, milyen veterán autója van. Mármint annak aki szereti a veterán autókat és nem csak roncsnak tekinti őket.
"Az hogy eredetiek benne az alkatrészek?-minden 'bogaras' sztárolja a
saját kedvencét,mert amúgy nem érne semmit! Meg megvesznek egyszerre
két meg három roncsot és összeraknak belőle eggyet!- egyesek kitartása
példaértékű!"
Az enyémet Pleisch Pista bácsi 1966 szeptember 19-én vette áta merkur telepen. Wartburg kiutalása volt, és ezt cserélte át VW-re. 1991-ben halt meg, addig garázsban tartotta. Majd a család örökölte. Aztán megvettem. Nincs 2 vagy 3 roncsom, mivel olyan volt az állapota.
A bogaram 1992-ben:
És tegnap egy veterán talin. (rendszám is megvan, de a csomagtartóban, olyan jók a mai műanyag keretek)
Ezt a témát szerintem abba kéne hagyni, mivel megpróbálsz egy kedvencként tartott veterán autót összehasonlitani egy mai autóval, ami kb olyan, mint a retronom oldalt összehasonlitani egyolyan információs oldalla,ami bemutatja az újdonságokat.
Nézd, nem vagyok új autó ellenes. Aki megengedheti magának, az vásároljon új autót. Tény, hogy karbantartás és megbizhatóság terén sokkal jobbak mint a régi autók. Azonban vannak olyanok, akik szeretik a régi magnókat, tv-ket, könyveket, régi tárgyakat, régi autókat. Azért mert úgy érzik öriznek valamit abból a multból, amikor még egy trabanttal lemehetett a balcsira valaki úgy, hogy nem akarták letolni, amikor még előzékények voltak az emberek,és lemondtak néha az elsőbbségükről, és nem kikényszeritették azt, amikor nem vágták neki az ajtót a parkolóban a másik autójának stb... Amikor az autó érték és családtag volt.
Ezt az értelmetlen szócsatát ne folytassuk szerintem. Én téged nem akarlak meggyőzni, te meg egy retró oldalon ne a mai tárgyakat reklámozd. Ennyi.
Jó bőrben van a "géped" az tény,de ahogy leírtad azért mert szerencséd volt, jó gazdája volt a Pista bácsi!
Azok a régi kocsik amiket említettél nem mennek el annyit, esetleg ha közbe volt 2-3 motorfelújítása! A mai kocsikhoz addig hozzá sem kell nyúlni(kivétel a 'kötelező' dolgok)!
Az meg hogy kinek mi a drága? ha annyit ér a kocsid amennyit említettél,azért már vehetnél egy modern autót ami nem pöfög ki annyi káros anyagot mint a bogár!
Mindegy nem vitatkozok tovább (egy megszálottal úgysem lehet)!
Szennyezd csak tovább a levegőt és hátráltasd a forgalmat a bogaraddal(még a hangjuk is birzalmas- a második szomszédban van egy)!!
Ja, a DVD-s hasonlat meg elég elfuserált!!
Bocsi ha néha bántó voltam, de nekem ez a véleményem!
Üdv!
Még szerencse, hogy sok olyan ember van, aki nem igy gondolkozik mint te. Nekik hála, hogy nem bezuzzák a régi autókat, hanem megtartják, és kiállitásokon bemutatják olyan emberek örömére, akik értékelik a régi dolgokat.
Mivel az én autóm is viszi a 130-at, ezért ez a forgalomhátráltatós beirásod értelmetlen volt, általában én szoktam megelőzni a sok újautós papát, aki kihozta az autót amit 298 évnyi hitelre vett, megmutatni a többi autósnak, és 80-al ballag :-) És ez széria bogár. Mit szólnál a tuningoltakhoz, amik sokszor 120-160 LE-sek, és 200 feletti sebességgel mennek? Mert sok ilyen van Mo-on.
Eladni nem fogom a bogaramat, mivel megtartom a kisfiamnak, aki most 2 éves. Már most imádja. És tudod mit szeret benne? A hangját. Azt a finoman ciripelő boxerhangot.Ilyen hangja van a Porscheknek is :-) Csak erősebb. Mivel abban 6hengeres boxer van nem 4 hengeres.
Használd örömmel az új autódat, és máshol fejts ki az új autó iránti szeretedet, ne egy nosztalgia, retro oldalon.
A Bogárban van rádió? :-) Tudom ez sem tartozik a jelen témához, de milyen van benne, mármint gondolom elektroncsöves, és milyen hullámsávokon megy stb. Ha van kedved ezeket írd le légyszives!
Előre is köszönöm!
Üdv; Radios20
Gyárilag előkészítés volt benne már a kezdetektől, és külön opciós volt a rádió. A 60-as évektől volt FM-es rádió benne (88-108(. A 60-as évekig csöves, majd tranzisztoros. Általában Blaupunkt, Grundig, Telefunken volt, ritkábban Akkord kivehetős!!! is volt benne.
Köszi a gyors választ!
Üdv; Radios20
Szia Anonymus
Az a helyzet, hogy nem értek egyet veled, de megértelek, biztos nem volt veteránod, és nem is szeretnél.
Bizonyos solgokkal egyet is értek, és ebbő indulok ki.
A bogár nem csak azért sok, mert hamvaikból feltámasztják, hanem azért, mert nagyon sokáig gyártották, és sokan szeretik. Ez a kulcs. Lehet, hogy a mai autók is bírnák, a kompjúterük ic-it is cserélgetnék, ha megérné, vagy lenne valakinek kitartása hozzá. De valljuk be, egy chevrolet lacetti, vagy honda jazz legyen akármilyen jó autó is, manapság nem mozgat meg senkit különösebben, és gyanítom, 20 év múlva sem fog.
Azért van sok bogár, mert érdekes, szeretetreméltó, egyszerűbben, házilag is javítható és egy ikon.Azért van, mert érdemes arra, hogy feltámasszák. Azért van, mert szeretik.
Nekem Citroen DS-em van, ami egy bonyolult autó, de a bonyolultsága fém csövekből és gumitömítésekből áll, amelyeket sokáig lehet utángyártani, házilag ki-be szerelni. Amíg meg lesz fémgyártás, addig leszhidraulikacső is.
Mellesleg sohasem romlott el a hidraulikája... A motorja 40 év alatt egyszer volt generálozva, lehet benne közel egymillió km... és semmi baja.
Elektronika nagyon kevés van benne. Sohasem kell majd processzort szerezni, amit nem lehetne majd utángyártani olyan könnyedén. Anélkül meg nem fog elindulni egy mai autó sem.
Persze kell vele foglalkozni, de minden veterános imád a kocsijával foglalkozni.
Ez nem igaz minden chevrolet lacettisre.
Te azt mondod, ne hasonlítsuk össze a mai technikát a 40 évessel, és mégis összehasonlítod. És közben még tévedsz is. Rengeteg mai autó futóművében műanyag alkatrészek is vannak, lökhárítók műanyagok, belső tér fröccsöntött elemekből van, mindezeket sérülés esetén cserélni kell.
Sokkal nehezebben lesz hamvaiból újjáéleszthető egy mai tömegautó, mint egy bogár, vagy cápa, vagy lada.
és valljuk be, nem valószínű, hogy bárki is újra akarja majd a maiakat éleszteni.
Mindettől függetlenül, ennek az oldalnak retronóm a neve. itt régi dolgokat szerető emberek gyűlnek össze, úgyhogy itt valószínűleg nem lesz sok veled egyetértő vélemény.
zagyex :)
a környezetszennyezésről meg annyit, hogy egy új autó előállítása sokkal jobban szennyez, mint egy régi használata.
tény.
szia,
zagyex :)
óó-remélem nem miattam indult el ez a lavina!?ahogy már ezt leírtam nekem nem a veterán autókkal van problémám!nekem is van egy öreg wartburgom és pár régi nagy amerikai is!de ezeket az autókat csak ritkán,inkább csak találkozókra használom,és nem mindennapi autókázásra!egyébként NGA-nak igaza van.ezek az új kocsik soha nem lesznek veteránok mert max 10évre gyártják őket!de ez így van rendjén!hiszen újabb és újabb fejlesztések vannak.haladni kell a kórral!megvédnek balesetkor,5.6évig gond nélkül lehet menni bárhová,minden reggel indul,és nem kell könyörögni 2évente a vizsgabiztosnak a műszakiért!ez az új autó!!!a veterán pedig megint egy más kategória:garázsban tartott szép és GYÁRI autó!amire vigyáz a gazdija!ezek szintén indulnak minden reggel és a vizsga sem gond!amúgy a bogarakat sokan szeretik,és rengeteg szép darab is belőle!nekem is volt egy 1956ós anno!csak egyetlen egyszer maradt kint az utcán este!el is lopta valami görény!!!!!!üdv:Kondis
"Kedves" Anonymus!
Először is regisztrálj vagy írd oda a neved a hozzászólásaidhoz. Ne névtelenül ócsárold mások hobbiját! Szerintem ennek a vitának nincs értelme és nem itt van a helye.
http://patina.uw.hu/ - saját gyűjteményem (főleg műszaki)
Ne veszekedjünk már autóügyben, pláne ne egy hangfal témakörében, ha lehet. A régi autóknak lelkük volt, a maiaknak meg elnyelőzónája. A régiek maguktól mentek szét, a maiakba meg betervezik. Aki ad magára, annak ugy is több kocsija van. Kell tartani egy 6oo-as merdzsót, hogy a külső-Józsefvárosban is meg lehessen jelenni és az enyingi bodzagyüjtők se nézzenek le, kell egy terepet sosem látott terepjáró, hogy a Nagykőrúton lehessen vele villogni, és kell egy Ferrari vagy kabrió meg csajozni, csak össze ne jöjjön útközben semmi, mert ANNYI hely sincs benne. Aztán ha van még hely a garázsban, akkor jöhet pár oldtimer is. Én egy Trabant 5oo-ra hajtanék leginkább.
nem jó? Ingyen,bérmentve.
lgp
nekem egy pár s90f1 nem van de nem találok ilyenekről árat h menyit érnek??
Nem én kezdtem a sárdobálást. Valaki azt állította hogy a Videoton dcr3090 jobb az S90-nél. nekem van mindkettő típusból. Az S90 kisebb hangfal, kisebb mélynyomóval, és mégis sokkal több és sokkal szebb mélyhangja van mint a videotonnak. A doboza is sokkal masszívabb, jobban megépített, a hangváltó úgyszintén. A videoton magasai szörnyűek. egyedül közép hang terén éri utol az S90-est. Talán egyedüli pozítívuma a videotonnak hogy jól bírja a terhelést. Azt pedig végképp nem értem hogy mondhatsz véleményt egy olyan hangfalról amit még nem is hallottál.
"Jól szól"
Általában bármely fórumon erről szokott lenni a legnagyobb vita. Arról, hogy mi az ami jól szól?
Parttalan vita, hogy melyik (hangdoboz, erősítő, stb.) ami jól szól.
Csak egy történet: Az 1980-as években a munkahelyemen többen is megépítettük a QUAD 405-ös végerősítőt. És eltérés annyiban volt "köztünk", hogy ki-ki más előerősítőt épített hozzá. Pl. volt aki felhasználta a Revox A78 phono előerősítőjét is. Volt aki a Quad 33-at építette meg. stb.
Száz szónak is egy a vége. Melyik szólt jól? Mindegyik! És miért?
A druszám mesélte: Megjött hozzánk az unokaöcsém, és éppen zenét hallgattam, de lehalkítottam, és így háttérzeneként szólt. De mit tett mégis az unokaöccs? Lehúzta mínuszba a magas hangszínt. Bántotta a fülét a magashang, pedig ez "0" állásban volt addig.
Egy volt osztálytársam pedig úgy hallgatta, hogy a magas teljesen ki volt emelve, a mélyhang pedig vágva!
Melyik az amelyik jól szólt? Melyik "verte" a másikat? Mindegyik!
Mert?
Mert olyan ez mint a reggeli kávé: Van aki 1, van aki 2, van aki 3 cukorral issza, a másik meg tejjel, vagy tej és cukor nélkül.
Akkor melyik a jó kávé?
Tehát? A "jól szól" helyett inkább azt mondom: Nekem tetszik a hangja. :)
--
Kalmopirin