Amikor még javították ezeket anno a Gelkában is, és még máshol is...régi szép idők!
Emlékszem egy horror volt a forgórészt megtekercselni, mert kb. 0,10-0,15-ös zománchuzal kellett hozzá, és nem kevés idő. Jól el lehetett szüttyögni vele mire kitakarította az ember a forgórészt, megtekercselte, lelakkozta, impregnálta, stb.
Ma már csak néznének hogy mit is akarnék javíttatni egy forgórész zárlatos kávédarálón...:-))
Amire még vigyázni kellett, hogy kellő ideig legyen szabad levegőn a lakkozott forgórész.
Jártam úgy KSM-2-vel, hogy tekercselés után x idő múlva összeraktam, és a minimális kefekszikrázás miatt belobbant a lakk gőze, levágta a daráló fenéklapját... :D
Kérnék segítséget, ha lehet! Irtad hogy tekercseltél ilyet, ha jól értem? Sajnos a miénk is hasonló problémát sejtet. Ugyan forog, de nem olyan sebességgel mint korábban és hangos is - ja és veszettül melegszik(naná). Ésetleg alkatrészforrást vagy ilyesmit tudnál mondani?
Sajnos menetzárlatos a forgórésze. Maga a készülék már annyira öreg - 1980-tól gyártotta a Braun -, hogy mára szinte semmi sem kapható hozzá. Nekem is csak úgy van motorpajzsom ilyenhez, hogy annó elraktam egyet tartalékba, a csapágyai miatt. A forgórész tekercselésével könnyebben megoldódna a helyzet, de kb. olyan áron javítják meg, hogy abból két másik darálót is megveszel. Személy szerint már nem foglalkozom ilyen kisméretű motorok felújításával, max. csak akkor ha tekercselni nem kell. Minden esetre azért igérem, hogy utána nézek, hátha van még valahol elfekvőben ilyen motor. Kompletten lehetett hozzájutni, külön forgórészt már akkor sem adott a Braun.
Esetleg a gép Type számát megadhatod, a mellé beütött háromjegyű számsorral együtt. Ez a számsor a gyártás évét és hetét határozza meg, ugyanis kétféle motorral szerelték őket, és valamikor 1988 környékén módosították újabb, műanyag pajzsos kivitelre.
Szép állapotú, valóban régi darab.
Ezt a készüléket 100%-ban lemásolták az oroszok, EKMU-50 típusú, MIKMA "márka"nevű. :-D
:o)
Egész ünnepélyes ebben a fehér-kék variációban! Határozottan tetszik - ámbár a Braun még ma is működőképes! :-)
Amikor még javították ezeket anno a Gelkában is, és még máshol is...régi szép idők!
Emlékszem egy horror volt a forgórészt megtekercselni, mert kb. 0,10-0,15-ös zománchuzal kellett hozzá, és nem kevés idő. Jól el lehetett szüttyögni vele mire kitakarította az ember a forgórészt, megtekercselte, lelakkozta, impregnálta, stb.
Ma már csak néznének hogy mit is akarnék javíttatni egy forgórész zárlatos kávédarálón...:-))
Running Free!
:D
Amire még vigyázni kellett, hogy kellő ideig legyen szabad levegőn a lakkozott forgórész.
Jártam úgy KSM-2-vel, hogy tekercselés után x idő múlva összeraktam, és a minimális kefekszikrázás miatt belobbant a lakk gőze, levágta a daráló fenéklapját... :D
Üdv!
Most én "jártam" porul egy KSM 2-vel.
Kérnék segítséget, ha lehet! Irtad hogy tekercseltél ilyet, ha jól értem? Sajnos a miénk is hasonló problémát sejtet. Ugyan forog, de nem olyan sebességgel mint korábban és hangos is - ja és veszettül melegszik(naná). Ésetleg alkatrészforrást vagy ilyesmit tudnál mondani?
Köszönet!
péter
Hello Péter!
Sajnos menetzárlatos a forgórésze. Maga a készülék már annyira öreg - 1980-tól gyártotta a Braun -, hogy mára szinte semmi sem kapható hozzá. Nekem is csak úgy van motorpajzsom ilyenhez, hogy annó elraktam egyet tartalékba, a csapágyai miatt. A forgórész tekercselésével könnyebben megoldódna a helyzet, de kb. olyan áron javítják meg, hogy abból két másik darálót is megveszel. Személy szerint már nem foglalkozom ilyen kisméretű motorok felújításával, max. csak akkor ha tekercselni nem kell. Minden esetre azért igérem, hogy utána nézek, hátha van még valahol elfekvőben ilyen motor. Kompletten lehetett hozzájutni, külön forgórészt már akkor sem adott a Braun.
Esetleg a gép Type számát megadhatod, a mellé beütött háromjegyű számsorral együtt. Ez a számsor a gyártás évét és hetét határozza meg, ugyanis kétféle motorral szerelték őket, és valamikor 1988 környékén módosították újabb, műanyag pajzsos kivitelre.
Üdv,
Pityu