Jawa Mustang motorkerékpár
ÁDY, 2007, október 10 - 19:39
Forrás:
ismerősé voltMost vásárolta a barátom! Hengerek száma: 1 Maximális sebesség: 60 km/h Térfogat: 50 ccm Súlya: 70 kg Furat: 38 mm Tank mérete: 8 L Löket: 44 mm Kompresszió: 1:9,2 Fogyasztás: 2,3-3,2 L/100 km Teljesítmény: 2,6 kW (5500 ot./min) Első gumi: 2,50 x 16" Hátsó Gumi: 2,75 x 16"
»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
Jawa
Jawa 350
1980-1989
1980-1989
Jawa 350 motorkerékpár
Találat: 2
Találat: 2
Jawa Babetta
Találat: 4
Találat: 4
Jawa Pannonia motorkerékpárok
1960-1969
1960-1969
Mustang
Hogyan lehet bisztonságosan növelni a teljesítményt?
(a nékül hogy akármi is tönkremenne benne)
Nekem is volt egy ilyen szép masinám, a feleségem el is nevezte Kék Rárónak. Tehát: a garázsban talán van valami irodalmam hozzá, de ez nem biztos. Az biztos, hogy tuningleírás nics. A legnagyobb javítóméretű dugattyúhoz felfúratható a henger. A benzin és a levegő (no meg a keverék) útját fel kell polírozni, ennek az útnak a viszonylag szögletes részeit kerekké szükséges tenni - surlódási ellenállás csökkentése, káros vákumok, turbolencia kiküszöbölése. Nagyobb méretűre fel lehet dörzsárazni (tágítani) a teljesítményfúvókát, de pontos méretet nem tudok adni. Úgy sacc per kábé. Szóval kísérletezni. Nem tudom lehet-e még alkatrészt kapni hozzá. Mert a kísérlet az eléggé alkarészigényes tevékenység kategóriájába tartozik. Üdv:
PistiApu (István)
Hali, a kipuff csonkjából vágd le a belógó 15-20 cm-t, rakj rá "nagylukú" beömlőcsonkot, tudod, a karbi és a henger között ami van, 1 centis luk, a vak is látja h ott eedetileg nagyobb volt (amúgy én már próbáltam, nekem nem jött be, valszeg azért mert akkor még hosszú volt a kipuffomnak a "könyökcsöve"(azt mondják, csak a rövidnél válik be, így még nem próbáltam, hála lustaságomnak), hátha neked sikerül :)), mindenesetre szerezz be egy cserepéldányt ha netán nem válna be...
Ez a mustang gyönyörű, nemtom hol találtál rá és mennyiért, de megfogtad az isten lábát vele, ha ilyenem lenne itt állna a nappalim közepén, és naponta polírozgatnám órákon át :), mégvalami, a 4 LE-t 6500-on adja le, (a dögcédula szerint), meglehetősen pörgős a 3 gyűrű ellenére (mert az 1980 előttiekben 3 gyűrű volt gyárilag) ilyne pici lendkerékkel... :)
Az erőt úgy lehet növelni hogy az első lánckereket ami eredetileg kb 12-13 fogas ki kell cserélni egy kisebbre hogy a motorba nagyobb legyen a pörgés kb olyan 10-11 fogasra.
Helló!
Én vettem már lassan egy éve egy Jawa Mustangot. Úgy nézett ki amikor megvettem mintha egy disznó ólból kotorták volna elő.
Feljavítottam de nem ez a lényeg.
Kellene nekem egy távtartó persely az első lánckerékhez ha valaki tudna eladni vagy csak valakit akitől vehetnék azt nagyon megköszönném mert már végig jártam kecskemét összes boltját meg a motorbörzéket és sehol sembírtam szerezni de nagyon kellene ha valaki tudna akkor értesítsen legyenszives.
Az e-mailcímem:peti1025@citrmoail.hu
Szép
itt minden le van irva nekesm sokat segitett: www.babetta.try.hu
Itt is lehet próbálkozni: http://jawamustang.extra.hu/
az amustang nagyon szép
nekem is volt jawam. hozzá se kellett nyúlnom,csak tankoltam.De a karbit minden hosszabb állás után takarítani kell!
Balu
Húúúúú ez a fénykép!!!!!!
Mintha 32 évet repültem volna vissza az időben! Beleborzongtam. Pont ilyen kék volt. '76 februárjától '79 szeptemberéig hajtottam, ha jól emlékszem 12 000 km-t hajtottam bele.
Azóta is gyönyörködöm a fotóban, és arra jöttem rá, hogy az enyém nem is ilyen volt!! Ezen a sárhányóra van hegesztve az a konzol, amit csavarral van a villához erősítve. Ha jól emlékszem, ezt kb. '78-tól árusították. A Mustang '75 novemberében jelent meg Magyarosrszágon kereskedelmi forgalomban. Az akkori modelleken a villán lévő fülekhez egy U alakú cső volt erősítve, és ahhoz volt hozzácsavarozva az első sárhányó.
Én fiatalságom ellenére büszke vagyok a Mustangomra, hálás kis gépezet! Bár kár hogy nekem 1982. évjáratú úgyhogy csak 2 lóerőt ad le 4500-as fordulatszámnál, de sebaj!
Nekem most a jawa mustangom 80 km/h -val meggy.
A kipufogót átalakitottam a karburátornál a pipának a nyillását kireszeltem és kicseréltem a lánckereket egy kissebre ja meg szereztem új fúvókákat a karburátorba.
Az eredmény az hogy gyorsabb lett de a fogyasztás eléggé megnőtt.
amugy 3,5 kw és 6500 afordulata nekemis van egy márcsak tudom
ha valakinek kell szakirodalom akkor letölthet a www.sesa-moto.cz cseh nyelvü oldalon - érdemes megnézni
Nekem is van egy Mustangom.Átépítettem régi stílusú sportgépnek.Amúgy két verzió volt,a segédmotor 2lóerő/4000fordulat/perc,40km/óra,elől 11 fogas lánckerék és
4lóerő/6000fordulat/perc rendszámos változat 13 fogas első lánckerékkel.
a kettő között a kipufogóban a könyökcső hossza,a szívócső felső részének a nyílása,és az első lánckerék az eltérés.
a magyarországi mustángok a csehszlovákokhoz képest semmik én szlovákiából vagyok és itt a mustangok nagyon mennek és ilyen cuccok hogy nagyobb karburátor,rövidebb kipufogócső,nagyobb beömlőnyilások és szűkebb hengerfej gyárilag adottak,az export mustángok hogy úgymondjam "selejtek" de ha ezeket módositod akkor jöhecc versenyezni SZLOVÁKIÁBA PEREDRE!!!
Szívesen elmennénk páran a versenyeitekre és ti is jöhetnétek hozzánk. Egyenlőre a jövő évi versenyek időpontjai még nincsenek meg. Addig látogass el a simson.hu veboldalra - fórum - zala () http://www.simson.hu/index.php?mit1=forum&mit2=listazas&forumtema=1002&start=0&lattamazutolsot=ja#f_0 itt egy simson gyújtószikrája http://www.youtube.com/results?search_query=simson+szikra&search_type=&aq=-1&oq= ITT meg simsonos videókat nézhetsz http://www.youtube.com/results?search_query=simson%C3%A1lis&search_type=&aq=0&oq=simson%C3%A1
Üdv. Gombkötő Attila Zalaegerszegről
szermustok gyerekek megtudnátok mondani nekem hogy magyarországon mennyibe kerül egy musztáng egy simsonhod képest mert itt szlovákiában pl.:a mustáng 5000 valami a simson 13000 valamibe kerül papirokkal
de amustáng itt is ritkább mint a pionyirok és egy szép példányért elkérik a 9000-1000-et is de papirokkal nehéz kapni nekem is papirok nélkül van és még jogsim sincs csak feketén járok vele
i love mustang!!!!
mustang 4 ever!!!!
gyerekek amustáng alegjobb kismotor aki még nem próbálta ki az sürgősen próbálja ki érdemes aki kipróbálja beleszeret én már 2 éve beleszerette nemsokára már kettő lessz belőlle otthon!!!!
próbáljátok ki!!!!
Nekem kábé 10-12 éve volt egy ilyenem, használtan és üzemképtelenül vettem 8000Ft-ért.
Ocsmány egy szerkezet, bár retrónak retró. De amennyire jó konstrukció a Babetta, ez éppen akkora nagy zsák szar..
Tuningolni nem érdemes, alkatrészt nem kapni hozzá, célszerűtlen és problémás konstrukció. poénnak viszont jó, mindennapos használatra azonban alkalmatlan, arra (és tuningra is)a Simson való.
Ez egyébként életében nem tudott, nem is tudhatott 4 lóerőt, ha csak fel nem fúrták, vagy esetleg nagyobb hengerrel.
Az enyimének állandó bajai voltak: Karburátor úszó kilyukadása (parafa dugóval pótolva), váltókar tengelyének rendszeres meggörbülése (acélcsavarral is), a kuplung teljes!!!! használhatatlansága, a fékek üzemképtelensége, amit egyedi fékbetétekkel sem sikerült kiküszöbölni.
Viszont amikor levettem a légszűrő és a karbi közötti gégecsövet, iszonyatosan elkezdett menni, szintén 3 sebességes Simsonokat simán legyorsult! cserébe 2 hónap alatt kikopott a dugattyú + a gyűrűk!
Ismétlem: Poénnak jó, de használni, főleg tuningra teljesen alkalmatlan!
Én napi használatban tartottam egy Mustangot évekig, mígnem 2007-ben eladtam (ld cuccaim között)6000km-rel vettem, 1980-as évjáratan, tehát már a 2-gyűrűs változat.Nekem semmi üzemeltetési problémám nem volt vele, holott sokat használtam. Valóban, a kuplungkerekek+a kapcsolólap 2000km után cserés vol, addig viszont utánállítgatással rendesen lehettet berúgni és haladni vele 40-45-tel, 90kg-om alatt:O)
Váltóolajat 1000km-ként cseréltem (15W-40 motorolaj!!), meg NGK gyertyát (BP6HS) 2000-ként+légszűrőt félévente,mert elsősorban városban gyúrtam.Váltóját kimondottan szerettem, tuningolni eszembe sem jutott,utazóban 2-3l-t evett időjárástól függően.Egy barátomnak volt 1977-es Mustangja, tehát a 3-gyűrűs, és az valóban, adattábla szerint is 4lovas volt, és nagyon ment, simán ment 70-nel alattam.Igaz, hogy az a vázszerkezet, és azok a fkek alkalmatlanok voltak arra a teljesítményre,sok súlyos balaset történt, erre 1980-tól úgy döntött Janacek és Wanderer (JAWA), hogy visszább vesz a teljesítményből, és a karbin is módosít. Így is történt:O)
Hello!
Valaki megtudja mondani, mekkora benzinszintet kell beállítani? Mert erre vonatkozólag semmi adatot nem találtam. Vagy csak próbálkozni majd csak jó lesz alapon?
Hello, lehet, hogy
ez segit:
http://kepfeltoltes.hu/081231/p0085_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Szerintem egy jó bőrben lévő mucus hálás jószág tud lenni. Az enyém nem volt az. (Nagyon egyik sem.) Zsenge tizenéves korom elején az első hadrafogható kismotorom volt. Félelmetes dolgokat kibírt. A helyi büdösboltban 6,5 Ft volt a petroleum (benzin 18 akkoriban) literje. Kevés olaj bele, + két deci benzin anyám varnyújából melegítésre, aztán rá lehet tölteni a szakanyagot. Attól fogva a kiürülésig nem volt szabad megállítani... Ment vagy 35-öt!
A kuplunggal nem volt bajom, viszont a váltókar tengelye nekem is elgörbült. A kislánckerék mindíg meglazul, és elnyalja a bordázatot. Lógott az elsővllában a teleszkópszár, a karbi sokak szerint is beállíthatatlan, gyakori volt a gyűrűtörés (nem nekem), viszont megnéznék egy rossz mucus főtengelyt...
Jaaajjj, az a teleszkópszár a maga két duromit-perselyével egy veszedelmes dolog volt, összevissza csúszkáltak a villában. Zsírtól megduzzad, és irgalmatlan munka újra működőképes villát varázsolni belőle, igazából ez az egyetlen probléma volt az én mustárommal, amiért szidtam...A műanyagperselyes megoldás általános a lemezvillás kismotoroknál, de ott érdekes módon nincs ez a probléma, legalábbis én nem találkoztam vele, mert az alsó perselynek van pereme, és nem tud felcsúszni. Megoldás: bepozícionálni a perselyeket, és kirnerrel 120fokban elékelve 3-3 helyen jól bepontozni a perselyeket, és akkor nem közlekednek. Kenni lehetőleg szilikonolajjal, felülről.
Nekem inkább az volt a lényeg, hogy pufogott, és ment. Igazán nem éreztem ingert a hiba kijavítására. Otthon még érlelek egyet atomjaira szedve, de abban már rigának az eleje van, az talán jobb. Sajnos le kell mondani arról a gyönyörű széles kormányról...
A benzintank emlékeim szerint csak 5.5 liter. Az is ki volt repedve az ülés alatti fülnél, és két liter töltés felett folyt az üzemanyag.
nekem van 2 mustang bar motorilag nagyon szarak barmit csinalunk vele de ha remberakjuk egy kis pofozas akk jol megy a karburato 500 kilometer utan kikopik es hasznalhatatlan kikilcserelni dobnak felfele 2 es fokozatban 40 nel tobbet nem lehet belolo kipreselni tehat ugy szar ahogy van de jo moka
Sziasztok!
Én egy '67 gyári állapotú Ideallal büszkélkedhetek, és azt hallottam, hogy valamilyen Csepel vagy más karburátor passzol rá amivel nagyon megy. Ha valaki tudna nekem segíteni, hogy hogyan is van ez annak hálás lennék.
Előre is köszönöm mindenkinek. Üdv
Én Mustangon talnultam meg váltani, addig csak babattám volt de nem is ez a lényeg.
Volt egy jópofa mondóka róla:
Jawa Mustang drága kincs,
jó ha van, de jobb ha nincs.
Ha bemegy a mocsárba,
dobhatod a picsába.
Üdv:Izs-49
nekem szükségem lenne egy tankra,mert sehogy se tudom úgy kimosni hogy ne lenne benne rozsda és eltömíti a karbit,ha esetleg valaki tudna segíteni azt megköszönném!!!
A tankot rakd meg aprókaviccsal és tegyél hozzá rozsdamarót,majd kezdd el rázni!Minden ki fog belőle jönni.A gyári mustang karbi 1 fos.Beállíthatatlan.Az enyémen 19-es dell'orto van.Nagyon bír menni vele.
én riga tankot raktam fel helyette
hát annyit mondhatok jogy aki nem tud motorozni az ne üljön mustangra!!! ha a mustossal jól bánsz az azt meghállálja!! ha ésszel váltasz nem görbül el a lengely!! 4. éve nem sikerült elgörbitenem ... azt nem rúgni kell!!! az úszó pedig nem lyukad ki magától ! ha nem nyomjuk azt a pecket eszetlenül,,, ha érzéssel bánunk vele felér akármellyik mai gyártású motorral... és a musztang nem csak egy poén a karburátort pedig be lehet állitani!! ha valaki kéri segittek benne...
hello
engem érdekelne a karbi beállítása ha segítenél megköszönném.
Nos a mustang karburátorénak a beállitása pofon egyszerű;)
-az úszóház benzinszintjének a beállitása
ezt az úszóház fedelén belülről található pléhecskével történik
Folyamat:
-megnyissuk az üzemanyagcsapot és megtelitjük az úszóházat
-miután az úszóház megtelt elzárjuk a csapot
-leszereljük az úszóház fedelét
-egy csavarhúzóval óvatosan lenyomjuk az úszót az úszóház fenekére
ebben az állapotban a benzinszintnek éppen egyszintben kell lennie
az szó legmagasabb pontjával ha nincs igy akkor be kell állitani
mégpedig azzal a pléhecskével amit már emlitettem. A pléhecske lefele
görbitésével a benzinszintet alacsonyabbra állitjuk és forditva.
A tolattyútű magasságának beállitása.
A tolattyútű magasságát a rajta lévő biztositó megfelelő bevágásba történő illesztésével történik. A biztositót a fentről számitott második bevágásba kell illeszteni.
Az alapjárati fordulatszám beállitása.
Az alapjáratot a karburátor oldalába csavarozott beállitócsavarral állitjuk be. (a két fúvóka közti csavar,rugó van rajta az elállitódás ellen)
A csavar becsavarásával növeljük az alapjárati fordulatszámot és a kicsavarozásával csökkentjük azt. Az alapjárati fordulatszámot úgy kell beállitani,hogy a motor a lehető legalacsonyabb fordulaton forogjon,de ne legyen meg a lefulladás veszélye. VIGYÁZAT! az alapjárati fordulatszámot üzemi hőfokon kell beállitani.
Sok szerencsét mindenkinek a unkához ;) !!!
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni km/h meghajtó kütyüvel kapcsolatban, ami a hátsó lánckerékhez csatlakozik?
hello! A kilométeróra meghjtó kütyü hibályát okozhatja astiftek elnyírodása ami a lánckerék van esülyesztve, én szakadt jawa küllőből vágtam 2-t 6mm-es darabot. A meghajtó kvadrátos furata (ahova a spirált dugod) szokott kikopni. Ennek javításán még töröm a fejem. Maga a meghajtó szétszedése körülmenyes,pl a lemez zárógyűrű sértetlen kpatintása a probléma.
valaki segitsen a gyujtás beállitásában vagy nagyon sokat segitene egy kézikönyv.Akár fénymásolt is.Tel:06706002125
Leo de jó gépek voltak ... vagyis a fiatalkorra emlékeztet talán ezért neveztem jónak ... ez volt a középkategória :) a simson az úri gyerekeknek volt , a riga verhó meg a szegényebb réteg :)))
az utolsó szóig így igaz.
A Jóisten bocsássa meg nekem: ez egy különösen ronda motor, mintha direkt csúnyát akartak volna tervezni tóték. Nekem úgy tűnik, hatalmas visszalépés esztétikailag a Jawa Ideálhoz képest. Pláne a Simsonhoz. Bár bizonyára strapabíró, jó motor, sokan kedvelik.
Volt szerencsém egy új sárga Mustanggal motorozni, még az erőssel, órája 65-68 között mérte a legnagyobb sebességet. Akkoriban a Simson után következő legerősebb kismotor volt, a kaphatóak között. Minden kaphatóval mentem, és sokat. Érzésre a Simsont veszem 100%- nak, a Mustang picit lemaradva, 90%-os, meglepő módon a Komar következik, mondjuk 65%-kal. A Romet ugyanaz, mint a Komar, csak picit újabb, modernebb vonalú, és kézi helyett lábváltós. A Riga, Babetta /Jawa babetta/, Verhovina, sereghajtók voltak 50%-ot kapnak tőlem. A Simsont, és a Babit kellett legkevesebbet szerelni, bár a Mustang se volt ám olyan rossz új korában. A Rigát újonan is sokszor percekig rugdosták, Komar mindig is első rúgásra pöfögött. Az újabb 2 sebességes Babi, a 210-es, már majdnem olyan erős, mint a Mustang. A Verhovina meg pont olyan erőtlen volt, mint a Rigák, ha nem húzattad veszettül egyesben, másodikban lefulladt.