Mávaut megálló tábla
mtd, 2015, december 29 - 23:42
Forrás:
magángyűjteményZománcozott Mávaut feltételes autóbusz megálló tábla - feljújítás előtt eredeti állapotában, és a felújítás után. Nem lett tökéletes, de legjobb tudásom szerint amit lehetett megtettem, hogy még sokáig megmaradjon.
»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
Mávaut
megálló
Autóbuszmegálló
1960
1960
BKV autóbusz megálló
1970-1979
1970-1979
BKV autóbusz megálló tábla
1960-1969
1960-1969
BKV buszmegálló tábla 7-es
1980-1989
1980-1989
Volán autóbusz megálló tábla
Találat: 2
Találat: 2
MÁVAUT megállótábla
1950-1959
athos527
Hát azért az eredeti állapotához képest roppant sokat javult a kinézete!
Esetleg leírnád a felújítás mikéntjét, mert az érdekelt volna! Fogalmam sincs, hogy állnék neki egy zománcozott táblának, talán zománcfesték és lakk??
Mindenesetre gratula a munkádhoz!
Én régóta keresek zománcozott " ÁLLOMÁSFŐNÖK" feliratot, ilyenek voltak a MÁV forgalmi irodák ajtaján, anno...
Köszönöm az elismerést! :)
Ez volt a második szemafor alakú megállótáblám (az első egy BKV-s biztonsági megállótábla volt, az kevéssé volt ramaty állapotban, de azt is rendberaktam - fönt van az is itt). Egyszerre kezdtem el a kettőt, először a belső oldalát és a tartókeretet drótkorongoztam meg, hogy a festékmaradványok és a rozsda eltűnjön róla, majd rozsdaátalakítót kentem rá több rétegben. Ezt követte az alapozófesték és végül színre fújtam - mindezt több rétegben. A külső részén ahol lepattogzott a zománc, ott szintúgy rozsdaátalakítóval kezdtem, majd mestertapasszal körülbelül egy szintbe hoztam - vastag a zománcréteg. Aztán az egyenetlen mestertapaszt körömlakklemosóval és vattapamaccsal simítottam el teljesen szintre, végül hobbyboltokban kapható lakkfestékkel festettem meg a hiányos részeket. Persze ehhez itt-ott keverni kellett a színeket (pl. a fehér sem teljesen fehér, adtam hozzá egy kis kéket), a narancssárgát is ki kellett kevernem - az sikerült a legkevésbé, és akkor láttam meg, hogy nem is egy árnyalatú a két oldala. Fénytörésben látszanak az ecsetvonások a betűknél, illetve a szélén a piros keretnél néhol, de egy teljes lakkozás után szerintem az is eltűnne. A betűk kivételével a festéket vastagon hordtam föl ecsettel, hogy egyenletes felületet adjon száradás után - a keletkezett légbuborékokat pedig szépen sorjában gombostűvel szurkáltam ki közvetlen a felvitele után. A kép jobb oldalán látható tárcsa alsó részét nem sokminden tartotta egymáshoz, egy vékony fémlemezt ragasztottam a hátuljára, hogy összetartsa, csak ezután keztem a többi folyamatot. Két célom volt ezzel: kipróbáljam, mennyire lehet egy ilyet rendbehozni házi keretek között illetve, hogy megóvjam a teljes pusztulástól.
Nagyjából ennyi. :)
Lehet, hogy az évek során találkoztam olyan táblával, de figyelmesnek kell lenni (interneten a különböző aukciós oldalakat kell böngészni, illetve bolhapiacokra járni) és sok érdekességre bukkanhat az ember.
athos527
Hát, így ahogy leírtad, még inkább gratulálok! A színekhez kapcsolódóan: vannak autómakettezős ismerősök, ők kevertetnek ki színeket, még aerosolos flakonba is töltetik, mondjuk nem olcsó mulatság! Ha egy RAL skálához hozzá nézed a színt, szerintem jó közelítéssel eltalálod az eredetit, a skála alapján meg egyszerűen kikeverik.
Mondjuk, a Te módszered jóval olcsóbb és kevésbé "utánjárós"!
Nem kevés meló, hogy megmentsd a múlt egy darabját, de tetszik!