Dacia 1410 Sport


Forrás: 
roportal
Dacia 1410 Sport

Szerintem nagyon jól néz ki ez a 1410es kupé.Ha lehetne kapni,lehet,hogy vennék is egyet

Ez a rövid tengelytávú változat, rövidített padlólemezen. Ez a ritkábbik, a négyajtós tengelytávjával úgy tudom, több készült (szerintem az a szebb, szigorúan tuningmentesen). Egyébként mindkettő igen ritka. A 200 LE-s Brasovia Turbo pedig talán 1-2 példányban létezett.

jól néz ki, 1410-es ami jó, csak hátul 20 cm marad a lábaknak. de a lényeg a kinézet

a brasovíáról

én vezettem olyat, és az még akkor volt, amikor csak egy volt a világon. azt vezettem, amelyik a brasovia képen van. azt hiszem csak egy fotó van arról az autóról. nagyon érdekes az alakja. és 4 mp alatt 0-100

A haverom szomszédjának Tétényben van egy. Egyszer kölcsönkértük csajozni... (ez már az ezredforduló után volt) A meghatárózó élményem, hogy az autó botrányosan alacsony. Én csak 186 vagyok, de még az első ülésen is érinti a fejem a tetőkárpitot, hátul meg kifejezetten görnyedni kell, mert a hülye román sportosan alacsonyra vette, de annyi esze már nem volt, hogy alacsonyabb üléseket is tegyen bele hozzá. További érdekesség, hogy a sima dákóval ellentétben ebben a hátsó ablak az első ablakkal csereszavatos (de van rajta fűtőszál!), és hogy a hosszított ajtónak csak a külső oldalához csináltak a románok présformát, a belső fele úgy van megoldva, hogy egy sima dacia ajtót felibe vágtak flexel, és egy megfelelő szélességű lemezcsíkot betoldottak, hogy hosszabb legyen.
Állítólag a kutyának sem kellett ez akkor Romániában. Kérdeztem a bácsitól, hogy akkor neki miért ilyen van. Azt felelte, hogy valamikor a forradalom idején olcsó új autót ajánlottak neki, rárepült, és kiderült, hogy egy raktár mélyén porladózó tucatnyi sport-daciáról van szó, amit még ott sem lehetett eladni. Az ember meg nagy fanyalogva megvette. (Aztán áttelepült Magyarországra, és hozta a kocsit is.)

Anyit ne kritizald a DACIAT,abban az idoben ennel jobbat enyi penzert(!)nem lehetett kapni,es ha a romanok sokat kellet volna alakitgasag stb az sok penzbe kerult volna,es ezt a modelt nem azert csinaltak hogy kenyelmes legyen hanem azert hogy egy olcso mindenki szamara elerheto sport kocsi legyen.Megeri utana nezni hogy mijen eredmenyeket ert el a rallyban.

Ilyet én is láttam Temesváron, csak éppen hülye-bordó színben. Kicsit olyan Kárpátok-béli Hazárd megye lordjai fílingje van. De csak mélynövésű lordoknak.

Helló DACIÁSOK ha valakinek van pluszba szerelési könyve és eladná vevő vagyok rá .SOS.1310

Mindenek előtt kezdeném azzal, hogy nem vagyok Dacia fan, de már tényleg unalmas a mindenki által való lehúzásuk. Bár valószínűleg sok igazság van bennük azért elmondanék egy erős ellenpéldát is. Annó a 80 as évek közepén mikor kijött a TLX verzió édesapám épp külföldön dolgozott és úgy gondolta új autót kellene venni. Kikötés az 5 sebesség volt. Neki annó a Skoda abbólis főleg a Rapid és a Dacia tetszett. Végül az utóbbi mellett döntött, felajánlották neki, hogyha Dollárral fizet más állagú járművet is kaphat, és így tett. Bejött a dolog, ugyanis az autó hibátlanul szolgálta egészen 93 ig amikoris újautó vásárlása miatt eladtuk. (hazavitték Romániába mint annyi másikat). Egyetlen hibája volt, egyszer elrepedt az elosztófej alatti karika ami miatt megállt és csak a 2. szerelő jött rá miis az ok. Azthiszem ezzel az átlaggal messze felülmúlta hajdani társait, nembeszélve arról hogy "nagyon" gyors kocsi volt! Nemigen volt ellenfél az úton még nyugati sem, édesapa eléggé sportos sofőr mégse tudta kinyírni benne a motort, ami mindentől eltekintve nem volt nagy. Egyébként őis miután megvette az autót egyből szerelőhöz vitte, az akkori: "hűha Dácsiát vettél rögtön rakasd össze!" szlogen miatt és a szerelő elküldte hogy itt bizony nincs mit csinálni, egyben van. Szóval voltak ilyen Daciák is. Bár egy ilyen kupét elfogadnék, szerintem nagyonszép, főleg ha valóban olyan alacsony, egészen máshogy fest mint a négy ajtós.

hangszoros képe

Mi ebben a lehúzás ?
Nekem is volt több darab. Az elsöt Drezdába összerakták nagyon jó lett. Müszaki vizsga okán bevittem a Hungaro Szervizbe. Soha többet nem lett jó. Gustustalan rabló banda. A másik kettővel csak a szivás volt.

Tulajdonképpen Te is csatlakoztál (akaratlanul is) a lehúzók táborába. Ebben a mondatban van a lényeg:"...felajánlották neki, hogyha Dollárral fizet más állagú járművet is kaphat, és így tett." Tehát, ha csak forinttal tudtál fizetni valami félig összerakottat kaptál, márpedig Magyarországon a (nagyon) nagy többség azzal fizetett. Egyébként sem túl bölcs dolog egyetlen esetből általánosítani

 

Üdv.: Frici59

szerintem a dacia egy temperamentumos gyors és szép autó. sokan mondják, hogy a románok gyenge autókat gyárottak, bár szerintem ez nagyon jó minőségű volt. nem akarok a lehúzók táborába kerülni, de igaz, a renault 12 jobb volt, de a dacia is szuper. főképpen ez a sport

szevasz istván!

van nekem 2 db dacia 1310-nek, de románában élek, és temészetesen mindkettő régi, de a rosszbbik állapotú eladó.ragasztószalggal rendbehoztam, majd az árát is megmondom, ha érdekel