Malév IL-18 repülőgép


000.jpg

A Ferihegyi repülőgép emlékparkban jártam.

Ezt a repülőgéptípust az egykori Szovjetunióban tervezték és gyártották az 1950-es évek végétől. Az itt látható HA-MOA lajstromjelű 1960. április 2-án érkezett Ferihegyre, elsőként a típusból a Magyar Légiközlekedési Vállalathoz, a Malévhez.

Ez volt az akkori idők csúcstechnikája a hazai repülésben, mert dugattyús motorok helyett modern légcsavaros gázturbinákkal volt felszerelve. Mérete a többi, akkor a vállalatnál lévő Il-14-es és Li-2-es gépekhez viszonyítva, melyek szintén itt láthatók, szembeötlő és a 89 utast szállító gép hatótávja is jelentősen felülmúlta az előbbiekét. A típusból 1960 és 89 között 8 db repült magyar színekben.

 

Farihegy 1961

 

Emlékpark 2009

 

Csináltam a többi gépről is képeket azok is jönnek, csak már nem blogba.

De mindegyik linkjét majd ide teszem,

így az emlékpark repülői egy helyről elérhetőek lesznek!

 

Malév TU-154 repülőgép

 

Malév TU-134 repülőgép

 

Malév Li-2 repülőgép

 

Repölőgép emlékpark Ferihegy

Nyitva tartás:

Március 15-től szeptember 30-ig

naponta 9 - 18 óráig

Október 1-től november 30-ig

naponta 9 - 16 óráig

AnnA--------------------Köszönöm, hogy feltetted a képeket.  Gyönyörüek a gépek.

Nem is tudtam arról, hogy ilyen muzeum is van. Lehet fotózni? AnnA.

ÁDY képe

Mint látod igen, lehet fotózni.

ÁDY képe

Készült videó is, nézd meg :)

http://tv.retronom.hu/node/16410

Szép napot ! Én itt lakom Lőrincen , "összenöttem" akarva akaratlanul a repülőtérrel . Kassába jártam suliba , minket a Mélév patronált . Voltunk is

sokat kint ha jött egy fontos elvtárs : integetni . De cserébe néha felmehettünk a gépekre és a felfújodó csuszdán ugrottun ki vidám úttörőként . Igaz amikor leszállásnál lezuhant  azt is hallottuk . A múzeumban is voltunk egyszer - kétszer a családdal , és nagy élmény a gyerekeknek . Ráadásul én ott voltam katona is , igaz csak 1 hónapig ... Sokat álltam akkoriban a 18 - as alatt ... igaz akor már csak teherszállításra használták . A szárnyait az ember fél kézzel lehúzhatta vagy 30 cm - t  , mozgott rendesen . A légcsavarok , hát ... ahoz se kellett

sok erő . Persze tudom , hogy remek gép volt akkoriban . Nekem a régi festés jobban tetszik mint a mostani , valahogy egyedibb , szebb ...

Ajánlom én is mindenkinek , vigye ki a családot , gépközelből más ám a repülés ....

 

Zubor F.    leo

 

veroka képe

Szép napot neked is, földim :)

 

Én is Lőrincen nőttem fel, szintén a Kassába jártam általánosba, de csak apummal jártam a repülőtérre. És én is hallottam-láttam amikor leszállás közben lezuhant a Malév IL-18 -asa, lassan már 36 évvel ezelőtt egy ködös januári estén. Éppen a suliból értem haza, és apum beengedett a kapun mikor bevörösödött az ég és egy hatalmas dörrenést hallottunk. Rögtön kiszaladtunk a reptérre, de már nem engedtek minket a közelébe sem, úgyhogy csak az érkező tűzoltókat és mentőket figyelhettük. Talán 5-10 perc alatt megérkeztek, igazán gyorsak voltak.

 

Angol oldal:

http://www.roger-wilco.net/anniversary-%E2%80%93-il-18-ha-moh-crash-at-b...

 

dollerakos képe

Nekem is volt még hozzá szerencsém.... 13 évesen, egyedül utaztam Drezdába és már akkor utasszállításra mindenkinek legalább TU-134-esei voltak, de az Interflugnak (Kelet-Német légitársaság) még IL-18-asai.... Arra emlékszem, hogy fent időnként azt éreztem, hogy lezuhanunk, ekkor mindig belekapaszkodtam az ülésembe. Mint elmondták, ezt azért érezhettem, mert légzsákokba kerültünk... Leszálláskor pedig irgalmatlan viharba kerültünk, a gépet ide-oda dobálta, azt hittem, mindjárt szétszakadunk... Azért a TU-gépeken ilyet később sosem éreztem...