Malév IL-18 repülőgép


000.jpg

A Ferihegyi repülőgép emlékparkban jártam.

Ezt a repülőgéptípust az egykori Szovjetunióban tervezték és gyártották az 1950-es évek végétől. Az itt látható HA-MOA lajstromjelű 1960. április 2-án érkezett Ferihegyre, elsőként a típusból a Magyar Légiközlekedési Vállalathoz, a Malévhez.

Ez volt az akkori idők csúcstechnikája a hazai repülésben, mert dugattyús motorok helyett modern légcsavaros gázturbinákkal volt felszerelve. Mérete a többi, akkor a vállalatnál lévő Il-14-es és Li-2-es gépekhez viszonyítva, melyek szintén itt láthatók, szembeötlő és a 89 utast szállító gép hatótávja is jelentősen felülmúlta az előbbiekét. A típusból 1960 és 89 között 8 db repült magyar színekben.

 

Farihegy 1961

 

Emlékpark 2009

 

Csináltam a többi gépről is képeket azok is jönnek, csak már nem blogba.

De mindegyik linkjét majd ide teszem,

így az emlékpark repülői egy helyről elérhetőek lesznek!

 

Malév TU-154 repülőgép

 

Malév TU-134 repülőgép

 

Malév Li-2 repülőgép

 

Repölőgép emlékpark Ferihegy

Nyitva tartás:

Március 15-től szeptember 30-ig

naponta 9 - 18 óráig

Október 1-től november 30-ig

naponta 9 - 16 óráig

AnnA--------------------Köszönöm, hogy feltetted a képeket.  Gyönyörüek a gépek.

Nem is tudtam arról, hogy ilyen muzeum is van. Lehet fotózni? AnnA.

ÁDY képe

Mint látod igen, lehet fotózni.

Dr Dee képe

Micsoda finomság.....

ÁDY képe

Készült videó is, nézd meg :)

http://tv.retronom.hu/node/16410

Szép napot ! Én itt lakom Lőrincen , "összenöttem" akarva akaratlanul a repülőtérrel . Kassába jártam suliba , minket a Mélév patronált . Voltunk is

sokat kint ha jött egy fontos elvtárs : integetni . De cserébe néha felmehettünk a gépekre és a felfújodó csuszdán ugrottun ki vidám úttörőként . Igaz amikor leszállásnál lezuhant  azt is hallottuk . A múzeumban is voltunk egyszer - kétszer a családdal , és nagy élmény a gyerekeknek . Ráadásul én ott voltam katona is , igaz csak 1 hónapig ... Sokat álltam akkoriban a 18 - as alatt ... igaz akor már csak teherszállításra használták . A szárnyait az ember fél kézzel lehúzhatta vagy 30 cm - t  , mozgott rendesen . A légcsavarok , hát ... ahoz se kellett

sok erő . Persze tudom , hogy remek gép volt akkoriban . Nekem a régi festés jobban tetszik mint a mostani , valahogy egyedibb , szebb ...

Ajánlom én is mindenkinek , vigye ki a családot , gépközelből más ám a repülés ....

 

Zubor F.    leo

 

veroka képe

Szép napot neked is, földim :)

 

Én is Lőrincen nőttem fel, szintén a Kassába jártam általánosba, de csak apummal jártam a repülőtérre. És én is hallottam-láttam amikor leszállás közben lezuhant a Malév IL-18 -asa, lassan már 36 évvel ezelőtt egy ködös januári estén. Éppen a suliból értem haza, és apum beengedett a kapun mikor bevörösödött az ég és egy hatalmas dörrenést hallottunk. Rögtön kiszaladtunk a reptérre, de már nem engedtek minket a közelébe sem, úgyhogy csak az érkező tűzoltókat és mentőket figyelhettük. Talán 5-10 perc alatt megérkeztek, igazán gyorsak voltak.

 

Angol oldal:

http://www.roger-wilco.net/anniversary-%E2%80%93-il-18-ha-moh-crash-at-b...

 

dollerakos képe

Nekem is volt még hozzá szerencsém.... 13 évesen, egyedül utaztam Drezdába és már akkor utasszállításra mindenkinek legalább TU-134-esei voltak, de az Interflugnak (Kelet-Német légitársaság) még IL-18-asai.... Arra emlékszem, hogy fent időnként azt éreztem, hogy lezuhanunk, ekkor mindig belekapaszkodtam az ülésembe. Mint elmondták, ezt azért érezhettem, mert légzsákokba kerültünk... Leszálláskor pedig irgalmatlan viharba kerültünk, a gépet ide-oda dobálta, azt hittem, mindjárt szétszakadunk... Azért a TU-gépeken ilyet később sosem éreztem...