Ikarus 55


Forrás: 
Top Card képeslap. Fotó: Kovách László.
Ikarus 55

Gyártó: Ikarus Karosszéria -és Járműgyár, Budapest-Mátyásföld.

Motor: Csepel D-614.12

8275 ccm  107 kW.

39 +1 utas.

Zolejj képe

Arra emlékszek hogy télen örültek neki az utasok ha faros jött mert sokkal melegebb volt mind a többi buszba, meg puhább volt az ülése a vastagabb szivacs végett.

Csuby képe

Érdekes a Múzeumbusz felírat.

Mi lehetett benne kiállítva.

ÁDY képe

Ezen már új rendszám van, valószínű, hogy maga a busz a múzeum.

Sikerült ugyanazt a ronda szürkésbarna színt előállítani ezen a példányon is, ami az egykori MÁVAUT, majd VOLÁN buszoknak volt a sajátja (nyilván, hogy kevésbé legyen feltünő az oldalukon a sár és a kosz).

A fényszórók alatt a díszrácson egyébként a Csepel Autó régi emblémája látható (a széthúzott ötágú csillag), hiszen a busz teljes gépészete  (motor, tengelykapcsoló, sebváltó, kardántengely, futóművek, kormánygép) Csepel gyártmány volt, "csak" az elegáns, csodálatos formatervezésű (egyébként is korszerű, önhordó) karosszériát készítette az IKARUS. A külalakon a már említett ocsmány szín rengeteget rontott. Az élénkebb színekre fényezett és csíkokkal ellátott kocsik nagyságrendekkel szebbek voltak.