Ikarus 66


Ikarus 66
ÁDY képe

Ez nem 55 ?
Az első faros az 55-ös volt, és annak volt alul a lámpája, nagyon kevés ideig?!

Nem, ez 66-os. Ez volt az első próbajárat 1956-ban.

leguan képe

 

Az Ikarus farmotorosok története elég változatos, és nem könnyű megállapítani, melyik típust látjuk egy képen. Az alapkülönbség az 55-ös és 66-os között  a tervezett funkcióban volt, az 55-ös országúti, a 66-os városi közlekedésre készült, ezért mások voltak a szerkezeti méretei (a kisebb ívű kanyarodás érdekében). Persze ez egy képen nem nagyon tűnik szembe.

 

A látható jegyek: a lökhárítóba vannak-e mélyítve a fényszórók vagy felette vannak, az irányjelző csepp-alakú e vagy sem, van-e a szélvédő feletti homlokfalban fényszóró vagy nincs - lényegében nem a típusokat jelezték, hanem a gyártás idejét.

 

A két típust párhuzamosan gyártották, az 1952/53-ban készült prototípusok után az 55-ös 1954-72 között, a 66-os 1959-73 között volt sorozatgyártásban.

Igen, csak egyetérteni tudok veled. Egyébként ha megnézitek a fotót a szélvédő felett egyértelmű a járatszám kialakitás, mivel egy viszonylattábla nehezen férne el benne.

leguan képe
ÁDY képe

Köszi, akkor én tudtam rosszul.