Magyar Metró
teslaeltos, 2011, január 21 - 01:19

Forrás:
Saját
Ganz-Hunslet gyártmányú metrókocsi.
Egy darabig járt a 3metróvonalon de gondolom a gyártó nem tömött meg "bizonyos zsebeket" és nem felelt meg az igényeknek címmel kivonták a forgalomból.
Állítólag kocsiszínben rozsdásodik...



»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
Magyar
Akkor és Most

1903
.thumbnail.jpg)
Egyéb

1972

1970-1979

1980-1989

1960-1969

1960-1969

1960-1969

1960-1969

1952

1960-1969

1997
1980-1989

1976
1980-1989

1959

Ismeretlen évjárat

1970-1979

Ismeretlen évjárat

Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat

Találat: 2

1978
1979
1970-1979
Találat: 2

1951

1930

1984

1931

1935

1941

1960-1969

1947

Találat: 3
1989
.thumbnail.jpg)
Ismeretlen évjárat
Metró

1972

1984

Találat: 2

1960-1969

1960-1969

1980-1989

1970

Találat: 11

1992

Találat: 26

1960-1969

Találat: 2

1969

1970-1979

1960-1969

1950

Találat: 2
1980-1989

Találat: 2
Egyszer volt alkalmam utazni vele...
Vajon mennyibe került ez nekünk ?....beleértve a tervezés - fejlesztés költségeit is.
(lehet, hogy ez is benne van a BKV adóságállományában ?)
nem mondom, hogy mink, mármint az "átlag polgárok" mert ez a "magyar"?-metro csak egy porszem a sivatagban ami nem kellett.
milcsike
Igen , ennek is - többek között - a gengszterváltás pecsételte meg a sorsát...Pár évig még próbálkozott a Ganz Hunslet talpon maradni aztán jött a vég.A gátlástalan országfosztó privatizáció ezt a céget sem kímélte..Tessék : ma kínai piac van a Kőbányái úton...Pedig nem is oly rég motorvonatokat , mozdonyokat exportáltunk Tunéziába , Argentínába , Egyiptomba , Görögországba , Uruguayba , stb..Forgózsámolyok licenceit adtuk el Kanadának.
40 évesek az elavult , energiafaló orosz metrókocsik , az Alstom meg megint "nem tömött meg jól " valakit s nem futhat.
A Ganz és a Mávag közel 100 éven keresztül eltartotta a MÀV-ot, BSzKRt -ot , BKV-t...De valakiknek ezt is tönkre kellett tenni...Ganz Ábrahám biztos forog a sírjában...
Kár érte, pedig ránézésre egész kis pöpec darab!
A kilencvenes évek első felében volt alkalmam egy speciális mérésen részt venni mint főiskolai diák. Elterjedt a járműről, hogy kényelmetlen rezgéseket okoz az utazóközönségnek. A metróüzemeltető pályásai a járműre mutogattak, a gyártó viszont a pályára.
Emlékszem, egy esti időszakban történt a mérés. A jármű egyik kocsijának minden tengelyét felszerelték különféle elfordulás-elcsavarodásmérő (ma divatosan:telemetria), majd az utasteret pedig gyorsulásmérő érzékelőkkel.
A kocsi tele volt homokzsákokkal (műterhelés) és oszcilloszkópokkal, egyéb műszerekkel, valamint gondterhelt technikusokkal... és persze néhány lelkes főiskolai hallgatóval, akik próbáltak a járműdiagnosztika tudományából ellesni valamit :-)
Nagyon örülök, hogy van kép erről a szerelvényről itt a Retronómon.
Ezeket érdemes megnézni, sikerült lementenem a gépemre de ha megnézem kinyílik a zsebembe a bicska......
http://www.youtube.com/watch?v=6y-So-8911k&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=AQymYg0TqdM&feature=related
Azért lehetne rajta mit változtatni de igy is jó ahogy van. A különbség csak az hogy ebbe állítólag fázishasítású fokozat kapcsolót szereltek és ez energiatakarékosabbá tette.
http://www.youtube.com/watch?v=-3Aw-aepPRA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=vvv4sqPSEkU&feature=related
És ez a gyalázat!! Nem múzeumba hanem sorozatgyártásba de azonnal!!
http://www.youtube.com/watch?v=5qeSO7_r5Io&feature=related
Nyávogás,ugatás helyett ezzel kellene foglalkozni és azt hiszem megoldódnának a munkaerőpiaci gondok!!
Sokat utaztam vele!
milcsike
A 80-as évek végén mindenképpen korszerűnek számított ez a konstrukció. Mono motoros forgóváz ,a felfüggesztés-rugózás , központi útközőszérélvények , ergonómia , stb.Ha ez a konstrukció megépül , jó alapja lett volna a további fejlesztéseknek mind a mai napig.Csak hát az egyéni érdekek s a kor gátlástalan politikai kapzsisága tönkretette a Ganzt is. Azok , kik az országot így tönkretették , valószínűleg sem orosz , sem magyar metrókocsival nem utaznak...A milliárdok megvannak csak nem a Kőbányai úton,hanem egyesek zsebében...Se Ganz, se Ikarus,se Videoton,se Csepel , se Rába,se mezőgazdaság , se semmi.Hát ezért nincs itt munkahely!!!
Én is így látom a dolgokat, a legnagyobb baj hogy azokat a cégeket amiket felsoroltál belűlről is ismertem mert sokat jártam hozzájuk dolgozni mint külsős, gyorsan átláttam mi folyik ezekben a cégekben a 80-as évek végén, többek közt az ottani dolgozókkal történt beszélgetésből is sokat meg lehetett tudni.
De ezt a céglistát lehetne tovább folytatni a Medicor, FÉG, MMG automatika, MOM, Orion....stb.
Azt már nem részletezem hogy 90-ben kiléptem az akkori cégemből és egy hónap múlva lehúzta a redőnyt!
Az akkori kollégákkal alapítottunk saját céget és a különböző "fékeket" már kiiktatva folytattuk tovább...
A másik hogy manapság nem nagy dolog összehozni egy ilyen szerelvényt hála a mai számítástechnikának, tervező-szimulációs szoftvereknek. A legyártása se lenne nagy dolog, gondolom örülnének bizonyos cégek hogy esetlegesen beszállítói legyenek.....
Csak hát a másik oldal...
Bizonyos zsebek megtömése nélkül nem menne és ennek a levét issza az ország!!
milcsike
dolog, hogy ide "züllöttünk". Ès ahogy látom , ez a folyamat irreverzibilis egyelőre. Persze vannak szárnypróbálgatások /lásd : Ikarus , persze kis darabszámban / , hisz` a mérnöki tudásbázis még megvan .De kérdem én ez most így jobb??? Kínai buszok , német mozdonyok , spanyol alma , szlovák konzerv , kínai gagyik tömkelege, stb. Meglenne itt az a hőn skandált egymillió régi - új munkahely , s letűnt nimbuszunk a világban újra régi fényében tündökölne.Csak a politikai akarat hiányzik.Amíg opportunista klikkek lesznek a hatalom birtokosai , a népnek nemhogy munkahely , lassan kenyér sem lesz.Megy a tudatos népbutítás a retek adókon,aztán örülj , ha van mit enned s robotolhatsz minimálbérért.Hűbéruraink meg telkeket vesznek a Holdon , mert már annyit összeloptak , hogy a Földön nem merik elkölteni...
Három rendszert túlélt a Weiss Manfréd művek , a Glóbus , a Mávag , stb. , de ezt a mostanin neeeem..Azért akkor , mi is volt itt rossz az elmúlt évszázadban??? Európa legnagyobb s legszervezettebb vasúthálózata a mienk volt /Trianon előtt/. Mi gyártottuk Európa legerősebb s legnagyobb gőzmozdonyát /601/. Magyar mérnök villamosította Olaszországban az első vasútvonalat / Kandó/, stb...Hát ez lett belőle!
Visszatérve a metróra: azért szégyen , hogy egy ilyen vasúti járműgyártási múlttal rendelkező ország ide kényszerül...S még "mi" jelentjük fel az Alstomot , s deklaráljuk a legyártott szerelvények minőségi hibáit.Őskori magyar szabvány,meg a megalomán Kőrösmezei völgyhíd...Abszurd , vagy inkább tragikomikus ez is...
Üdvözlettel:
A vállalatok volt vezetői, egykori pártitkárai és azok akik közel álltak a "tűzhöz" kaparintották meg ezeket a cégeket mondvacsinált átlátszó okokkal leállították a termelést, kirúgtak mindenkit és kiadták bérbe az ingatlant vagyonokért!!
Na ehez nem kell ész!
Ez történt ai IKARUS mátyásföldi üzemével, beszüntettek mindent, most meg bérelhetsz 3000/nm árért csarnokot, irodát.
Az IKARUS idióta vezetése meg egy olyan piacban látott esélyt ami tökéletesen halott volt ez az orosz piac volt, fizetni nem tudtak de azért kellettek volna a buszok, és részben emiatt is keült lejtőre a cég.
Ugyan az oroszok is tulajdonosok voltak a cégben de nem merték vagy nem akarták őket kigolyózni őket....
Annyi eszük már nem volt hogy esetleg olyan autóbusz verziót is kellene készíteni amely a nyugati piacon is ütős lehet!
Pedig korábban volt már ilyen.
Nembaj jó lesz nekünk a Kínai hulladék is...
A mostan közlekedő újabb változatokat még az 1988-as tavaszi BNV-n mutogatták még Kádár és Lázár elvtársaknak.
A Videoton is miket gyárt manapság????
Semmit sem csak bigyóösszeszerelés, de saját termék az semmi.....
milcsike
mert az idióta Antall büszkeségből kijelentette , nincs szükségünk az orosz piacra!Az ostoba , mekkorát tévedett!Ma meg verseny van : ki tud bekerülni!Ekkora potencális piacot feladni bűn volt!Fizettek volna azok , csak áruban! De nem kellettek a gépek , ipari berendezések , mezőgazdasági eszközök , mert akkorra már lefocizott meccs volt az ipar, a mezőgazdaság , bányászat kiárusítása .Bagóért .S ahogy mondod: kié lett a TSZ ? A paraszté,kinek a földjét bevitték a közösbe annó? Neeeem!!!A TSZ elnök , párttitkár , főkönyvelő sokszor 1 Ft !!!! azaz Egy forintért jutott hozzá , mint új KFT. , BT. tulajdonos.De előtte - megszimatolván a jövőt - állami pénzen felújították a gépparkot , amit majd leselejtezve 1Ft -ért megvettek...
Az MDF történelmi bűne , hogy szabad utat engedett a gátlástalan privatizációnak , s így az ország kiárulása elkezdődött.
De , hogy a metrónál maradjunk : Az oroszok megépítették volna a 4-es metrót , államadósság fejében! Magyarul: INGYEN! De nekünk nem kellett az sem! Felfoghatatlan! Most meg : megy a panamázás , dupla a költség , havi 8 milliós főmérnöki fizetés, stb...Persze , hogy nem kellett: akkor nem lehetett volna lopni , botcsinálta , korrupt cégek nem nyeltek volna milliárdokat.Egy hamutartó 1 millió , egy "banán pad" 4 millió az új metró projektben.Hát tényleg kinyílik a bicska , s egyszer talán egyre többünk zsebében!
Üdvözlettel:
Ma már egyre többen mondják:
http://data.hu/get/941267/Megerte_Ezt_akartad.pdf
Egy újságban olvastam egy élménybeszámolót egy mostani moszkvai városnézésről.
Fényképet közöltek a mai metróról. Már ott sem ezek a "régi" energifalók járnak.....
Szóval jobb lett volna elfogadni az államadóság fejében felajánlott orosz metróberuházást - már utazhatnánk rajta......
Jól elcsesztük......ezt is.
milcsike
Hát igen!Ma már az emberek többsége kétszer is meggondolná , mi az amit akkor leváltott.A gengszterváltás ezt szülte , többek között...Meg a hajléktalan diplomásokat , halálra fagyó nyugdíjasokat...
De itt egy kép ,hogy milyen metrószerelvények futnak ma odaát , az egykor volt Nagy testvérnél!Nekünk ingyen ez sem kellett!!! Söt , pályázott az orosz gyártó a metrótenderen is , de nem lett befutó.Pedig a MÁV az "Usgyi" szerelvényeit is ez a neves cég /Metrovagonmas/ szállította. Államadósság fejében!!
A mai orosz metrószerelvény
Milcsevics Tibor
Ez egy kommunista propaganda szöveg de sajnos igaz!!
Most találtam meg az igazi történetét:
http://fovarosi.blog.hu/2008/03/11/a_magyar_metrokocsi_ganz_hunslet_g2