Magyar Metró


Forrás: 
Saját
Magyar Metró

Ganz-Hunslet gyártmányú metrókocsi.

Egy darabig járt a 3metróvonalon de gondolom a gyártó nem tömött meg "bizonyos zsebeket" és nem felelt meg az igényeknek címmel kivonták a forgalomból.

Állítólag kocsiszínben rozsdásodik...

belső 1988 tavaszi BNV Az újabb tervek amik sajnos nem valósultak meg

Egyszer volt alkalmam utazni vele...

 

Vajon mennyibe került ez nekünk ?....beleértve a tervezés - fejlesztés költségeit is.

(lehet, hogy ez is benne van a BKV adóságállományában ?)

nem mondom, hogy mink, mármint az "átlag polgárok" mert ez a "magyar"?-metro csak egy porszem a sivatagban ami nem kellett.

milcsike

Igen , ennek is - többek között - a gengszterváltás pecsételte meg a sorsát...Pár évig még próbálkozott a Ganz Hunslet talpon maradni aztán jött a vég.A gátlástalan országfosztó privatizáció ezt a céget sem kímélte..Tessék : ma kínai piac van a Kőbányái úton...Pedig nem is oly rég motorvonatokat , mozdonyokat exportáltunk Tunéziába , Argentínába , Egyiptomba , Görögországba , Uruguayba , stb..Forgózsámolyok licenceit adtuk el Kanadának.
40 évesek az elavult , energiafaló orosz metrókocsik , az Alstom meg megint "nem tömött meg jól " valakit s nem futhat.
A Ganz és a Mávag közel 100 éven keresztül eltartotta a MÀV-ot, BSzKRt -ot , BKV-t...De valakiknek ezt is tönkre kellett tenni...Ganz Ábrahám biztos forog a sírjában...

ÁDY képe

Kár érte, pedig ránézésre egész kis pöpec darab!

naemmekki képe

A kilencvenes évek első felében volt alkalmam egy speciális mérésen részt venni mint főiskolai diák. Elterjedt a járműről, hogy kényelmetlen rezgéseket okoz az utazóközönségnek. A metróüzemeltető pályásai a járműre mutogattak, a gyártó viszont a pályára.

Emlékszem, egy esti időszakban történt a mérés. A jármű egyik kocsijának minden tengelyét felszerelték különféle elfordulás-elcsavarodásmérő (ma divatosan:telemetria), majd az utasteret pedig gyorsulásmérő érzékelőkkel.

A kocsi tele volt homokzsákokkal (műterhelés) és oszcilloszkópokkal, egyéb műszerekkel, valamint gondterhelt technikusokkal... és persze néhány lelkes főiskolai hallgatóval, akik próbáltak a járműdiagnosztika tudományából ellesni valamit :-)

Nagyon örülök, hogy van kép erről a szerelvényről  itt a Retronómon.

teslaeltos képe

Ezeket érdemes megnézni, sikerült lementenem a gépemre de ha megnézem kinyílik a zsebembe a bicska......

http://www.youtube.com/watch?v=6y-So-8911k&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=AQymYg0TqdM&feature=related

 

Azért lehetne rajta mit változtatni de igy is jó ahogy van. A különbség csak az hogy ebbe állítólag fázishasítású fokozat kapcsolót szereltek és ez energiatakarékosabbá tette.

http://www.youtube.com/watch?v=-3Aw-aepPRA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=vvv4sqPSEkU&feature=related

És ez a gyalázat!! Nem múzeumba hanem sorozatgyártásba de azonnal!!
http://www.youtube.com/watch?v=5qeSO7_r5Io&feature=related

 

Nyávogás,ugatás helyett ezzel kellene foglalkozni és azt hiszem megoldódnának a munkaerőpiaci gondok!!

 

Sokat utaztam vele!

 

milcsike

A 80-as évek végén mindenképpen korszerűnek számított ez a konstrukció. Mono motoros forgóváz ,a felfüggesztés-rugózás , központi útközőszérélvények , ergonómia , stb.Ha ez a konstrukció megépül , jó alapja lett volna a további fejlesztéseknek mind a mai napig.Csak hát az egyéni érdekek s a kor gátlástalan politikai kapzsisága tönkretette a Ganzt is. Azok , kik az országot így tönkretették , valószínűleg sem orosz , sem magyar metrókocsival nem utaznak...A milliárdok megvannak csak nem a Kőbányai úton,hanem egyesek zsebében...Se Ganz, se Ikarus,se Videoton,se Csepel , se Rába,se mezőgazdaság , se semmi.Hát ezért nincs itt munkahely!!!

teslaeltos képe

Én is így látom a dolgokat, a legnagyobb baj hogy azokat a cégeket amiket felsoroltál belűlről is ismertem mert sokat jártam hozzájuk dolgozni mint külsős, gyorsan átláttam mi folyik ezekben a cégekben a 80-as évek végén, többek közt az ottani dolgozókkal történt beszélgetésből is sokat meg lehetett tudni.

De ezt a céglistát lehetne tovább folytatni a Medicor, FÉG, MMG automatika, MOM, Orion....stb.

Azt már nem részletezem hogy 90-ben kiléptem az akkori cégemből és egy hónap múlva lehúzta a redőnyt!

Az akkori kollégákkal alapítottunk saját céget és a különböző "fékeket" már kiiktatva folytattuk tovább...

 

A másik hogy manapság nem nagy dolog összehozni egy ilyen szerelvényt hála a mai számítástechnikának, tervező-szimulációs szoftvereknek. A legyártása se lenne nagy dolog, gondolom örülnének bizonyos cégek hogy esetlegesen beszállítói legyenek.....

Csak hát a másik oldal...

Bizonyos zsebek megtömése nélkül nem menne és ennek a levét issza az ország!!

milcsike

dolog, hogy ide "züllöttünk". Ès ahogy látom , ez a folyamat irreverzibilis egyelőre. Persze vannak szárnypróbálgatások /lásd : Ikarus , persze kis darabszámban / , hisz` a mérnöki tudásbázis még megvan .De kérdem én ez most így jobb??? Kínai buszok , német mozdonyok , spanyol alma , szlovák konzerv , kínai gagyik tömkelege, stb. Meglenne itt az a hőn skandált egymillió régi - új munkahely , s letűnt nimbuszunk a világban újra régi fényében tündökölne.Csak a politikai akarat hiányzik.Amíg opportunista klikkek lesznek a hatalom birtokosai , a népnek nemhogy munkahely , lassan kenyér sem lesz.Megy a tudatos népbutítás a retek adókon,aztán örülj , ha van mit enned s robotolhatsz minimálbérért.Hűbéruraink meg telkeket vesznek a Holdon , mert már annyit összeloptak , hogy a Földön nem merik elkölteni...
Három rendszert túlélt a Weiss Manfréd művek , a Glóbus , a Mávag , stb. , de ezt a mostanin neeeem..Azért akkor , mi is volt itt rossz az elmúlt évszázadban??? Európa legnagyobb s legszervezettebb vasúthálózata a mienk volt /Trianon előtt/. Mi gyártottuk Európa legerősebb s legnagyobb gőzmozdonyát /601/. Magyar mérnök villamosította Olaszországban az első vasútvonalat / Kandó/, stb...Hát ez lett belőle!
Visszatérve a metróra: azért szégyen , hogy egy ilyen vasúti járműgyártási múlttal rendelkező ország ide kényszerül...S még "mi" jelentjük fel az Alstomot , s deklaráljuk a legyártott szerelvények minőségi hibáit.Őskori magyar szabvány,meg a megalomán Kőrösmezei völgyhíd...Abszurd , vagy inkább tragikomikus ez is...
Üdvözlettel:

teslaeltos képe

A vállalatok volt vezetői, egykori pártitkárai és azok akik közel álltak a "tűzhöz" kaparintották meg ezeket a cégeket  mondvacsinált átlátszó okokkal leállították a termelést, kirúgtak mindenkit és kiadták bérbe az ingatlant vagyonokért!!

Na ehez nem kell ész!

Ez történt ai IKARUS mátyásföldi üzemével, beszüntettek mindent, most meg bérelhetsz 3000/nm árért csarnokot, irodát.

Az IKARUS idióta vezetése meg egy olyan piacban látott esélyt ami tökéletesen halott volt ez az orosz piac volt, fizetni nem tudtak de azért kellettek volna a buszok, és részben emiatt is keült lejtőre a cég.

Ugyan az oroszok is tulajdonosok voltak a cégben de nem merték vagy nem akarták őket kigolyózni őket....

Annyi eszük már nem volt hogy esetleg olyan autóbusz verziót is kellene készíteni amely a nyugati piacon is ütős lehet!

Pedig korábban volt már ilyen.

Nembaj jó lesz nekünk a Kínai hulladék is...

A mostan közlekedő újabb változatokat még az 1988-as tavaszi BNV-n mutogatták még Kádár és Lázár elvtársaknak.

A Videoton is miket gyárt manapság????

Semmit sem csak bigyóösszeszerelés, de saját termék az semmi.....

milcsike

mert az idióta Antall büszkeségből kijelentette , nincs szükségünk az orosz piacra!Az ostoba , mekkorát tévedett!Ma meg verseny van : ki tud bekerülni!Ekkora potencális piacot feladni bűn volt!Fizettek volna azok , csak áruban! De nem kellettek a gépek , ipari berendezések , mezőgazdasági eszközök , mert akkorra már lefocizott meccs volt az ipar, a mezőgazdaság , bányászat kiárusítása .Bagóért .S ahogy mondod: kié lett a TSZ ? A paraszté,kinek a földjét bevitték a közösbe annó? Neeeem!!!A TSZ elnök , párttitkár , főkönyvelő sokszor 1 Ft !!!! azaz Egy forintért jutott hozzá , mint új KFT. , BT. tulajdonos.De előtte - megszimatolván a jövőt - állami pénzen felújították a gépparkot , amit majd leselejtezve 1Ft -ért megvettek...
Az MDF történelmi bűne , hogy szabad utat engedett a gátlástalan privatizációnak , s így az ország kiárulása elkezdődött.
De , hogy a metrónál maradjunk : Az oroszok megépítették volna a 4-es metrót , államadósság fejében! Magyarul: INGYEN! De nekünk nem kellett az sem! Felfoghatatlan! Most meg : megy a panamázás , dupla a költség , havi 8 milliós főmérnöki fizetés, stb...Persze , hogy nem kellett: akkor nem lehetett volna lopni , botcsinálta , korrupt cégek nem nyeltek volna milliárdokat.Egy hamutartó 1 millió , egy "banán pad" 4 millió az új metró projektben.Hát tényleg kinyílik a bicska , s egyszer talán egyre többünk zsebében!
Üdvözlettel:

Ma már egyre többen mondják:

 

     http://data.hu/get/941267/Megerte_Ezt_akartad.pdf

 

Egy újságban olvastam egy élménybeszámolót egy mostani moszkvai városnézésről.

Fényképet közöltek a mai metróról.  Már ott sem ezek a "régi" energifalók járnak.....

Szóval jobb lett volna elfogadni az államadóság fejében felajánlott orosz metróberuházást - már utazhatnánk rajta......

Jól elcsesztük......ezt is.

milcsike

Hát igen!Ma már az emberek többsége kétszer is meggondolná , mi az amit akkor leváltott.A gengszterváltás ezt szülte , többek között...Meg a hajléktalan diplomásokat , halálra fagyó nyugdíjasokat...
De itt egy kép ,hogy milyen metrószerelvények futnak ma odaát , az egykor volt Nagy testvérnél!Nekünk ingyen ez sem kellett!!! Söt , pályázott az orosz gyártó a metrótenderen is , de nem lett befutó.Pedig a MÁV az "Usgyi" szerelvényeit is ez a neves cég /Metrovagonmas/ szállította. Államadósság fejében!!

A mai orosz metrószerelvény
Milcsevics Tibor

teslaeltos képe

Ez egy kommunista propaganda szöveg de sajnos igaz!!

teslaeltos képe

Magyar


Magyar Kábel Művek
Ismeretlen évjárat
Magyar kártya, Utasellátó
Ismeretlen évjárat
Magyar Királyi Posta
Ismeretlen évjárat
Magyar Királyi Váltópénz
Ismeretlen évjárat
Magyar Narancs
Találat: 3
Metró