Zündapp motorkerékpár
Zündapp
motorkerékpár
Csepel 250 motorkerékpár
Találat: 2
Találat: 2
Czetka Jawa motorkerékpár
1970-1979
1970-1979
Danuvia motorkerékpár
1960-1969
1960-1969
Danuvia motorkerékpár embléma
Találat: 3
Találat: 3
Honda motorkerékpár
1980-1989
1980-1989
Indian motorkerékpár övcsat
1990-1999
1990-1999
Jawa 350 motorkerékpár
Találat: 2
Találat: 2
Jawa Mustang motorkerékpár
Találat: 2
Találat: 2
Jawa Pannonia motorkerékpárok
1960-1969
1960-1969
MZ motorkerékpár Kezelési útmutató
1970-1979
1970-1979
MZ motorkerékpár
Találat: 2
Találat: 2
Pannonia 125 motorkerékpár
Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat
Pannonia 350 motorkerékpár
Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat
Pannonia De Luxe 250 motorkerékpár
Találat: 3
Találat: 3
Pannonia motorkerékpár
Találat: 5
Találat: 5
Pannónia motorkerékpár embléma
1960-1969
1960-1969
Pannonia motorkerékpár motorkulival
1970-1979
1970-1979
Pannonia motorkerékpár oldalkocsis
1960-1969
1960-1969
Pannonia motorkerékpár Szeged
1960-1969
1960-1969
Pannonia motorkerékpár szódás
1950-1959
1950-1959
Pannonia oldalkocsis motorkerékpár
1960-1969
1960-1969
Pannonia P20 motorkerékpár orosz nyelvű prospektusa
Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat
Puch motorkerékpár
Találat: 2
Találat: 2
Régi motorkerékpár
Találat: 2
Találat: 2
Simson motorkerékpár
1963
1963
Simson motorkerékpár
Találat: 2
Találat: 2
Simson motorkerékpár S51
Találat: 3
Találat: 3
Suzuki GT-380 motorkerékpár
Találat: 2
Találat: 2
Verhovina motorkerékpár
Találat: 2
Találat: 2
White Pannónia motorkerékpár
Találat: 2
Találat: 2
Zündapp motorkerékpár
Ismeretlen évjárat
Ez egy Zündapp.
Szerintem egy R12 BMW.
Lehet hogy rosszul látom de mintha a tankján BMW emblémát látnék.
Hogyne.A Zündapp BMW gyártmány volt. - Egyébként az "Ural"
motorkerékpár teljes egészében Zündabb másolat.Erről csak
angol nyelvű Wikipediában lehet olvasni.
Én úgy tudom, hogy a Zündapp az Zündapp volt. A BMW meg BMW.
Ez Zündapp KS-750
Az URAL M72 motorkerékpár története 1940-ben kezdődött. Akkor már javában folyt a később második világháborúvá eszkalálódó európai háború, és a Vörös Hadsereg szakértői előtt nyilvánvalóvá vált, milyen nagy szerepet kaptak a Wehrmacht haditaktikájában a motorkerékpáros egységek. Abban az időben a német hadseregben a legnépszerűbb modell a BMW R12 volt. Ennek felváltására szánták eredetileg az R71-est, ebből azonban nem lett semmi, az R75-ös erősebbnek és megbízhatóbbnak bizonyult.
A szovjet szakértők közül páran már jóval a háború előtt javasolták a motorkerékpárok széles körű katonai alkalmazását. Közéjük tartozott a Vörös Hadsereg Műszaki Akadémiájának tanára, I. Djumulen is, aki egy tanulmányában szót emelt a motorkerékpáros katonai egységek létrehozása érdekében, rámutatva ezek fontos szerepére egy lehetséges agresszorral szembeni védelem során. Djumulen ezen a ponton - lehetséges támadóként - név szerint megnevezte Németországot, amely akkoriban éppen baráti országnak számított a Szovjetunióban. Djumulent letartóztatták, és megvádolták, hogy ellenséges viszonyt szít Németországgal. Közvetlenül a háború kitörése után, 1941-ben agyonlőtték.
A viszonyokra jellemző, hogy Djumulen kálváriája ellenére 1940-ben azért elkezdődött a felkészülés a katonai motorkerékpárok gyártására. Svédországon keresztül megvásároltak egy (más források szerint több) BMV R71-est, és az Iszkra nevű moszkvai gyárban létrehoztak egy fejlesztő részleget N. P. Szerdjukov vezetésével. (Szerdjukov 1935-ben a Légügyi Akadémia végzős hallgatójaként a BMW repülőgépmotor-gyárában gyakornokoskodott, így elég jól ismerte az ottani technológiát és a gyártástervezést.)
Természetesen a konstruktőröknek nem volt technikai dokumentációjuk. A német mintapéldányokat szét kellett szerelni, lemérni, megállapítani a méreteket és a tűréseket, kideríteni az anyagminőséget és a hőkezelést. Az volt a parancs, hogy a technikai színvonalból semmit nem engedhetnek, ami alaposan feladta a leckét a műszakiaknak. Csak egy a sok nehézség közül: a BMW váza kónikus, tehát változó keresztmetszetű (ellipszis megy át kör alakba), húzott acélcsövekből volt összehegesztve. Ilyen terméket a szovjet csőgyárak akkoriban nem tudtak készíteni, ezért az M72 vázának gyártásához új csőmegmunkáló gépek tervezésére és gyártására volt szükség. Technológiai szemszögből komoly feladat volt az alumínium ötvözetből készült váltóház és a forgattyúsház öntése is. Az orosz gépkocsi- és motorkerékpár-gyártásban addig az öntöttvas játszotta a fő szerepet, a rendelkezésre álló kevés alumíniumot elsősorban a repülőgépiparban használták fel. Nem kevésbé volt kritikus a hidraulikus lengéscsillapítóval felszerelt teleszkópvilla sem, amelynek előállítása egyenletesen nagy pontosságot követelt. Ugyancsak nehézséget okozott az ívelt és kúpos fogaskerekek készítése, mert ilyeneket a Szovjetunióban csak két autógyár tudott készíteni. Ezek a bonyodalmak és a megoldásuk nagy hasznára vált a szovjet járműiparnak, szakértők szerint hasonló lökést adott a technológiai fejlesztésnek, mint amilyent jóval később, 1970-ben a VAZ a FIAT 12,4 modell elsajátításakor megélt.
Az M72-esek összeszerelését a moszkvai kerékpárgyártó üzemben kezdték meg. A motorokat a ZISZ (később ZIL), a váltóházat a KIM (jelenleg AZLK, a Moszkvics autókat előállító üzem), az oldalkocsikat a GAZ gyártotta. Készültek M72-esek Harkovban is, oda a motorokat egy kijevi egészségügyi felszereléseket gyártó üzem szállította. És végül, az egykori leningrádi "Vörös Október" üzem is gyártotta a BMW R71 orosz változatát.
Külső vázas, nem semmi. Tegnap láttam egy dokumentumfilmet a Harley gyárról, meg a külső vázas csodákról, de ezek szerint nem uj a dolog.