Simson motorkerékpár nyugta


Simson motorkerékpár nyugta

Simsonom akkor még csak ilyen olcsó volt.

háát... kb kéthavi fizetés volt.

A mostani 2 havi béredből ,bizti nem tellene új minőségi/nem kínai,koreai/kismotorra!Vagy igen?Akkor bocs!

NGA képe

1989-ben a netto átlagkereset Mo-on 8,165 Ft volt. Azaz csaknem háromhavi fizetés volt. Ha a mostani átlagkeresetet vesszük alapul, ami már 113600 forint, igy bár nem ismerem a robogók árát, de 340.000 Ft-ért már csak kapni valami használhatót nem?

Puskás István képe

Hát, annyiból csak valami gagyit, semmi esetre se olyan minőségűt, mint akkoriban a Simson volt.

Én 1999-ben vettem egy jobb ( Suzuki AY 50 W) robogót szalonból, az akkor volt téli akció keretében 410000 Ft, most egy ilyen kategóriás 650-700000 Ft körül van. És ez csak egy sima 50 cm3-es robogó volt, semmivel se tudott többet, mint 1989-ben egy Simson. Szóval ma sokkal rosszabb a helyzet, mint '89-ben volt, és nem csak a kismotor árakat tekintve:(((

NGA képe

Azért a Suzuki vizhűtéses, automata váltós, eletromos inditómotorral van, igy nem hinném hogy egy kategóriát képvisel a léghűtéses, berugós, sorjás alkatrészekből összerakott, sok esetben megbizhatatlan simsonnal. Nekem volt több is, nem volt egy nagy minőség, max a többi hitványsághoz képest volt jobb. Mint irtam a Simson egy alsó kategóriás robogó volt 1989-ben is, csak nekünk volt a csúcs, mivel más nem volt. Bizony, sokkal rosszabb lehet, mint 1989-ben, főleg, hogy akkor folyamatosan arról szóltak a hirek, hogy éppen minek megy fel az ára 40%-al. Csak az idő megszépit sok dolgot.

Puskás István képe

Azért ennyire még sem rossz gépek a Simsonok, hiszen van köztük nagyon idős, sokat futott példány is, ami még ma is megbízhatóan működik:))

És legalább fémből van. Sőt, ma is kapni hozzá gyári cuccokat.

Azért egy kb. 300-350 ezer Ft-os "nevesincs" műanyag robogó kíváncsi vagyok, hol lesz mondjuk 30 év múlva...,lehet hogy 1-2 év múlva már a típusára sem fog emlékezni senki.

 

A mai, és összehasonlítva a '89-es helyzetet, bizonyos esetben hasonló az ország helyzete, akkor se volt túl könnyű a helyzet, én ezt inkább átlagosan  értettem a '80-as évekre.

Akkoriban pl.nem volt egy családi ház fenntartása (főleg a fűtés) luxus kiadás.

Aki dolgozott, az tudott fűteni ......de ma....., én az átlagnál ma jobban keresek, mégis földhözvág a havi 60-70 ezer Ft-os fűtésszámla....:(((

Nem volt pl. ennyi céltalan, elkeseredett, minimálbérből tengődő fiatal...

 

De ez egy más téma, nem a retronómra való.

Visszatérve a Simsonra, szerintem azért egy gyári példány ma is szép és megbízható kismotornak számít, főleg a Star.

NGA képe

Nekünk a 80-as években nem volt pénzünk családi házra. Egy másfél szobás panelben laktunk. Autóra sem volt pénzünk,és Simsonra sem. Szüleim értelmiségiek voltak, édesapám 2 diplomás mérnök, édesanyám tanácsi dolgozó. Igy nem tudom milyen lehetett egy családi ház, nagymamáméknak volt, de ők fával tüzeltek.Azért nem mindenkinek ment jól a 80as években

Nekünk a 2ooo-es években sincs pénzünk családi házra. Egy másfél szobás panelban lakunk, amit szüleimtől örököltem. Az autóm lassacskán retro ex szociálista. Azért nem mindenkinek megy jól manapság sem. Ja, kisvállalkozó vagyok:)

NGA képe

Hát hasonló. Csak mi egy 39 nm-es albérletben lakunk, mivel nincs pénzünk lakást venni, egy 18 éves nagykorú 2-es golfunk van. És én még jelenleg állásban, de lehet, nemsokára munkanélküli :-(

A Simson már a hetvenes évek közepén jelent meg, persze nem lehet a mai gépekkel egysorban emlegetni, hiszen azóta eltelt 35 év. De ennek ellenére nagyon sok a mai napig működik. Én szinte naponta látok az utcákon ilyeneket. Primitiv de elpusztithatatlan gépek.

NGA képe

Kb ilyen a bogár is. Most már senki nem járna vele, de akkor jó volt. Elpusztithatatlan. De a világ elhaladt mellette.

astra789 képe

Nem tudom máshol mit kérnek egy példányért,errefelé 60-70000Ft- is elkérnek

érte.Elég lepusztult állapotuak ráadásul.Viszont az alkatrészeket már elfogadható áron adják hozzá.Egyik cimborának van egy szépen felújított darab,még egy "gyári" műszerpanelen elhelyezett km óra és ford.számmérő is

került rá.

vg62 képe

Magyarországon 1965-től Simson Star-t lehetett kapni,előtte is volt már,az SR2.Ezekből még jó pár üzemképes állapotban van,a mostani áruk sem kevés.

A kínai gagyizásról meg annyit,hogy nem is olyan régen még ugyanígy gagyizták a japán termékeket,sőt!Kérdezzünk csak meg egy Harley Davidsonos kemény motorost,mit szól pl.a Kawasakihoz.

Lehet,hogy meg fogunk lepődni.De a színvonal itt is lemérhető.

Fel kellene már ébredni,Kína a napokban második helyre lépett gazdaságilag,megelőzve Németországot,Japánt,Nagy-Britanniát,stb.Kissé unalmas már,és nem túl nagy értelemre enged következtetni,ha ilyeneket olvasunk úton-útfélen. Körül kellene Kínában nézni egy kicsit,utána beszélni.Ennyire nem látják egyesek a jelent,és a közeljövőt?

Ócska árut mindenhol csinálnak,nálunk is,gondoljunk csak a maszek,kisipari egytől egyig használhatatlan autó,motoralkatrészekre.Mégsem hallottam még soha,hogy "magyar gagyi."

Simson


motorkerékpár


Pannonia 125 motorkerékpár
Ismeretlen évjárat
Pannonia 350 motorkerékpár
Ismeretlen évjárat