Orsós kazetta
NGA, 2007, szeptember 19 - 07:29
Forrás:
sajat1981-ben jelent meg, és azonnal az összes Quelle, Neckermann katalógusaiban a magnókban ilyen kazetta volt.
»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
Orsós
Orsós hangszalag
1966
1966
Orsósmagnók a 70-es évekből
1970-1979
1970-1979
kazetta
A Rószaszín párduc VHS kazetta
Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat
A világ egyik legjobb kazettái
Találat: 2
Találat: 2
AC Super C90 kazetta
1980-1989
1980-1989
AGFA kazetta - Carat 60
1970-1979
1970-1979
AGFA kazetta - FeI 90
1980-1989
1980-1989
AGFA kazetta - LNX 60
1980-1989
1980-1989
AGFA kazetta - Superferro 90
1970-1979
1970-1979
AGFA kazetta Fe 90'
1980-1989
1980-1989
AGFA kazetták
1980
1980
Agfa LNS 90 magnókazetta
1970-1979
1970-1979
AGFA magnókazetta
Egyéb
Egyéb
AIWA hordozható kazettás magnó
1980-1989
1980-1989
Akai CS-F14 kazettás magnó
1970-1979
1970-1979
Akai GX-7 kazettás magnó
1970-1979
1970-1979
Akai GX-F31 kazettás magnó
1970-1979
1970-1979
Akai GX-F51 kazettás magnó
1970-1979
1970-1979
Akai GX-F71 kazettás magnó
1970-1979
1970-1979
Akai GX-F91 kazettás magnó
1970-1979
1970-1979
Akai GX-R6 kazettás magnó
1970-1979
1970-1979
Akai HX-1 kazettás magnó
1970-1979
1970-1979
Akai HX-2 kazettás magnó
1970-1979
1970-1979
Akai HX-3 kazettás magnó
1970-1979
1970-1979
Akai HX-R5 kazettás magnó
1970-1979
1970-1979
AKAI kazetta
1980-1989
1980-1989
Alpha kazetta
2000-
2000-
Audio kazetta
1980-1989
1980-1989
Audiomagnetics kazetta
Találat: 2
Találat: 2
BASF Chrome Super II 90 kazetta
1990-1999
1990-1999
BASF Ferro-extra I 90 kazetta
1980-1989
1980-1989
BASF kazetta
1980
1980
BASF kazetta gyűjtemény
1980-1989
1980-1989
BASF LH Extra kazetta
1980-1989
1980-1989
BASF LH extra-I 60 kazetta
1980-1989
1980-1989
BASF LH kazetta
1970-1979
1970-1979
BASF STARKER LHD-60 kazetta
1980-1989
1980-1989
BRG c- 90 kazetták
1970-1979
1970-1979
BRG C-60 Kazettacímke
1970-1979
1970-1979
BRG C-90 kazetta
Találat: 3
Találat: 3
BRG c-90 kazetta borító
1980-1989
1980-1989
BRG c-90 kazetta sorozatom
1970-1979
1970-1979
BRG kazetták
1970-1979
1970-1979
BRG M-11 szalagos-kazettás változat
1970-1979
1970-1979
BRG M11 export kazetta fedéllel
1970-1979
1970-1979
Chromdioxid 60 magnókazetta
1980-1989
1980-1989
Computer kazetta
Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat
Congress kazetta
1980-1989
1980-1989
Deutsche Welle kazetta
1970-1979
1970-1979
Diamant sound kazetta
Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat
DOMUS magnókazetta
1970-1979
1970-1979
filmkazetta
1975
1975
Forward kazetta
1980-1989
1980-1989
Fuji kazetta - GT-IIx 60
1990-1999
1990-1999
gagyi retro kazetták
1970-1979
1970-1979
Garfield - The Movie VHS kazetta
Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat
Garfield kazetta
1999
1999
Hama tisztítókazetta
1999
1999
JVC videókazetta
1987
1987
Kazetta címkék
1980
1980
Kazetta fajták
Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat
Kazetta tartó
Találat: 2
Találat: 2
Kazetták
Találat: 3
Találat: 3
Kazetták
1990-1999
1990-1999
Kazetták
1970-1979
1970-1979
Szia!
Ilyen kazettát én is kaptam anno ajándékba, nyugaton járt rokonoktól... csak azon Super Ferro felirat volt az orsókon... mai napig megvan, és azóta többet is szereztem már... jól néz ki egy pioneer CT-506 magnódeck tele plexi átlátszó kazetta ajtajában... nem semmi egy design hogy ilyent kitaláltak... bár a kazetta hangja egy jó igazi orsós mellett labdába sem igazán rúghat... vagy talán mégis? Van mindkét gépből...
Üdv!
Láttam anno én is ilyet. Design -os, semmi több.
Ettől nem szól jobban, legfeljebb van akinak így tetszik a kazetta
üdv.: oldtimer
Ötletes, jól néz ki, de a világon semmi jelentősége nincs az orsóknak, tán még a rendkivül vékony szalagnak árthatnak is. A hifi a 19-es szalagsebességnél kezdődik.
"A hifi a 19-es szalagsebességnél kezdődik."
Azért ez igy nemigaz, hiszen pl sok keleti "csoda" is tudta a 19-et, de igen messze volt a hifitől, viszont egy TDK MA-R-es kazival egy jó deck (itt a komolyabbakra gondolok nem a kommersz 3 fejesekre) bizony igencsak meg tudott szoritani akár egy komolyabb orsós magnót is. A zaja magasabb volt, de azért a frekiátvitele megvolt. Személyes tapasztalat.
Teljesen egyetértünk. A 6 fejes 12 motoros műholdvezérlésű 2ooo dolláros Nakamichi a világ legjobb metálkazettájával bizonyára jobban szól mint a Tesla BLOÁH-1 szalagosmagnó Orwo LH (Low Output High Noise) szalaggal, mint ahogy a Porsche is jobb a VW Bogárnál. Viszont egy nagyságrendileg hasonló árú max. középkategóriás szalagos és kazettás magnónál már azért más a helyzet. Nekem a Hifi Magazin által ajnározott Aiwa már nem emlékszem talán ADF-999-es kazettás magnóm volt, még hozzá ugyanaz a példány, ami a Hifi Magazinban szerepelt és kitűnő eredménnyel teszteltek, az egyik szerkesztőjüktől vettem. Annak aztán mindene volt amit csak el lehet képzelni de sajnos még az sem vált be még tédéká SAX kazettával sem. Az Akai szalagosmagnó Polimer szalaggal is magasan verte, csak annál meg ott volt az az átkozott áthallás... Azon felül volt talán 15 különféle kazettás magnóm, sőt még egy DIGITÁLIS! kazettásmagnóm is (DCC), de egyikkel sem tudtam igazán megbarátkozni. Nem is a frekvenciával volt a baj, de még a zajjal sem, hanem a 1o-15 lejátszás után MINDEN esetben, jelentkező, hangfalon nem de fejhallgatóval brutálisan hallható sáveltérésekkel és dropoutokkal. Egy nem teljesen szimmetrikus sztereó és az apró dropoutok számomra kizáró tényezők. Nem is a gépekkel, hanem magával a technikával nem tudtam kibékülni. A DCC hangminősége már kb a CD-vel volt egyenrangú, hibák sem voltak benne, csak az meg kissé megbízhatatlan volt. Vagy tökéletesen szólt, vagy sehogy se, mint általában a digitális technikánál szokott lenni. Ami még sokak véleményével ellentétben nagyon jó volt, az a HIFI-Videó, na persze csak a komolyabb, hangerőszabályozási lehetőséggel ellátott tipusok. Egy 24o-es videókazettára 8 órányi műsort lehetett felvenni valóban kitűnő minőségben. Amúgy még manapság is van tán ezer kazettám, a nyolcvanas években legalábbis nálunk természetes módon kazettáról ment a diszkóműsor. Oda meg autóba teljesen jó volt, de otthon nem birtam hallgatni őket. Szintén személyes tapasztalat.
Sziasztok!
Igen... a Hifi video... mi az egyetemen a studióban a rádió adásokat videokazettára rögzítettük (VHS LP HiFi) és mondhatni akkoriban (de szerintem most is) utolérhetetlen dinamikával szóltak a műsorok (a mi adásainkat rögzítettük amit a koleszba és a környékére sugároztunk ki). Jómagam is VHS HiFi-n gyűjtöttem az anyagot, volt Panasonic F70, FS100 és HS800 gépem is, sajnos mára mind az enyészeté lett vagy ellopták. De nemrég szereztem egy Loewe névre keresztelt Pana HS1000-t, rendbetettem, előszedtem a régi felvételeimet és jöhetett az igazi retro party érzés... régebben még video disco-t is csináltam velük, éjszakákon át vadászva a klipekre az MTV-n (party zone) a magyar Z+ (viva) még csak akkor indult...
Üdv!
Egy retro TV szerelő és szerető...
Sajnos tapasztaltam Hi-Fi VHS-ek között (SABA VR6460, National FS100, és Mitsubishi HS-E82) hogy a fejátkapcsolásoknál érdekes dolgok jönnek elő :(
Inkompatibilis némely típus a másikkal és berregő „mellékzörejek”-et produkált.
üdv.: oldtimer
Nekem megfelet a kazetta, mivel a zene jobban érdekelt. A fejhallgatót meg eleve utáltam.
Sajnos, mi úgy látszik, sosem fogunk szót érteni. Te bizós voltál, hozzájutottál komoly gépekhez, én meg Dj voltam 2o évig, zenével foglalkoztam. Tény, hogy az Akai nyávogott és áthallott, nem is használtam tán csak 2 hónapig mert az is vacak volt, de legalább dropoutos nem. A nyolcvanas évek magyar körülményei között meg ne TDK metállkazettákról meg Nakamicsikről beszéljünk, hanem egy mondjuk Akairól szembeállítva egy hasonló kategóriájú kazettással. És beszéljünk egy átlag jobb szalagról egy átlag jobb kazettával szembeállitva. Vagy kezdjem el bizonygatni, hogy egy Revox A 77 a világ össze kazettásmagnóját veri? Nem fogom, mert nem lenne igazságos összehasonlítás. Amugy én nem találkoztam olyan kazettával, ami fejhallgatóval ne lett volna egy idő után vagy akár már az első felvétel után dropoutos, a csoda tédékákkal az élen. Ha meg azt állítom, azok a kazetták dropoutosak voltak, akkor légy szíves ne kérdőjelzd meg addig, amig nem hallgattad őket. Se kezdő se süket sem hülye nem vagyok, tudom mit és miért nyilatkozok. Csak egy jó nagyító kellett, és látszottak a dropoutokat okozó gyári szalaghibák is. És ha csak egy porszem is bemegy a fejhez, keményen azonnal végigkarcolja a vékony szalagot oszt oda a sztereó egyensúly. Hangsúlyozom ez hangfalon nem annyira érzékelhető. Amúgy ha a zene nem bitek, akkor legalább annnyira nem némi felmágnesezett rozsdapor egy nájlonszalagra felnyálazva, vagy egy műanyag plecsni mélyedéseiben ráncigált kavicsdarab:) Tehát azt kell mondanom, számomra sem a szalag sem a kazetta sem az LP nem versenyez a bitekkel. De ez már teljesen szubjektív. Téged a cédé állílag steril hangzása zavar, engem meg az LP-k alapzaja, a szalagok nehéz kezelhetősége. a kazetták úgy ahogy vannak. Én nekem nem volt módom de célom se, hogy a világ legdrágább gépein a világ legjobb kazettájait hallgassam, ha neked igen, akkor te egy szerencsés ember vagy. Középkategóriában, amit meg a döntő többség használ mindre állt, amit leírtam. De nehogy már ilyen mar... bocs buta dolgok miatt veszekedjünk, nem politika ez, bár azon még annyit se érdemes...
Mire választ írtam, misztikus módon eltűnt amire válaszoltam. Akkor vegyük úgy, hogy nem aktuális az előző írás.
ahimotu Akkor még nem is beszéltünk arról,hogy gyártottak Hi-Fi(Sanyo RD-XM1) mikrókazettás Deck-et is!Seb:2.4cm/sec.Átvitel: 40-14Khz ig
Torz:0.05%WRMS, Dolby HX zajcsökkentővel!Amely készűlék reklámja a Hi-Fi stereo phonie 9.számban (1981 szept.) történt.
Na az a pici kazetta,mekkora drop out -ot produkálhatott?
Ha azt vesszük, hogy a HiFi Szabvány 1973-ban lett megalkotva és a minimális követelményeket rögzíti, akkor ebbe sokminden és sok készülék belefér.
Aki azt mondja: "A hifi a 19-es szalagsebességnél kezdődik."
az természetesen a saját magnójában gondolkodik, ami nagy valószínűséggel nem egy Kastan, vagy valamelyik Unitra amelyik már tudja a 19.05cm/sec szallagsebességet.
Ilyenkor a "Hányas vagy? 1001-es? Akkor mi félszavakból megértjük egymást" jut eszembe. Igen, hallottam már olyan párbeszédet, ahol rövid párszavas tőmondatok hangzottak el. Szinte félmondatok, és én nem de a két beszélgető tökéletesen megértette egymást.
Így van ez :-)
üdv.: oldtimer
Személyes tapasztalat:
„ viszont egy TDK MA-R-es kazival egy jó deck bizony igencsak meg tudott szoritani akár egy komolyabb orsós magnót is. A zaja magasabb volt, de azért a frekiátvitele megvolt. Személyes tapasztalat.”
Amikor elkezdtem magnózni, akkor még csak egy szerényebb magnóra tellett.
Az Ált. Iskola 7. - 8. osztályban már ez is „izgalmas” volt. Aztán jött az első sztereó kazettás magnó, és bizony Apám egyik magnójának sem ért a nyomába, mígnem sikerült egy 4000-es Akai magnót venni. Innentől számolom a HiFi zenehallgatás kezdetét. Aztán jött a HiFi VHS és roppant kényelmes volt egy mozdulattal betenni a kazettát és 8 óra műsor fért rá. Most a szalaghibák okozta problémákról és a fejátkapcsolási „zörejekről” nem ejtenék szót.
Ámde ahogy a VHS kazetták egymozdulatos betétele kényelmes, úgy a Compact Cassette berakása sem nehezebb és pláne a Walkmann-ben hordozhatóan hallgatható is. Így hát, jött a „hangkazetta”...
És hogy miért jött vissza évekkel ezelőtt mégis az orsós magnó?
Bizony Metálkazetta ide, legszuperebb kazettásmagnó oda, még ha „a frekiátvitele megvolt. ” is a CD dinamikáját laposra nyomta!!!
Persze senki sem vár csodát a kazettástól, mert a 19.05cm/sec -nek csupán a negyede a 4.76cm/sec szalagsebesség, és bizony ez analóg rögzítés, ahol még a keskenyebb sáv is számíthat valamit, pláne a negyedakkora szalagsebesség!
Úgyhogy személyes tapasztalat, hogy ne várjunk túl sokat a kazettás magnótól!
Ugyan egy hatvanegynéhány éves ismerős a barátaival, az eladott Akai GX280-as hangja után egy kazettás Nakamichire „esküszik”, ám nem tudom, hogy a 20-30 éves korosztály is ugyanazt hallaná-e ki a hangjából??
((Biztos nem.))
És lehet, hogy „TDK MA-R-es kazival egy jó deck bizony igencsak meg tudott szoritani akár egy komolyabb orsós magnót is.”
Ámde azt nem tudom milyen típus lehet az a „komolyabb orsós magnó”???
Még csak találgatni sem találgatok.
Arról nem is beszélve, hogy a kazettákban elve 9 (0.009mm); 12 (0.012mm), de maximum 18 mikronos (0.018mm) szalagokat lehet csak tölteni, amelyek szinte lehellet vékonyak. Lévén, hogy a hordozófóliát sem lehet a végtelenségig vékonyítani!
És ehhez képest egy 50mikron vastag (0.05mm) stúdió szalagra jobb felvételt lehet rögzíteni 19.05-ös sebsségen.
Jóval „testesebb” dinamikusabb a hangja...
És még egy lényeges dolog: Ezeket nem vitaindítóként írtam.
üdv.: oldtimer
Aki olvasta (2015, május 23), biztos egyetért, hogy a matematikával, és a fizikával nem érdemes vitába szállni.
/Már csak azért se, mert a végeredmény az „urban legend” kategóriájába vinne/
üdv.: oldtimer
Sziasztok!
A szalag/kazetta/VHS LP-ben vitába nem kívánok beszállni, mivel anno csak kazettáztam, igaz azt "jó középiskolás fokon..." :-)
A drop-out nekem is a halálom volt, nemegyszer viszont arra az eredményre jutottam, hogy egyes kazettáknál pont az alapelvemet feladva - ti.: csak új kazettára rögzítünk - értem el javulást, a második felvétel lényegesen jobban sikerült az elsőnél...
De vissza a fő témához: én is teljesen meg voltam veszve ezekért a kazettába rejtett orsókért, láttam a katalógusokban, aztán amikor árulni kezdték - egy fajtáját - rögtön vettem is belőle.
Talán emlékeztek rá, STYLANDIA néven futott, szingapúri (?) gyártmány volt.
Biztos voltak ezzel a megoldással minőségi kazetták is - mintha valamelyik gyárnak, talán a TDK-nak ilyen referenciakazettája lett volna....- de ennél teljesen XDJ-nek adok igazat: az orsótól nem jobb, hanem szarabb lett. Még a szalag csak-csak elment átlagosnak, de a mechanika: úgy gondolták, az orsó két tárcsája minden szalagvezetőt helyettesít, ráadásul "nyolcas" is volt benne úgyhogy keményen nyírta a szalag szélét.
A végén - mondanom sem kell, a legtöbb sokkal idősebb kazettám előtt beadta a kulcsot - az orsótárcsa levált a tényleges orsóról és csak ide-oda verődött a kazettaházban - tényleg iszonyúan bóvli volt! :-)
Hogy tudtak a magnók az ilyen kazikkal nyávogni az nem volt egyszerű. Alapban nehéz súlya volt a kis órsónak, és alapban lassította a lejátszást is. A hangminőség 10 lejátszás után már megtompult főleg Aiwa f220, vagy f250 magnókon. Dizájnak tényleg jó volt, csak éppen zenét nem lehetett élvezni rajtuk. Kb.a polimer szintjén voltak.
Örömmel olvastam az eszmefutatásaitokat.De komolyan!!!Volt amit nem is értettem:-) De az biztos,hogy magam is rengeteg kazetát meg "Deck-et",erősitőtt,hangfalat szétnyúztam!! Sőőt én is sulirádióztam(ott mit számított a minőség, a Tesla mono hangfalakon) meg Dj-ézést is kiprobáltam.Ez a korszakom átnyúlt a bakelit majd a Cdés/Minidisces korba is!De arról,hogy hogyan szóltak a kazeták?!Szörnyen!!Mert Uraim,honnan is volt az anyaguk nagy százaléka?IGEN Igen Btóthlacibácsitól :-D tudom volt a Cintula is meg a Tibi bácsi!! De könyörgöm hogyan is rögzitettétek a zenéket meg honnan! És jöttök itt nekem minőséggel!Nem kötekszem,tényleg!
Ja és volt még az ecseri úti piac ahol lehetett venni műsoros meg Német országból becsempészet házi válogatásokat is.Ezeknek sem volt az a tökéletes a minőségük.A rendszer váltáskor lehetett venni még a galaxis Diszkó centerben a Budapest XI,kerületében,kazetákat amiket dirrekt Djkéknek csináltak.Volt rengeteg forrás! Azt,hogy eg ykazeta már az első lejátszás után rengeteget veszített a minőségéből ezt mindenki tudja!
Dehát ha valami úgy müködött mint az orsós meg a kazetás magnók,ahol álandó kapcsolatban volt az olvasó fej a szalaggal,akkor mit is vártunk!
Havonta cseréltettetem a fejeket a deckeimben mert a Cróm meg a Metál kazetta tönkre gyalulta!!Dehát ez akkor szinte vele járója volt a dolgoknak. A kábeleket nem is említettétek.Azon pedig sok minden múlott.Ez az én amatör,tudatlan véleményem és tapasztalatom volt!
Én 1985-ben 200 Ft-ot fizettem a zenéért (1 db kazira felvétel alapanyag nélkül), ez akkor elég sok pénz volt, és lemezről vették fel igen komoly deckkel. Rádióból nem vettem fel, mivel kb 1 évvel el voltak maradva. Csak Sony HF és UCX kazikra vettek fel, előmágnesezés belőve, és bizony igen jól szóltak. Ehhez volt egy 3 fejes 2 hangtengelyes, 2 BSL motoros Sony TC-K71-es csúcsdeckem, SE-260-as erősítővel, és HS-280-al. Hát bizony hatalmasat szóltak ezek, és mivel a deckben Sendust & Ferrit fej volt, ami kb az AKAI GX-nek felelt meg, igy fejcsere sem kellett, mivel ez a fej kb 200x annyit bir, mint egy normál fej. Igaz a deck akkor annyiba került, hogy 3 db vadonatúj AD-F220-as AIWA-t lehetett volna kapni érte. Diszkóban nem a hangminőség volt a fontos, hanem a megfelelő mély és magas. És ezekben az akkor italo és eurodisco zenékben ez megvolt. Szóval nem kell lefikázni a kazettát, egy jó deck (3 fej, 2 motor, 2 capstain, kopásálló fej, kalibrálás) egy jó kazettával (akár a tescos FUJI Z2-vel) igencsak jó felvételt készít, és nem veszít a minőségéből, mint ahogy sokan hiszik. De ehhez nem gagyi deck kell, hanem olyan, aminek megfelelő a szalagpálya, és megvan a két capstain, hogy tisztességesen fusson a szalag. Én nagyon sokat magnóztam, és nagyon élveztem mindig. Mai is, mivel a kocsimban magnó van,és remek kazikat készitek oda.
Na megint írtál sok olyat amit nem is értetem:-(
De árakat nem tudok,hogy mennyiért vettem én anno!De egy biztos,hogy nem fikázni akartam a kazetákat.Sok sok pénzt költöttem ezekre a kazikra.Használtam TDK S-Ax et csak a 60perceset. De rengeteg annyagot kaptam én is kintről.Nehéz volt játszani a nagyon új zenéket mert ha játszottál a tiltot listárol vagy nagyon új zenéket hamar a rendőrségen találtam magam.Kb 5xör vittek be ilyen miatt.Még kisdobos aztán úttörő sem lehettem ezért!Szegény apám mivel nyugaton dolgozot mindig nehéz helyzetbe hoztam ezzel.Bocs fater,még egyszer innen is:-)
De tényleg akkori közel 2000db kazetámat 1999re az összeset kidobtam.Ez nem igaz mert vagy 10darabot megöriztem emléknek:-D Minden anyagot sikerült megszereznem digitálisan.
Nekem nincs már ebben az autómban kazetás magnó.Az elözőben még dupla hi-fi volt CD/magnó is!!
Szép kor volt de már csak a múlt amit megörizhetünk a jövő számára,és ez nagyon fontos dolog!!!!
Hát ez nekem új dolog. Nem értem, hogy milyen diszkózene lehetett az, amit betilthattak volna, mivel ezek a nagy semmiről szóltak.
Nem lehet, hogy te valamiféle rádiós belső tiltólistára gondolsz? Mivel az tény, hogy a Petőfin kerülték a Rasputyint egy ideig.
Itt egy nagyon jó cikk a TTT-ről:
http://members.chello.hu/idol2003/Cikkek/konnyuzenei_kultura_a_kadar_korszakban.htm
67-es Nos nekem is volt orsós kazettám. Ellopták a seregbe, mert jó Italoszámok voltak rajta. :-( Tulajdonképpen ezt nem csak a desing végett készítették, hanem egyfajta megoldásaként annak, hogy a szalag ne szoruljon meg a házban. Sikamlós, grafitos oldalfólia, A BASf féle szalagvezetőkarok is ezt a célt szolgálták anno. Az hogy minőségileg nem minden gyártmány volt megfelelő, az igaz. De volt ennek egy aranyszínű orsóval ellátott változata, no az nem karcolta a kazetta belső falát, elég párhuzamos oldalfalakkal rendelkezett.
A tiltólista (sanzonbizotság) létezet gondoljunk csak az említett BoneyM számra, vagy Paul Hardcastle Nineteen-jére.
Mivel nekünk is alapcuccokra futotta mindig is deck téren, ezért a fentebb xdj által említett jelenségekkel küzdöttem mindvégig. Mivel kényes voltam a dologra, zavart, de bel kellett törődnöm. Akai GX-4000D -t is használtam, de a "csodálatos" GX üvegfej okozta torzulásokat is nehezen lehetett tolerálni (áthallás, bezajosodó fokozatok, asszimmetrikus átvitel a két csatorna közt), még 19-en is.
Ha valami igen jól sikerült felvételt véletlenül sikerült készíteni, akkor egy rossz kölcsönadás hazavághatta. A sztereó VHS-technika hangra nem rossz, de képileg maradt a maga nyomorult 4MHz sávszálessége. Bármi sérülés érte képileg vége lett, hangilag pedig rögtön mono nyávogásra kapcsolt át, míg a sérülésen át nem küzdötte magát (jó esetben nem kellett tisztítani utána a fejeket). Az összes szalagos (kivéve a stúdiós rögzítést) technikát ezek miatt sosem szerettem igazán, de az analóg hangját - mint kis szeletet a rendszerből - lehetett szeretni. Gyerekként még érdekesebb is volt, mint a lemez vagy a CD. : )
Nekem is van pár db, semmivel sem ócskább mint sok másik olcsóbb kazetta.Egyébként meg jól néz ki.
Üdvözlet!A témával kapcsolatban nem tudok mit mondani,melyik a jobb,viszont egy PIONEER CT656-tal hallgatok néha kazettákat és ott egyértelmű-legalábbis ahogy hallom-,hogy a 'nyugati'-főleg japán kazetták-nagyon jók,jobbak,mint a 'nyugati'európaiak.Ennek ellenére keresnék-csak!!!-orsós kazettákat k.b.10-12 darabot,mindegy milyen márkájúak.Amúgy a v....-n vettem én is műsoros kazettákat párszáz forintért,ráadásul elég ritka metal zenéket,örültem,mint egy gyerek,hogy gyermekkorom kedvenc zenéit-amik akkor műsoroson 250-300 ft-ok voltak(1986-1992)-most k.b. 150-200 ft-ért tudom megvenni.
Valakinek van esetleg orsós kazettája eladó?Csak reális áron!
Esztétikus, dizájnos!
Mostanság felárral adják veszik. Különlegesség ahogy ez is:
1972 : Panasonic RS-296US = 20 kazettás!
--
Kalmopirin