Mi volt a menő autó 80 éve I.
— Csókolom a kezét nagyságos aszonyom, mit szól ehhez a nagy vendégjáráshoz, ami mostanában budapesti autókörökben dul?
— Nem szólok egy szór se, nem is igen tudok róla, éppen elég bosszankodni valóm van azon, hogy a Belvárosban most már egyáltalában nem szabad sehol sem megállni az autóval. Hát mi ez? Kinek az agyából pattant ki az az isteni gondolat, hogyha nekem történetesen a Váci utcában van dolgom, a kocsimat valahol a Kossuth Lajos-utcában kell „garazsiroznom:"
— Hja kérem, a nap hosszu és valamivel csak bosszantani is kell az autósokat. Nem? Na de a főkapitány őméltósága majd csak eligazitja . ezt a lehetetlen dolgot, — személyes tapasztalatai alapján.
— Egyébként beszéltem erről a dologról Van de Wayer urral is, ő csak csodálkozott.
— Wayer ur? Ne haragudjon, nem tudom ki ő és merre van hazája.
— No lám, lám. Hát ő is a vendégek egyike. A Renault-gyár exportigazgatája, aki négy napig tartózkodott Budapesten, ahol nagyszerüen érezte magát. Igen érdekes férfi, aki m. ár az egész világot bejárta és büszkén mondotta el, hogy az utolsó hónapokban huszonnégy különlegesen karosszált Renaultot adtak el Amerikának.
— Remélem gratulált neki a marokkói sikerhez? Természetesen neki is, Reimanéknak is, Liaocourt száztiz kilométeres óradtlaga Vivasixen nagyszerü teljesitmény, sőt a Monasix kilencvenkét kilométeres átlaga se kismiska.
- Valóban. És ki volt az borotváltképü ur, akit Urban Alfréddal és Barna Fricivel láttunk?
— Mr. Mc. Kanzie, a Packard-gyár európai menedzsere, aki alapos amerikánus létére Nash-Packardék javitómühelyét is megnézte és nagyon meg is volt elégedve. Az ilyen munka — mondotta — jutalmat érdemelne.
- Na, és történt valami? — Urbanék azt kérték, hogy ezentul élénkebb tempóban szállitsák a 'Packardokat, mert a kliensek türelmetlenül várják kocsijaikat, hiszen az elmult tiz nap alatt is, hat Packard akadt gazdára.
— Jakab igazgatónak is volt vendége'
— Helyesen kapcsolt nagyságos asszonyom, Lohrmann Félix ur volt itt, a Benz-Mercedes egyik igazgatója, aki majdnem egész napját az állami gépgyárban töltötte. Sőt, a jövő héten itt lesz Porsche ur, Benz-Mercedes vezére és Schippert müszaki igazgató is, akik bizonyára nagy örömmel fogják üdvözölni az első széria kis autobuszt. ami a MÁV gépgyárban már készen áll.
— Ne mondja.
— De igen, sőt a' főváros részére megrendelt száz nagy autobuszból is készen van saszipróbára pár darab.
— Örömmel látom, hogy . az egész fronton folyik munka. — Természetesen, itt a szezón, most vagy soha. Rassay Károly képvisel ő ur is uj autóba szállt.
— Negyven lóerős Renault mellett döntött.
— Ő maga fog vezetni?
— Azt nem tudom, de -jelenthetem, hogy Bethlen István gróf őexcellenciája már pompásan viszi kocsiját és egyuttal a KMAC-ba is belépett.
— Hövösvölgyben Lux igazgatót láttam egy Citroenben. Egy régi dal uj szöveggel: „Nappal a Cilroenen...''
— Igen, nagyságos aszszonyom, amig Lux direktor csak a Jelzáloghitelbank igazgatója volt, nem kellett autót vezetni tudni, de most, hogy az Autóhitelintézetet is ő igazgatja, hivatalból meg kellett tanulnia.
— Mit szól ahhoz az ostromhoz, aminek Whippeték voltak kitéve több mint nyolc napig? Hát nem csodálom, egyik napról a másikra kifogytak kocsijaikból és az uj Whippet-transzport késett. No, de már megjöttek a kocsik, s őt már uton van a következő transzport, nehogy mégegyszer fennakadás állhasson be a Whippetek prompt leszállításában.
— Itt járt Budapesten de Ruyter, az American Dramond Line igazgatója. Ez a társaság szállitja Magyarországra a tengerentulról érkezett kocsikat. Becslése szerint 1928-ban két teljes hajórakományt fog kitenni Magyarország automobilszükséglete.
1928 Szinházi Élet 19sz. Szerkeszti Balla ernő
- admin blogja
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
1980-1989
1980-1989
1980-1989
Ismeretlen évjárat
1980-1989
Ismeretlen évjárat
1981
1960-1969
1980-1989
1960-1969
1990-1999
1970-1979
1980-1989
1980-1989
1960-1969
1985
1980-1989
1960-1969