Warszawa 223 1970


Forrás: 
Saját fotó a régi Warszawámról
Warszawa 223 1970

Viszonylag szép állapotú 1. tulajos Warszawa 223 1970-ből.

Warszawa 223.jpg Warszawa 223 2.jpg Warszawa 223 3.jpg Warszawa 223 4.jpg Warszawa 223 5.jpg Warszawa 223 műszerfal.jpg
Radios20 képe

Nekem autók közül a Warszavák, és az M21-es Volgák tetszenek a legjobban. Én úgy hallottam, hogy volt régebben Warszavából taxi nálunk.

Nagyfater amikor 1963-ban megvette a Kékes tévét Warsavával hozták el.

Az egész család elkísérte a tv-t :-)

Elvileg olyan nagy a hátsó ülése, hogy elfért ott Fater,Fater bátyja, a Kékes tv, és Nagyapám öccse. Nagyon szép kocsi. Úgy hallottam, hogy az oroszok a Pobjeda M20 licenszét adták át a Lengyel testvérünknek:-). És úgy lett a Warsava, amit később módosítgattak. Mindenesetre szerintem, külsőre szebb lett mint a Pobjeda, de ez csak az én véleményem. Szép kocsi a Warszava, nem hiába a lengyelek csinálták.

Tisztelt Puskás Úr!

Öné ez a kocsi? Ha igen akkor tenne fel még róla képeket? Esetleg az utasteréről is? A műszerfalról, van benne rádió? Valamint egy másik kérdés, a kaszni milyen minőségű, egyik rokonomnak volt nagy-Polski-ja az elég hamar rosdásodni kezdett, ez igaz a Warsavára is?

Puskás István képe

Köszönöm, a Warszawa valóban az egyik legjobban sikerült autó, mind formailag, mind pedig használhatóság szempontjából. Bár személy szerint nekem a régebbi M 201-es púpos kasznis tetszik jobban, régebben volt olyanom is. Valóban rendkívül tágas, kényelmes kocsik voltak, az egybeülés miatt elöl elfértek hárman, hátul négyen.

Nálunk a '60-as években nagyrészt Warszawák voltak a taxik, a kisebbek pedig 407-es Moszkvicsok. Nagyapámnak 3 Warszawája is volt, az egyik leselejtezett taxi volt.

Teszek majd föl több képet is:) , bár ez a kocsi már sajnos nem az enyém, anyagi okok miatt túl kellett adnom rajta. Egyébként a veteránosok körében Magyarországon nem annyira népszerű a Warszawa, inkább a Moszkvics 407, Skoda Octavia, Wartburg 311, stb.

Ezért külön öröm számomra, hogy másnak is tetszik a Warszawa, nekem pl. gyermekkorom sok emlékét idézi fel.

Egyébként a kaszni korrózióvédelme a Warszawáknál is siralmas volt, hiába volt vastag lemezből, hamar kikezdte a rozsda.

Nekünk akkoriban Munkácsy tv-nk volt, 1959-ben vették nagyapámék.

 

Üdv.: István

Radios20 képe

Üdvözlöm köszönöm, hogy írt!

Köszönöm, hogy tesz fel még Warszawás képeket.

Lehet egy kérdésem?

A Warszawában gyárilag volt rádió?

 

               Üdv; Radios20

Puskás István képe

Gyárilag nem volt bennük rádió, ha csak nem kért bele a tulaj. De a rádió helye elő van készítve, a takarólemezen van krómozott típusszám: pl.: 203, 204, 223, 224. A púposoknak " Fabrika Samochodów Osobovich" felirat, a Pobedának " Avtozavod Molotova " felirat van a takarólemezen.

Radios20 képe

Köszönöm, hogy írt!

Üdvözlettel; Radios20

Puskás István képe

Itt vannak a képek, amiket ígértem. Majd még teszek fel más Warszawákat is.

Üdv.. István

Radios20 képe

Tisztelt Puskás Úr!

Köszönjük a képeket! Nagyon jók!

Üdvözlettel; Radios20 

Radios20 képe

"Magyarország és Lengyelország két örökéletű tölgy, melyek külön törzset növesztettek, de gyökereik a föld alatt messzefutnak, összekapcsolódtak, és láthatatlanul egybefonódtak. Ezért egyiknek léte és erőteljessége, a másik életének, és egészségének feltétele."

                                                Stanislaw Worcell (1849)

 

Csak megtaláltam, ezt kerestem, mert nem tudtam volna teljesen szórol-szóra idézni :-)

Puskás úr!

 

A kilencvenes évek közepén próbáltál szerválni egy Warsawát. Azzal mi van? Meg lett egyáltalán?

Puskás István képe

Hát most így hirtelen nem tudom konkrétan melyik "Warszawa keresésemre" gondolsz, '96-ban volt egy felújításra szoruló púpos Warszawám, az helyett szerettem volna jobbat. Később 2000-ben vettem ezt a képen látható 223-ast, de már ez sincs meg:((

Talán egyszer, ha anyagilag jobban fogok állni, lesz még...

Radios20 képe

Lesz Warszava modell a "Retroautós-újságban"

Lesz M20-as és 223-as is :-)

 

Üdvözlettel; Radios20

Puskás István képe

Igen, én is láttam, biztosan megveszem őket. :))

Minden fiatalkori élményem ehhez a típushoz fűződik. Ezen tanultam meg vezetni, még mielőtt az M.H.Sz.-nél elkezdtem a tanfolyamot. Ez volt az első családi autónk. A mienk már egybeűlésü volt elől. Ennek csak egy hátulütője volt, hogy a hátsó űlésen levők lefagytak. Sokat vezettem. Ha lenne belőle

modell, biztos megvenném. 40 év után naná, hogy megdobban a szívem, egy szép példány láttán. De szívesen mennék vele egy kört. De tartani már

luxus. 2120-as motor ilyen benzinárak mellett. 

 

Puskás István képe

Örülök, hogy másnak is tetszik ez a típus!:))

Tudomásom szerint minden Warszawa (a púpos és a lépcsőshátú meg a kombi is) elöl egybeüléses volt, kivéve a taxi kivitelt, aminek az utastól elválasztó plexi fal miatt külön ülései voltak.

 

Radios20 képe

Tisztelt Puskás Úr!

 

Ön mint akinek voltak Warszawái. Meg szeretném kérdezni, hogy ha valami elromlik benne, Manapság nagyon nehéz pótolni? Vagy esetleg szélvédő és egyéb üveg részek beszerzése nagyon bonyolult?

Valamint Üzembiztosság terén milyen volt a Warszawa?

Arra lennék kíváncsi, hogy vajon egy jól karbantartott Warszawát mai forgalomban lehetne-e úgy használni mint pl egy Zsigulit? Vagy már inkább csak veterán?

Válaszát előre is köszönöm!

 

Üdvözlettel; Radios20

Puskás István képe

Hát manapság már nem könnyű Warszawához gyári alkatrészeket beszerezni. A felül szelepelt (Zuk, Nysa) S21-es motorral szerelt autókhoz olyan teherautó üzletekben, ahol még forgalmaznak Zuk alkatrészeket, motorikusan szinte mindent be lehet szerezni. Az oldalt szelepelt M20-as motorral már nehezebb a helyzet. Sajnos nálunk üvegből és karosszéria-alkatrészből már nem nagyon lehet gyári újat szerezni, maximum ha valakinek maradt elfekvőben. Viszont lengyel internetes oldalakon még előfordulnak gyári cuccok.

Egyébként a Varsók megfelelő üzemeltetés és odafigyelés mellett üzembiztos, hosszú életű autónak mondhatóak. Mivel mind az OHV mind pedig az SV motoros is hosszú lökető, lassú fordulatú "nyugis", de nagy nyomatékú, hosszú, 3 fokozatú váltóval szerelt autó volt, így a Warszawa annak, aki szereti a lassabb, (tartósan kb. 70-80 km/h) kirándulósabb tempót, hűséges társa lehet még manapság is, persze ilyen benzinárak mellett lehet, hogy jobb megtartani veteránnak.

A Warszawa egy "zsigulisabb" tempó után hamar beégeti a szelepeit, amik amúgy is gyakrabban csiszolásra szorultak, esetleg még hengerfejes is lesz.

Remélem segítettem, üdv.: István

Radios20 képe

Köszönöm válaszát!

Szerintem egy 70-80-as tempó bőven elég.

Nagyon tetszik a Warszawa. Főleg a 223-as. Egyszer volt fent a hasznaltauto-n egy Warszawa 223 viszonylag tűrhető állapotban, még megfizethető áron. Azért kérdeztem, mert így akkor, ha netán a távoli jövőben rátalálnék egy ilyen gépre, nemcsak kizárólagosan veterán, hanem az Ön által elmondottak alapján használható is.

 

Találtam pár szép Warszawát a neten:

 

 

 2212351_0.jpg 

 

 

C9733812_8.jpg

 

 

 

 

Puskás István képe

Nagyon szépek:))

Nekem rengeteg képem  van a netről, köztük gyári fotók  is!:))

Üdv.: István

Radios20 képe

Köszönöm, hogy írt!

Nagyon tetszik ez 223-as típus.

/Bár, nekem van egy olyan tulajdonságom, mondjuk főként keleti autóknál, nyugatiaknál egyedül az Opel Rekord P1, és a Bogár ami tetszik. Keletiben szinte mindegyik gépben fel tudok fedezni valami szépet, szerintem volt rengeteg szép forma köztük. (Warszawát pedig élőben csak egyszer álltalános iskolás koromban láttam, valamint most nemrég Olyan Balatonlelle környékén van egy park szerűség, vonatból láttam, ott áll egy elég viharvert fekete. De csak elsuhant a vonat nem láttam jól. Nem biztos, hogy lelle. Balaton valami. Zagreb IC-vel mentem Balatonszentgyörgyről- Bp. Keletibe. valamelyik Balatonos településen volt.) De mindent összevetve nagyon szép nekem, mert teljesen egyedi. Mivel egy csőrös kaszni lépcsős háttal. Az M20-as az nekem igaz, hogy más a hűtőrács, és még pár dolog, de az nagyon Pobjedás. A 223 viszont teljesen egyedülálló forma szerintem.

 

Üdvözlettel; Radios20

Radios 20 nak!

Azt a balatoni Warszavát én lefényképeztem. ha akarod eltudom küldeni

e-mail-ben. Van róla egy sorozatom.

Üdv: János

Radios20 képe

Üdv!

 

Köszönöm szépen előre is!

Címem bognar1207@gmail.com

 

Köszönettel; Radios20

Puskás Istvánnak!

A púpos, a 203-as osztott űlésüek voltak. Apám ezekkel, ill. a kis 407-es

Moszkviccsal kezdett taxizni.  A JA 02-10, a 12-50-es púposok, az

54-76-os már lépcsőshátú osztott űlésüek voltak. Ezt onnan tudom,hogy mikor ügyeletes vol, elvitt engem is, és az első űlés háttámláját előre-

hajtva, azon kártyáztunk. A 66-52-es már 223-as egybepados volt. Ilyet

vett ő is. Amikor átfényezték, szakasztott ilyen lett, mint a képen. Még a színárnyalata is stimmel. Szóval szép emlékek fűznek hozzá. A töréstesztje, a nagy és vastag lemeze miatt, meglehetősen biztonságos volt.

Tiszt. János

Puskás István képe

Tisztelt Zeller János Úr!

 

Nekem is volt a 223-as előtt egy 1959-es M201-es púposom is, az is egybeüléses volt. Keszthelyen van egy ismerősömnek is púposa, meg egy púpos Győrladaméren, és Mecsekpölöskén is, mindegyiknek egybeülése van. A nagyapámnak is voltak Warszawái: 204-es (lépcsőshátú, de még SV motoros) az valaha taxi volt, az Ön által írt lehajtható külön ülésekkel.

Utána volt civil 203-asa, végül 223-asa, mindkettő egybeüléses volt.

A gyári Warszawa üzemi utasításaim (a púposé és a 223-asé is) egybeülésesnek írja a Warszawákat, kivéve egy 1965-ös cikk az Autó- Motorban, ahol külön tárgyalja a taxi kivitelt. Ott is azt írja, hogy kifejezetten a taxi kivitelbe készültek a lehajtható külön ülések.

De pl. púposban vagy Pobedában még nem láttam osztott ülésest.

Üdvözlettel: István 

Puskás István képe

Utána néztem, és a taxi kivitel a púposban is osztott üléses volt.

Tehát akár púpos, akár 203, 204, 223 vagy 224-es volt a Warszawa mindegyikből csak a gyári taxi kivitel volt osztott üléses. Egyébként a taxi vállalatok, ha kevés volt a taxi kivitel, befogtak civil kialakítású autókat is, kockás matricákkal ellátva, így lehetett a 223-as taxi egybeüléses.:))

T. Mindenki!

Elnézést, de lehet, hogy keverem ezeket a több mint 40 éves emlékeket.

Tényleg az apám első lépcsőshátú taxija kalitkás volt, amit mindenki szidott. Az előrehajtott első űléstámlájú autó akkor most bizonytalan vagyok, melyik lehetett. Lehet, hogy az már a zsigulis korszak volt? A rendszámok azonban stimmelnek.

Üdv mindenkinek! János

Puskás István képe

Tisztelt Zeller János Úr!

 

Ön jól emlékszik, a "kalitkás" taxi Warszawáknak az anyósülése dönthető háttámlás volt.

Üdv.: István

Reklám az egyik 1970-es Autó Motorban.