Opel taxi 1951-ben
leguan, 2009, január 6 - 08:25
Forrás:
Kor-képek 1948-1955 MTI 2007.A Nemzeti Autótaxi Vállalat fiatal női sofőrje a Ferenciek terén. (A taxi az 1947-es Opel Olympia.)
»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
Opel
Opel Astra
1992
1992
Opel Capitan
1956
1956
Opel caravan
1956
1956
Opel Caravan
Akkor és Most
Akkor és Most
Opel coupé játékautók
1980-1989
1980-1989
Opel Kadett
Találat: 2
Találat: 2
Opel Record B
1965
1965
Opel six
1939
1939
Opel Vectra
1994
1994
taxi
Autótaxi
1972
1972
Autótaxi
1973
1973
Autótaxi központ
1977
1977
Budataxi
1987
1987
Dacia TAXI
1985
1985
Ez milyen taxi lehet?
Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat
Főtaxi
Találat: 2
Találat: 2
Főtaxi
1980-1989
1980-1989
Főtaxi
1993
1993
Főtaxi hirdetés
1986
1986
Főtaxi kockás
1986
1986
Londoni Taxi
Akkor és Most
Akkor és Most
Magomobil taxi
1925
1925
RASE 93 taxióra
1993
1993
Skoda Taxi
1970-1979
1970-1979
Szöv taxi
1970-1979
1970-1979
SZÖV. Taxi
1978
1978
távos román amt taxi
1989
1989
Taxel taxióra
1986
1986
Taxi
Találat: 3
Találat: 3
Taxi szabadjelzõ
1983
1983
Taxiállomás
1930-1939
1930-1939
Taxisblokád
1990
1990
Volán taxi
1970
1970
Volga taxi
1958
1958
Üdvözlöm!
Biztos nem Moszkvics?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel; Radios20
Az első Moszkvics (a 401-es) gyártását 1950-ben kezdték el a Moszkvai Autógyárban. Az első példányok 1954-ben jutottak el Magyarországra. Tehát ez nem Moszkvics. Viszont elgondolkodtató, hogy miből lett a Moszkvics. Bizony a háborús jóvátételként leszerelt és a Szovjetúnióba szállított rüsselsheimi Opel-gépsoron.
A Moszkvics 401 gyártásának kezdetével nem voltam tisztában. De azon gondolkozom, hogy esetleg nem-e a kép fiatalabb, mert mégis csak Moszkvicsnak nagyobb a valószínűsége talán mint, hogy Opel legyen szerintem. Bár, elképzelhető végül is, hogy az Opel sem annyira valószinűtlen. '45-előttről maradhatott. Jaj bocsánat, most nézem, hogy 1947-es az Opel. Hmm. Hát... Nem éltem akkor, lehet. Bár szerintem nagyobb a valószínűsége, hogy Moszkvai. Kitudja. Háború után hoztak volna be a taxinak nyugati kocsit? Ilyen lehet?
Előre is köszönöm a választ!
Üdv; Radios20
Kedves Radios20! A képen lévő taxi NEM Moszkvai,hanem egy valódi opel. Ez 101%. Az a feltételezés,hogy hoztak volna be háború után taxinak Opelt,az sem valós. A legvalószínübb,hogy itt maradt,több társával,amelyek az állam kezébe kerültek. Ezt mondom azért,mert 47-ben jóapám vett egy Sevró kisteherautót,ami elötte is magán tulajdonban volt. Ekkor még egy betű,és négy számból állt a rendszám. (U 81xx) Két évre rá sikerült forgalomba helyezni,már új rendszámmal. Ez SD 8xx-volt. Egy évre rá egy szép napon jött egy levél,amiben az autó után érdeklődtek az illetékesek.-A többit már nem írom le.Talán azért mert akkor 1950-et mutatott a naptár.
Üdv:Géza
Tisztelt Laki Úr!
Köszönöm a történetet!
Üdvözlettel; Radios20
Viszont egy biztos is a képen egy Taxis is van :)
Egyenruhában. Ami ma már nem jellemző.
Netán Állami kocsi volt?
üdv.: oldtimer
Érdekes a gumi mintázata.
Mivel több hozzászólónak sem sikerült beazonosítani a tipust, most pontot tehetünk a találgatások végére. Sem Moszkvics sem Opel, még a 101 %-ig biztos hozzászólónak sincs igaza. Valóban nagyon hasonló az egymáshoz közel épített fényszórók és a hűtőmaszk elhelyezkedése az említett márkákhoz, de bármilyen meglepő ez a háború után államosított szürketaxi cég egyik jellemző francia gyártmányú Renault BFK4 Juvaquatre tipusa. Egy képkereső programba bepötyögve megbizonyosodhatunk róla. Egyébként a vita tárgyát képező Opel és Moszkvics első lökhárítójának végein vízszintes préselés látható közép magasan és a sárvédők középtengelyében látható él sincs a német tipuson, nem beszélve a géptető orr részének formájáról !
És, egy kép, ami többet mnd 1000 szónál:
Kalmopirin