Opel taxi 1951-ben
leguan, 2009, január 6 - 09:25
Forrás:
Kor-képek 1948-1955 MTI 2007.
A Nemzeti Autótaxi Vállalat fiatal női sofőrje a Ferenciek terén. (A taxi az 1947-es Opel Olympia.)
»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
Opel

1992

1956

1956
Akkor és Most

1980-1989

Találat: 2

1965

1939

1994
taxi

1972

1973

1977

1987
1985

Ismeretlen évjárat

Találat: 2

1980-1989
1993

1986

1986
Akkor és Most

1925

1993

1970-1979

1970-1979

1978

1989

1986

Találat: 3

1983

1930-1939

1990

1970

1958
Üdvözlöm!
Biztos nem Moszkvics?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel; Radios20
Az első Moszkvics (a 401-es) gyártását 1950-ben kezdték el a Moszkvai Autógyárban. Az első példányok 1954-ben jutottak el Magyarországra. Tehát ez nem Moszkvics. Viszont elgondolkodtató, hogy miből lett a Moszkvics. Bizony a háborús jóvátételként leszerelt és a Szovjetúnióba szállított rüsselsheimi Opel-gépsoron.
A Moszkvics 401 gyártásának kezdetével nem voltam tisztában. De azon gondolkozom, hogy esetleg nem-e a kép fiatalabb, mert mégis csak Moszkvicsnak nagyobb a valószínűsége talán mint, hogy Opel legyen szerintem. Bár, elképzelhető végül is, hogy az Opel sem annyira valószinűtlen. '45-előttről maradhatott. Jaj bocsánat, most nézem, hogy 1947-es az Opel. Hmm. Hát... Nem éltem akkor, lehet. Bár szerintem nagyobb a valószínűsége, hogy Moszkvai. Kitudja. Háború után hoztak volna be a taxinak nyugati kocsit? Ilyen lehet?
Előre is köszönöm a választ!
Üdv; Radios20
Kedves Radios20! A képen lévő taxi NEM Moszkvai,hanem egy valódi opel. Ez 101%. Az a feltételezés,hogy hoztak volna be háború után taxinak Opelt,az sem valós. A legvalószínübb,hogy itt maradt,több társával,amelyek az állam kezébe kerültek. Ezt mondom azért,mert 47-ben jóapám vett egy Sevró kisteherautót,ami elötte is magán tulajdonban volt. Ekkor még egy betű,és négy számból állt a rendszám. (U 81xx) Két évre rá sikerült forgalomba helyezni,már új rendszámmal. Ez SD 8xx-volt. Egy évre rá egy szép napon jött egy levél,amiben az autó után érdeklődtek az illetékesek.-A többit már nem írom le.Talán azért mert akkor 1950-et mutatott a naptár.
Üdv:Géza
Tisztelt Laki Úr!
Köszönöm a történetet!
Üdvözlettel; Radios20
Viszont egy biztos is a képen egy Taxis is van :)
Egyenruhában. Ami ma már nem jellemző.
Netán Állami kocsi volt?
üdv.: oldtimer
Érdekes a gumi mintázata.
Mivel több hozzászólónak sem sikerült beazonosítani a tipust, most pontot tehetünk a találgatások végére. Sem Moszkvics sem Opel, még a 101 %-ig biztos hozzászólónak sincs igaza. Valóban nagyon hasonló az egymáshoz közel épített fényszórók és a hűtőmaszk elhelyezkedése az említett márkákhoz, de bármilyen meglepő ez a háború után államosított szürketaxi cég egyik jellemző francia gyártmányú Renault BFK4 Juvaquatre tipusa. Egy képkereső programba bepötyögve megbizonyosodhatunk róla. Egyébként a vita tárgyát képező Opel és Moszkvics első lökhárítójának végein vízszintes préselés látható közép magasan és a sárvédők középtengelyében látható él sincs a német tipuson, nem beszélve a géptető orr részének formájáról !
És, egy kép, ami többet mnd 1000 szónál:
Kalmopirin