Opel taxi 1951-ben


Forrás: 
Kor-képek 1948-1955 MTI 2007.
Opel taxi 1951-ben

A Nemzeti Autótaxi Vállalat fiatal női sofőrje a Ferenciek terén. (A taxi az 1947-es Opel Olympia.)

Radios20 képe

Üdvözlöm!

Biztos nem Moszkvics?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel; Radios20

leguan képe

Az első Moszkvics (a 401-es) gyártását 1950-ben kezdték el a Moszkvai Autógyárban. Az első példányok 1954-ben jutottak el Magyarországra. Tehát ez nem Moszkvics. Viszont elgondolkodtató, hogy miből lett a Moszkvics. Bizony a háborús jóvátételként leszerelt és a Szovjetúnióba szállított  rüsselsheimi Opel-gépsoron.

Radios20 képe

A Moszkvics 401 gyártásának kezdetével nem voltam tisztában. De azon gondolkozom, hogy esetleg nem-e a kép fiatalabb, mert mégis csak Moszkvicsnak nagyobb a valószínűsége talán mint, hogy Opel legyen szerintem. Bár, elképzelhető végül is, hogy az Opel sem annyira valószinűtlen. '45-előttről maradhatott. Jaj bocsánat, most nézem, hogy 1947-es az Opel. Hmm. Hát... Nem éltem akkor, lehet. Bár szerintem nagyobb a valószínűsége, hogy Moszkvai. Kitudja. Háború után hoztak volna be a taxinak nyugati kocsit? Ilyen lehet?

Előre is köszönöm a választ!

Üdv; Radios20

Laki Géza képe

Kedves Radios20! A képen lévő taxi NEM Moszkvai,hanem egy valódi opel. Ez 101%. Az a feltételezés,hogy hoztak volna be háború után taxinak Opelt,az sem valós. A legvalószínübb,hogy itt maradt,több társával,amelyek az állam kezébe kerültek. Ezt mondom azért,mert 47-ben jóapám vett egy Sevró kisteherautót,ami elötte is magán tulajdonban volt. Ekkor még egy betű,és négy számból állt a rendszám. (U 81xx) Két évre rá sikerült forgalomba helyezni,már új rendszámmal. Ez SD 8xx-volt. Egy évre rá egy szép napon jött egy levél,amiben az autó után érdeklődtek az illetékesek.-A többit már nem írom le.Talán azért mert akkor 1950-et mutatott a naptár.

Üdv:Géza

Radios20 képe

Tisztelt Laki Úr!

 

 

 

Köszönöm a történetet!

 

        Üdvözlettel; Radios20

Érdekes a gumi mintázata.

Mivel több hozzászólónak sem sikerült beazonosítani a tipust, most pontot tehetünk a találgatások végére. Sem Moszkvics sem Opel, még a 101 %-ig biztos hozzászólónak sincs igaza. Valóban nagyon hasonló az egymáshoz közel épített fényszórók és a hűtőmaszk elhelyezkedése az említett márkákhoz, de bármilyen meglepő ez a háború után államosított szürketaxi cég egyik jellemző francia gyártmányú Renault BFK4 Juvaquatre tipusa. Egy képkereső programba bepötyögve megbizonyosodhatunk róla. Egyébként a vita tárgyát képező Opel és Moszkvics első lökhárítójának végein vízszintes préselés látható közép magasan és a sárvédők középtengelyében látható él sincs a német tipuson, nem beszélve a géptető orr részének formájáról !

És, egy kép, ami többet mnd 1000 szónál:

 

 

Kalmopirin