Trabant embléma


Forrás: 
commons.wikimedia.org/wiki/File:Trabant_logo.svg
Trabant embléma

Az egykor oly gyakran látott autó mára logóstól- mindenestől igencsak eltünt. Ki mit gondol, probléma ez?

NofreT képe

Nem értem, hogy mire vagy kíváncsi.

itt is van kérdés:

http://www.retronom.hu/node/14316
feltöltöttem a Kresz-vizsgára előkészítő könyv első oldalait.
Nekem meglepő volt.
Magánkézben lévő autók száma:
1959-ben néhány ezer
1969-ben megközelíti a 200000 (kettőszázezer) darabot.
Hihetetlenül alacsony szám.
Azt sajnos nem tudom, hogy most 2009-ben mennyi van.

Még meg lehet toldani a kérdéseket azzal, hogy ezekből hány volt trabant
Nofre

Ez jó kérdés! Ha azt nem tudjuk,hogy 2009-ben mennyi autónk van,honnan lehetne megtudni hogy ebből mennyi a trabant? Utánna kellene számolni.

NofreT képe

Hirtelen azt sem tudom, hogy mikor jelent meg a trabant.
Nofre

T:NofreT! 1960-61,mert 62.februárjában már CF-es trabiba ültem.(Ez még 500-as motorral volt)
Ü:lgp

NofreT képe

köszönöm, akkor valamivel közelebb vagyunk.
1969-ben megközelíti a 200000 - akkor a kettőszázezerből mennyi lehetett trabant?

Ebből látszik, hogy 69-ben még milyen ritka volt az autó Magyarországon.
Kettőszázezer a közel tízmilliós lakosághoz képest.

Nofre

...időszakban eléggé meredeken nőtt a gépkocsik száma.Így még saccolni sem lehet,ugyanis ekkor érkezett "rengeteg"új típus is.Így marad a nagy kérdés továbbra is. Üdv.

1969-ben megközelíti a 200000 darabot

ez a megugrás eredménye, mert 1969, az már majdnem 1970 :)
Nofre

Na, úgy látom egy kicsit félre értett mindenki.
A kérdés arra vonatkozott, hogy az problémai-e, hogy a Trabant mint jelenség vagy kultusz szimbólum esetleg mint használati tárgy eltűnt a mindennapok Magyarországáról.

Nem értette szerintem senki félre,csak ezekszerint a jelenlegi trabant állomány darabszáma érdekesebbnek bizonyult.
De hogy az eredeti témához is szóljak,én egy 26-éves trabit cseréltem le 10 éves Tico-ra.Ha a trabi lassan kikopik alólunk,nem nagy kár ér bennünket.De azt illik tudni,hogy anno egy trabi nagyobb szám volt, mint ma egy hasonló kaliberű kiskocsi.
Ü:lgp

Éppen az a lényeg, amit a számok tükre mutat. Az, hogy autó volt. Aki elérte, hogy legyen saját autója, az elért valamit. (de ez más országokban is így volt)Ezért nem értem az eredeti kérdés értelmét: mire kíváncsi a kérdező?
mert ez nekem kissé zavaros:

A kérdés arra vonatkozott, hogy az problémai-e, hogy a Trabant mint jelenség vagy kultusz szimbólum esetleg mint használati tárgy eltűnt a mindennapok Magyarországáról.

probléma?
jelenség?
kultusz szimbólum?
használati tárgy?

Egy kifejlesztett gépkocsitípus, adott gazdasági, társadalmi, technológiai fejlettségű környezetben, ami megvehető volt, bár látható, hogy az autók száma (típustól függetlenül) csekély volt akkor.

Most, 2009-ben kinek, milyen problémát jelentene az, hogy ma nem gyakori?

Nofre

A kérdés jól lett feltéve!!! Ugyanis: A trabant tulajdonosokat öt évenként sokkolják azzal a bejelentéssel,hogy ekkor meg akkor ki lesznek a trabik vonva a forgalomból,mivel azok a környezetre veszélyesek.(Ha jól emlékszem,1980 volt az első dátum)Most jött el az idő,hogy mégsem vonják ki,ha a tulajdonos az előirt feltételeknek megfelelő kocsit "tud produkálni"ami már környezet szennyezést nem okoz.
Ennek ellenére,a trabik (és az összes kétüteműek)korszaka lejárt.Ezzel egyidejűleg egy autós társadalmi rétegnek is.Gondolom a kérdés feltevőnek az volt a szándéka,hogy ezt a csoportot megszólítsa,annak véleményét kikérje.Én legalább is így értelmezem.
Ü:lgp

Te így értelmezed, én meg megpróbáltam megfejteni, hogy mit akar kérdezni a
"Mindennapok vizuális objektumai 1900-1999"
témakörben.

Nofre

.....megszólal a "mano" És akkor megtudjuk mit is akar,mire kíváncsi.

Na szóval! (legalábbis nekem) A Trabant egy korkép vagy rendszer-tükör, nevezzük ahogy akarjuk. Valahol halottam hogy akinek nem volt autója az Trabantra vágyott, akinek Trabija volt az Ladát akart, stb.
A kérdés pedig arra vonatkozott, hogy: Jó hogy leginkább csak nosztalgia bulikin látható (és így a fiatalabbaknak is megőrződik /beszélek a majd 20 évemmel/) vagy azért néhány őrült (persze akinek ezt a pénztárcája megengedi) megtarthatta volna és nem pedig hűtlenül eldobja a nehezen megszerzett kocsit.
És itt nem azokról a honfitársainkról beszélunk akik valamilyen fogyatékosságban szenvednek és ez az egyetlen megfizethető közlekedési eszköz amelyel hosszabb távra is eljuhatnak vagy elvégezhetik napi teendőiket.

Ha még így is zevaros, bocsánat.
De nehezen megfogalmazható a dolog, és ha meglátok néha egy-egy Trabantot bennem is felmerül a kérdés...

NGA képe

Kedves Mano66. Nem tudom hol laksz, de itt Pécsett például elég sok trabi van még,és ha elmész egy veterántalálkozóra, akkor ott is sok van. Az a kérdés, hogy a mindennapi használatban mennyi lehet. Erre írok egy pár sort neked.
Én Pécsett lakom, és 32 km-re járok dolgozni. 2 autóm van: Egy 1966-os VW bogár,és egy 1991-es Golf 2. A Golffal járok, mivel a forgalomban bizony a bogárral nem lehet tartani azt a ritmust, amit a többi autó tart. Azaz ha nem akarom, hogy folyamatosan kamionok előzzenek meg életveszélyesen, akkor bizony Golffal kell mennem. De én is szívesebben mennék bogárral. Sok trabis szerintem ezért is vált meg a trabitól. Mint veterán nem tarja meg, de a mai forgalomban életképtelen szinte.

Radios20 képe

Üdv NGA!

Mennyit fogyaszt egy VW Bogár, és mennyivel bír menni?
Tudom nem kapcsolódik szervesen a témához, de érdekelne, ha nem baj.
Előre is köszönöm a választ!
Üdv; Rafios20

NGA képe

Az én bogaram:
Országút (autópálya - Pécs-Rovinj) 6 liter
Országút 7 liter
Város 8-9 liter

Végsebesség általában 120-140 km/h között motortól függően.

Radios20 képe

Üdv!

Köszönöm a választ.

Üdv; Radios20

nekem nem korkép-tükör.
Most akkor tőlem pedig azt hallhatod, hogy nem volt autónk, és nem vágytunk rá.
Ezt "akinek nem volt autója az Trabantra vágyott, akinek Trabija volt az Ladát akart" azért nem merném általánosnak nevezni. A környezetemben sem tapasztaltam ilyet.

"hűtlenül eldobja a nehezen megszerzett kocsit."
Egy kocsit fenn kell tartani, használni kell. Üzemanyag, szervíz, alkatrészek, egyéb költségek. Aki saját kocsiját meg tudta (tudja) jvítani, az mentesül a költségektől. Inkább úgy fogalmaznék, hogy kénytelen volt megválni tőle, bármilyen hűséges alkat is volt. A kocsi életkorával arányosan nőtt a fenntartási költség, de ez ma is így van. 2000 után azt hiszem sokkal gyorsabban cserélték a kocsikat, mint korábban.
Ültem trabantban mint utas, és ladában is. Nem csodálom azokat, akik váltani akartak, a trabant rettenetesen rázott, és büdös füstöt eregetett hátul. Mert kétütemű.
Viszont a faszéntüzeléses autóhoz képest igen korszerű szerkezet volt :)
Nofre

Ha már elő lett hozva,próbálok rá válaszolni.(Remélem nem okozok gondot megint)A vita az volt,hogy fagáz vagy faszéngáz hajtotta azt a bizonyos buszt.Mind a két verzió végig lett ragozva,döntés nem született.Gondolom most se lesz,de az "ügy lezárásához"az alábbiakat szeretném még mondani.
Saját szememmel,kb.4-5 éves koromban láttam mikor a BSzKRT-nál, buszsofőrként dolgozó édesapám egy FAGÁZZAL működő autóbusszal (gondolom "feketefuvarként")a zuglói házunhoz egy Tücsök becenevű kályhát
hozott haza.A busz belső terében hátul egy dobozban, vékonyra vágott,gyújtóshoz hasonló és méretű 3-4 maroknyi fa volt.Ez képezte az üzemanyagot.Hogy ez valós-e vagy sem,azt már én bizonyítani nem tudom.Ezek ellenére kitarok amellett,hogy a kocsik és buszok zöme Fagázzal üzemelt.
Ü:lgp

Trabant


embléma


Áfész embléma
Találat: 2
Autóklub emblémák
Akkor és Most
BKV embléma
Találat: 2
EAG embléma
1970-1979
Fékon embléma
Találat: 2
FTV embléma
1980-1989
GAZ embléma
Ismeretlen évjárat
LRI embléma
1980-1989
Malév embléma
Találat: 2
Nysa embléma
1970-1979
Orion embléma
Találat: 2
Orion embléma matrica
Ismeretlen évjárat