MÁV 424-es gőzmozdony
Csuby, 2009, szeptember 9 - 20:57
Forrás:
Saját képeslapA képeslapot a TOP CARD Kiadó készítette. Fotó: Német István
A lap hátuljára a következő van írva (németül is):
A MÁV 424,247 psz-ú nosztalgiagőzöse a "The Imperial Explorer" különvonattal Szarvaskő állomáson, 1997. március 2-án.
Gyártó: MÁVAG Budapest 1955.
Teljesítmény: 1470 kW
Max. sebessége: 90 km/h
»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
MÁV
Máv
1968
1968
MÁV
Találat: 3
Találat: 3
MÁV
1987
1987
Máv 323 gőzmozdony
1909
1909
MÁV csizma Tótkomlósi C.K.T.SZ.
Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat
MÁV előléptetés
1983
1983
MÁV igazolvány
Találat: 2
Találat: 2
MÁV kártyanaptár
Találat: 2
Találat: 2
MÁV kocsiszolgálati kézikönyv
1930-1939
1930-1939
MÁV M63 DVM-10 mozdony
1970-1979
1970-1979
Máv menetjegy
1961
1961
Máv menetjegy
Találat: 2
Találat: 2
MÁV menetjegy
1967
1967
Máv menetjegy
Találat: 2
Találat: 2
Máv menetjegy (reformjegyek)
1990-1999
1990-1999
MÁV menetrend
1979
1979
MÁV reklámzacskó
Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat
MÁV Utasellátó
1957
1957
MÁV vonat Királyréti kisvasút
Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat
MÁVAG autóbusz
1952
1952
Mávag autóbusz
Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat
Mávag ünnepség
1949
1949
Mávaut - Utasellátó
1960-1969
1960-1969
MÁVAUT Helyi járat megálló
1950-1959
1950-1959
Mávaut Ikarus
1967
1967
Mávaut megálló tábla
1960-1969
1960-1969
MÁVAUT megállótábla
1950-1959
1950-1959
Mávaut menetjegy
1953
1953
Mávaut menetjegy
1964
1964
A '20-as években ilyen fotótechnikájú képeslap jelent meg?
A mozdony kezdte a pályafutását 1924-ben. A képeslap talán a 70-es, 80-as évekből származhat. Bár az Imperial Explorer tábla kissé zavarba ejtő. Ilyen brit pompa minimum a Mallard sebességi rekorder mozdonynak járna :) .
Természetesen a mozdony a retró és nem a képeslap.
A Imperial Explorer táblát én sem értem hogy került rá.
Lehet, hogy filmforgatás kedvéért biggyesztették rá. Még mindig jobb próbálkozás, mint amikor valamelyik magyar háborús filmben ruszki AN-2-es röpködött horogkereszttel a farokrészén.
Amíg a bányában jártam, megoldódott a kérdés :)
Azért ideteszem az eredményt:
Utána lehet nézni a 424,247 pályaszámú mozdony adatainak a neten (gyártási év, pályamozgás)
néhány videó linkjét ideteszem
http://www.youtube.com/watch?v=igxd9KIgGcA
http://www.youtube.com/watch?v=HAccaOTHYjM
http://www.youtube.com/watch?v=0t_C8QG0zcc
index-fórum:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?go=91207479&t=9036868
ui:
Mint lejjebb látszik, 1924-ben készült el a mozdony
A 424-es mozdony történetét jól ismerem (már csak egyik unokám révén is, aki mozdony-rajongó). Kérdésem a képeslap idejére vonatkozott.
Itt megint előjött egy korábbi kérdés: ha valaminek egy valamikori ábrázolásáról teszünk fel képet, akkor mi legyen a dátumozás? A valaminek a keletkezési ideje, vagy az ábrázolás ideje? Vagyis ha pl. a Lánchídról 1952-ben készült képeslapot mutatunk, akkor 1952 vagy 1849 a helyes dátum? Ha azt vesszük figyelembe, hogy a retronom.hu egy nagyon számottevő archíválási helye az internetes információtömegnek, akkor pontosabb adatokat kellene közölni. Vagyis ilyen esetekben mindkettőt (kihasználva azt a jó lehetőséget, hogy a képekhez lehet szöveget fűzni). A mostani konkrét esetben fontos információ az is, hogy mikor jött létre ez a csodálatos mozdony (a magyar ipar egyik csúcsteljesítménye), de az is, hogy a '20-as években még nem készültek ilyen kivitelezésű képeslapok, és nem volt a mozdonyokon "explorer"-es tablica. Hanem mikor?
leguan !
Igazad van, javítottam. Végül is, a mozdony és a képeslap is retró.
Köszi!
Képed informatív értéke egyből megduplázódott : -)
A kép már régebben be volt szkennelve nekem. Most előkerestem az eredeti képeslapot, és újra írtam a képaláírást.
Kedves leguan !
Most az információ értéket négyzetre emeltem ? :-))
Hú, ez már aztán valami!
Határ a csillagos ég!
Nem is tudtam erről az "Imperial Explorer" különvonatról. Most utánanéztem a gúglin, de csak annyit találtam, hogy 1999-ben is közlekedett, akkor egy Nohab húzta és útvonala: Tapolca-Budapest-Szeged-Lajosmizse-Eger-Budapest volt.