MÁV 424-es gőzmozdony
Csuby, 2009, szeptember 9 - 20:57
Forrás:
Saját képeslapA képeslapot a TOP CARD Kiadó készítette. Fotó: Német István
A lap hátuljára a következő van írva (németül is):
A MÁV 424,247 psz-ú nosztalgiagőzöse a "The Imperial Explorer" különvonattal Szarvaskő állomáson, 1997. március 2-án.
Gyártó: MÁVAG Budapest 1955.
Teljesítmény: 1470 kW
Max. sebessége: 90 km/h
»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
MÁV

1968

Találat: 3

1987

1909
Ismeretlen évjárat

1983

Találat: 2

Találat: 2

1930-1939

1970-1979

1961

Találat: 2

1967

Találat: 2

1990-1999

1979

Ismeretlen évjárat

1957

Ismeretlen évjárat

1952

Ismeretlen évjárat

1949

1960-1969

1950-1959

1967

1960-1969

1950-1959

1953

1964
A '20-as években ilyen fotótechnikájú képeslap jelent meg?
A mozdony kezdte a pályafutását 1924-ben. A képeslap talán a 70-es, 80-as évekből származhat. Bár az Imperial Explorer tábla kissé zavarba ejtő. Ilyen brit pompa minimum a Mallard sebességi rekorder mozdonynak járna :) .
Természetesen a mozdony a retró és nem a képeslap.
A Imperial Explorer táblát én sem értem hogy került rá.
Lehet, hogy filmforgatás kedvéért biggyesztették rá. Még mindig jobb próbálkozás, mint amikor valamelyik magyar háborús filmben ruszki AN-2-es röpködött horogkereszttel a farokrészén.
Amíg a bányában jártam, megoldódott a kérdés :)
Azért ideteszem az eredményt:
Utána lehet nézni a 424,247 pályaszámú mozdony adatainak a neten (gyártási év, pályamozgás)
néhány videó linkjét ideteszem
http://www.youtube.com/watch?v=igxd9KIgGcA
http://www.youtube.com/watch?v=HAccaOTHYjM
http://www.youtube.com/watch?v=0t_C8QG0zcc
index-fórum:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?go=91207479&t=9036868
ui:
Mint lejjebb látszik, 1924-ben készült el a mozdony
A 424-es mozdony történetét jól ismerem (már csak egyik unokám révén is, aki mozdony-rajongó). Kérdésem a képeslap idejére vonatkozott.
Itt megint előjött egy korábbi kérdés: ha valaminek egy valamikori ábrázolásáról teszünk fel képet, akkor mi legyen a dátumozás? A valaminek a keletkezési ideje, vagy az ábrázolás ideje? Vagyis ha pl. a Lánchídról 1952-ben készült képeslapot mutatunk, akkor 1952 vagy 1849 a helyes dátum? Ha azt vesszük figyelembe, hogy a retronom.hu egy nagyon számottevő archíválási helye az internetes információtömegnek, akkor pontosabb adatokat kellene közölni. Vagyis ilyen esetekben mindkettőt (kihasználva azt a jó lehetőséget, hogy a képekhez lehet szöveget fűzni). A mostani konkrét esetben fontos információ az is, hogy mikor jött létre ez a csodálatos mozdony (a magyar ipar egyik csúcsteljesítménye), de az is, hogy a '20-as években még nem készültek ilyen kivitelezésű képeslapok, és nem volt a mozdonyokon "explorer"-es tablica. Hanem mikor?
leguan !
Igazad van, javítottam. Végül is, a mozdony és a képeslap is retró.
Köszi!
Képed informatív értéke egyből megduplázódott : -)
A kép már régebben be volt szkennelve nekem. Most előkerestem az eredeti képeslapot, és újra írtam a képaláírást.
Kedves leguan !
Most az információ értéket négyzetre emeltem ? :-))
Hú, ez már aztán valami!
Határ a csillagos ég!
Nem is tudtam erről az "Imperial Explorer" különvonatról. Most utánanéztem a gúglin, de csak annyit találtam, hogy 1999-ben is közlekedett, akkor egy Nohab húzta és útvonala: Tapolca-Budapest-Szeged-Lajosmizse-Eger-Budapest volt.