Malév Tu-154 repülőgép

A régi festés 1982
A típust az 1960-as évek közepén tervezték, és az első gép 1968-ban repült először.
A szovjet gyártmányú, közepes hatótávolságú repülőgép három törzsvégre szerelt hajtóművel rendelkezett. Kabinja, változatoktól függően maximálisan 170 utas befogadására alkalmas. A nagyfokú műszerezettsége, automatizáltsága révén jóval bonyolultabb időjárási körülmények között is végezhetett le, és felszállásokat, mint elődei.
A típusra alapozva a Malév tovább bővítette vonalhálózatát, és átvették az eddig IL-18 -cal repült hosszabb vonalakat, ilyen volt a Budapest-Athén-Kairó, a Budapest-Larnaca és még számos más járat is.
HA-LCG "Géza" 1975. november 24-én érkezett Ferihegyre a Malévhez a típus ötödik gépeként, de még nem ezzel a festéssel, amely most is látható. A Tu-154B változatú repülőgép többszöri korszerűsítéssel már jóval több kényelmet tudott nyújtani az utasoknak, mint a kistestvére a Tu-134-es. Engedélyezett üzemidejének lejárta miatt 1992. július 31-én teljesítette az utolsó utasjáratát. 1994 szeptemberében került a kiállítási helyre.
A típus történetéhez az is hozzátartozik, hogy a Malév 2001. március 31-gyel az összes megmaradt Tu-154-et kivonta a forgalomból, így az 1973-től üzemeltetett 18 db gépből már csak három látható Magyarországon.
F: bud.hu







- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail

Találat: 11

1985

1980-1989
1970-1979

Találat: 2

Akkor és Most

Ismeretlen évjárat

1980-1989

1970-1979

1980-1989

Találat: 2
1960-1969

Találat: 2

1960-1969
1969

Ismeretlen évjárat

Találat: 2
Találat: 6

Találat: 4
Akkor és Most

Akkor és Most

Találat: 3

1969
1990-1999

1967

1980-1989
Találat: 2
1980-1989

1990-1999