ALPINE TDA-7638R autóhifi-fejegység
Kezembe akadt egy különleges autórádió, ill. "rádiótuner+deck+előerősítő", ui ez a modell nem tartalmaz teljesítményerősítőt, csak 2x2db függetlenül szabályozható vonalszintű (500mV) kimenetet végerősítő(k) számára.
Bizony, mára már a kazettás autórádió is "retróvá" vált, noha a szóban forgó gép 1995-ös modell. A "különleges" szó itt a minőségre és a szolgáltatásokra értendő, főképp a maga korában. Ez a modell a '90-es évek közepén az autóhifi felső fokát jelentette: RDS, CD-tár vezeérlés, infra-távvezérelhetőség (az is megvan hozzá) és egy sor különleges szolgáltatás: váltható színű kezelőpanel, és ún. "FuzzyLogic"-áramkör: az előlapi kis mikrofonkapszula - aktiválás esetén - folyamatosan figyeli az utastér zaját, annak összetevőit; spektrumanalízist,-és burkológörbét készít, ennek megfelelően emeli-vágja szubmély, a mély, és középtartományt. (mindenki tapasztalhatta: álló autónál gyönyörűen szól a rádió. minden "megvan". Amint a motor,-és gördülési zaj belép, állandóan babrálni kell valamit, mert már nem az igazi....) Még egy érdekesség: az időmérő órát nem kell és nem is lehet kézzel beállítani, a készülék a DCF-077 pontosidőidő-jelre szinkronizálva automatikusan beállítja az órát.
A rádió kiváló érzékenységű, gyönyörű átvitelű, teljesen zajtalan. Állítom: magasfokú hifi-tunerként bármilyen láncban megállná a helyét - akármiylen bizarrul hangzik- Ennél a modellnél a magnó hangminősége is példás, a futómű kivitele átlagon felüli. Ez nem minden típusnál volt így, még a felső kategóriában sem.
Szomorú, de igaz: a maga korában elképesztően drága készülék ma már gyakorlatilag értéktelen, mint autóhifi-produktum, a kiváló rádió ellenére is, annak ellenére, hogy e gép fő attrakciója a CD-magazintár vezérelhetősége, "mellékesen" kazettalejátszási lehetőséggel.
Lassan már 10 éve, hogy elterjedtek az .mp3-dekóderrel szerelt CD-s autórádiók, amik végképpen megadták a kegyelemdöfést a kazettás-CD-tárvezérlős gépeknek. A nehézkes, bonyolult, sok hibalehetőséget rejtő, külön kábelezendő tárat felváltotta a lehetőség: egyetlen CD-n akár többszáz nóta jelenléte, egyes típusok már nemcsak gyökérkönyvtárból, hanem mappázva is tudták kezelni a fájlrendszert. Flexibilis, olcsó, megbízható rendszer, jól megválasztott tömörítés mellett az "autóhifi" fogalmát bőven kiszolgáló hangminőséggel. A "sosros adathozzáférésű" kompakt kazetta pedig relevanciáját veszítette - joggal.
A mai szilárdtest-memóriás pendrive-ot(is) fogadó, mozgó alkatrészt, mechanizmust nem tartalmazó gépek pedig már a CD-alapú társaik vállán térdelnek. Valljuk be: az ezen a téren végbement fejlődés valóban a könnyebb-jobb kezelhetőséget, a felhasználóbarát és olcsó üzemeltetést szolgálta - a hangminőség gyakorlatilag megítélendő romlása nélkül.
Persze, aki megbecsüli e készülék kiváló tulajdonságait, az tovább használhatja olcsó USB-FM-transmitter segítségével, minimális "kényelemvesztés" mellett, több, mint kielégítő hangminőséggel ( a kazettaadaptert meg sem említem, mert az kapufa cucc). Sőt ha talál az illető egy Masterboy-kazettát a szmötyiben, és kedve támad meghallgatni....
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
Szia!
Szép darab :))) 1-2 tehetősebb osztálytársamnak Alpine volt anno az első verdájában :)
Az Alpine minőség volt,minőség most is és az is lesz!
Gratulálok :)
panblue
Köszi!! Hányszor oda akartam már ajándékozni a 2001-ben a Trabantomba direkt hasonló célra épített kiváló kis 2x25W-os végfokomat (TDA 7375). Akkor is egy Alpine rádiót szolgált, egy pár wattos, szerény, de becsületes kis cuccost. A végkok évek óta a szekrényben hever.
Így most ezzel a rádióval együtt kell nekiajándékoznom valakinek....:O)
Bááár...lehet, hogy beépítem az egész hóbelevancot újra a hobbi-Trabantomba, mert a jelenlegi CD/mp3-as gép egy teszkós holmi. Rádiója vacak, teljesítméyne kicsi, és a Trabi utastere bizony igényli azt a fuzzy-cuccost....:O)
Menet közben pedig nem a rádiót hallgatom, hanem, azt, hogy nem kótog-e valami....??? És van egy elfekvő FM-transzmitterem is.....
Az 1975-ös e12-esemben pedig gyári BMW BavariaCassette van, de oda más szóba sem jöhet..
Jó kis cucc ez,sztem építsd a trabiba ahogy tervezted :)))
Említett osztálytársamnak 1ébként épp trabiba volt alpine magnója,a zene többet ért mint az autó :) Ha jól emlékszem a legcsúcsabb kazis modellje volt 1994-ben :)
Én sokat kísérleteztem anno,míg említett embernek alpine szólt addíg nekem egy full fém mechanikás igazi retro sharp-om volt kb 2x5 wattal :)
Aztán volt (bmw) bavariám,de vmi hibája volt úgyhogy kuka lett,a kenwood felé hajlottam.Volt vagy 4-5 félém (kenwoos),majd pio-ból pár,aztán Sony nagyobb ketegória,ha jól emlékszem a full előlapos de még mindig kazis 5300?-as.Legjobb kazisom volt,bár a kenwood csendes mechanikáját nem múlta felül semmi.
Ezután már cd-s gépek jöttek,clarion,aztán sony,aztán megint clarion,és a legutolsó amit nyúzok az egy sony szintén közép-felső kategóriás mp3-usb-s.
Rövid tapasztalatleírás: ha autóhifi akkor sony,mindig hibátlanul és megbízhatóan üzemeltek,hangfekvésre is ez jön be.
Volt 1 gyengébb szériájuk pár éve,mostanra megint megtáltosodtak :)
panblue