RAKÉTA 9 háztartási porszívógép


Forrás: 
kiki73
RAKÉTA 9 háztartási porszívógép

RAKÉTA 9 típusú szovjet porszívó.

Teljesen új darab, most kapcsoltam be először. A doboza sajnos, már nincs meg, viszont a mai napig egy fóliahegesztővel lezárt nylon-zsákban pihent összes tartozékával együtt. Jobbára teljesen gyári állapotú, leszámítva, hogy a porzsák az évek alatt kicsit szétmállott. :-) De sebaj: ... van máááásik!

A hálózati kábele még eredeti (5 méteres) hosszúságú, és látszik az egyik képen, hogy a kábel végén ott vannak a figyelmeztető jelek, melyek a felesleges rángatás és túlhúzás elkerülésére hívták fel a figyelmet.

A portelítettség jelző gyárilag túl erősen volt megfeszítve, így sosem jelzett telített zsákot, kivéve, ha azt előzőleg a minimális feszítési értékig be nem szabályozták. Onnantól kezdve hibátlanul funkcionált. A porzsák egy ún. brikettező kosárral van ellátva, amely a szilárd szennyeződéseket felfogva a textilzsákba csak a finom port engedi tovább, ezáltal megkönnyítve annak takarítását.

 

Gyártási év: 1986.

Gyártó: "DMAS" Motor- és szerelvénygyár, Dnyepropetrovszk, Szovjetunió

Exportőr: AVIAEXPORT 

Forgalmazó: TECHNOINTORG (TENTO)

Magyarországon forgalomba hozta: KONSUMEX Külker. V.

Hogy mik elő nem kerülnek! Mintha csak várakoznának, hogy felfedezzék őket.

kiki73 képe

Na igen. Sok ilyen és ehhez hasonló lehet még talonban itt-ott eldugva.

Legutóbb egy HAJDU energo Lux automata mosógépre tettünk szert. Az csak 16 évig volt becsomagolva, ma már kuriózumnak számít, hogy vadiúj darab...

Vid képe

Hogy mik vannak, Istenem! Ez volt az utolsó Rakéta porszívónk '90-'96 között. Nem hagyott mély nyomot bennem, kellett egy kis idő, mire rájöttem, hogy azért olyan ismerős, mert nekünk is volt ilyen... Most visszakerestem az akkori naptári jegyzeteimet, és azt írtam a '96-os határidőnapló febr. 2-i lapjára, hogy "a porszívó szénkeféje tönkrement, újat kell venni", majd másnapi jegyzet: "Népszínház utca 19: Műszéngyártó és Értékesítő üzletben lehet kapni, 128 Ft/db." Majd alábbi jegyzet: "Nem vettem, túl drága. Lenin körúton keresni Keravillt!" :)

Ez érdekes, pedig nekem az a tapasztalatom, hogy a szénkefék általában jól bírják a használatot és csak nagyon sok üzemóra után kophatnak el, persze hibátlan motort feltételezve, inkább a csapágyak mennek sokkal előbb tönkre az ilyen típusú motoroknál. Természetesen mint minden más ez sem lehet minden esetben igaz, de nekem ez a tapasztalatom a rakétát illetően is.

Ezekben a porszívókban az a nagyszerű és egyedi, hogy sokan nem tudják, de ezeknek a gépeknek a motorjait tartós üzemre tervezték, azaz akár a nap 24 órájában folyamatosan mehetne, ha a porzsákot nem kellene időnként kipucolni pl. fújó üzemmódban, és semmi baja nem lenne. Viszonylag kevés hőt termel a motor és/vagy a teljesítményéhez képest jó a hűtése, ezért folyamatos üzemben sem ég le a motor. Egyszer olvastam egy használati útmutatót és abban írva is van, hogy "tartós használatra alkalmas" v. valami hasonló értelmű szöveg van benne csak nem nyelvhelyesen lett lefordítva a magyar leírásában. Éppen ezek miatt ipari porszívóként is simán megállná a helyét ha a porzsákkapacitása a többszöröse lenne, de mivel kicsire, "háztartási méretűre" méretezték a porzsákját így ipari használatra nem alkalmas pusztán emiatt a besorolása "háztartási porszívógép". Az ETA porszívóknál már korlátozva van az üzemidő. Érdekességképpen megemlítem a régiek közül az ETA 1400-7400-as sorozatú porszívókat amelyeknek a használatija max. 30 perces folyamatos üzemet enged, utána legalább 10 perces szünetet kell tartani. A mai háztartási porszívókat általában max. 10 perc és nem több folyamatos üzemre tervezik, de persze ezt már régóta nem közlik sehol mert ez már rontaná a gyártó megítélését.

kiki73 képe

Úgy bizony...

 

Sőt, az ETA 0.417-es használatija még azt is közli, hogy 300-400 üzemóránként felül kell vizsgáltatni a motor csapágyazását, szükség szerint fel kell szabályozni a kommutátort is, a szénkefék súrlódásából kialakuló "árok" miatt.

 

Mióta áttértek a csehek is a kínai motorokra, már ott sem élhető a félórás üzemidő. Természetes, hogy sorra leégnek a motorok. Az utolsó cseh motorral is gyártott ETA porszívó az ETA 0.410 és az ETA 1.410 volt. Ma már csak az ETA 1.410 kapható "ASTRO" név alatt, viszont egy ökölnyi méretű kínai motor biztosítja a vákuumot... ideig-óráig...

 

 

A Rakéta porszívók használatija a CIATIM 221 jelű nagy viszkozitású kenőzsírt javasolja az E8 csapágyak karbantartásához.

Hi all. What makes the engine go? Desire, desire, desire. Help me! There is an urgent need for sites: kitchen islands. I found only this - Ashley furniture gonzales la. See the world famous zoo, sea world, the hotel del coronado, the coronado bridge spanish missions, and more. Thailand airfares international airfares, discount airline tickets, airfares from discounted airline flight tickets and lowest airfare based out of. With respect :mad:, Ringo from Israel.