Erzsébet híd roncskiemelés


Forrás: 
Népszabadság 1957 június 11-i száma (saját)
Erzsébet híd roncskiemelés
NofreT képe

Ha belegondolok, nagyon sok mindent kellett (újjáépíteni) újra építeni, helyreállítani. Arányaiban akkor sem lehetett kisebb anyagi megterhelés, mint most.

Akkoriban még volt akarat az emberekben a mostanában lenézett "pórias" munkákra is. Manapság már sok, olvasni is csak nagy nehezen tudó zöldfülű is rögtön igazgató akar lenni, számítógép, bőrfotel, szolgálati Audi, masszív dilettantizmus :( .

NofreT képe

 

Akkoriban még volt akarat
Philips-freak, 2009, október 4 - 08:39

A Magyar Philips-gyár termékeit keresve olvaszam ezt a lapot:
http://mek.oszk.hu/02100/02185/html/736.html

és ha tüzetesen végigböngészi az ember, több dologra rájöhet. Az un. magyar termékek nem minden esetben önálló hazai gyártásban voltak, vagyis nem magyar tulajdonos volt, ez a philips is csak leányvállalat. Ez egy.
A háborús készülődés nagyon fellendítette a fejlesztéseket- erre adtak pénzt. Kik? Akik valami hasznot reméltek belőle . (kiknek, milyen szavazati joga, beleszólása volt ebbe?) Volt olyan gyár, vagy gyártósor, amit a németek leszereltek, és elvitték (és más dolgok is). Aztán a veszteségek, a jóvátétel, amit fizetnünk kellett. Ezek után kellett talpraállni, egy másik nagyhatalom befolyása alatt, elvágva a korábbi kereskedelmi és egyéb kapcsolódási lehetőségektől. Volt ideológia, különböző erősségi fokozattal, de az mindig volt. Hirtelen arra gondoltam, hogy a keleti blokk gazdasági összefogása hasonlatos a mai eu összefogásához. Persze azelőtt a Monarchia átfogó érdekei voltak meghatározóak, aztán a háború előtt a német ideológia. Jól elkanyarodtam, a lényeg az, hogy nem árt alaposabban ismerni a dolgok miértjét, és néha aggódom a mai felszínesnek érzékelt hozzáállás várható következményei miatt.

 

Nofre

Csuby képe

re akkoriban
NofreT, 2009, október 4 - 10:04

Mindenben egyetértek, kivéve ezt:
"Hirtelen arra gondoltam, hogy a keleti blokk gazdasági összefogása hasonlatos a mai eu összefogásához." Szerintem azért nem mert az EU-ban nincs igazán ideológia.
Ideológiával (akár jó, akár rossz) és kellő propagandával az emberek csodákra képesek.
Jogosan aggódsz "a mai felszínesnek érzékelt hozzáállás várható következményei miatt."

NofreT képe

Sávoly Pál Kossuth-díjas magyar mérnök, statikus, a budapesti Erzsébet híd tervezője A vezetésével épült hidak közül említendők a Naft-folyó kábelhídja, az India részére tervezett híd, 52 sziámi híd és a tiencsini Hao-Ho folyamot áthidaló nyitható híd.

Több nemzetközi hídpályázaton szerepelt sikerrel (Casablanca, Mechra, Abbei stb.) Részt vett az óbudai Duna-híd Árpád híd tervezésében. Ő tervezte a Boráros téri híd Petőfi híd hídfőit, alul- és felüljáróit, továbbá az angyalföldi szennyvízátemelőt. A II. világháború után közreműködött számos híd újjáépítésében.

A Ferenc József-híd Szabadság híd, a szobi Ipoly-híd, majd a Széchenyi lánchíd helyreállítási munkáinak volt a tervezője. Tervezte az 1958-ban átadott heluani (Egyiptom) 800 m hosszú közúti és vasúti Nílus-hidat. Legjelentősebb alkotása, a budapesti Erzsébet híd újjáépítése, megszerkesztése. Szülővárosában húnyt el 1968. december 20-án.)

http://www.magyar-mernok.hu/?view=doc;323

 

Nofre

Erzsébet


híd


Hidfő
1980
Kossuth-híd
Találat: 4
Kossuth-híd
1940-1949
Kossuth-híd
Találat: 4
Lánchíd
Találat: 9
Lánchíd brandy italcímke
Ismeretlen évjárat
Margit híd
Találat: 2
Szabadság híd
Találat: 4