EURÓPA STAR
sancsab, 2007, szeptember 29 - 16:14
Forrás:
sancsab
Ma is kifogástalanul működik és használom is olykor.
»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
EURÓPA

1999
Ismeretlen évjárat
STAR
Ismeretlen évjárat

Ismeretlen évjárat

1980-1989
Ismeretlen évjárat

1980-1989

1980-1989

1989

1970-1979

1980-1989

1980-1989

Találat: 2

1970-1979

Találat: 4

Ismeretlen évjárat

1902
1970-1979

1980-1989

1970-1979
1973
1976

1970-1979
1970-1979

1977

1980

1980-1989

Találat: 2
Találat: 3

Ismeretlen évjárat

1970-1979

1973

1982
1980-1989
Találat: 2

1970-1979
Ismeretlen évjárat

1960

1980-1989

1980-1989

1980-1989

1980-1989

1980-1989

Találat: 3

1980-1989

1980-1989
1980-1989
Találat: 2

1980-1989

Találat: 3

1980-1989

Találat: 2

1980-1989

1980-1989

Találat: 5
Találat: 3
1980-1989
1980-1989
:D Ilyenem volt nekem is valamkor a 80as évek közepén! Ejj,de rég volt...Az ma már nem működne,teljesen lestrapáltam...:S :)
Nekem is van egy ilyen gépem,most is azt hallgatom:)
Nagyon komoly kis gépezet,az enyémnek az a gondja hogy megszorul a kazetta,amikor nincs benne a kazetta akkor forog az a micsoda de megfogom a kezemmel és érzem hogy gyenge mintha ellenne gyengülve a motorja,neked nem volt ilyen problémád?
A felcsévélő orsó meghajtása valóban kritikus pontja ennek a mechanikának.
Egy gumiperemes, filckorongos kuplungszerkezet hajtja a felcsévélő orsót. A probléma legtöbbször ott van, hogy a kuplungszerkezet és a felcsévélő orsó gumigyűrűje közötti dörzskapcsolat idővel meggyengül, (a gumigyűrű megkeményedése miatt) és így nem a kuplung csúszik, hanem a felcsévélő orsó gumigyűrűje és a kuplung recés tengelye közötti dörzshajtás. Ez persze a gumigyűrű és a rajta állandóan "reszelő" recés tengely kopását okozza.
A másik hibajelenség szintén ezt a hajtást érinti, amikor is a kuplungszerkezet külső gumipereme és a lendkerék közötti dörzshajtás csúszik meg és így nem tudja a megfelelő forgatónyomatékot leadni. Ekkor a felcsévélés nagyon legyengül, bizonytalanná válik, megáll és ezzel a szalag begyűrődését okozza.
Sajnos ezek elég gyakori problémák voltak ezeknél a BRG mechanikáknál.
Megoldás lehet, a lendkerékpalást alkoholos tisztítása, a megkeményedett gumigyűrűk cseréje és a kuplungerősség helyes beállítása.
Nem egyszerű.
A megjavított és helyesen beállított kuplung valóban ott csúszik ahol kell és nem a dörzskapcsolatok valamelyikénél.
Üdvözlettel: sancsab
Végre,egy értelmes leirás,ami az MK szinte teljes skálájára ráillik.Többek között az ilyen és hasonló dolgok miatt mellőztem a magnók javítását egész életemben,ahol lehetett sikerült is mindíg kibekkelnem.De nem bántam meg.
Üdv.lgp
Mikor még több türelmem és időm volt, én is javítottam ilyen dörzshajtással megvert mechanikákat. Ez az "időzített bomba" nem csak a BRG mechanikákba volt beépítve, de jónéhány 2 fejes videótípusba is. Áldom a tervezőjének a gonosz/alattomos agyát, mert ilyen megoldást véletlenül nem lehet kitalálni. Rengeteg amúgy időálló elektronikával épített készülék sorsát megpecsételte. Az ugyanebben az időben és azóta is létező fogaskerekes, filckorongos kuplungszerkezet sokkal korrektebb megoldás volt. A legdurvább megoldás az volt, amikor az érdes tengely érdességét egy hitvány festett bevonattal oldották meg, hogy ez lekopjon ha a gumigyűrű kitartása miatt esetleg a fránya mechanika még tovább akarna működni.
Teljesen egyetértek Veled és hallgatva szavaidat nem is tudom, hogy a tervezők miért is nem figyeltek oda a szervizek, műszerészek szavára. Jobb készülékek kerültek volna ki a gyárakból hidd el.
Tudom, hogy nem az örökkévalóságnak gyártottak, de azért ésszerű megoldásokat lehetett volna alkalmazni.
A fogaskerekek mindenképpen fordulópontot jelentettek a mechanikák terén. Stabilak voltak, lehetett rá számítani, hacsak valami beállítási hiba vagy gyenge anyagminőség folytán el nem koptak.
Persze voltak szerencsétlen megoldások ezen a téren is, például az egyik legelterjedtebb olcsó mechanikában (kétkazettás rádiósmagnók) a fogaskerekeket túlterhelték a felcsévélőkuplung túlzott erejével olyannyira, hogy a fogaskerekek fogai szinte kiemelkedtek egymásból, míg végül átugrálva vígan kerepeltek, míg meg nem haltak.
A modern kazettákhoz már teljesen fölösleges volt olyan nagy nyomatékot beállítani, mint amilyet a gyárban megállapítottak.
Kösz, hogy meghallgattatok, kicsit talán hosszú voltam. :-)
Üdvözlettel: sancsab
Azt szeretném megkérdezni,hogy ezt a tipust körülbelül mikor kezték el gyártani?Mert én úgy emlékszek,hogy 76-77 tájékán vettem,de rácáfoltak hogy ez lehetetlen mert a 80-as években kezdték el gyártani.A választ előre is köszönöm.
A készüléket a PLUTO táskarádió után kezdték gyártani.Két pontos dátumot tudok mondani.Van egy pluto számlám 1979 aug.14-es keltezéssel.Az europa stár gyártása 1981 június 8-án még folyt.Tessék számolni,a 76-77-es dátum nem lehet jó.
Ü:lgp
Köszönöm a választ.
Ilyenen nőttem fel! Az FM rádiójának a hangja egyszerűen utánozhatatlanul csodálatosan szép! Még a "vájtfülűek" szerint is egy monó kazettás magnó létére bravúros teljesítményt hagy maga mögött ilyen szép hanggal. Kár, hogy a magnó mechanikája már gyermekkoromban elromlott. Szervizről szervizre hordták a szüleim, ráköltöttek egy vagyont, végül abbahagyták és magnó nélkül használtuk rádiózásra amikor a sokadik szerviz sem tudta megjavítani. Vagy begyűrte a szalagot, de többnyire el sem indult a szalad mint ha nem lett volna "ereje" a kazettát vinni. Rég volt, persze még megvan valahol dobozban.... :-) Jó cucc volt na ... !!
Azért elektronikában erősebbek voltunk, mint mechanikában :-)
ml