Csepel Supernova Camping feltámasztása
Úgy gondoltam, kéne még egy bicikli a flottánkba. Olyan, amit gyerek és felnőtt is használhat, könnyen szállítható, és persze retró... vagyis Camping. Lehetőleg Csepel Camping. Persze lehet szépet is venni, de az drágább, és unalmas: jobban szeretem magam rendbehozni a dolgokat. Alkatrész is akad, szóval valami olcsó, levetett holmit kerestem. Egyszercsak ez jött szembe egy árverős oldalon:
Végülis ülés van itthon, nyeregcső is van, lánc is akad, gondoltam megéri azt a 8 ezer forintot.
De miért Supernova? Ez az utolsó ilyen formájú camping lehetett, még a Schwinn-korszak (no meg a rendszerváltás) előtt, és nem túl sok készülhetett belőle. Lényegében teljesen ugyanolyan, mint bármely más Csepel Camping, csak van rajta pár extra. A keresztrúd a kormányon és a markolatok a Csepel BMX-ről jöttek. (Na, egy olyan még jó lenne itthonra... csak már aranyárban van.) A Neten talált képek alapján műanyag láncvédője volt! Ha most valaki nem érti, hogy ezek miért akkora extrák, az valószínűleg nem élt a szocializmusban, vagy már elfelejtette...
Mikor megérkezett, először azt gondoltam, alapos felújítás jön, de a kicsomagolás után vérszemet kaptam. Mi lenne, ha megpróbálnám azonnal üzemképessé tenni? A gondolatot tett követte: alapos mosás, nyereg és nyeregcső, meg lánc felrakása. (A nyereg egy Campingé ebből a korszakból, bár a Supernován nem pont ilyen volt gyáriag.) Majd a jó öreg Prevent krómtisztító, meg a polírpaszta jött, és végül:
Döbbenetes módon az eredeti gumiját is fel lehetett fújni:
Na, ki emlékszik még erre a remek vietnámi Camping gumira? Nekem is volt a Campingemen, a fekete Taurus helyett tettük rá. Ez a gép viszont ezzel jöhetett ki a gyárból. Mindenesetre ez a bringa, még így az eredeti láncvédő és csomagtartó hiányában is nagyon hiteles. Vajon mi lehetett a múltja. Megvették, de láthatólag keveset használták, alig kopott el. Félretették, és idővel elkezdték kiszedni az alkatrészeit. Rozsdásodott, öregedett, patinásodott. És végül én megvettem. Ez egy jobb sorsra érdemes gép volt, és most jobb sorsa lesz.
Hogy most mi lesz vele? Nyilván kell rá új gumi, ez teljesen elöregedett. Teszek rá még láncvédőt, de abból sajnos csak a klasszikus króm Camping van (hacsak valaki meg nem ajándékoz egy eredeti műanyag Supernova sárvédővel... Kár hogy az nincs meg). Nyilván a csapágyakat is újra fogom kenni. A patinát nem fogom teljesen eltűntetni, ez így őszinte. Egy jól használható retró bringa lesz belőle! De azt hiszem, most, ebben az állapotában idéz fel a legtöbb emléket, talán másokban is. Úgyhogy búcsúzóul álljon még itt pár kép, ami megőrzi ezt a pillanatot:
- Mátyás blogja
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
Találat: 2
1980-1989
1980-1989
Ismeretlen évjárat
1989
1980-1989
Találat: 3
1960-1969
1960-1969
1974
1960-1969
1960-1969
1960-1969
1980-1989
1960-1969
1960-1969
1940-1949
1970-1979
1959
1980-1989
1960-1969
1950-1959
1960-1969
Ismeretlen évjárat
Találat: 3
1960-1969
1970-1979
Szegény ember BMX-e. Attól tartok, hogy ezzel a kempinggel a már akkor is beszerezhetetlen BMX-et pótolták: leszedték a sárvédőket, a csomagtartót, a láncvédőt és kapott egy BMX kormányt, no meg rövid nyeregcsövet, hogy hasonlítson az eredetire. Aztán szépen lassan elmúlt a BMX őrület, és a lecsupaszított bicajt eladták, te pedig (nagyon helyesen) lecsaptál rá. A hátrafelé begörbült első villa legalábbis arra utal, hogy szerencsétlen bicikli már látott egy-két nagy ugratást.
Mindenesetre szép darab lett, és én mindig nagyon örülök ha a legendás Csepel bringákból egy-egy kap még egy utolsó utáni eséléyt és megbecsült, szeretett jármű lesz belőle.
Gratulálok!
Gratulálok a megmentéséhez.
Emlékszem én is,hogy sokan átalakították a Camping kerékpárjukat "BMX-é". Szörnyű volt látni miket kaptak ezek. Amúgy ez konstrukciós hiba volt ezekkel,a villa meghajlás. Viszont a BMX ma is dübörög. Hiszen mára már Olimpiai sportág lett.
A korai Supernovákon gyárilag is volt króm Csepel Camping láncvédő. Ha minden igaz passzolnia kell rá, és még gyárinak is nyugodtan el lehetne mondani :)