Ikarus emeletes busz
leguan, 2009, november 19 - 14:59


A MÁVAUT-IKARUS - kísérleti - emeletes busza. Az Ikarus 556 alvázára készítették (amely 1960-tól az első padló alatti motorral rendelkező buszunk volt). Az emeletes 556-os 1968 végén készült el a GA 81-16 és 81-17 rendszámú BKV-s kocsikból. A 81-16-osból készült az "emeleti" szint. ---- A kísérleti járat e képen az Akadémia előtt, majd a '70-es évek közepéig Pécsen közlekedett (lásd itt).
Állítólag a közönség nem barátkozott meg vele, ezért sorozatgyártásra nem került.
A mellékelt képen egy felújításra váró példány 2000 környékéről.

»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
Ikarus

Találat: 2
1960-1969

Ismeretlen évjárat

1960

1969

1970-1979

Találat: 2

1980-1989

Találat: 2

1950

1964

1990

1977

Találat: 4

1970-1979

1964

1959

Találat: 2

Találat: 3

1964
Találat: 9

1968

1973

Ismeretlen évjárat

1963

1980-1989

Találat: 3

1980-1989
1970-1979

1967
1980-1989

1965

Ismeretlen évjárat
1970-1979

1971

1971

1964
emeletes

1921

1970-1979

Ikarus emeletes busz Pécsen
1970-1979
Na itt valami érdekesre bukkantam. Ez az infód honnan van? Tudtommal csak 1 db emeletes busz készült, ami rövid ideig pesten volt, majd lekerült pécsre. Itt imádták az emberek, volt olyan (köztük én is) aki direkt nem ment el az előző busszal, mert várta az emeletest. 1969-1977-ig volt forgalomba, ekkor váltották le a csuklós ikaruszok. A mellékelt képen az egyetlen példány található, ami a pécsi busz volt.
Ime a busz pécsett, még próbarendszámmal,ami ugyanaz, mint a nagy képen: PROBA 03-28
Légyszi ezt a szöveget javitsd át, mert igy nagyon nem jó.
Ime a legpontosabb forrás, alvázszámmal stb.
http://www.old-ikarus.hu/elsaut_ik556.htm#Protot%C3%ADpus%20%C3%A1t%C3%A...
Ha egy kicsit továbbmész az általad megadott lapon, akkor ezt olvashatod: "A FAÜ-hez 1964.12.23-án a érkezett GA-81-16 és a GA-81-17 rsz. Ikarusz 556-os autóbuszokat 1968.10.03-án emeletes autóbusz építéshez átadták a 20 sz. AKÖV-nek." ----- Vagyis két 556-ost alakítottak át. Az egyik maradt Budapesten, a másik került Pécsre. És amikor már rendszeres forgalmat vittek, akkor az eredeti forgalmi rendszámukon és nem a kísérletin tették.
Na megvan hol tévesztetted el. Az egyik, a GA-81-17 lett az alja, és a másik a GA-81-16 lett a teteje (ez sérült volt).
Vagyis 1 db 556-ost alakítottak át, amihez 2 db 556-os kellett, mivel egy adta az alját, egy meg a tetejét, és ez zavarhatott meg téged.
Ha lehet majd javitsd majd, mert igy félrevezető, mivel ténylegesen is csak 1 db emeletes busz készült ebből a két buszból.
Idézek:
"Az emeletes 556-os 1968 végén készült el a GA 81-16 és 81-17 rendszámú BKV-s kocsikból. A 81-16-osból készült az "emeleti" szint."
81-16 s.68.X., felhasználva a 81-17-es átalakításához, selejtezve
81-17 68.X. MÁVAUT emeletes autóbusszá alakítva (GA-81-17)
Remélem tudtam segiteni, hogy ez a félreértés tisztázódjon. Nagyon szivemen viselem az emeletes busz sorsát, és még pár éve én inditottam el azt a folyamatot,ami kapcsán most pécsre visszakerült.
Köszi
Gábor
OK. Javítottam.