Ikarus emeletes busz


Ikarus emeletes busz

A MÁVAUT-IKARUS  - kísérleti - emeletes busza. Az Ikarus 556 alvázára készítették  (amely 1960-tól az első padló alatti motorral rendelkező buszunk volt). Az emeletes 556-os 1968 végén készült el a GA 81-16  és 81-17 rendszámú BKV-s kocsikból.   A 81-16-osból  készült az "emeleti" szint. ---- A kísérleti járat e képen az Akadémia előtt, majd a '70-es évek  közepéig Pécsen közlekedett (lásd itt).

Állítólag a közönség nem barátkozott meg vele, ezért sorozatgyártásra nem került.

A mellékelt képen egy felújításra váró példány 2000 környékéről.

emeletes02.jpg
NGA képe

Na itt valami érdekesre bukkantam. Ez az infód honnan van? Tudtommal csak 1 db emeletes busz készült, ami rövid ideig pesten volt, majd lekerült pécsre. Itt imádták az emberek, volt olyan (köztük én is) aki direkt nem ment el az előző busszal, mert várta az emeletest. 1969-1977-ig volt forgalomba, ekkor váltották le a csuklós ikaruszok. A mellékelt képen az egyetlen példány található, ami a pécsi busz volt.

Ime a busz pécsett, még próbarendszámmal,ami ugyanaz, mint a nagy képen: PROBA 03-28

 

Légyszi ezt a szöveget javitsd át, mert igy nagyon nem jó.

 

Ime a legpontosabb forrás, alvázszámmal stb.

http://www.old-ikarus.hu/elsaut_ik556.htm#Protot%C3%ADpus%20%C3%A1t%C3%A...

 

am6901-1.jpg

 

 

leguan képe

Ha egy kicsit továbbmész az általad megadott lapon, akkor ezt olvashatod: "A FAÜ-hez 1964.12.23-án a érkezett GA-81-16 és a GA-81-17 rsz. Ikarusz 556-os autóbuszokat 1968.10.03-án emeletes autóbusz építéshez átadták a 20 sz. AKÖV-nek." ----- Vagyis két 556-ost alakítottak át. Az egyik maradt Budapesten, a másik került Pécsre. És amikor már rendszeres forgalmat vittek, akkor az eredeti forgalmi rendszámukon és nem a kísérletin tették.

NGA képe

Na megvan hol tévesztetted el. Az egyik, a GA-81-17 lett az alja, és a másik a GA-81-16 lett a teteje (ez sérült volt).

Vagyis 1 db 556-ost alakítottak át, amihez 2 db 556-os kellett, mivel egy adta az alját, egy meg a tetejét, és ez zavarhatott meg téged.

Ha lehet majd javitsd majd, mert igy félrevezető, mivel ténylegesen is csak 1 db emeletes busz készült ebből a két buszból.

 

Idézek:

"Az emeletes 556-os 1968 végén készült el a GA 81-16 és 81-17 rendszámú BKV-s kocsikból. A 81-16-osból készült az "emeleti" szint."

 

81-16   s.68.X., felhasználva a 81-17-es átalakításához, selejtezve        
81-17      68.X.  MÁVAUT emeletes autóbusszá alakítva (GA-81-17)

 

Remélem tudtam segiteni, hogy ez a félreértés tisztázódjon. Nagyon szivemen viselem az emeletes busz sorsát, és még pár éve én inditottam el azt a folyamatot,ami kapcsán most pécsre visszakerült.

 

Köszi

Gábor

leguan képe

OK. Javítottam.