Sansui Stereo Receiver R - 5
Zolejj, 2011, február 20 - 20:21
Forrás:
SajátNem tudom milyen idős lehet, de kb 7-8 évet porosodott egy tárolóhelységben,szörnyen nézett ki.Beleköltözött valami és tele rakta petékkel, ahogy be vittem a melegre, kikeltek és kis csini hernyók indultal el felfedezni a nagyvilágot. Háát egy napig takarítottam,és ez lett belőle. Tökéletesen múkodik, a hangja nagyon szép.
»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
Sansui
Sansui
1980-1989
1980-1989
SANSUI AU D 11 erösitö
1980-1989
1980-1989
Stereo
BRG M12 Stereo prototipus
1970-1979
1970-1979
BRG MK-43 és 43a stereo magnetofon
1970-1979
1970-1979
JVC DD-VR77 stereo Cassette Deck
1990-1999
1990-1999
JVC VR-5501L l MW-LW/FM STEREO RECEIVER
1960-1969
1960-1969
Sanyo RD-4028UM stereo deck
Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat
Stereobox 3D-s nézőke
Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat
UHER CG 300 Stereo
1970-1979
1970-1979
Unitra Uwertura Stereo - Orsós Magnó
1980-1989
1980-1989
Grat hozzá, tényleg szép vintage darab. 1980-ban volt forgalomban a service manual szerint. Több fajta végfok ic-vel létezett. Ebben melyik sztereó ic van? (létezett 2 monó ic-vel szerelt is) 100w áramfelvételt írnak az alap kiadásnak.
Köszönöm, most már tudom hogy 80-as évjárat,én nem találtam róla semmijen adatot,az ic ről raktam képet.
Pont ilyen van a Sony TA-AX35-ben is. 1600 Ft-ért lehet ujat kapni a HQ-nál még.
Újat lehet bárhol, csak sajnos eredetit nem.
Szia!
A bebábozódás előtti állapot.ez egy moly lárva...egy lepke termékenyítette meg a készülékházat:D
Viszont jó hír....kárt nem tesz benne....
Atesz
ahimotu Ugye nem gondold komolyan, hogy nem találod az IC adatait?
Ilyenek az::: alldatasheet.com -----on rajta szoktak lenni!
STK 465 2X 30W- os végfok IC egy korai végfok +/- 28V al járatva .A benne látható ELNA kondik így +35V osak . 8 ohm-on 2X30W os a végfok.0.08% torzítással.
10-100Khz között +/-3dB az átvitel.
Teljesen snassz cucc.Sima otthoni zenehallgatásra !A végfok Ic-t ilyenkor az nyírja ki :ha a házibuliban rátesznek egy 4 ohm-os falat( 2X megnövekszik az áramfelvétel és kész az IC végtranyó készlete:mivel nem erre van tervezve!) és jól megküldik.
Ilyenkor a rádiós-végerősítő ára rőgtön lemegy 5 eft ra!Csak vegye meg valaki itt-ott->mint látni!De azért sok örömet kivánok a hallgatásához!
1 jótanács :Ha mégis jobban terheled esetleg bulikor, akkor tegyél a tetejére 1 db 12V-os ventillátort (szt boltokban kapható!)jó és igazi 1A-es dugasztáppal amit nem feltétlenűl kell 12V-os állásba betenni(terheletlenűl nem 12V a kimenete! ),ezért jó a 9V-os állása is!!!
Ha esetleg haladó vagy(az elektronikában) a tápba be kell tenni 1 db 78S12 es táp IC-t !Amely 2A-es!És akkor kell betenni a tápot 12V-os állásba .
Az én Sony STR DE 235-m így birt ki minden bulit.Ami persze nem alkalmas minőségibb zenehallgatásra,de viszi a 2X 60W-ot !Igaz tranyós a végfoka (SANKEN) amely nem összemérhető az STK -s IC-s végfokkal.
2: Abban az esetben,ha az erősítő rendelkezik A és B hangfal kapcsolókkal is, akkor a 2 hangfalpár külön-külön legyen 8 ohm-os mivel A+B állásban ilyenkor az A 8 és a másik:B 8 ohm os hangfal lepárhuzamosódik !Így legalább megvan a terhelő 4 ohm .De ha mindkettő 4 ohm -os akkor az eredő ellenállás = 2 ohm!
Az A és B azt jelenti( a gyári elgondolás szerint),hogy a 2 pár hangfal külön szobában van .De az A és B állás használható 2 pár hangfal tesztelésére is!Ezt hívják A- B tesztnek.Ilyenkor a rákötött hangfalak lehetnek esetleg kis hangerőn (ha az erősítő megengedi)4 osak is!A és B ről volt szó, nem A+B ről !!!!
Extrém esetben: esetleg használható az A-B kapcsoló( mivel az A-nak és B-nek külön kimenete van az erősítő hátulján) magas és mély sugárzó külön működtetésére is 1 db hangfalpár esetében!->A+B állásban !
De csak a hátúl 4 db banán- csavaros csatlakozójú, un.:bikábelezhető hangfal esetén->ezen kivitel ritkább!Szerintem ez lenne 1 hangfalnál természetes! Az engem különösebben nem érdekel, hogy ha valaki hátrapillant a hangfalán nem lát 4 db aranyozott banán csatlakozót a 2 utas hangfala hátulján!
A szkópoknál más a helyzet, mivel ott van más, matematikai összefüggés is a 2 db :A és B bemenet esetén! A-B és A+B sőt esetleg más is! Ezt az analóg (általában min.10- 100Mhz -es) szorzó áramkörökkel állítják elő Tektronix és HP cégek.Természetesen az T.olvasókban felvetődik a kérdés ilyeneket miért írok ide ?Hát akkor a 90 -es évek nagyágyúja a Dolby Surround rendszer mit gondolnak honnan jön?Mivel 1Xű esetben ott van a center sugárzó, esetleg a monó háttér hang + a sub bass is ...
Tetszik mind kívül, mind belül. Sőt! A végén még kedvet kapok, hogy elektronikát barkácsoljak.
Emlékszem a hybrid végfok IC (STK) megosztotta a "szakmabelieket" anno.
Nem tudom, de talán most sem barkácsolnék vele végfokot.
Érthető okból (is), mert nehezebb pótolni. A trancisztorok kiváltása könnyebb.
Kalmopirin
Oldretro írta több mint 10 éve hogy vintage darab. Ebben az esetben egyet tudok érteni, de ezt a vintage dolgot valahogy definiálni kellene. Mert már boldog boldogtalan odaírja minden mellé hogy vintage, de szerintem nem mindenki tud feltétlenül azonosulni vele. Mitől lesz egy hifi komponens vintage? Miért? Nehéz kérdés de azért összefoglalok a részemről pár gondolatot. Egy megkerülhetetlen tényező az idő. A szóbanforgó gépnek azért pár X-en már túl kell lennie. Tehát jóeséllyel a 70-es 80-as évekből származik. Ami egyszer már vintage lett az szerintem az is marad örökre. Az idő viszont nem áll meg. Elképzelhető hogy vintage legyen egy HDMI-s házimozi ha majd 50 éves lesz? Nem tartom valószínűnek. Szerintem a vintage hifi legikonikusabb képviselői a receiverek. Analóg rádióval, programozási lehetőség nélkül, főleg ezüst színű alumínium előlappal, csattogós gombokkal, legalább 2 deprez műszerrel. Ezeket markáns jellemzőknek gondolom egy receiver esetén, de nincs kőbe vésve hogy ezek mind teljesüljenek. A hangminőséget vintage szempontból nem mondanám befolyásoló tényezőnek ahogy a leadott teljesítményt sem. Egy gyenge hangú kis teljesítményű receiver is simán megugorhatja a vintage lécet. A műszaki állapot szintén jelentéktelen, hibásan is lehet valami vintage. Márkától, gyártótól szintén független, de házi készítésű gépek semmiképp nem férhetnek bele. Viszont csak sztereó esetleg kvadró gépekre tudok vintage-ként tekinteni. Nekem egy 5.1-es házimozi semmiképpen sem fér bele ebbe a kategóriába. Vintage persze nem csak receiver lehet, hanem magnódeck, lemezjátszó, és hangfal is. Szerintem a digitális megoldások egy része sem feltétlenül kizáró tényező vintage szempontból, tehát egy CD deck is bőven kiérdemelheti ezt a jelzőt. Viszont ebbe még olyan dolgok is beleférhetnek mint a szintézeres hangolás vagy a távirányíthatóság. Az egzotikus formátumokat (DAT, mindisc, stb) viszont nem tudom összeegyeztetni a vintage fogalmával. Előlapok terén én elsősorban az ezüst színű gépeket preferálom vintage-ként, de ez sem szentírás. Szóval ha valami fekete az nem feltétlen kizáró ok. Ahogy az előlap anyaga se. Nyilván az alumínium előlapok jobban mutatnak, de szerintem műanyag előlappal is lehet valamit vintage-ként kezelni. Aztán van még ez a szoci vagy nem szoci kérdés, ami receivernél decknél lemezjátszónál hangfalnál ugyanúgy fennálhat. Egy szoci gépre nehéz vintageként tekintenem, de úgy érzem hogy pár kivételt ebben az esetben is lehet tenni. Az olyan dolgok mint pl USB-s, bluetooth-os, applikálhatós, frissíthetős, stb. természetesen szóba sem jöhetnek. Összességében a vintage fogalmát bizonyos, (sokszor design) tulajdonságok megléteként lehet talán értelmezni, és ha ezekből megvan egy döntő mennyiség akkor a gép kiérdemli a címet.