Katonai motor
admin, 2007, augusztus 24 - 09:14

2007 Szeged, veteránjármű kiállítás
»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
Katonai

1936

Ismeretlen évjárat
1980

Találat: 2

1960-1969

1950-1959
1991
1970-1979
Ismeretlen évjárat

1930-1939

1945

Találat: 4
motor

Találat: 12

1961
1960-1969
Ismeretlen évjárat

Ismeretlen évjárat

Találat: 2
1970-1979

1960-1969

Találat: 3

Ismeretlen évjárat

Ismeretlen évjárat

Ismeretlen évjárat

1963

Találat: 3

1939

Találat: 4

1980-1989

Ismeretlen évjárat

1990-1999

Találat: 2
Találat: 2

Találat: 2

1960-1969

1974
1970

1983

Találat: 2

Találat: 3
1997
1990-1999

1990-1999

2000-
1960-1969

1982

1978

Ismeretlen évjárat
1980-1989

1951

1970-1979

Találat: 2
Maradt még egy-két beazonosítatlan kép itt, aki tud segítsen.
Szerintem, de én nem értek a motorokhoz, de ez vagy egy URAL, vgy egy DNEPR
www.ural.hu
www.dnepr.hu
Az IMZ 600-as is lehet.
IMZ-t melyik ország gyártotta?
az NDK
Köszönöm a v álaszt!
Üdv; Radios20
Most olvasok egy cikket. Az IMZ- az a Szovjetúnió területén készült.
Nem az MZ- vel keverte/ keverted véletlenül?
Üdv; Radios20
http://www.motorrevu.hu/motorteszt/hasznaltmotorteszt_uraldnyeper
AZ LEHET
Szerintem, legalábbis a kép alapján én arra jutottam, hogy ez URAL M72.
http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:IMZ-Ural_motorcycles
(negyedik sor, középső kép)
Üdv; Radios20
Ne keverjünk. Nem NDK,így nem keverendő az MZ-vel.Az IMZ a hatalmas szovjetúnióban készült.
lgp
Szerintem DNYEPR! Az URALNAK oválisabb a szelepfedél, ennek meg inkább téglalap alakú! De szerintem biztos hogy 'ruszki' gép, mert látszik a két szelepszárvezető is! Betyár gépek az biztos, van amelyiknek az oldalkocsi kereke is meg van hajtva egy külön féltengejjel (itt sajnos ez nem látszik)!
Az oldalkocsi is meg van hajtva? Nemsemmi, hiába ezek a ruszkik tudtak érdekes dolgokat csinálni. :-)
Igen, úgy van megoldva, hogy a hátsókerék lehajtásánál - mert azt meg kardántengely hajtja - van egy kis diferenciálmű, és onnan vezet a féltengely az oldalkocsi kerekéhez, ha jól tudom még difizár is van rajta - de ebben nem vagyok biztos - de hátramenet az tuti hogy van!
Láttam róla filmet, katonai célokra csinálták, és hihetetlen terepeken elmennek vele!
Üdv!
Szerintem ez egy régi BMW.
Legalábbis a Boxer motor erről árulkodik.
Aztán lehet tévedek.
De a régi filmekből elég ismerős, főleg a hengerfeje.
A váz kicsit bizonytalanná tesz, de csak tippeltem.
Üdv Atesz
Na akkor tegyük tisztába a dolgokat :
1; IMZ valójában ИМЗ = Ирбитский мотоциклетный завод
Irbiti motorkerékpár gyár
Tehát az "IMZ" OROSZ termék, nem NDK-s !
Az MZ NDK-s.
Hivatalosan a II. világháború után jóvátételként elrekvirált BMW gyári gépein oroszországban készültek a BMW R71-es 750kcm-es motorkerékpárok orosz másolatai, az ИМЗ M72-es 750kcm-es típusok.
A főbb vonalakot és elveket megtartva de már saját orosz fejlesztések voltak az URAL modellek. Majd később a DNYEPR motorok.
2; Nagyon jól tippelt valaki a hozzászólásoknál.
A képen egy oldalkocsis OROSZ DNYEPR M11, vagy M16-os látható.
A képen lévő pozícióból nem derül ki melyik.
650 kcm-es felülszelepelt modell.
( Ennek már az ég világon semmi köze a BMW gyárhoz ! )
Típustól és felszereltségtől függően valóban volt oldalkocsimeghajtásos változata, "hanyattmenetes" váltója és ritkán diferenciálzáras is.
A II. világháború alatt a német katonai BMW R75-ös és a Zündapp KS750-es nehéz oldalkocsis motorkerékpárok már készültek ilyen felszereltséggel. Sőt akkoriban Angliában is készítettek ilyen katonai oldalkocsis motorkerékpárokat. Nem az orosz "testvérek" találták ki.
"" Ha egy cápa a kezedből eszik, előbb utóbb a lábadból is fog. ""