Erzsébet híd I.
ÁDY, 2007, október 22 - 15:50

30-es évek-2007
»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
Erzsébet

1960-1969

Találat: 3

Akkor és Most

Akkor és Most
híd

1966

1950-1959

1960-1969

1920-1929
1950-1959

1980

1945

Találat: 4

1940-1949

Találat: 4

Találat: 9

Találat: 2

1964

1997

Ismeretlen évjárat

Találat: 2

1961

Találat: 2

Találat: 3

1914

1964

Találat: 2

1916
1980-1989
1964

1977
1970-1979

Találat: 2

Találat: 4

1960-1969

1960-1969

1909

Akkor és Most

1971

Erzsébet híd
1903

Erzsébet híd
1904

Erzsébet híd Budai hídfő
1919

Erzsébet híd
1930-1939

Erzsébet híd
1934

Erzsébet híd Piarista köz
1940

Erzsébet híd napozókkal
1946

Erzsébet híd felrobbantva
1946

Kossuth-híd és Erzsébet híd hiánya térkép
1957

Erzsébet híd roncskiemelés
1957

Erzsébet híd roncskiemelése
1959

Erzsébet híd építése
1960-1969

Erzsébet híd
1960-1969

Erzsébet híd Pesti hídfő
1960-1969

Erzsébet híd építése
1963

Erzsébet híd építése
1963

Erzsébet híd építése
1963

Erzsébet híd
1964
Meghívó az Erzsébet híd ünnepélyes átadására.
1964

Erzsébet híd átadása
1964
Akkor még baloldali közlekedés volt :)
Magyarországon 1941-ig baloldali közlekedés volt.
http://74.125.39.104/search?q=cache:WWTC1qD-g4EJ:www.vezess.hu/hirek/julius_6_hatvaneves_a/686/+Balra+tarts%2B1941&hl=hu&ct=clnk&cd=1
Igen!
Erről már írt a Retronóm is!
Itt: Jobbra hajts!
Mennyivel szebb volt az Erzsébet-híd akkoriban! Meg mintha a templom fala is fehérebb lenne. :) Az a kis épület közvetlenül a híd előtt vajon milyen célt szolgálhatott (hídpénz?)?
Az a kis épület, bár lehet hogy szedtek onnan hídpénzt is még az I. vh. előtt (ezt nem tudom), elsősorban azért volt, mert a híd építésekor megcsúszott az egyik lánckamra, és ezért jókora nehezékeket építettek mind a négy lehorgonyzás fölé. Ez Buda felől készített képeken látszik csak igazán jól.
Maga a híd meg szerintem Budapest legszebb hídja volt, és nemcsak esztétikai okokból volt hiba nem helyreállítani, hanem egy elhibázott közlekedési koncepció is közrejátszott, azaz az új széles hídnak egyértelmű következménye lett a Rákóczi út brutális forgalma. Na meg ezzel együtt a gyalogosok bezavarása a szögletes-dísztelen árkádok alá, amiket a régi patinás homlokzatok tönkretételével alakítottak ki...
Épp ma mondta egy "nagy idők tanúja", hogy a Gödöllői Hév
még mindig a bal oldali közlekedés szerint jár,mert
annak idején túlságosan drága lett volna a műszaki berendezések átalakitása.Ez az egyetlen járat ahol megmaradt
a balra hajts.
A kisföldalatti is sokáig így közlekedett, az 1973-as(?) felújítás során fordították át a menetirányt. A korábbi képeken még a Zserbó előtti lépcsőn lefelé mentek az utasok.
Köszönöm!
Ez is egy újdonság számomra.
Amikor az Állatkertbe mentem, ami gyakran megesett, a földalatti megállóban mindig jobb irányból néztük, jön-e már a következő. Volt egy korabeli jelzőrendszer is az érkezés irányában, nagyzöld-kiszöld: messze a következő, nagyzöld-kispiros: elindult az előző megállóról, nagypiros-kispiros: rögtön érkezik. Sajnos valamelyik felujitásnál azokat is eltüntették.