Erzsébet híd I.
ÁDY, 2007, október 22 - 14:50
30-es évek-2007
»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
Erzsébet
Erzsébet kiráyné útja
1960-1969
1960-1969
Erzsébet körút
Találat: 3
Találat: 3
Erzsébet körút II.
Akkor és Most
Akkor és Most
Erzsébet körút III.
Akkor és Most
Akkor és Most
híd
Alagút Lánchíd
1966
1966
Colorvox - Kossuth-híd BUDAPEST
1950-1959
1950-1959
Colorvox - Lánchíd BUDAPEST
1960-1969
1960-1969
Ferenc József híd
1920-1929
1920-1929
Hamutartó Kossuth-híddal BUDAPEST
1950-1959
1950-1959
Hidfő
1980
1980
Katonai szükséghíd
1945
1945
Kossuth-híd
Találat: 4
Találat: 4
Kossuth-híd
1940-1949
1940-1949
Kossuth-híd
Találat: 4
Találat: 4
Lánchíd
Találat: 9
Találat: 9
Lánchíd Alagút
Találat: 2
Találat: 2
Lánchíd bélyeg
1964
1964
Lánchíd Brandy
1997
1997
Lánchíd brandy italcímke
Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat
Lánchíd Clark Ádám tér
Találat: 2
Találat: 2
Lánchíd Espresso
1961
1961
Lánchíd képeslap
Találat: 2
Találat: 2
Lánchíd újjáépítése
Találat: 3
Találat: 3
Margit híd
1914
1914
Margit híd
1964
1964
Margit híd
Találat: 2
Találat: 2
Margit híd
1916
1916
Orion Orchidea televízió
1980-1989
1980-1989
Petőfi híd
1964
1964
Prága Károly hid
1977
1977
RÁBA hátsóhíd-makett
1970-1979
1970-1979
Sukarno elnök díszmenete a Lánchídon
Találat: 2
Találat: 2
Szabadság híd
Találat: 4
Találat: 4
Szabadság híd és a Gellért hegy
1960-1969
1960-1969
Szabadság híd Pesti hídfő
1960-1969
1960-1969
Szeged Tisza-híd
1909
1909
Székesfővárosi Közvágóhíd
Akkor és Most
Akkor és Most
Vasúti híd
1971
1971
Erzsébet híd
1903
Erzsébet híd
1904
Erzsébet híd Budai hídfő
1919
Erzsébet híd
1930-1939
Erzsébet híd
1934
Erzsébet híd Piarista köz
1940
Erzsébet híd napozókkal
1946
Erzsébet híd felrobbantva
1946
Kossuth-híd és Erzsébet híd hiánya térkép
1957
Erzsébet híd roncskiemelés
1957
Erzsébet híd roncskiemelése
1959
Erzsébet híd építése
1960-1969
Erzsébet híd
1960-1969
Erzsébet híd Pesti hídfő
1960-1969
Erzsébet híd építése
1963
Erzsébet híd építése
1963
Erzsébet híd építése
1963
Erzsébet híd
1964
Meghívó az Erzsébet híd ünnepélyes átadására.
1964
Erzsébet híd átadása
1964
Akkor még baloldali közlekedés volt :)
Magyarországon 1941-ig baloldali közlekedés volt.
http://74.125.39.104/search?q=cache:WWTC1qD-g4EJ:www.vezess.hu/hirek/julius_6_hatvaneves_a/686/+Balra+tarts%2B1941&hl=hu&ct=clnk&cd=1
Igen!
Erről már írt a Retronóm is!
Itt: Jobbra hajts!
Mennyivel szebb volt az Erzsébet-híd akkoriban! Meg mintha a templom fala is fehérebb lenne. :) Az a kis épület közvetlenül a híd előtt vajon milyen célt szolgálhatott (hídpénz?)?
Az a kis épület, bár lehet hogy szedtek onnan hídpénzt is még az I. vh. előtt (ezt nem tudom), elsősorban azért volt, mert a híd építésekor megcsúszott az egyik lánckamra, és ezért jókora nehezékeket építettek mind a négy lehorgonyzás fölé. Ez Buda felől készített képeken látszik csak igazán jól.
Maga a híd meg szerintem Budapest legszebb hídja volt, és nemcsak esztétikai okokból volt hiba nem helyreállítani, hanem egy elhibázott közlekedési koncepció is közrejátszott, azaz az új széles hídnak egyértelmű következménye lett a Rákóczi út brutális forgalma. Na meg ezzel együtt a gyalogosok bezavarása a szögletes-dísztelen árkádok alá, amiket a régi patinás homlokzatok tönkretételével alakítottak ki...
Épp ma mondta egy "nagy idők tanúja", hogy a Gödöllői Hév
még mindig a bal oldali közlekedés szerint jár,mert
annak idején túlságosan drága lett volna a műszaki berendezések átalakitása.Ez az egyetlen járat ahol megmaradt
a balra hajts.
A kisföldalatti is sokáig így közlekedett, az 1973-as(?) felújítás során fordították át a menetirányt. A korábbi képeken még a Zserbó előtti lépcsőn lefelé mentek az utasok.
Köszönöm!
Ez is egy újdonság számomra.
Amikor az Állatkertbe mentem, ami gyakran megesett, a földalatti megállóban mindig jobb irányból néztük, jön-e már a következő. Volt egy korabeli jelzőrendszer is az érkezés irányában, nagyzöld-kiszöld: messze a következő, nagyzöld-kispiros: elindult az előző megállóról, nagypiros-kispiros: rögtön érkezik. Sajnos valamelyik felujitásnál azokat is eltüntették.