BEAG HOX 22 hangsugárzók kettő féle előlappal
mismokus, 2008, november 25 - 21:36
Forrás:
Én fotóztamHangdobozonként 8 darab HX 125 -ös hangszóróval szerelve.
»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
BEAG
BEAG
1980-1989
1980-1989
Beag AET 210
1970-1979
1970-1979
Beag AET 215 ...
1980
1980
Beag HEC90 stúdió monitor
1980-1989
1980-1989
BEAG miktofon - MD-14N
1970-1979
1970-1979
BEAG AET 250 erősítő
1970-1979
1970-1979
BEAG CBO21 Lemezjátszó
1970-1979
1970-1979
Beag duó
1970-1979
1970-1979
BEAG EAG hangerősítő
1960-1969
1960-1969
Beag fejhallgató
1970-1979
1970-1979
BEAG fejhallgató
1970-1979
1970-1979
BEAG FIT-PKP08 átjátszó-keverőasztal
1970-1979
1970-1979
BEAG gyűjteményem
1980-1989
1980-1989
BEAG hangszóró - HPB 50
1980-1989
1980-1989
BEAG HTP 30 hangoszlop
Találat: 2
Találat: 2
BEAG HX 401 - 15 ohm hangszóró
1980-1989
1980-1989
BEAG MAE-145 kivezérlésmérő betét
1980-1989
1980-1989
Beag mikrofon
1970-1979
1970-1979
Beag Orion Videoton
1970-1979
1970-1979
Beagok
1970-1979
1970-1979
Tisztelt Fórumozók!
Körülbelül 3 hónapja került hozzám a tárgyban nevezett, és egy pár Orion HS280 hangfal. Meglehetősen sokat hallgattam őket, igen változatos zenei stílusokkal, és drasztikus a hangzáskép-beli különbség. A HS után a HOXot hallgatva mellbevágó a középtartomány kiemelkedése, ugyanakkor a mély és magas tartományban nem drasztikus (!) a visszaesés.
Teljesen más kategória, ez tény, sokan a "Rumbát" tartják "etalon hangfalnak", kevesek pedig a Bifrons elrendezéshez közel álló nyolchangszórós konstrukciót magasztalják (nagyon kevés ilyen emberrel találkoztam: aki egyáltalán ismeri a kusza hangzáskép, illetve az összevissza fázis miatt nem tartja előnyösnek).
Hogy képen is látszódjon (Internetről keresett képek): http://cruisher.digitaltrip.hu/beag/HOX%2022/small_1ecb8.jpg
http://cruisher.digitaltrip.hu/beag/HOX%2022/small_2cf1a.jpg
Kérdéseim vannak a hangfalakkal kapcsolatban. Miért "200VA" a terhelhetőség, amikor 8 db egyenként 12VA-s 4Ohm-os hangszóróból áll a Beag? Mindegyik mágnes hátán "40-20000Hz" frekvenciamenet szerepel. Hogyan lehetséges ez egy 12-13 cm-es hangszórótól (nyilván a dobozolás sokat számít, de ez akkor is túlzásnak hat).
Mi célja volt a Beagnak a Bifrons széria után/alatt ezt a sorozatot is kiadni, és miért terveztek ekkora teljesítményre egy voltaképpen szobai/középnagyságú terem-hangosításra való hangfalat?
Nagy hangerőn meggyőző a dinamika, erőteljes megszólalás, hatalmas a térérzet, a vokál nagyon szép, de az Orionnak valahogy temperamentumosabb, "otthonosabb" hangja van (előtte nem volt tapasztalatom az Orion egyetlen termékével sem, itthon három pár DC2050E-hez szoktam). Ugyanakkor itt a vokál, középtartomány nem érvényesül olyan mértékben, de ez nem csoda.
Aki ismeri a konkrét típusokat, esetleg javította, volt dolga vele, milyen hangélményei vannak; (csak a teljesítménye miatt árulják mostanság 50-60E Ft között a Beagot?), ossza meg tapasztalatait, csak kíváncsiságból.
Köszönettel, Berencsik Szabolcs
Tiszteletem!
Egy kérdés mindössze: Eladó-e a képen látható doboz? Érdekelne. Régóta ismerem és használom. Bár nem szobában, hanem hangosításra. Vannak jó és nem annyira jó tapasztalataim a típussal, de összességében inkább pozitívan tudok róla nyilatkozni. Szeretek a Hox 22-vel dolgozni.
Az emilem: eszenyiimre@t-online.hu
Üdv!
Eszenyi Imre
HOX 22 Előbb még egy idézet a prospektusból - a kiemelések tőlünk származnak: "A HOX 22... felépítése közel frekvenciafüggetlen iránykarakterisztika kialakítását teszi lehetővé, és így a helyiség belsőtéri akusztikájától közel független hanghatást biztosít. E kedvező tulajdonságának a sztereofonikus hangvisszaadásnál is nagy jelentősége van. A hangsugárzó kiváló prezenchatása következtében a hangforrás térbeli kiterjedtségét is érzékeljük, és olyan hanghatást biztosít, mintha a felvétel helyszínén közvetlen közelből hallgatnánk a műsort. A sztereohatás - mely tradicionális hangsugárzóknál csak viszonylag kis területsáv - a szobának csaknem teljes területére kiterjed." Hm. Nézzük most a mi kommentárjainkat. "Rádióhang, tölcsérhang, de annak is csak a közepe van meg. Szimfonikus zenén a hang teljesen szétesik, a hangszereknek csak egy része szólal meg, az is közeljön. Groteszk. Testetlen; mintha lyukszűrővel sávokat vagdaltak volna ki belőle. Annyira durván szól, hogy utána a másik doboz nazálisnak tűnik, de az még mindig sokkal közelebb áll ahhoz, amit megszoktunk. Az is csörömpöl, de legalább van mélye. Mosófazékban ül a zenekar, rácsapták a fedőt, ami kijön - kijön, ami marad - marad. Alja-teteje tökéletesen hiányzik, a közepe meg préselt, torzított. (A másik ugyanott kissé vékonyan szól.) Erőlködik. Spanyolfallal terelik a hangot, tölcséren át." Mint látjuk, a zsüri meglehetősen egybehangzóan ítélt. És tulajdonképpen még azt sem mondhatjuk, hogy a prospektusnak nem volt igaza. Mindez csak interpretáció kérdése! A HOX 22 hangja ugyanis olyannyira nem sztereofonikus, hogy gyakorlatilag valóban független a szoba akusztikájától. Azt a jelenséget, hogy a frekvenciasávnak se alja, se teteje, valóban interpretálhatjuk kiváló prezenchatás gyanánt, ami pedig a közeltéri hatást illeti, a HOX 22 zenekara nemcsak hogy közel jön, hanem úgyszólván a nyakunkba esik. Lábjegyzet: a HOX 22 hangja tovább romlik, ha a dobozt nem felállítva használjuk, hanem elfektetve, úgy, ahogyan a gyár javasolja.
Ehhez a kis szösszenethez annyit tennék hozzá, hogy ezek a hangszórók nagy termek hangosítására volt első körben kitalálva. Csak később lett otthoni célokra felhasználva. Ahhoz, hogy a kézikönyvben leírt hangja legyen ami egyébként elérhető olyan hangsugárzók kellenek bele amelyeknek a széle és a pille része is nagyon puha. Ebből is van kettő otthon és nagyon szép hangjuk van. Az tényszerű, hogy nem egy HEC de ha puhaszélű hangszórók vannak benne és tisztességesen ki van gyurmázva a széle. Akkor tényleg szép hangjuk van.
A hox22 hangsugárzó hibáin a HX125 hangszórók membránszéle és pilléje szinte semmit nem változtat.
A 200-as érték természetesen csúcsterhelhetőség, szinuszosnak és névlegesnek is 100-at adtak meg annakidején, ami nagyjából rendben is van. Átviteli sávnak 60-20 000Hz-et, de valójában már 100-tól esik mélyben, magasban meg eléggé pozíciófüggő az átvitele. Persze bármelyik hangszóró szól 40-30 akár 20Hz-en is, csak nem midegy, mekkora hangnyomással, ha kicsit nagyobb hangnyomáscsökkenést engedélyezünk a névleges értékhez képest, akkor tágabb határok között fogja teljesíteni az adott hangsugárzó. Ha mint hangszórót nézzük, a HX 125-nél nehéz pontos értékeket megadi, mert speciális alkalmazásra készült, fs=110Hz-en rezonál kb. és 1-2kHz-től szemből mérve a frekvencia növekedésével együtt emelkedik a hangnyomás is, jó 15dB-t, 13k-nál rezonánsan kiemel még 6dB-t, majd ezután esik 20 000-ig. Ez viszont éppen a tört előlap miatt volt szükséges, nagyobb szögből hallgatva a hangszórót csökkent-eltűnt az emelkedő jelleg.
Korrekt és pontos levezetés Laci!! Nekem van egy pár HEC20-as aktív monitorom, és annak leképezése egybevág a leírtakkal. Kellemes hangú, de kötött lehellgatási pozíciójú távoltéri monitor.
Nem ismerem a BEAG mérnökeinek megfontolását, hogy miért csináltak ilyen falakat. Én mint iskolai hangosító használtam őket annó a 80-as évek elején. Egész nagy aulákban hangosítottunk vele. Ünnepségek + úttörő diszkó, meg miegymás. Két pár volt belőlle két monó BEAG keverő erősítővel (fekete előlap talán 50 W lehetett négy bemenet amiket lehetett kapcsolgatni mikrofon és magnó bemenet között). Nagyon nagyot szól. De hát ez nem volt hifi, csak bulizás. De nagyon jól bírták.
B. István
Üdv!
3 éve nem válaszolta meg senki a feltöltő/kérdező kérdéseit,pedig én is kíváncsian várom :)
Én annyit tudok hogy a Beag szeretett volna a Bose-hoz hasonló rendszereket fejleszteni és legyártani,sikertelenül.
Az orion Hs280 mint etalon azért erős volt,és arra emlékszem hogy az utód-a módosított Hs280 - Rumba félresiklott elődjéhez képest,erre írták a HFM-ben hogy "bánatukat fojtják "Rumba". :))))))))))))))))))))))))))))))))))
panblue
Pedig csak a gyártás eltéréseire találtak rá. Talán az egyszerűség miatt nem érkeztek válaszok a kérdésekre.
Üdv!Idézem az eredeti kérdéseket:
"Kérdéseim vannak a hangfalakkal kapcsolatban. Miért "200VA" a terhelhetőség, amikor 8 db egyenként 12VA-s 4Ohm-os hangszóróból áll a Beag? Mindegyik mágnes hátán "40-20000Hz" frekvenciamenet szerepel. Hogyan lehetséges ez egy 12-13 cm-es hangszórótól (nyilván a dobozolás sokat számít, de ez akkor is túlzásnak hat).
Mi célja volt a Beagnak a Bifrons széria után/alatt ezt a sorozatot is kiadni, és miért terveztek ekkora teljesítményre egy voltaképpen szobai/középnagyságú terem-hangosításra való hangfalat?"
Ezek közül csak a teljesítményre vonatkozó kérdés lett teljesen megválaszolva,valamint a frekvencia átvitel jellemzői-miértje pedig nem.És a továbbiak sem.panblue
Konkrétan mi a kérdés? Mert én nem látom, hogy mi maradt ki.
-