Skoda 1102


Skoda 1102

Skoda 1102

Az ötvenes években, szürke színben ezek voltak a taxiban az ún. kiskocsik. A nagykocsi Pobjeda volt. Úgy rémlik, a hátsó kerekei felfelé-kifelé ferdék voltak, mintha a képen is látszana.

Laki Géza képe

Igen! Nem csakúgy rémlik,hanem az kifelé is áll.Akkor még nem ismerték a negatív kerékdőlést. Úgy lett a dölés beállítva,hogy a megfelelő terheléskor a gumi felülete a lehető legnagyobb felületen tapadjon az útra,de negatívba még ne menjen át. Hogy üresen autózva a gumi abroncsnak a külső pereme kopott csak,az akkor természetes volt.

 

Puskás István képe

Ezek a Skodák lengőtengelyesek voltak, ellentétben a korabeli autók merev hidas hátsó felfüggesztésével. Így a független kerékfelfüggesztés párosulhatott a hátsó hajtással. A cseheknek jól bevált ez a megoldás, nemcsak személy, hanem teherautókon is. Negatív kerékdőlés volt akkoriban, pl. a Pobeda és Warszawa (1951-től) gépkocsik első tengelyén. Az terheletlenül befelé dőlt egy kicsit, terhelten pedig kifelé, pont fordítva, mint a Skodák hátsó tengelyén.

Skoda


Skoda
Találat: 3
Skoda 100
Találat: 2
Skoda 105 S
Találat: 2
Skoda 110 L S
1970-1979
Skoda 440
Találat: 2
Skoda csodák
Ismeretlen évjárat
Skoda Felicia
Találat: 5
Skoda limuzin..
Ismeretlen évjárat
Skoda modellek
Akkor és Most
Skoda Octavia
Találat: 2