Skoda 1102
Dáczi, 2003, december 26 - 00:00

Skoda 1102
»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
Skoda

Találat: 3

Találat: 2

1970-1979

1967
1970-1979

1970-1979

Találat: 2
1980

1968

1970-1979

1980-1989

1970-1979

1980-1989

1978

1977

1958

Találat: 2

Találat: 2

1980-1989
Ismeretlen évjárat

1980-1989
1960-1969

1994

1980-1989

Találat: 5

1960-1969

1991

1984

Találat: 2

1970-1979

Ismeretlen évjárat
Akkor és Most

Találat: 2

1960-1969

1934

1923

1970-1979

1980-1989

Skoda 1102 TUDOR
1952
Az ötvenes években, szürke színben ezek voltak a taxiban az ún. kiskocsik. A nagykocsi Pobjeda volt. Úgy rémlik, a hátsó kerekei felfelé-kifelé ferdék voltak, mintha a képen is látszana.
Igen! Nem csakúgy rémlik,hanem az kifelé is áll.Akkor még nem ismerték a negatív kerékdőlést. Úgy lett a dölés beállítva,hogy a megfelelő terheléskor a gumi felülete a lehető legnagyobb felületen tapadjon az útra,de negatívba még ne menjen át. Hogy üresen autózva a gumi abroncsnak a külső pereme kopott csak,az akkor természetes volt.
Ezek a Skodák lengőtengelyesek voltak, ellentétben a korabeli autók merev hidas hátsó felfüggesztésével. Így a független kerékfelfüggesztés párosulhatott a hátsó hajtással. A cseheknek jól bevált ez a megoldás, nemcsak személy, hanem teherautókon is. Negatív kerékdőlés volt akkoriban, pl. a Pobeda és Warszawa (1951-től) gépkocsik első tengelyén. Az terheletlenül befelé dőlt egy kicsit, terhelten pedig kifelé, pont fordítva, mint a Skodák hátsó tengelyén.
Szerintem ez a kocsi jó ellenpélda, hogy Fedi, vagy Nem fedi?
A beigazolódott gyanúm szerint csak az autó készült 1949-ben, és nem a Fotó :)
Viszont a kocsi 54 év múltán is egyben van! Aztán az is nagyon gyanús nekem hogy nem 5 perce jött le a gyártósorról.
Vagy van valaki aki azt mondja: Ez egy utólag színezett fotó 1949-ből?
:-)
--
Kalmopirin