Skoda 105 S
retronóm, 2007, december 5 - 18:54
kártyanaptár
»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
Skoda
Skoda
Találat: 3
Találat: 3
Skoda 100
Találat: 2
Találat: 2
Skoda 100 modellautó
1970-1979
1970-1979
Skoda 1000 MB
1967
1967
Skoda 1000MB lendkerekes kisautó
1970-1979
1970-1979
Skoda 110
1980
1980
Skoda 110 L
1968
1968
Skoda 110 L S
1970-1979
1970-1979
Skoda 110 R játékautó
1980-1989
1980-1989
Skoda 110 R távirányítós autó Ites
1970-1979
1970-1979
Skoda 1102
1949
1949
Skoda 1102 TUDOR
1952
1952
Skoda 120 L játékautók
1980-1989
1980-1989
Skoda 120 LS
1978
1978
Skoda 1201
1958
1958
Skoda 1203 mentőautó - lendkerekes
Találat: 2
Találat: 2
Skoda 2.
1967
1967
Skoda 440
Találat: 2
Találat: 2
Skoda átadási lap
1980-1989
1980-1989
Skoda csodák
Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat
Skoda csomagtartó
1980-1989
1980-1989
Skoda embléma
1960-1969
1960-1969
Skoda Favorit
1994
1994
Skoda Favorit modell
1980-1989
1980-1989
Skoda Felicia
Találat: 5
Találat: 5
Skoda Felicia cabrio
1960-1969
1960-1969
Skoda Forman
1991
1991
Skoda Garde
1984
1984
Skoda kukásautó
Találat: 2
Találat: 2
Skoda lendkerekes autó
1970-1979
1970-1979
Skoda limuzin..
Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat
Skoda modellek
Akkor és Most
Akkor és Most
Skoda Octavia
Találat: 2
Találat: 2
Skoda Octavia Super
1960-1969
1960-1969
Skoda Rapid
1934
1934
Skoda reklám
1923
1923
Skoda Taxi
1970-1979
1970-1979
Skoda VEB Plasticart játékautó
1980-1989
1980-1989
105
Ez az autó akkor - a szocialista vezetés adta korlátozott lehetőségek ellenére - megközelítette a világszínvonalat. A kecses karosszéria tágas utasteret zárt körűl , az elrendezés és a műszaki alapok a 100-110 -es szériából jöttek .
A Skoda típusok a maguk módján magas technikai színvonalúak voltak és takarékosságukkal , szépségükkel , olcsó elérhetőségükkel megmutatták , hogy a politikai elszigetelődés ellenére is képesek a kelet európai mérnökök "sutyiban" egy egész jó autót létrehozni , amit a farmotorja miatt MÉLTATLANUL lenézett az autós társadalom !
Ezek a típusok nyugaton is jó néhány helyen elterjedtek és elimerést vívtak ki !
A versenysportban is az élmezőnyben ijjeszgettek ! Volt olyan időszak amikor a 130 RS és a 130 LR a pályaversenyeken a maguk osztályában verhetetlenek voltak !!
Ez teljesen így van, a szocialista éra legmagasabb műszaki színvonalú, és legprecízebb kivitelű autói voltak, a 100-110-es széria után visszaállította a márka ázsióját. Rendkívül kényelmes, tágas utastér, és a mai viszonylatban is lágy, az úthibákat eltüntető futómű jellemezte!! A kéttorkú, kényszer-alapjárati mágnesszelepes JIKOV gázosítóval pedig 5,5l/100km/országút/85km/h fogyaszást értem el az enyémmel.Jobban nyomni nemigen volt szabad, mert elkezdett lengedezni az eleje, és télen azért ésszel kellett bánni vele. Szerethető autó,apróbb gyermekbetegségekkel.Olajcsere:5000km-ként, 20W-50-es olajjal, szigorúan, levegőszűrőcsere is kb ekkora időközönként.Vízpumpa Staufer-szelencéjét 500km-ként MoS2-zsírral feltölteni.(amelyiken még ez a fajta pumpa van). a karosszéria sem rohadt jobban, mint bármelyik korabeli típusé.A cseh belpiacos modellek között kimondottan gyönyörűek is akadtak. Mára nagyon eltűtek ezek az autók, amelyikek viszont megvannak, azok nagyon szépek. Mindenkinek Skodát ajánlok, aki nagyon olcsón akar kényelmes, tágas, fillérekből fenntartható, kisfogyasztású (elsősorban városi) kocsit magának, és van egy kis affinitása az autóbütyköléshez, és nem egy sznob f@rok.