Pye Mk 3 kamera
ÁDY, 2008, június 11 - 14:58
Forrás:
Saját könyvközvetítés a népstadionból
»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
Pye
3
Sherwood AD 230B erősítő
1980-1989
1980-1989
'50-es évek filmjei 03
1950-1959
1950-1959
3 méretben-19??
1910-1919
1910-1919
386-os alaplap
1994
1994
3D Mozi
Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat
3M monitorszűrők
1998
1998
AGFA 35mm filmesdoboz címke
1970-1979
1970-1979
AIWA walkman HS-J35
1986
1986
AIWA walkman - PS131
1980-1989
1980-1989
AIWA walkman - HS-P303
1980-1989
1980-1989
Aiwa walkman TP-S30
1980
1980
AKA Electric porszívó - BSS13
1980-1989
1980-1989
Akai AA-M3 clarity receiver
1980-1989
1980-1989
Akai AA-R32 rádióerősítő
1970-1979
1970-1979
Akai GX-F31 kazettás magnó
1970-1979
1970-1979
AKAI GXC-310D
1973
1973
Akai HX-3 kazettás magnó
1970-1979
1970-1979
Akai SR-HA301
Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat
Alcatel OT 302
2000-
2000-
Alicja táskarádió R-603
Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat
Antikvárium bagoly 3 neon
1970-1979
1970-1979
BASF LP35 (LH Super) 18cm
1980-1989
1980-1989
BASF LPR 35 LH
1980-1989
1980-1989
BEAG HTP 30 hangoszlop
Találat: 2
Találat: 2
Bélyeg 3ft
1986
1986
BKV 3-as villamostábla
1970-1979
1970-1979
Blaupunk Essen CR 31 car radio
1990-1999
1990-1999
BMW 328 Roadster
1937
1937
BMW 3.0 CSL távirányítós autó
1970-1979
1970-1979
BMW 524TD - E34
1990
1990
Bobo képregény 38. szám
1980-1989
1980-1989
Boeing 737 City Jet
1970-1979
1970-1979
BRG MK 23 magnetofon kék
1970-1979
1970-1979
BRG MK-23
1971
1971
BRG MK-23 fekete
1972
1972
BRG MK-23 kék
Találat: 2
Találat: 2
BRG MK-23 piros
Találat: 7
Találat: 7
BRG MK-23 világoskék
1970
1970
Micsoda kamera! Valaki ma ilyennel kiállna az uccára, csődület támadna, hogy aknavető-e vagy lézerágyú.
Tele volt elektroncsövekkel, nagyméretű bontócsővel... Nem fért el egy tenyérben...
ml
És milyen durva elektroszmog terhelése volt mind az operatőrre,mind a kamera lencséje elé ülő/állókra nézve is.
És milyen durva csoportkábel csatlakozott a kamerába.
Azt az übervastag kábelt kell figyelni!
A híres PYE kamera.
Mikor vagy 2 éve a csürhe a magyar tv épületébe betört akkor ilyen kamerát is szétvertek.
Idióta barbárok.
Egyébbként ez egy gyilkos kamera volt,mert úgy működött hogy a felvevőcső (a kamera lelke)elektronsugarat bocsátott ki,ami a kamera elé állókat-ülőket elég jól telibekapta.
Ez a sugár pásztáz végig a kamera optikán keresztül egy speciális fényérzékeny lemezre beérkező képet.
Én csak annyit vettem észre, hogy a TV bemondók és rendszeres szereplők feltünően nagy része halt meg agydaganatban vagy rákban. Netán a kamera sugárzása közrejátszhatott? És az operatőrökre nem volt veszélyes annyira, vagy róluk nem emlékezett meg senki? Én egy PYE Records nevű hanglemezcégre emlékszem, de már régóta nem létezik azt hiszem.
Azért nem halltak meg a kameraman-ok nagy része ezektől a kameráktól,mert árnyékolva voltak.
Ugyanis ők a gép másik végén voltak,és ott árnyékolás volt alkalmazva.
A felvevőcső,másnéven Orthicon,majd később a szines kameráknál már plumbicon nem más mint egy katósugárcső,melynek működését nagyjából,és röviden fentebb leírtam.
Szóval ez a felvevőcső csak "kifelé dolgozott" tehát letapogatta az optikán keresztül beérkezett képeket,és bőven jutott ki is sugárzás a gépből,de a kameramanra nem volt olyan hatással,vagyis nem kapott akkora sugárdózist mint azok az emberek akik folyamatosan a kamera előtt álltak.
Csodálatos berendezések ezek,csak nem egészségbarátok.
A mai stúdiókamrákban már CCD áramkörök dolgozzák fel a beérkezett képi információkat,ezek már teljesen veszélytelenek.
Ök állitólag azért mert 1986ban a repülöjük épp a Csernobil-i atomfelhö fölött repült,valaki kiengedte öket...és kaptak nagy sugáradagot...egyiküknél elöbb másikuknál késöbb jött elö a rák...
szegények
"Egyébbként ez egy gyilkos kamera volt"-Ez egy nagy marhaság aki egy kicsit is ismeri az elektrónikát,de az alsó kép az nagyon szép!!!
Ez csupán akkora marhaság, hogy nem csak a korabeli TV-bemondók, hanem elektroműszerészek, lokátorosok, légiirányítók is sokan haltak meg daganatos megbetegedésben. Csak nem a katódsugár-oszcillográfnak lehet köze ehhez?(vö. superortikon működési elve)
Az elmélet és a gyakorlat sokszor nem korrelál egymáshoz.
"Ez csupán akkora marhaság, hogy..."
Jó érzés tudni, hogy orvosprofesszor is van köztünk! Így ha rosszul lenne, valaki, akkor egyből "on line" elsősegélyben lehet része.
--
Kalmopirin
utóirat:
Igaz vannak szokatlan estek. Ám az olyat nem értem, amikor valaki orvos létére autoalkatrészkereskedésben eladó.
Nemtudom milyen elektronikai ismeretekről van szó,de ki lehet próbálni a "dolgokat",persze baromira nem ajánlom például azt hogy el kell menni egy átjátszóadóba,és mondjuk ott a végfokoknál rendszeresen tartózkodni.
Erre a Széchenyi nagyadó tökéletes,csak bejutni lehetetlen.
De ajánlhatom még bármelyik átjátszóadót e célból.
Illetve NEM AJÁNLOM.
Viszont a PYE kamera az sajnos ölt.
Ne keverjük össze a tv képcsővel biztonsági szempontból ahol "meg voltak fogva" az elektronsugarak valamilyen szinten.
Ezeknél a korabeli kameráknál sajnos iszonyat nagy sugárterhelés lépett fel.
Itt még nem létezett CCD alapú képalkotó.
Egyébként amikor indították adás előtt a kamerákat akkor ezeknek még volt egy kb. félórás felfűtési idejük,pontosan a felvevőcsövek felfűtése miatt.
Ha ez nem történt meg akkor a kép minősége rosszabb volt.
Nem volt normális fehéregyensúly,gamma,stb.
PYE MK-3 angol kamera, 1957 ben érkezett a Magyar Televízióhoz.
És a Pye-morris közvetítőkocsi vezérelte.
.... 1957-ben érkezett. Az RT. így mutatta be:
Helyszíni közvetítésre az angol Pye cég által készített közvetítőkocsi szolgál. E gyönyörű Morris gyártmányú autó megy ki a helyszíni közvetítések lebonyolítására, magával víve annak lebonyolításához szükséges összes felszerelést. A kocsi négy kamerát visz magával, ezek 1, 2, 3, 4 sorszámot viselnek. Ezek közül hármat állítanak fel a kívánt helyre, egy pedig tartalékul szolgál. A kamerára illesztett megfelelő optikát (lencserendszert) a felveendő helyre irányozzák. Az egyes kamerákat, amelyek felvevőcsöve szuperortikon, sokeres kábel köti össze a közvetítőkocsival, de a kamerakezelővel fejhallgatós összeköttetés is van.
A közvetítőkocsi hátoldala kinyitható, ide futnak be a kábelek az egyes kameráktól, valamint a Széchenyi-hegyi leadóval ez alkalomra létesített telefon összeköttetés vonala. A kocsi hátsó részén vannak a vezérjel keltő generátorok, és a mikrohullámú adókészülék, amely 700 MHz-en működik és 0.1 Watt teljesítménnyel sugározza a jelet. Antennaként egy parabola tükörbe épített sugárzó szolgál, melyet a kocsi tetejére szerelnek.
A kocsi elülső részében vannak az ellenőrző monitorok. Ezek az egyes kamerák képeit mutatják,de látható a kocsi adója által kisugárzott kép is, sőt a Széchenyi hegyről visszajövő kép minősége is kontrolálható. A kocsi közepén lévő vezérlőpultnál ül a hangmérnök, a rendező és a képmérnök.
Téli időben a kocsi beépített fűtőtesteivel fűthető. Az egyes kezelő egységek mögött -azok hűtésére- zajtalan ventillátorok vannak. A gépkocsivezető ülése mögött vannak szállításkor a kamerák, de ugyan itt van a hálózati táplálás főtranszformátora is,ami egy vagy három fázissal egyaránt táplálható. A teljes üzemben a fogyasztása 15 kW.
Azért ez durva!
De ki lehetne próbálni egy még működő típuson hogy valóban sugároz-e-
Geiger számláló vagy röntgen lemez és hamar kiderül.
Az a revolver tárcsa is érdekes a négy objektívvel, lehet hogy egyszerre több objektívet is használt egyszerre???
Egy biztos hogy sok tévés meghalt és sajnos nem végelgyengülésbe!
Lásd Takács Marika, Tamási Eszter, Árkus József.......
Egyszerre csak egy objektív volt a felvevőcső előtt. Mindegyiknek fix, de egymástól eltérő gyújtótváolságuk volt. Ha zoomolni kellett, akkor átforgatták a megfelelő obit a felvevőcső elé. Ezen idő alatt a vezérlőnek másik kamerára kellett átkapcsolni :)
Vajon egy tükörrel vagy valami más trükkel el lehetett volna forgatni úgy a csövet, hogy az ne a kamera előtt levőkre dolgozzon közvetlenül?
Sem tükörrel,sem trükkel nem lehet -és nem kell- operálni.
Mivel az elektronsugár a mozaiklemezen lévő több millió pici kondenzátor töltésének kisütésére (pásztázására) szolgál, így a sugarat kibocsájtó elektronágyú azzal szemben helyezkedik el, vagyis a sugár iránya pont ellentétes a felvett kép (bemondó) irányával.
Ezért ha a sugár kamerán kívülre kerülne és valóban ártalmas lenne,akkor nem a bemondókra,hanem az operatőrökre jelenthet veszélyt.
A sugár kijutott szerintem, mert kifele dolgozott. Pont ez volt a baj ahogy fentebb is említették. Talán ha olyan cső volt bent amelyikben a jellemez 45 fokban el van döntve akkor nem annyira, de az se lehetett pont ellentétes irányban a bemondóval.
Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4
Való igaz,hogy a kommentek zöme a sugár kijutásáról szól,sőt van aki ezért gyilkos kamerának is nevezi. A gond csak az, ezek a beírások 4-5 éve kerültek fel,ráadásul Anonym szerzőktől. Így nem valószínű, hogy ma ezeknek a beírásoknak a tartalmát tisztázni,esetleg korrigálni lehet. Gond továbbá az is, a kommentek nem szakmai szempontokra épülve íródtak.
Példa erre az alábbi hozzászólás egy részlete:
elektronika ismerete
Anonymus, 2009, április 3 - 21:24
"Ne keverjük össze a tv képcsővel biztonsági szempontból ahol "meg voltak fogva" az elektronsugarak valamilyen szinten."
Ez a nagy tévedés! Nem voltak megfogva semmilyen szinten. Ismerve a két cső szerkezeti felépítését azok működését,és ha az idézett állítást elfogadjuk, tovább gondoljuk,akkor a következő megállapításra juthatunk: Ha a kamerából kijut a sugár ráadásul öl is,akkor otthon a tv.készülékünkből is kijut és öl.
Természetesen tudjuk, ez nem így van. Most már csak az a kérdés ki, melyik verzióval ért egyet.
Én se értettem megmondom őszintén ezt a "meg voltak fogva" szösszenetet, mert józan paraszti ésszel belegondolva az erősen a kép rovására ment volna. Egy biztos hogy érdekes alkatrészek a csövek, legyen az bármilyen. Mindegyiknek megvan a maga misztikuma.
ahimotu Ha valakit érdekelne ezen FF- es képbontó eszköz sugárzása, így írom ide ,hogy rendelkezem 1 db nagy méretű Hiradástechnika kamerával (ilyeneket annó a BKV- Metró mozgólépcsős alagutakban is lehetett látni !)Így bárki bátran bemérheti ha nagyon akarja !
Sugárzésmérőt manapság lehet rendelni már akár a G randón is !
Egyébként ezeket a csöves jellegű képbontó eszközöket a 70- es ,nálunk a 80 -as években Plumbicon, Newvicon,Staticon stb nek hívtak Az 1970 es évekbeli szines MTV -s Sony kamerákban aszem 3 db is volt ilyenekből->A COLOR : R-G-B bontás miatt külön -külön volt benne a 3 szín miatt képbontó cső és egy speciális prizmával oldották meg a bejövő fénysugármenet 3 felé továbbjuttatását !Ha valakit ezen kamerák akkori tudása esetleg érdekel ->nézze meg az akkori "ominózus" Gina Lollobrigida-s 1972 es MTV-s felvételét(You-n) abban használtak ilyen kamerákat + PIRX kalandjainál stb.Ismérvük, hogy a töltés nem rögtön sült ki a képbontó csőből így kicsit húzta az éppen felvett a képen szereplő gyertya, fákja, zseblámba, fényszóró stb-i az objektívbe( képbontó csőbe )bejutó képét !
Esetleg ezek akkor THOMSON kamerák voltak? ezt nem tudom bizosan (akkoriban az MTV-nél nagy Thomson-ozás és BARCO-zás folyt!),de akkoriban voltak már VIDICON csöves SONY kamerák is az biztos .Tőlem kb:10 percre van autóval az MTV új Kunigunda úti stúdiója csak még nem jutottam el oda ,hogy ezeket a Tvzés hőskorából származó eszközöket és technikákat megnézzem !