Videoton autó hangszoró


Forrás: 
Gyuszi
Videoton autó hangszoró

Videoton AB 1011 40 W os autóhangszoró

Videoton Ab 1011 es hangszoró Videoton Ab 1011 es hangszoró
márió1993 képe

üdv! legutobb hozzájutottam autobontásbol egy hasonlo videoton AB 1011 hangfalpárhoz. a hiba az hogy a perem szétrohadt teljesen mint minden videoton hangszoronál. peremeztetni nem viszem el mert 3000 ért én sokallom a javitását.....  a kérdésem az hogy hogyan tudnám peremezni őket? ebbe kellene egy leirás, pl mit használjak fel peremnek stb.előre is köszönöm ! :-)

 

üdv:. márió

 

Kékedi Levente képe

A Hangszóró 2000-től rendelj peremeket. A Pálmatex ragasztó jó hozzá, egy éve kb. én is azzal javítottam a 20-as vidi hangszóróim. Nem nagy ördöngősség megcsinálni, csak arra kell figyelni, hogy központosan legyen felragasztva. :)

Értékelendő hogy megakarod csinálni a gyári hangszórókat, de egyszerűbb lehet ha komplettan kicseréled valami másra. A fadobozos VT dobozaimat én is felújítottam illetve később már felújíttattam, azokkal érdemes volt foglalkozni. Viszont volt 2 ilyen autós boxom is és az akusztikai élményt tekintve nekem nem érte meg a többletköltséget. A cserénél az volt a lényeg hogy amit beteszek az párban legyen, illetve méretben meg impedanciában passzoljon.

Kékedi Levente képe

Teljesen mindegy, egyik olcsó 10 cm-es hangszórótól se lehet sok jóra számítani, ez se egy nagy szám. Egy cserével se lenne jobb a helyzet szerintem. Ez az autósbox valóban nem tud nagy zenei élményt nyújtani, se így, se úgy, arra viszont elfogadható, amire tervezték. Egyébként nekem is van két ilyen AB1011-ből való mélyközepem, azokra is perem kéne, de én aztán egy huncut fillért se költök azokra........ :D

márió1993 képe

köszönöm a tippet megrendelem! :) már csak annyi a kérdésem hogy mikor a peremeést elkezdem  hogyan illesszem a membránt ugy hogy középpontba legyen? milyen teknika van erre?

 

Üdv:. Márió

Kékedi Levente képe

Ragasztás után közvetlen nyomdkodd le párszor a papírmembránt ameddig csak lehet (de óvatosan!), úgy általában beáll. De fogod érezni úgyis, ha valahol nekisúrlódik a lengőcséve a vashoz, finoman igazgatni kell. Van idő igazítani, a Pálmatex nem szárad meg olyan gyorsan. Elsőre nehéznek tűnik, de egyáltalán nem az, nem kell aggódni. ;)

:) Az autóbox zenei élményben pl. vezet a legtöbb háromutas fadobozos VT - Orion előtt.

 

És ez csak az eredeti hangszóróval ilyen, ezért érdemes lehet megjavítani.

Kékedi Levente képe

:D Azoktól minden csak jobb lehet. Egyszer hallottam egy ilyet szólni egy autóban, abban a kis térben még elég tűrhető is volt, de nem egy nagy durranás, pl. az a kb. 160 Hz-es alsó határ elég kevés szerintem. De ahová tervezték oda így is megfelel, hacsak a felhasználó nem szélvédőrepesztő sub hangokat akar az autójába....... :D

Tiszteletem!

Jó volt ez a maga idejében na és amikor nem nagyon volt konkurrenciája.

Aztán jöttek a sokkal minőségibb és jobb nyugatiak amik feketén beszerezve lesöpörték ezeket.Pl. a pioneer műanyag házba épített szélessávú autóhangszórói (gumirozott textil széllel és papír membránnal).

Ezeknek a műanyag háza 15 év után sem olvadt össze maximum felületileg kezdte ki a nap őket,a hangszórók sem kéárosodtak és jobb hangminőséget is nyújtottak.

retropotlo

 

 

Becsapós a dolog, mert ha kalaptartóra kerül a hangsugárzó, ahová eredetileg szánták, mélyben rögtön hangosabb lesz, a 60-80Hz még elfogadható hangnyomással szól.

Ebben az egyre szörnyűbb autós hang(zavar)keltő világban a fehérvári autóbox még egy üde színfolt. És főképp nem a retrósága, hanem az átlag felhozatalból kiemelkedő képességek, jó műszaki paraméterek miatt (amivel már senki más nem foglakozik).

 

A kínai-nyugatiak biztosan tartósak, ez azért jó, mert legalább tartósan elviselhetetlenek. :-D

A szóban forgó zárt műanyag házas - felületre szerelhető kivitelű autobox egyszerűen kifutott-lefutott azokkal a túlnyomó részt keleti autókkal együtt amiknél ez egy egyszerű beépítési lehetőséget adott.

A mostani autók nagy részénél már gondoskodnak a gyári helyekre épített szórókról ill. azok előkészítésről.Ezek a kalptartón már általában 13-16,5 cm-es hangszóróknak adnak helyet,ráadásul a csomagtartót használva akusztikus dobozként-így óriási előnnyel a vidi box-szal szemben.

A vidi box egy előnye a megdöntött előlapi kivitel,így a közép-és magas hangok tisztábban ill. egész másként jutnak el a hallgatóhoz mint a vízszintes vagy enyhén döntött helyzetben beépített kalaptartó szórók.

De!Ne feledkezzünk meg a jobb minőségű coax hangszórókról,főleg amiknek a magas hangszórójuk döntött vagy 90 fokos szöghben beépítettek,valamint a még szabadabban beépíthető 2 utas komponens szettekről.Ezekhez sajnos már nagyon kevés a vidi box.Ezt be kell látni.

Nem célom senkit sem sértegetni de régi farmotoros skodába,traktorra,

kisbuszokba vagy ahol csak felületre szerelhető a hangszóró oda talán jó,de máshova nem.

retropotlo

 

 

:-D A fórumozók mindig mindenhez értenek, az elektroakusztikához is.

Nem kell foggal-körömmel ragaszkodni a videotonhoz.

Volt jó korszaka és a kor elvárásainak megfelelő hangszórói - hangfalai.

Aztán jött egy gyenge időszak,aztán a megszűnés...Pontosabban átmentés

H2000 néven.A cég a videoton alapjaira építkezett,a hangszóróknál kisebb-nagyobb alakításokkal.Amik nem rosszak de elmaradnak a "jótól",sajnos tapasztalat a sok szépséghibás,nagy gyártási szórású,a videotont már csak külcsínyben idéző produktum.Ez amolyan "abból dolgozunk ami van".És ezzel semmi gond nincs addig amíg nem akarunk a végletekig kiállni mellette hogy márpedig ez a hangszórók netovábbja.

retropotlo

Bármi előfordulhat, de ezen az oldalon egy kivétellel nincs olyan, akinek a legcsekélyebb alapja lenne a véleményezéshez. :)

Ezt Ön honnan tudhatja?Fogós kérdés és nem alaptalan...gondolkozzon!

retropotlo

:D Mindig tudtam, hogy viccesek ezek a fórumozók. Kár, hogy időnként olyan unalmassá válnak.

Tudja mit?Igaza van...én is feleslegesen nyilvánítottam véleményt.

Mert aki igazán komolyan foglalkozik ezekkel a dolgokkal,aki valóban szakember és gyártó-gyárttató illetve tervező és kivitelező az nincs itt ezen a fórumon és általában máshol hasonlón sem.

Természetesen nem akarok márkaháborút,de nézzünk körül: a H2000 "képviseletében" Önön kívül egyik cégtől sincs itt senki hepciáskodni,mindenáron bizonygatni,bizonyítani,meggyőzni.

Tehát Ön sem kivétel,mert ugye önmagára gondolt az "egyetlen személyen kívül"...így ugyanolyan "halandó és hétköznapi" fórumozóvá degradálta magát mint amilyen itt bárki más.

retropotlo

Lényegtelen. A hangszórók és hangsugárzók személyektől és fantáziáktól teljesen függetlenül, határozott szabályrendszer szerint működnek.

márió1993 képe

ez igaz! nem akarok senkivel sem vitázni de most főként tapasztalabol fogok irni! teljesen más a hangkép ha a kalaptarton van a hangszoro vagy az ajtoban. az ajtoba valóban több .. de! zuhogo, torz mélye van ezeknek a sugárzonak. erről azért jot nem kommentálnék mert főleg amit a 90es években csináltak a hangteknikában az valami rettenetes. és ezt sok asztali "hifi"-re is értem..Nem egy auto ajtojábol szereltem ki 10 - 15 éves gyári sugárzokat mert kérték. ezeknek tulajdonképpen évezhető mélye nincs, max olyan érzést kelt mintha le akarna szakadni az ajto.. :)

na de . a vidi autobox jo konstrukcio, alapbol hogy zárt, nem reflex, nem freeair.. és a kalaptarton adja ki valoban ahogy tervezték.Ugye sokan tudják hogy nemhiába vannak ezek igy megcsinálva.  a benne lévő sugárzok pont ahogy a képen kb 45 fokos szögben néznek felfele igy a legjobb hatásfoka van. Szal ötletesség volt én nem szolom le! ma hoztam még 4 db-ot (amik nem peremhibásak) és a saját épitett 5.1-em nek a kis sugárzoi! nekem szobába van de semmi panaszom! továbbá ezek a hangfalak kellemes zenehallgatásra van tervezve és valoban nem szélvédő törésre. :)

 

szép estét mindenkinek!.. ;)

Tisztelt Márió!

Nagyjából ugyanezeket az előnyöket írtam le a vidi box javára.

A gyári helyekre kialakított autó-hifnél (ha szabad egyáltalán így nevezni)

én nem a gyári hangszórókra-hangrendszerre gondoltam,hacsak nem H/K ill. Bose vagy Audax.Bár még ezek közül is van ami harmatgyenge és inkább torz vagy kopogós mintsem tiszta és jó minőségű.

Viszont a gyári helyekre kiválóan lehet utólagosan hangszórókat szerelni-kiváltva a gyengébb gyáriakat,ami általában jó eredményre vezet,a gyárinál mindenképp jobbra.Ebbe bővebben nem megyek bele,mindenkinél pénztárca és igény függő,de a vidi box jelenlegi árából inkább egy strapabíróbb komponens szettben gondolkodnék...

Shalafit lereagálva az első hozzászólásomnál említett nyugatiak az anno vidi boxokkal együtt-egy időben/időszakban megjelent JAPÁN gyártású külföldi autós technikák voltak.Akkor még nem kínai gyártásúak voltak és kedves shalafit talán még csak pelenkázták akkortájt úgyhogy az akusztika első élményei onnan érhették-ez talán máig kihat.

A vidi box szobai (nem autós feléhasználása) alkalmazása 1 helyen viszont meglepett és valóban jó megoldásnak tűnt: a 90-es évek végén a XIII.ker Visegrádi utcai Kék Banán Klubban a fal mentén futó-ülésboxok mögötti leválasztott kamrák aljában vidi boxok szóltak.Meglepően szépen,alacsony hangerőn is meggyőző hatással.Ez a köréjük-föléjük helyezett kb 40x40 cm széles-mély és kb 80-90 cm magas felül nyitott ( csak lyukacsos fémráccsal lezárt) fa "kalodáknak" volt köszönhető.

retropotlo

:) Nem biztos, hogy szándékosan tervezték így, de végülis úgy működik, ahogy írtam, és az autóhangszórók Japántól Nyugat-Kínáig :D megszokott hibáit nem kell elviselni.

A max. hangnyomás nem olyan kevés, a 90dB@1W körüli érzékenység miatt 25W bemenőteljesítmény mellett már teljesíti a 100dB-s értéket. Ettől többre általában nincs szükség.

 

A kalaptartótól nagyobb zárt térben, lakószobában, csak mélytartományban kiegészítve elfogadható, pl. mozis *.1 részeként. A zárt doboz miatt szerencsére viszonylag könnyen illeszthető hozzá mélysugárzó.

Tiszteletem!

Még mindig nem értem hogy miért kell a videotont beállítani úgy mint spanyol-viaszt?!

A blaupunkt 1976-os katalógusában már fellelhető a hasonló box-konstrukció,de bármely német vagy japán gyártónál megtalálhatóka voltak ezek legkésőbb 1982-ben.(pl. Marantz is) Legkedveltebbek és legtöbb kivitelű talán a pioneer gyártmányai közt voltak.

retropotlo

Nemrég én is hozzá jutottam 1-1 párhoz, melyiket

érdemesebb beszerelni? (Nincs szívem kivágni a kalaptartót.)

A jelforrás egy Daewoo magnós autórádió lenne, illetve

ennek a CD-bemenete. 4x15W a névleges teljesítménye, 4ohm-os.

Külön köszönöm a peremezés leírását, nekem is hasznos

segítség volt! :)

Fizikailag a magashangszóró, és a szűrők mások, valójában nem lényeges a különbség, talán a 10-esnek kisebb a torzítása középtartományban, alacsonyabb bemenőteljesítménynél. De ez a hangszórók állapotától is függ.

Köszönöm a gyors választ, akkor a 1010 lesz a nyerő.

(Szerintem azok még nem is voltak autóba szerelve, karcmentesek.)

Vagy mehetne akár mind a négy?

Végülis van hely a kalaptartón. :)

Gondolom ha 4x15W az autórádió névleges teljesítménye,

akkor elbírja.

Szólni fog a 4 db is, csak szerintem nem jól. :) De ez már ízlés kérdése is, próbából felteheted egymás mellé, aztán meglátod/hallod majd.

Videoton


Videoton
Találat: 4
Videoton RM 4624 A
Ismeretlen évjárat
Videoton bolt
1980-1989
Videoton D204E midimax
Ismeretlen évjárat
Videoton DB 1600
Ismeretlen évjárat
Videoton DSC01552
Ismeretlen évjárat
autó


AGFA AUTOSET
1970-1979
Autó , régi
Ismeretlen évjárat
Autó porszívó
Találat: 2
Auto-Extra
Találat: 2
Autóklub emblémák
Akkor és Most
Autós szelet
Találat: 2
Autósélet
Találat: 2
Autószalon
1960-1969
Autószifon
Találat: 2
Autoszifon szerelési rajz
Ismeretlen évjárat